Compresor aer conditionat, fluiera cand e oprit
![]() ![]() ![]() |
Compresor aer conditionat, fluiera cand e oprit
Gorgociu |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 20 June 09 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2003 SCALA
- CT 21 KTI
|
|||
dj_sweat |
![]()
Post
#2
|
![]() DJ Group: Members Posts: 277 Joined: 20 February 07 From: Bucuresti (Militari) ![]() |
Salut, este posibil sa nu mai aibe ulei suficient, daca la service nu vor sa puna ulei poti sa cauti la dezmembrari un compresor folosit ca sa il schimbi.
Ca banuti cred ca este mai ieftin sa incerci cu ulei prima oara. |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 - Clima
|
|
crick |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 666 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti ![]() |
Dupa cum spui,cind pornesti aerul, motorul functioneaza silentios,compresorul merge normal(raceste),nu face zgomot,asta inseamna ca el este ok.Zgomotul apare cind este oprit aerul,adica compresorul este oprit,deci problema nu este la compresor,ci la ambreiajul acestuia.Cind aerul este oprit,fulia (acea roata pe care calca cureaua) se invirte iar axul compresorului sta pe loc(=zgomot).Cind e pornit ,fulia se invirte si odata cu ea si axul compresorului(zgomotul dispare).In centrul fuliei ,pe axul compresorului,trebuie sa fie un rulment care functioneaza(se invirte)cind aerul este oprit,si este oprit(nu se invirte)cind aerul este pornit,exact ca la ambreiajul de la cutia de viteze.Eu cred ca acel rulment este problema si ar trebui sa existe ca piesa de schimb(e cam aiurea sa schimbi compresorul pentru un rulment), sau zgomotul mai poate veni din sistemul ambreiaj,parerea mea este ca acel compresor nu are nici o problema interioara.Celor de la service le este mai usor sa spuna ca trebuie schimbat cu totul .Eu zic sa cauti un centru de reparatii care sa fie specializat pe compresoare auto decit sa te apuci sa renunti la dotarile masinii(altii isi doresc AC )
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
Gorgociu |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 20 June 09 ![]() |
Multumesc mult, am sa caut
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 SCALA
- CT 21 KTI
|
|
Gorgociu |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 20 June 09 ![]() |
am demontat compresorul si e totul ok, am cumparat un rulment l-am schimbat am montat totul cu freon si merge ceas
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 SCALA
- CT 21 KTI
|
|
gabyu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 697 Joined: 14 March 09 From: Iasi ![]() |
cat tea ajuns toata treaba ca si mie imi zornaie:))
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
Gorgociu |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 20 June 09 ![]() |
40 ron rulmentul
150 mana de lucru 20 uleiul |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 SCALA
- CT 21 KTI
|
|
crick |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 666 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti ![]() |
Pentru shimbarea rulmentului este nevoie de dat compresorul jos(adica de scos si gazul)?Sau ai vrut sa verifici si compresorul?
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
Daca stie cineva seria sau cotele rulmentului de fulie compresor il rog sa le posteze, si de asemenea cum se schimba acel rulment, daca e nevoie de demontarea compresorului sau se poate face pe masina fara golirea de freon.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
Tocmai am schimbat rulmentul de la compresor. Cotele rulmentului sunt 35x55x20. Am folosit rulment echivalent cu cod DAC3555RD. Cod original 2TS2-DF0719LX2. Pretul rulmentului a fost 44 Lei. Nu a fost nevoie sa golesc compresorul de freon. Oricum pentru schimbarea rulmentului este nevoie de 3 tipuri de presa.
