Motor terminat :(
![]() ![]() ![]() |
Motor terminat :(
bogdan_o |
![]()
Post
#1
|
||
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|||
nimic |
![]()
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 27 January 04 ![]() |
la 80 k in bord doar unei dacii i se putea intampla asa ceva.
daca scuipa ulei inseamna ca are presiune mare. pe mine schimbat setul,bujii, o biela,ulei,garnituri, 2 furtune m-a costat 6 milioane cu rectificat chiulasa vibrochen volanta nu shtiu sa-ti zic cat ajunge |
-------------------- |
|
SGN_1310 |
![]()
Post
#3
|
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
Domnule sa sti ca am patzit'o ca tine.
Pachetul patzaniei mele include: zgomot de fier pe fier, motor gatuit, demaror gatuit, fum negru din plin, rezultat din ardere imperfecta.Presiunea slaba a uleiului se subintelege pt ca turatia mica face ca ungerea sa fie proasta. De asemnea shi uzura uleiului, benzina care se furisaza in ulei de fiecare data ca nu se face pornirea corecta face sa fierul (marca dacia) sa mearga prost. Cauza...am umblat la surubul de amestec de aer/benzina. Tu chiar daca nu ai umblat , atunci cand te'ai pus pe incalzit masina sigur presiunea atmosferica era foarte scazuta(afara e frig doar) shi a invalidat reglajele anterioare ale arderii. La chestia asta s'a adaugat probabil un avans incorect + bujii mai vechi...posibil ancrasate rau. Daca ai dat sprit + shoc atunci ai udat cel putin 2 din ele . Ei bine ar trebui sa schimbi bujiile(pune sinteroame eftinake) sau sa le scoti pe cele vechi shi sa le usuci la temperatura cemerei sa zicem, nu la foc . Shi eu am crezut cand am patzit'o la inceputul iernii ca am f**ut motorul, insa am ramas uimit cand mecanicul m'a pus sa pornesc motorul cu niste bujii vechi da uscate. Mergea nashpa shi asha. A ridicat turatia din surub(atentie nu trage shocu) shi apoi din surubul de amestec shi delcou a facut sa'mi mearga motorul rotund la 800-900 de ture. Sfatul meu mergi la un mecanic, marca 100k shi pune'l la treaba . Daca nu baga mana shi rezolva'ti singur pb'ma folosindu'te de ce am scris. Bafta! |
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#4
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Deci, pana la urma mi-am pus ambitia si am incercat sa remediez singur problema de groaza celor 10.000k pe care mi-a spus mecanicul ca trebuie sa-i decartez. Cauza problemei mele a fost un pinion nenorocit care se afla sub ruptor-distribuitor si care antreneaza atat pompa de ulei cat si ruptorul. Acest pinion seamana cu un cilindru si are pe dinafara o coroana dintata si pe interior niste caneluri fine. Ei bine aceste caneluri se mancasera si nu mai antrena pompa de ulei (de unde si becurile aprinse la bord). Sonda nu avea nimic, pur si simplu indica saraca presiunea. Vazand cat oscileaza acul ala am crezut ca-i sonda dusa, dar nu a fost asa. Pinionul in sine costa 80k (nu e piesa de origine, dar merge).
Pentru demontare, se scoate ruptorul prin desfacerea piulitei de la baza si prin scoaterea placutei acelea metalice. Dupa care se trage cu incredere de el in sus. Pinionul se scoate folosind un patent mai finut (gaura care ramane dupa scoaterea ruptorului are diametrul destul de mic). Se pune pinionul nou, insa exista o problema. Nu se poate pune oricum. Se invarte de paletele ventilatorului pentru a aduce arborele cotit in pozitia in care supapele de la cilindrul 1 sunt inchise (deci pozitia de scanteie pentru bujia 1), dupa care se pune pinionul la locul lui. Ruptorul se pune peste avand grija ca cele doua protuberante ale ruptorului sa intre in santurile din pinion. Daca motorul refuza sa pornesca totusi dupa operatie se repeta pasii de mai sus, incercand diferite pozitii ale pinionului. Mie toata treaba mi-a luat aproape 2 ore, dintre care aproape o ora pentru gasirea unei pozitii pentru pinion. Ca atare nu recomand sa faceti singuri operatiunea decat daca va pricepeti sau aveti multa rabdare. Mai bine dati ceva spaga la cineva care stie, ca e chinul de pe lume. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
SYL |
![]()
Post
#5
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Ce tip de ulei ii pui? La cati km il schimbi ?
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
SiloS |
![]()
Post
#6
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.291 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
am pus acu trei ani pistoane ... nefolosote . vechio de vreo 20 de ani . Sunt de renault 12 si merge masina bine .
