SERVO-DIRECTIE (CU SAU FARA?), parerea celor care nu au servo conteaza!
![]() ![]() ![]() |
SERVO-DIRECTIE (CU SAU FARA?), parerea celor care nu au servo conteaza!
dragos.avramescu |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 6 May 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-64-TUX
|
|||
ir_sonik |
![]()
Post
#62
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 30 October 04 ![]() |
mai lasati discutiile in care faceti referiri la servodirectia de pe alte masini. aici e vorba despre LOGAN.
dintre cei care n-aveti servodirectie pe logan, cum vi se pare manevrabilitatea, comparativ cu 1310? iar cei care aveti servodir. la viteze mari >100 km/h, directia e tot sensibila , sau se mai intareste, ca la majoritatea masinilor straine? Stiu ca la solenza cu servodirectie (scala) era o senzatie de instabilitate, parca tineai volanu de ornament in mana, la viteze mari. Vreau sa aflu daca e la fel si pe logan. Sa stiu daca sa iau cu sau fara. |
-------------------- |
|
DFA |
![]()
Post
#63
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(ir_sonik @ 5 Jan 2006, 18:35) ........Stiu ca la solenza cu servodirectie (scala) era o senzatie de instabilitate, parca tineai volanu de ornament in mana, la viteze mari. Vreau sa aflu daca e la fel si pe logan. Sa stiu daca sa iau cu sau fara. Dacă te interesează să știi dacă pe Logan direcția este variabilă cu viteza, ei bine, NU este variabilă cu viteza, deci este la fel de sensibilă la 30Km/h ca și la 130Km/h. Eu îți recomand să cumperi cu servo-direcție: 1. este extrem de folositoare la parcări, plecări 2. nu mai "fuge" volanul când dai peste un bolovan sau groapă cu muchia anvelopei sau când urci/cobori trotoare 3. nu mai vibrează volanul la viteze mari 4. nu mai este nevoie de forță pentru manevrarea volanului, o poți face și cu podul palmei 5. cursa volanului este mai mică, deci virajul îl poți face mai ușor/repede, nu mai rotești ca un nebun la el să faci o întoarcere mai strânsă |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
FLEX |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca ati observat, comentariile din revistele auto despre automobilele moderne (aproape nu mai e nici una fara servodirectie) au un capitol interesant la descrierea unei masini si anume cel despre directie, in care se povesteste despre cit de precisa e directia, despre feed-back si alte vorbe care duc de fapt intr-un singur punct:: daca s-ar putea combina feeling-ul unei directii neasistate cu confortul unei directii asistate am obtine compromisul perfect; unii chiar reusesc acest lucru, dar la un pret si pe niste masini care nu pot intra in discutie cind vorbim de masini "normale". Nu este cazul Loganului, o masina ieftina si deloc orientata spre " sheer driving pleasure".
Concluzie: Nu e deloc simplu sa invirti pe loc anvelope de 185, deci pentru Loan cred ca ar merita servodirectia, daca drumurile sint majoritar urbane si se fac manevre mici si vesele. PS: doar Matiz SE Power are servodirectie, variantele mai ieftine (majoritare pe strada), nu; oricum, am condus asa ceva si sincer n-am inteles la ce-i trebuia asistare - probabil ca domnisoara proprietara a respectivului animal avea alta parere decit mine PPS: @ Vlad Georgescu: SENZATIA ta e corecta, e aceeasi poveste cu suspensiile sport pe o masina obisnuita, ai alt feeling al drumului, chit ca de fapt ca prestatii masinile sint egale. |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
AND |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Hai sa facem un topic cu urmatorul titlu : " PARASUTA (Sa sari din avion cu sau fara?) , parerea celor care au sarit fara conteaza! "
![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
ViperRS |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
o intrebare pentru cei care stiu si nu numa isi dau cu parerea: Loganul 1.5dci laureate cu directia electrica( motoras electric care actioneaza pompa de servo) este variabila cu viteza sau nu?
|
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
AND |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
I doubt it..