Pasii necesari pentru schimabrea rulmentului fuliei compresorului de aer conditionat: 1. Se desface piulita de pe ax cu tubulara de 14 si se tine contra cu un cleste de inele de siguranta cu varfuri la 90 grd. 2. Se desface cureaua de accesorii 3. Se foloseste o presa cu suruburi de M6 cu pas fin ( eu nu am gasit suruburi cu pas fin, am folosit suruburi cu pas normal - se infileteaza si astea o tura) pentru depresarea platoului de ambreiaj. Platoul de ambreiaj are 3 gauri filetate unde se pun cele 3 suruburi de extragere. Pentru a va face o idee despre presa, uitati-va aici: http://www.cambouis.com/bidouille/compress...teur-sanden.htm Atentie dupa extragerea platoului de ambreiaj, pe ax unde se termina partea filetata sunt niste saibe distantiere, sa nu le pierdeti 4. Dupa scoaterea platoului de ambreiaj se vede un inel de siguranta care se deface 5. Acum se scot cele 4 suruburi care tin compresorul pe suportul lui precum si surubul de rigidizare a conductelor, care este deasupra lonjeronului. Pentru depresarea fuliei este necesar ca axul compresorului sa fie orientat un pic in sus sa aiba loc presa 6. Se depreseaza fulia cu o presa de rulment cu 2 sau 3 ghiare, se tine compresorul cu axul inclinat spre sus. 7. Acum aveti fulia in mana, se mai demonteaza un inel de siguranta de pe fulie, pe partea opusa. 8. Se depreseaza rulmentul din fulie, asemanator cu depresarea rulmentului din tamburul de roata. Pentru depresare trebuie o bucsa cu diametrul exterior de 39 mm. 9. Se preseaza rulmentul nou in fulie. Bucsa de presare trebuie sa aiba diametrul exterior de 54 mm. 10. Se monteaza inelul de siguranta ( cel de alezaj, pe spatele fuliei) 11. Iar se tine compresorul cu axul inclinat un pic spre sus, si cu un ciocan de cauciuc se preaseaza fulia la locul ei. 12. Se monteaza inelul de siguranta ( cel de arbore) 13. Se pun saibele distantier pe ax 14. Se monteaza platoul ambreiaj, atentie are canal de pana, merge montat si cu mana. 15. Acum se fixeaza comresorul la locul lui, se pun cele 4 suruburi, se strang 16. Se pune piulita axului. 17. Se monteaza cureaua de accesorii This post has been edited by gabi_g: 12 Dec 2011, 13:42 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
vior3l90 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 31 May 11 From: Bucuresti ![]() |
Salutare,acceasi problema am avut.o si eu,de fapt o am in continuare,cand mi.am luat masina avea un fluierat la compresor doar cand erea oprit,cand il pornea totul bine,intr.un final am aflat ca.i de la rulment,am cauta l.am gasit cu 80 lei in iarna,l.am schimbat acasa,insa la din acel moment nu s.a schimbat mare lucru,nu se mai aude la fel de urat dar totusi,mentionez ca atunci cand l.am shimbat nu am pus niciun fel de ulei,sau vasellina sau eu mai stiu ce,din cauza asta sau n.a fost rulmentul bun,el erea nou luat de la cineva de pe net,app unde pot gasii cel mai usor unul nou,ms
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003
- WIO
|
|
Danut 88 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni ![]() |
Rulmenti pentru compresorul de A/C se gasesc in targ la Vitan sau pe Soseua Fundeni e un magazin de rulmenti.
|
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
Danut 88 |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni ![]() |
Mi-am cumparat rulment pentru Compresorul de A/C, marca KBS din targ la Vitan. A mai montat cineva marca asta? Sunt buni sau ....
This post has been edited by Danut 88: 11 Jun 2012, 14:59 |
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
Danut 88 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni ![]() |
Mi-am inlocuit si eu rulmentul de la compresor. Fara batai de cap, fara sa platesc pe altcineva. singur, singurel. Pun si niste poze.
Attached thumbnail(s) Picture_001.jpg ( Size: 1.83mb ) Number of downloads: 2686 Picture_005.jpg ( Size: 1.76mb ) Number of downloads: 2910 Picture_007.jpg ( Size: 1.84mb ) Number of downloads: 2861 |
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
georgeisfan |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 5 April 06 ![]() |
Pentru inlocuirea rulmentului este necesara demontarea compresorului la dci? Este pozitionat undeva jos, nu stiu daca e prea mult loc pe acolo pentru presa.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 Ambition dCi 85
|
|
Poky |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 223 Joined: 8 January 08 From: Iasi ![]() |
Invii subiectul pentru ca nu am gasit nimic relevant in alte parti.
Avand in vedere faptul ca e putin probabil ca masinuta sa mai prinda urmatorul sezon cald si ca aseara a inceput sa faca acel rulment foarte urat, va intreb: ce dimensiune de curea as putea folosi doar pentru antrenarea pompei de servo, eliminand compresorul in totalitate? Multumesc, This post has been edited by Poky: 2 Dec 2016, 13:47 |
--------------------
dacia
solenza
2003 scala
|
|
i96nds |
![]()
Post
#17
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Au fost unele modele de SLZ - Rapsodie - care aveau pompa de servodirectie dar nu aveau A/C. Cureaua e mai scurta, poate incerci cu aceea...
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Poky |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 223 Joined: 8 January 08 From: Iasi ![]() |
Multumesc, asa am procedat in prima instanta. O mentiune este ca acea curea este intr-atat de lunga incat cuprinde si rola intinzatoare, care are suprafata cu caneluri si nu lucioasa, ca la cele cu AC.
In cautarea acelei role am gasit un compresor complet la acelasi pret ![]() Numai bine, This post has been edited by Poky: 11 Dec 2016, 14:14 |
--------------------
dacia
solenza
2003 scala
|
|
i96nds |
![]()
Post
#19
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Deci a fost pista falsa zisa de cei din service, nu era compresorul ci era rola care facea galagie ??? Mda....
Si tu ne-ai dus in eroare, ai zis ca face doar cand e oprit A/C.... Ciudat totusi ! Cat ai dat pe noua rola intinzatoare ? Sau ai schimbat doar rulmentul din ea? This post has been edited by i96nds: 11 Dec 2016, 23:07 |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:32 |