Discutii despre ulei pentru Logan (si nu numai), split din topic LGN "Revizia 15 k km"
![]() ![]() ![]() |
Discutii despre ulei pentru Logan (si nu numai), split din topic LGN "Revizia 15 k km"
L O G A N |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 106 Joined: 21 September 04 From: craiova ![]() |
|
||
--------------------
LOGAN
PREFERENCE 1,4MPI
- DJ-YY-XXX
|
|||
ssilviu |
![]()
Post
#2
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Utilizati ELF. Motoarele sunt Renault, si toate au fost dezvoltate sa fie folosite cu ulei ELF.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
kurupt |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 29 May 05 ![]() |
QUOTE Utilizati ELF. Motoarele sunt Renault, si toate au fost dezvoltate sa fie folosite cu ulei ELF. Cred ca glumesti. Amandoua sunt firme franceze asa ca e normal sa colaboreze, dar asta nu inseamna ca un ulei de la alta firma de acelasi calitate ar fi mai bun sau mai prost. |
--------------------
Logan
Ambiance
- ##### --=-- The KING Of The Hill --=--
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#4
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
nu glumesc deloc. Ca sa-ti dau un exemplu mult mai elocvent, si concentrat intr-o perioada scurta de timp, priveste la formula 1. Sauber a avut motoare de ferrari. Motoare dezvoltate in jurul uleiului Shell. Ferrari nu a avut nici un motor bubuit. Sauber insa da, si singura diferenta fata de ferrari a fost uleiul folosit. Exact acelasi lucru se intampla si la masinile de strada, numai ca uzura se calculeaza pe zeci de mii de km, chiar sute de mii. Crezi ca sigla aia "elf" pusa pe orice reno e pusa de forma? Colaborarea dintre cele doua companii se rezuma numai la niste hartii si contracte semnate? Nu! Toate motoarele lor sunt dezvoltate impreuna cu ELF, si reno garanteaza cea mai buna calitate a motoarelor sale folosite cu consumabile ELF.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
simon |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 735 Joined: 30 October 04 ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 3 Dec 2005, 21:40) Toate motoarele lor sunt dezvoltate impreuna cu ELF, si reno garanteaza cea mai buna calitate a motoarelor sale folosite cu consumabile ELF. Gasesc exagerata peste poate comparatia cu F1 si dezvoltarea unui motor in jurul uleiului de motor. Si apoi ce mai dezvolta? Sasiul in jurul pneurilor? ![]() Despre masinile de strada ce sa mai vorbim. Aici tolerantele motoarelor sint mult mai lejere conform regimului lor de exploatare bazat pe fiabilitate, comparativ cu F1 unde totul este dus la limita in numele performantei. Ceea ce este dus la limita la fabricantii de masini este interesul comercial, intelegerile cu partenerii de afaceri si presiunea pe care o pun pe bietul cumparator folosind biciul scoaterii din garantie. In rest, in service-uri in Romania este doar birocratie sau, uneori, lacomia dupa o spaguta de la loganistul speriat. |
--------------------
Renault
Megane III
2009 Dinamique 1.6 16V
|
|
kurupt |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 29 May 05 ![]() |
Simon de acord cu tine, e vorba de interese comerciale.
Iar ssilviu nu are rost sa faci comparatie cu formula 1, iar daca bine aduc aminte si ferrari a avut motoare bulite in sezon nu numai sauber. Iar daca vorbim despre un ulei care este atestat ACEA A1 poate sa fie fabricat de orice producator, teoretic ar trebui sa fie la fel cu mici diferente la partea de aditivi. Deci nu prea conteaza ca ELF, MOBIL1, CASTROL, ARAL, ESSO... cea ce conteaza este: cat de bine respecta un producator acele specificatii?! |
--------------------
Logan
Ambiance
- ##### --=-- The KING Of The Hill --=--
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#7
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
korupt, din pacate te inseli, ferrari nu a avut anul acesta nici un motor bubuit. A avut abandonuri, este adevarat, dar nu din cauza unui motor bubuit..Si te asigur ca daca intr-un motor mercedes o sa pui ulei elf, acesta o sa bubuie in prima suta de km. Bine, el oricum bubuie si cu castrol..
