DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> bucsi bara stabilizatoare, cum le schimb ?

Ov
post 1 Dec 2005, 12:08
Post #1


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




cum pot sa le schimb fara sa desfac mult ?

presupunand ca am acces la o rampa, oi putea oare sa desfac doar urechile care tin bucsile (fara sa-mi zboare bara stabilizatoare in freza) si sa schimb bucsile ?

sau trebuie musai ridicata fata, demontate bieletele anti-ruliu si dupa aia desfacuta bara stabilizatoare ?


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 1 Dec 2005, 14:06
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(Ov @ 1 Dec 2005, 12:08)
cum pot sa le schimb fara sa desfac mult ?

presupunand ca am acces la o rampa, oi putea oare sa desfac doar urechile care tin bucsile (fara sa-mi zboare bara stabilizatoare in freza) si sa schimb bucsile ?

sau trebuie musai ridicata fata, demontate bieletele anti-ruliu si dupa aia desfacuta bara stabilizatoare ?
*



Probabil te referi la tampoanele de cauciuc, de pe lonjeroane. Ai nevoie de o cheie de 13 si le desfaci de tot. Nu se intampla absolut nimic. Bara nu e sub tensiune. Cand dai baia de ulei jos, la fel se procedeaza, ca nu are loc baia sa iasa.

Ai grija dupa ce desfaci piulitele si schimbi tampoanele, ca suruburile ce ies din lonjeron sa fie tapene acolo, sa nu te trezesti ca iti intra vreun surub in lonjeron biggrin.gif Mai rar se intampla asta.

Nu dureaza mai mult de 15 min.
Daca ai loc, nu trebuie sa mai ridici masina biggrin.gif

This post has been edited by andu911: 1 Dec 2005, 14:07


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 2 Dec 2005, 10:49
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




QUOTE(andu911 @ 1 Dec 2005, 14:06)
Probabil te referi la tampoanele de cauciuc, de pe lonjeroane. Ai nevoie de o cheie de 13 si le desfaci de tot. Nu se intampla absolut nimic. Bara nu e sub tensiune. Cand dai baia de ulei jos, la fel se procedeaza, ca nu are loc baia sa iasa.
.........
*


N-am mai auzit asa ceva, sa dai jos bara stabilizatoare pt a scoate baia de ulei!! blink.gif
doar scutul trebuie dat jos


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 5 Dec 2005, 19:46
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Inseamna ca nu ai dat prea multe bai de ulei jos.La unele masini(Dacii),baia nu iese daca nu desfaci bara stabilizatoare din acele tampoane.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 6 Dec 2005, 09:46
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




QUOTE(cristio_79 @ 5 Dec 2005, 19:46)
Inseamna ca nu ai dat prea multe bai de ulei jos.La unele masini(Dacii),baia nu iese daca nu desfaci bara stabilizatoare din acele tampoane.
*


Doamne sfinte, acum aud pt prima data asta. Sigur nu e vorba de alta masina? blink.gif


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 6 Dec 2005, 10:00
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




QUOTE(Ov @ 1 Dec 2005, 11:08)
cum pot sa le schimb fara sa desfac mult ?

presupunand ca am acces la o rampa, oi putea oare sa desfac doar urechile care tin bucsile (fara sa-mi zboare bara stabilizatoare in freza) si sa schimb bucsile ?

sau trebuie musai ridicata fata, demontate bieletele anti-ruliu si dupa aia desfacuta bara stabilizatoare ?
*



Pai ai cam raspuns singur la intrebare. Nu-i musai sa o ridici , o poti face si pe sol dar e al dracului de rece sa incerci sa te tavalesi acum pe jos.
Deci demontezi scut motor, cele 2 bride de pe lonjeron si piulitele bielete antirului. inlocuiesti toate cele 4 busci de cauciuc si atentie la rondela - saiba ce vine prima pe bieleta , posibil ca 'gilma' de pe bieleta sa fi largit gaura
Ordinea pieselor pe bieleta: rondela, bucsa cauciuc, rondela, cap bara antirului, rondela, bucsa cauciuc, rondela, piulita cu autoblocare, si in continuare ordinea inversa a pieselor demontate
Tot ansamblul nu este tensionat , poti lucra fara teama.

This post has been edited by Dyda: 6 Dec 2005, 10:12


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 6 Dec 2005, 12:47
Post #7


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




deci tb sa demontez si bieletele ? ca in cazul asta le schimb si pe ala ca nu-mi cade mana wink.gif

io ma gandeam ca merge sa las prinsa bara in bielete si sa desfac doar brida care tine bucsa.

Tu ce bucsi zici sa schimb, ca nu-mi da la numar ?
Bara antiruliu are 2 bucsi (cate una pe fiecare lonjeron).


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 6 Dec 2005, 12:56
Post #8


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Parerea mea e ca trebuie sa dai jos si puntea spate pentru asta.

radmasa.gif

Serios...scoti suruburile din fata care tin scutul motor, desfaci suruburile care tin bucsile de cauciuc, pui bucsile noi, montezi la loc si gata....nu cred ca trebuie dat jos scutul, doar slabit sa se lase.

Nu e nimic periculos atata timp cat gradul de comprimare al celor doua suspensii este aproximativ acelasi, altfel, bara este tensionata. Deci nu te apuca sa faci asta in fata blocului cu cate o roata ridicata pe cric. Nu te omoara, dar iti face surprize.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 6 Dec 2005, 12:57
Post #9


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Dyda se referea la bucsile de cauciuc de pe bieletele antiruliu. Alea sunt cate doua.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 6 Dec 2005, 13:02
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




x.jpg
QUOTE(AC @ 6 Dec 2005, 09:46)
Doamne sfinte, acum aud pt prima data asta. Sigur nu e vorba de alta masina?  blink.gif
*





--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 7 Dec 2005, 11:41
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(AC @ 6 Dec 2005, 09:46)
Doamne sfinte, acum aud pt prima data asta. Sigur nu e vorba de alta masina?  blink.gif
*


Nu, e vorba de Dacia; si la mine a trebuit slabita bara antiruliu. Baia atingea de bara si nu se deplasa din cauza "sorbului" pompei de ulei.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th June 2025 - 21:27
Forum Renault