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
driverx |
![]()
Post
#7
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
bogdan_o,
Ii zice morcov, si asta cand te lasa, cel putin la pornirile la rece cand pompa opune forta mare dintii sar si se cam aude. Asa ca e vina ta. Si eu am tot facut porniri (fara sarcina) cu becurile aprinse pana m-am prins singur care e problema, ca mecanicii au zis ceva de genu "asa face ele". Motorul a avut de suferit cred eu, dar inca merge relativ bine. Oricum....putere nu mai are, presiune la uleiu nu are...nu ca ar fi avut mai mult inainte. Acum un an, am luat morcov, piesa de origine cu 110k lei. Aviz amatorilor....nu asa se face cu o masina cum a facut bogdan...auzi...sa scoti firu....geez...ma intreb: De ce nu iti arunci masina direct la gunoi, decat sa o chinui in halu asta. Sau vindeo la unu care stie sa o aprecieze..asa cu problemele ei. :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
tyka |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 356 Joined: 22 February 04 From: slobozia ![]() |
eu cred ca tia mancat si putin cuzineti,asta daca a mers mai mult de 7min fara ulei.asa ca nar fi rau sa verifici dacati bate la pornire dimineata pana se stinge becul de ulei.
![]() |
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#9
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Motorul a avut de suferit, ce sa-i fac? Cand o pornesc scoate ceva fum, dar momentan nu am bani de ste motor nou. In vreo 2 luni il pun, dar pana atunci se mai chinuie putin.
Driverx, nu am scos firul ca sa nu mi se mai aprinda becurile. Eu stiam ca sonda aia e defecta (tot fluctua aiurea presiunea uleiului, in sensul ca erau momente in care acul ala indica zero fara insa ca becurile sa se aprinda) si credeam ca acum s-a dus de tot si din cauza asta se aprind becurile. Daca banuiam ca-i de la pompa care nu mai baga ulei nu mai tineam eu motorul pornit, ca doar nu sunt nebun sa-mi omor masina. Oricum, pana cand nu s-a intamplat problema becurile se stingeau imediat dupa pornirea motorului, deci nu mai ramaneau nici macar cateva secunde aprinse ca sa-mi dea e banuit. Nu am apreciat deloc remarca de la final, aia cu "aviz amatorilor". Daca asta e parerea ta, nu am nimic de comentat, fiecare cum il taie capul, dar macar tine-o pentru tine. Lasa-i pe altii sa judece singuri. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
tyka |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 356 Joined: 22 February 04 From: slobozia ![]() |
nu cred ca setul tau a avut de suferit mai degraba cuzineti.
![]() ![]() ![]() |
-------------------- |
|
Nicu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 10 July 03 From: Bucuresti ![]() |
daca bujiile nu sint negre de la uleiul ars si daca in timpul mersului (la cald) nu scoate fum albastru atunci segmentii sint OK.
daca scoate fum negru atunci ai probleme cu amestecul/aprinderea va trebui insa sa verifici cuzinetii si sa-i schimbi, eventual (ca tot il dai jos) sa rectifici si arborele daca e cazul si e in cote ![]() |
-------------------- :) Cool messing the settings!:)
|
|
MoGas |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
De fapt, daca motorul a mers fara ulei o perioada de cateva minute, e cazul sa iei toate piesele la purecat. E posibil ca chiulasa sa fie prea stramba pentru a se mai putea plana, arborele cotit sa se fi decalit, segmentii idem, cuzinetii sa se fi topit, samd.
|
-------------------- |
|
Nicu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 10 July 03 From: Bucuresti ![]() |
de la ce sa se strimbe asa chiuloasa?
ca nu are nimic gripat si in plus era prinsa de blocul de fonta la cit se face de regula RK? taicamiu la facut la 100kkm. tu ai 80 deja. stringe un ban si fal acu daca tot tre sa demontezi. |
-------------------- :) Cool messing the settings!:)
|
|
MoGas |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Chiulasa se poate stramba si fara motiv, acum ca a ramas fara ungere, posibil temperaturi mari la piston, cine stie. Ideea e sa nu lasi neverificat.
RK-ul se face cand e nevoie, nu exista limita de kilometri. Perioada intre rk-uri depinde de foarte multi factori (combustibilul si uleiul sunt doar 2). E drept, ca la dacie, perioada asta e undeva pe la 100 mii km, dar nu-i regula. Eu spre exemplu, la 136 mii km aveam arborele cotit in cotele de executie (e drept, este original reno), deci am schimbat doar cuzinetii pentru ca aveau ceva pete). |
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#15
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai la asta ma gandeam si eu. Peste vreo 2 luni cand stang bani si cand imi fac putin timp iau tot motorul la puricat. Daca tot il desfac in bucati, macar sa le fac pe toate, nu sa mai stau dupa aia sa il desfac din nou cand pica altceva.