![]() QUOTE Criteriile de proiectare sint mult mai multe si sint complex relationate. exact...si unul din criteriile foarte importante e tipul uleiului folosit. Asa cum exista diferente si intre tipuri de beznina, aparent asemanatoare, la fel exista si la uleiuri. Nu ma credeti, dati un mail la reno franta, sa vedeti ce bine va prezinta importanta uleiului folosit.. This post has been edited by ssilviu: 4 Dec 2005, 12:09 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
adiya |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Intrebare (tampita): Nu crezi ca era mai usor sa proiecteze uleiul pentru motor si nu motorul pentru ulei???
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#9
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
am spus si mai sus "Toate motoarele lor sunt dezvoltate impreuna cu ELF", pe care simon a vrut s-o interpreteze ca "dezvoltarea unui motor in jurul uleiului de motor". Tragi ce concluzie vrei...
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
kurupt |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 29 May 05 ![]() |
Concluzia [sper ca nu te superi] firmele se bazeaza exact pe acest tip de consumator care crede ca recomandarea data de un producator este ceva sfant. De ex Pioneer care face HU excelente la care [bineinteles da nu-s fraieri] recomanda sa folosesti amplifuri si difuzoare tot Pioneer. Bineinteles ca in domeniul amplifurilori si difuzoarelori ei stau mult mai prost [adica la raport pret performanta] fata de firmele concurente care se ocupa numai cu fabricarea difuzoarelori.
Acum sper ca intelegi ce am vrut sa spun: eu daca am contract cu o firma [deci am de castigat] nu o sa fiu fraier sa recomand un alt producator de la care nu o sa primesc nici un cent. E logic, nu? Si daca cumperi un ulei, de ex: care face parte din categoria ACEA A1 poti sa fii sigur ca nu exista mari diferente intre ele [cel putin teoretic] pt ca producatorul trebuie sa respecte normele impuse, diferente pot rezulta la fabricatia de masa, adica unde se fabrica uleiul respectiv [sunt anumite firme care nu le fabrica ei uleiul lor, ei numai pun eticheta pe flacon]. Dar cred ca ai exagerat cu chestia ca daca pui ulei elf in motor mercedes [cu conditia sa respecti recomandarea producatorului, referitor la calitatea uluiului] o sa "bubuie" in cateva sute de km. Cum am mai zis nu prea poti trage mari concluzii din formula1, acolo sunt foarte multi factori care influenteaza rezultatele, sau vrei sa zici ca de ex renaultul face masini mai bune decat mercedes, bmw sau ferrari? Pt ca dupa rezultatul din formula 1 asa ar trebui sa fie. Daca vrei putem continua discutia in alt topic, pt ca deja suntemi tare OFF [sper ca nu se supara moderatorii] |
--------------------
Logan
Ambiance
- ##### --=-- The KING Of The Hill --=--
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#11
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(kurupt @ 4 Dec 2005, 16:26) Concluzia [sper ca nu te superi] firmele se bazeaza exact pe acest tip de consumator care crede ca recomandarea data de un producator este ceva sfant. Dar cred ca ai exagerat cu chestia ca daca pui ulei elf in motor mercedes [cu conditia sa respecti recomandarea producatorului, referitor la calitatea uluiului] o sa "bubuie" in cateva sute de km. Eu ma bazez pe ceva mai mult decat acest tip de recomandare cand afirm ca este mai bine sa folosesti elf. Exemplul era la formula1. Daca intr-un motor mercedes, produs de fapt de ilmor, pui ulei elf, ii vor scadea drastic nu atat performantele, cat fiabilitatea. |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
simon |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 735 Joined: 30 October 04 ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 4 Dec 2005, 12:59) am spus si mai sus "Toate motoarele lor sunt dezvoltate impreuna cu ELF", pe care simon a vrut s-o interpreteze ca "dezvoltarea unui motor in jurul uleiului de motor". Tragi ce concluzie vrei... ssilviu, nu am vrut sa persiflez afirmatia ta, dar daca spui ca toate motoarele Renault sint dezvoltate impreuna cu Elf reiese ca uleiul Elf este elementul central si hotaritor pentru motoristi. Nu se poate intelege altceva din afirmatia ta si eu spun ca este gresita. kurupt a pus punctul pe i. Uleiurile sint codificate, se pot compara prin specificatiile lor. Nu pot diferi prea mult in cadrul unei specificatii. Restul este impresia artistica, parteneriate si ''enteresu si iar enteresu''. Apropo, de ce la Logan nu se recomanda Elf? Ca atunci cind motorul de la Logan era pe Renault a fost dezvoltat numai si numai impreuna cu Elf. ![]() This post has been edited by simon: 4 Dec 2005, 16:07 |
--------------------
Renault
Megane III
2009 Dinamique 1.6 16V
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#13
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(simon @ 4 Dec 2005, 18:06) ssilviu, nu am vrut sa persiflez afirmatia ta, dar daca spui ca toate motoarele Renault sint dezvoltate impreuna cu Elf reiese ca uleiul Elf este elementul central si hotaritor pentru motoristi. gresit. Singura afirmatie pe care cineva o poate trage, este ca TU ai inteles ca uleiul elf este elementul central... ![]() Ce ulei recomanda Dacia pentru Logan? Ulei dacia! Interesant este ca unii oameni din service spun ca este ulei texaco, altii spun ca este ulei elf... ![]() This post has been edited by ssilviu: 4 Dec 2005, 16:32 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
kurupt |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 29 May 05 ![]() |
Putem sa multumin moderatorilori ca ne au mutat intr-un topic separat, acum putem discuta mai linistit.
