Lipsa caldura interior SN, probleme cu traseul lichidului de racire
![]() ![]() ![]() |
Lipsa caldura interior SN, probleme cu traseul lichidului de racire
gisal |
![]()
Post
#1
|
||
Enjoy the Road! Group: Members Posts: 50 Joined: 5 December 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane III
2010, 1.9dci, 130CP, Privilege+
- Bucuresti ex. Octavia 2, 2008, 1.6MPI, 102CP, Elegance
ex. Megane 2, 2006, 1.5dci, 105 CP, Expression+ ex. Dacia SuperNova, 2002, 1.4MPI, 75CP, Confort |
|||
Korben_Dallas |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 11 April 05 ![]() |
controlează nivelul lichidului de răcire
dacă e OK, atunci trebuie să te gîndești la termostat |
--------------------
-
-
- Ce să faci, la tăți ni-i greu!
|
|
clr |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca ti s - a incins motorul si traseul spre calorifer (spre radiator ai verificat?) era rece cel mai probabil sfatul de mai sus: termostatul.
|
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
dantes |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
Eu zic sa te uiti la calorifer...cred ca s-a infundat pe acolo ceva...
Traseul e vasul de expansiune, calorifer, motor, termostat, radiator, motor... Daca tu aveai caloriferul rece, inseamna ca ai infundat ceva pe la calorifer... Totusi, dupa o anumita temperatura, se deschide si circuitul spre termostat...asa ca schimba-l si pe ala ca e destul de ieftin... |
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
gisal |
![]()
Post
#5
|
Enjoy the Road! Group: Members Posts: 50 Joined: 5 December 05 ![]() |
tks.
|
--------------------
Renault
Megane III
2010, 1.9dci, 130CP, Privilege+
- Bucuresti ex. Octavia 2, 2008, 1.6MPI, 102CP, Elegance
ex. Megane 2, 2006, 1.5dci, 105 CP, Expression+ ex. Dacia SuperNova, 2002, 1.4MPI, 75CP, Confort |
|
klaus |
![]()
Post
#6
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Din cate stiu eu, traseul motor -> calorifer habitaclu -> motor este intotdeauna deschis, indiferent de pozitia termostatului. Termostatul inchide/deschide doar circuitul prin radiatorul din fata.
Deci cred ca Dantes se apropie cel mai mult de problema. Un calorifer interior (sau circuitul lui) infundat. Sper, spre binele motorului, sa nu fie o problema cu pompa de apa. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
SYL |
![]()
Post
#7
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
M-am lovit si eu de aceasta pb la Nova: crestea temp la apa, ajungea uneori de se aprindea becul rosu, caldura nu baga, chestia asta dura cateva minute, apoi apa trecea prin calorifer, temp scadea la normal. Cauza: aveam aer in instalatie; la mine s-a rezolvat prin scoaterea acelei supape de la capacul vasului de antigel (aceea supapa e renumita ca face pb).
Deci ca sfat ar fi bine sa faci o aerisire.... |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
dadu221 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti ![]() |
ma bag si eu: e normal ca la dsn sa nu bage caldura in mers daca nu e ventilatorul pornit ?? (ca la 1300 baga
![]() |
--------------------
DSN rapsodie
-
2002
- ph-22-unu Ie doar o amarata de dacie
|
|
costi |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Baga daca trage aer de afara. Daca este pe recirculare nu.
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
nik1965 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 17 June 05 ![]() |
Verifica;
- nivel lichid de racire (posibil sa nu mai ai), -calorifer (posibil infundat) -pozitie clapete la aeroterma (putin probabil daca zici ca conductele sunt reci) In caz ca nu e nici una din cauzele de mai sus posibil pompa de racire. Termostatul nu are legatura cu circulatia lichidului prin calorifer. |
--------------------
dacia
logan , duster
2005, 2017
- xx-xx-xxx
|
|
cj01pel |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 4 March 05 From: cluj napoca ![]() |
am o sn din 2002 si o am de o jumatate de an.
acuma de cind a dat frigul am observat ca da caldura din zona centrala a bordului, de la picioare si de sub parbriz. in stinga si in dreapta bordului pe cele 2 grilaje nu da aer cald numai rece, asta se intimpla si la drum intins. nu stie cineva care e problema? |
--------------------
Renault
Clio 4
2013
- cj 09 ura Clio Gri de Cluj
|
|
RIon |
![]()
Post
#12
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
acolo e un sistem de incalzire format din tevi (tuburi) care au niste imbinari; verifica sa nu fi iesit din acele imbinari.