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
DFA |
![]()
Post
#68
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(ViperRS @ 6 Jan 2006, 18:50) o intrebare pentru cei care stiu si nu numa isi dau cu parerea: Loganul 1.5dci laureate cu directia electrica( motoras electric care actioneaza pompa de servo) este variabila cu viteza sau nu? Eheiiiiii...., ți-ar fi plăcut, nu????? ![]() Direcția variabilă implică alte modificări, o simplă schimbare a modului de acționare a pompei nu schimbă o direcție standard într-una variabilă în funcție de viteză. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#69
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
Cine mai cumpara in ziua de azi masini fara servo ?
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#70
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu am vazut cateva din ideile care mie imi cam zboara prin minte scrise pe aici si va spun si eu , eu avand Scala .
1. Comfortul este mult sporit pentru ca merge mult mai usor directia . La fosta Dacie 1310 mergea foarte usor si o parcam foarte usor ( poate trebuie specificat ca am avut pe ea o caseta de directie tip vechi ) si mai trebuie mentionat si faptul ca aveam volan de Supernova pe ea . Se simtea foarte bine directia si era foarte prompta , iar curbele , intoarcerile si parcarile le faceam tot cu o mana , indiferent de ce spun altii pe aici . Nu recomand miscarea volanului cu palmele sau mai stiu eu ce : exista pericolul sa alunece volanul ( si te trezesti in masina vecinului ) , apar jocuri in axul volanului ( pentru ca apesi neuniform si forta centrifuga pe care ar trebui sa o exerciti asupra volanului se transforma in forta de apasare pe marginea volanului ) 2. Raza de bracare este putin mai MARE la cele cu servodirectie , adica merge mai usor volanul dar o parchezi din mai multe miscari !!! Eu asa am observat si va sfatuiesc sa mai intrebati ! Am impresia ca , chiar si in cartea tehnica la Solenza si Logan specifica razele de bracaj . 3. La orice viteza se simte foarte bine volanul si directia , exceptand faptul cand derapezi , scart si alunecare , cand nu se mai simte nici un fel de greutate intampinata la miscare si ramai cu colacul zburdand liber prin maini , dar neavand nici un efect pana la prinderea aderentei la suprafata . Volanul se intareste !!! ( asa cum cerea cineva o comfirmare ) Si nu inteleg faza cu "instabilitatea " cat timp eu am mers si cu 140 km/h , merg regula cu 120 si nu am nici un fel de senzatie descrisa mai sus . ( probabil cel care a mers a avut parte de o masina care nu avea rotile echilibrate si unghiul facut ) Fata de Dacie 1300 / 1310 / Matiz / Cielo se comporta ok si nu inteleg senzatiile descrise ! 4. Costurile de intretinere cresc ( si eu am probleme cu semeringul de la pompa de servodirectie si posibil si pe la o conducta , dar incerc sa aman pana la primavara ) Dai bani si in plus la cumparare si la intretinere , dar ai parte de comfort . 5. Inghesuiala mai mare in compartimentul motor ( daca vrei sa ai curatenie e mai greu pentru ca nu ai acces peste tot ) 6. Creste putin consumul , pentru ca angrenajul este mereu activ ( nu ca la A/C ) , dar difera foarte mult gradul de putere luata de la motor in functie de unghiul rotilor . Cel mai mult se observa la relanti , cand iei mult de volan (in principiu la parcari) . In oras , fata de cate variabile sunt privind consumul asta nici nu se baga de seama fata de marele avantaj pe care il ofera . La drum lung in afara , tinand cont ca nimeni nu ia curba la 40 grade cu 120 km/h , nu exista un consum in plus mai mare de 0,1 - 0,4 % , pentru ca majoritatea timpului merge aproximativ drept . Frana de motor am observat ca se simte mai tare la Scala decat la cele chele , mai ales daca ai si A/C -ul pornit , asa ca iarna e mai bine ![]() 7. Recomand cu foc masinile cu servo pentru femei ( d-soare ) care nu vor sa fie nevoite sa mearga la sala pentru a putea face niste parcari acceptabile . 8. La vanzare , puteti avea o bila alba pentru acest "accesoriu" , dar sa functioneze bine si sa nu aiba pierderi , ca altfel , mai mult scadeti din pret decat sa-l pastrati . Si eu as fi preferat pompa electrica , celei actionate de cureaua accesorii . Bafta ! This post has been edited by marius80_eugen: 9 Jan 2006, 22:46 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
ir_sonik |
![]()
Post
#71
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 30 October 04 ![]() |
iar ati luat-o pe aratura, vorbiti aiurea. asa pot spune si eu de masini straine care aveau servo si le-am condus, dar repet... este vorba NUMAI despre DACIA LOGAN. chiar nu intelegeti?