Si sa revin la subiect uleiul dacia este ulei Texaco dupa cum stiu eu fabricat in bulgaria. ir ce nu intelegeti ca dacia recomanda ulei ACEA A1 sau ACEA A3 si atat. Chestia de marketing care te duce in eroare cu uleiul dacia, este pt oameni care nu au de aface cu lumea masinilori, si habar nu au de uleiuri si de alte chestii. Eu deschid cartea de instructiuni unde scrie ca dacia recomanda ulei dacia, si ei cand merg la revizie sunt linistiti ca au facut tot a la carte pt ca au pus uleiul recomandat de producator. Daca vrei poti sa pui alt ulei [e normal, pt ca este masina ta] cu conditia sa respecti recomandarea producatorului referitor la calitatea uleiului. Iar daca crezi ca un producator renumit o sa se joace cu renumele lui, adica sa pune ulei slab intr-un flacon pe care este scris numele lui cu litere mari... Mai degraba problema cu un ulei pe care nu prea gasesti cine si unde a fabricat ![]() Sau a vazut careva dint-e voi ulei BMW, AUDI, Renault, Peugeot sau altceva? Si va intreb altceva: la loganurile ce s-au vandut in occident, ce ulei se baga la revizie? |
--------------------
Logan
Ambiance
- ##### --=-- The KING Of The Hill --=--
|
|
andu911 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 4 Dec 2005, 12:06) Si te asigur ca daca intr-un motor mercedes o sa pui ulei elf, acesta o sa bubuie in prima suta de km. Bine, el oricum bubuie si cu castrol.. ![]() Tata baga in Mercedes E320 CDI fabricatie 2004, ulei Castrol 5W40. De ce ? Pai de-asta au zis sa cumpere aia de la Daimler-Chrysler... Si nu bubuie. Si uite ca motoarele mercedes merg 500.000 km... This post has been edited by andu911: 5 Dec 2005, 17:28 |
--------------------
-
-
-
|
|
simon |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 735 Joined: 30 October 04 ![]() |
QUOTE(kurupt @ 5 Dec 2005, 16:20) Chestia de marketing care te duce in eroare cu uleiul dacia, este pt oameni care nu au de aface cu lumea masinilori, si habar nu au de uleiuri si de alte chestii. Si va intreb altceva: la loganurile ce s-au vandut in occident, ce ulei se baga la revizie? Problema este ca Dacia Service te ameninta ca pierzi garantia daca folosesti alt ulei. Nu este doar marketing si nici nestiinta proprietarului de Logan. Desigur, orice ulei de calitate este bun dar ei spun sa-l pui pe cel cu numele Dacia si de aici stresul. Traim in Romania unde nici un lucru nu este sigur. Te temi ca atunci cind ti-o fi mai greu, ai un defect, atunci te arde cu nerespectarea indicatiilor privind uleiul de motor. Mai este un aspect, in service poti sa te certi, poti incerca sa-i intimidezi, dar daca meseriasul spune clar ca refuza sa iti puna uleiul, pe care l-ai cumparat din alta parte, nu ai ce sa faci decit sa pleci si sa cauti alt service. Nu toata lumea este dispusa sa duca aceasta lupta sau sa-si ia riscul de a da bani pe un ulei si sa nu-l poata pune in masina. Dar sa punem problema si altfel: daca acest ulei este in masina la iesirea din fabrica si eu merg cu el 15000km cit de prost poate fi? Daca este sa faca rau masinii inseamna ca raul este deja produs cind eu vreau sa pun uleiul cel bun, nu? Am inceput sa ma gindesc ca poate ne ambitionam pentru nimic. Daca Renault, care mi-a facut masina, imi spune sa-l folosesc presupun ca ar trebui sa am incredere, din moment ce am avut incredere si am cumparat masina. Cu Dacia Berlina am mers 100.000km folosind uleiul de pe timpul comunismului, apoi Texaco, apoi Shell si, in ultimii ani, Castrol 15W40. Cel care a cumparat-o a segmentat motorul si a spus ca mai mult nu era nevoie. Chiar este foarte multumit de motor. Este competent in materie, isi cistiga piinea exploatind de ani de zile masini Dacia. Concluzia, cred ca dramatizam problema cu uleiul de motor. This post has been edited by simon: 5 Dec 2005, 22:09 |