Sau... exista si un burete cu rol de filtru in zona respectiva, e posibil sa obtureze, se mai misca... vezi prima varianta. |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
costi |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
RIon vrea sa spuna ca tubulatura dintre aeroterma/calorifer si diversele zone pe und aerul cald iese este din bucati; drept urmare se poate desprinde; va trebui sa umbli pe sub bord sa vezi ce gasesti..
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
RIon |
![]()
Post
#14
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
mai trebuie verificat robinetul de inchidere/deschidere, sa nu se fi stricat clapeta, sau sa nu mai inchida ok...
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
costi |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
cj01pel |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 4 March 05 From: cluj napoca ![]() |
faza este ca vine aer la temperatura de afara
deci rece de aceea mi se pare si mie ciudat |
--------------------
Renault
Clio 4
2013
- cj 09 ura Clio Gri de Cluj
|
|
costi |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
pai e chiar ciuda; va trebui sa verifici intreg circuitul de tubulaturi.... oricum nu are cum sa vina de afara; incepe verificarea cu zona caloriferului si turbinei (pe la motor)
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
klaus |
![]()
Post
#18
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Fiti atenti intrebare la mine (urmariti-ma cu atentie, va rog):
Anul trecut in iarna cum va facea? Facea cumva altfel? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
cj01pel |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 4 March 05 From: cluj napoca ![]() |
dnu klaus
masina e fabricata in sept 2002 dar eu o am doar din iunie 2005 ceva nu e clar? |
--------------------
Renault
Clio 4
2013
- cj 09 ura Clio Gri de Cluj
|
|
klaus |
![]()
Post
#20
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Din cate mi-aduc eu aminte, DSN nu e un model de masina la care sa mearga incalzirea bine pe toate aeratoarele. Adica e ceva normal ca aeratoarele laterale la DSN sa de aer mai rece decat aeratorul central.
Adica la un anumit grad de "rece" este normal. Nu insa la gradul de rece "ca aerul de afara", care inseamna aer sub 0 grade in aceste dimineti. Eu m-as uita la imbinarile tubulaturii de aer de afara (care trage aerul in habitaclu), la aeventuale intrari de aer rece prin alte parti (de la compartimentul stergatoarelor) si la mai nasol de verificat, clapeta de reglaj cantitate aer cald/aer rece de la aeroterma. Ideea este ca in mod sigur aerul este impins prin radiatorul de incalzire la aeratorul central. Deci aerul impins de aeroterma ajunge prin radiatorul cald. Trebuie vazut unde se mixeaza cu aer rece pe derivatiile tubulaturii interne de la climatizare de dupa aeroterma, sau daca exista lufturi intre radiatoul cald si canalele de distributia a aerului spre tuburile de aeratoare laterale. Problema este ca aerul impins de aeroterma spre aeratoarele laterale nu trec prin radiatorul de incalzire habitaclu, ci pe langa. Asta trebuie verificat. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
RIon |
![]()
Post
#21
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
sunt curios cum inchide clapeta de sub bord... check it!
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
Korben_Dallas |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 11 April 05 ![]() |
La mine se infunda la greu cu frunze
Si majoritatea se duc pe aeratoarele laterale, nu stiu de ce Atunci dau ventilatia la maxim si ma stropeste cu frunze ![]() |
--------------------
-
-
- Ce să faci, la tăți ni-i greu!
|
|
dadu221 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti ![]() |
la mine la 120 la ora nu baga caldura daca nu e dat pe ventilator. adik opresc ventilatorul si se face apoi frig in masna . ar mai fi bine de stiut pentru cultura mea generala daca aer cald ar trebui sa bage si pe gurile de aer de lg usi sau numa pe cele centrale.
|
--------------------
DSN rapsodie
-
2002
- ph-22-unu Ie doar o amarata de dacie
|
|
costi |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
peste tot ... dar sistemul nu a fost foarte bine proiectat..