O bujie era facuta varza ca a zburat ceva ulei pe acolo inainte sa se opreasca. Am schimbat bujiile si preventiv platina si condensatorul si acum merge bine. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
MoGas |
![]()
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Adica cum era varza bujia? Expliciteaza putin. Uite >>aici<< o discutie despre aspectul bujiilor. Tot acolo ai un link catre o pagina cu exemple de bujii deteriorate si cauzele probabile.
|
-------------------- |
|
tyka |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 356 Joined: 22 February 04 From: slobozia ![]() |
daca nuti bate dimineata cand pornesti ,nui problem.
![]() |
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#18
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Prin bujie varza am vrut sa spun ca era plina de ulei si ca era carbonizata. In fine, nici nu ma asteptam la ceva mai bun de vreme ce in urma rateului am vazut ulei scurs pe langa filetul bujiei. Dimineata nu bate, becurile se sting imediat dupa pornirea motorului. chiar porneste bine si merge rotund motorul. Insa am constatat ca din cauza trepidatiilor (dupa ce in final am reusit sa-l pornesc tremura de ziceai ca se rupea masina) mi s-a rupt o ureche de la placuta aia de tabla care protejeaza electromotorul de caldura galeriei de evacuare. Ca atare se aude un zdranganit metalic dar sesizabil numai cu capota deschisa.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Nicu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 10 July 03 From: Bucuresti ![]() |
daca ai segmentii dusi iti poate scuipa ulei pe bujie si atunci asta nu mai face scinteie si ramii in 3 cilindri
motorul in 4 timpi e, sa zicem, echilibrat cind merg toti 4 cilindri bine (sau la fel) dar cind unul da rateuri zici ca-ti sare motoru' din loc. (poate razvan sa-ti zica mai multe pe tema asta). am avut 2 experiente de mers in 3 cilindri si a veche si asta noua si nu-ti recomand sa fol masina asa. |
-------------------- :) Cool messing the settings!:)
|
|
MoGas |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Am fost eu nevoit o data sa merg in 3 cilindrii vre-o 15 km, si tare ma mir ca n-am rupt tampoanele de la motor. Ideea e ca la 3000 rpm, masina mai avea putin si sarea de pe drum, imi clantaneau dintii in gura. Dupa ce am scos bujiile, vinovata era neagra de ulei. Cand un cilindru nu are aprindere, trage ulei in camera de ardere. Bujia vinovata era sinterom de 500 km, la care se fisurase izolatorul. Aviz amatorilor de sinterom.
|
-------------------- |
|
SGN_1310 |
![]()
Post
#21
|
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
Ideal e sa se vanda acum bujii 4+1(ca rezerva). Ma intreb cum se descurca cei care au motoare cu 5 cilindri. Macar astia nu iau bujii de la sinterom.
|
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
MoGas |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Firmele serioase (chiar si sinterom avea asa ceva) vand bujii la bucata. Ca se gasesc si la set, e alta treaba. Oricum, mai bine ai un set de rezerva decat una singura, ca e bine sa le schimbi pe toate odata.
|
-------------------- |
|
Nicu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 10 July 03 From: Bucuresti ![]() |
stii, si dacia vinde bujiile, pt dsn cel putin, la bucata. asta insa n-o face serioasa, cit o vrea ea sa fie pe drumu' al bun.
de regula insa nu tre sa ai un set nou de rezerva ci unul bun, curatat de funingine si calamina, pe care sa-l pui in locul celui pe care-l scoti dupa 100km pt ca nu mai aprinde bine, si pe care-l vei curata si-l vei tine de rezerva sa-l pui la loc dupa inca citeva sute de km. |
-------------------- :) Cool messing the settings!:)
|
|
MoGas |
![]()
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Evident ca nu ambalarea face calitatea bujiilor. :roll:
Ideea e ca firmele mari fac enșpe tipuri de bujii care merg pentru țîșpe modele de mașini, cu 3, 4, 5, 6 sau chiar mai multi cilindrii. Ce rost ar avea sa le faca și in 4-5 ambalaje? Fiecare își cumpără câte are nevoie. La mine la "viciu" bujiile vin ambalate individual, in cutii de câte 20 bucăți. Cumperi câte ai nevoie. |
-------------------- |
|
iarba fiarelor |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 17 March 04 From: focsani ![]() |
FOLOSITI NUMAI BUJII NGK SAU CHAMPION INCERCATI SI VET-I VEDEA BAFTA SINTEROM STIFTURIIIIIIIIIIIIIII>
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st May 2025 - 00:31 |