--------------------
Renault
Megane III
2009 Dinamique 1.6 16V
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#17
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(andu911 @ 5 Dec 2005, 19:20) Tata baga in Mercedes E320 CDI fabricatie 2004, ulei Castrol 5W40. De ce ? Pai de-asta au zis sa cumpere aia de la Daimler-Chrysler... Si nu bubuie. Si uite ca motoarele mercedes merg 500.000 km... cititi va rog mai atent pe viitor. Am spus motorul Mercedes de F1. Cat despre ELF, am zis doar ca va recomand sa-l folositi, asta nu inseamna ca daca folositi altceva o sa va bubuie motorul dupa 100.000 km. |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
argon |
![]()
Post
#18
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
E o comparatie nepotrivita cea cu Formula 1...masinile normale ca sa zic asa nu au absolut nimic in comul cu Formula 1, uleiul are total alta compozitie.
La Logan nu crapa nici un motor nici cu ulei romanesc Lubrifin 5w40(Lubstar sau cum ii spune), atat ca se reduce viata motorului putin...dar 150 000 km tine sigur...nu are rost sa va lamentati de acum cand majoritatea nici nu ati ajuns la 10 000 km.... |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#19
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
comparatia cu formula 1 este foarte potrivita, pentru ca si in acest caz, conteaza durata de viata. Asa cum si la formula 1 difera , asa si la masinile de serie. Difera numai scara acestei durate de viata.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
andu911 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 6 Dec 2005, 08:54) comparatia cu formula 1 este foarte potrivita, pentru ca si in acest caz, conteaza durata de viata. Asa cum si la formula 1 difera , asa si la masinile de serie. Difera numai scara acestei durate de viata. Avand in vedere ca la formula 1, motoarele se incalzesc inainte...nu prea are legatura cu mersul normal. Noi la -10 grade, ne urcam in masina, dam la cheie si dupa 2 minute pornim. Din start prima diferenta. Dupa aceea urmeaza regimul de mers...la formula 1 se merge cu 15.000 rpm, noi daca atingem 5000 rpm. Oricum cu Castrol n-ai nimerit-o deloc. BMW Williams e cu Castrol ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
luci974 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 17 November 04 From: Suceava ![]() |
Eu am mers pe politica ca masina are garantie, asa ca am facut schimbul la service-ul autorizat si le-am spus sa-mi puna in masina ce ulei vor si m-au pus Mobil1 5w-30. Foarte multumit. Ulei bun si 160 RON factura. Asa ca dece sa-mi bat eu capul sa pun de ala sau de altul, sa ma cert cu ai din service ca nu-i aprobat uleiul, ca-mi scrie nu stiu ce in carnetel, ca pierd garantia, etc.
![]() Se strica ceva la motor - ei au pus uleiul ![]() |
--------------------
Citroen
C4 1.6.......
......dupa 4 ani de Logan
- SV 10 EML
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#22
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
oricum, diferenta intre uleiuri ce aceeasi specificatie se va face simtita undeva la cateva sute de mii de km...
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 23:49 |