|
-------------------- |
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#72
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Discutia este postata la Alte Discutii -> Diverse ( unde scrie ca este vorba despre toate modelele de Dacia ) , iar numele topicului este :
SERVO-DIRECTIE (CU SAU FARA?), parerea celor care nu au servo conteaza! Daca aveai chef de sfaturi numai pentru Logan , atunci de ce nu ai bagat discutia in sectiunea de Logan . E normal ca oamenii sa-si dea cu parerea si despre alte marci si tipuri cat timp tu aici te afli ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
rue |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.706 Joined: 18 September 05 From: Internet ![]() |
deoarece mi-au mutat topicul colegii moderatori la diverse.
la noi inca mai sunt marci care propun prima optiune fara servo-directie!!! |
--------------------
Dacia
Logan
2021, 1.0 TCE eco-G, Comfort
- RUE
|
|
Smudo |
![]()
Post
#74
|
Membru autentic Group: Members Posts: 617 Joined: 7 August 05 ![]() |
Pai si aia inseamna ca e normal asa ceva? Daca acolo se vinde orice, sau orice e ieftin... de ce nu? Daca omul nu stie sa aprecieze si sa fie pretentios, de ce nu?
|
--------------------
x
x
- X Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
|
|
TheSaiLor |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 6 April 04 From: Constanta ![]() |
Eu sunt de parere ca servodirectai existenta pe logan este necesara pentru condusul in oras, dar periculoasa pentru condusul cu viteza in afara localitatii. Aceeasi belea si la clio. Ar fi necesara o reglare a usurintei cu care se roteste volanul cu servo. Ma gandesc cu groza la soferii invatati pe masinoel fara servo, si care la primul drum mai lung cu masina dotata cu servo incep si trag de volan mai suparati avand 140 Km/h.
se tot discuta pe aici ca "masinile" au directie asistata de zeci de ani. Acum "MASINILE" au directei asistata variabil .. tocmai pentru a contracara dezavantajele utilizarii servodirectei la viteze prea mari. |
--------------------
Audi A4 1.9 TDI
Clio 1.5 dCi
- CT - 0123
|
|
os |
![]()
Post
#76
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Domnilor: am condus destule masini cu- si fara servodirectie. Din cele cu, am condus atit cu servodirectie asistata variabil cit si cu servo "normala".
Concluzia mea este: daca ajung banii, o masina normala e de cumparat *cu* servodirectie. Punct. Nu e Lotus Elise (care e un fel de cart), nu e cart ci masina obisnuita. Restul sunt chestii de obisnuinta, sau de acreala (din aia, a strugurilor). Edit: ca sa duc pina la capat concluzia mea: A. Bine a facut cine a mutat topicul la Diverse - caci problematica se regaseste la toate masinile din aceeasi clasa, cu argumente sensibil la fel; B. Ordinea preferintelor mele ar fi: 1.ABS; 2.Clima; 3.Servodirectie This post has been edited by os: 31 Jan 2006, 14:20 |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 13:30 |