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
dadu221 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti ![]() |
aceeasi problema o am si eu. pana acum .. in perioada mai calda baga aer cald destul de bine si pe aeratoarele laterale . adik nu am sesizat diferenta de temperatura fata de cele centrale. De ceva vreme insa pe acolo baga aer mai mult rece ... fff putin incalzit iar pe gurile centrale parca nu mai baga aerul atat de cald (desi cumparand-o in vara nu stiu cat de cald ar trebui sa fie la -5 grade dar din auzite ar cam trebui sa fie cald). Tot la capitolul ciudatenii cred ca e si faptul ca nu baga caldura in mers decat daca am pornit ventilatorul. daca il opresc incepe sa se cam faca frig in masina dupa un timp. (indiferent de viteza sau de cat de cald e motorul). si totul a debutat cu un clipocit in partea dreapta acum vreo 2 luni care acum insa nu se mai aude. Ma gandeam ca ar fi ceva aer prin instalatie dar din cate am inteles instalatia e sub presiune si se aeriseste singura .
Cu frunze nu se infunda ca i-am pus o plasa in locul pe unde intra aerul . |
--------------------
DSN rapsodie
-
2002
- ph-22-unu Ie doar o amarata de dacie
|
|
DAVIDK |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
se pare ca ventilatia de pe DSN-ul meu nu respecta toate legile bunului simt. Oricum butonez clapeta de directionare (adica : picioare-dezaburire-aeratoare bord), desi se aud zgomote incurajatoare care simuleaza foarte bine inchiderea/deschiderea unor clapete, debitele de aer pe cele 3 directii variaza foaaarte putin. La aeratoarele laterale, aerul e mai rece decat la celelalte "gauri", si vine cald ceva mai greu. Da' vine la un moment dat. Parca aer cu-adevarat cald baga doar pe centru si jos; si la parbriz e mai rece
|
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
DAVIDK |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(klaus @ 6 Dec 2005, 12:52) Din cate stiu eu, traseul motor -> calorifer habitaclu -> motor este intotdeauna deschis, indiferent de pozitia termostatului. Un calorifer interior (sau circuitul lui) infundat. Sper, spre binele motorului, sa nu fie o problema cu pompa de apa. PAi daca ar fi caloriferul, cand ar deschide termostatul, s-ar raci motorul prin radiatorul mare. Poate e vreo garnitura de la pompa. Vezi daca circula apa prin vasul degazor cand a pornit ventilatorul (sau cand e foarte cald motorul) si o turezi un pic. Faci proba stand pe loc, evident ![]() |
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
nik1965 |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 17 June 05 ![]() |
Pentru a avea aer cald la aeratoarele laterale am izolat conductele de plastic ce merg di aeroterma in earatoare cu burete si in acest fel a crescut simtitor temperatura aerului prin acele aeratoare.
|
--------------------
dacia
logan , duster
2005, 2017
- xx-xx-xxx
|
|
balamuc |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 20 November 05 ![]() |
QUOTE(dadu221 @ 12 Dec 2005, 18:10) .... si totul a debutat cu un clipocit in partea dreapta acum vreo 2 luni care acum insa nu se mai aude. Ma gandeam ca ar fi ceva aer prin instalatie dar din cate am inteles instalatia e sub presiune si se aeriseste singura . Cu frunze nu se infunda ca i-am pus o plasa in locul pe unde intra aerul . Cu toate ca nu am probleme in ceea ce priveste caldura (aeroaterele laterale se incalzesc mai greu, dar se incalzesc destul), acel clipocit in partea dreapta il am si eu. Il am din vara de cand am schimbat caloriferul la aeroterma. Acuma cei drept se aude mai putin, dar se aude, mai ales cand pornesc motorul si turez. Cand se incalzeste parca nu mai face asa. |
--------------------
Dacia
SuperNova
- B Dacia SN Europa feb 2002, 48.000km.
Modificari fata de dotarile din fabrica: inchidere, alarma, boxe+casetofon, turometru, ceas de bord, bricheta, bord albastru + multa valoare sentimentala :) |
|
clr |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Mai depinde si de cum folosesti aeratoarele alea laterale. Spre exemplu daca am deschise aeratoarele centrale nu - mi baga mai deloc caldura pe lateral. Daca insa le inchid pe cele centrale se schimba imediat situatia.
|
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 00:58 |