DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> dacia 1300, mai mult sta

mauru007
post 9 Dec 2005, 13:11
Post #1


sir


Group: Members
Posts: 437
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti




1. Am o dacie 1300 cu care circul destul de rar (maxim 1 data pe saptamana in oras)
E indicat sa o mai pornesc de 2 sau 3 ori pe saptamana sa las motorul sa mearga cateva minute? Sau nu pateste nimic daca sta?
2. Am cumparat o aeroterma electrica pe care as vrea sa o montez la luneta, nu stiu ce fel de fire imi trebuie si unde trebuie sa le prind pentru a avea tensiune
Multumesc

This post has been edited by mauru007: 9 Dec 2005, 13:12


--------------------
Ford Focus 2002/Ghia - vl
Ford Focus Sedan 1.6 I 101 CP / Ford Fiesta 2009 1.4 diesel
Bucuresti/Salajan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Dec 2005, 13:22
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(mauru007 @ 9 Dec 2005, 13:11)
1. Am o dacie 1300 cu care circul destul de rar (maxim 1 data pe saptamana in oras)
E indicat sa o mai pornesc de 2 sau 3 ori pe saptamana sa las motorul sa mearga cateva minute? Sau nu pateste nimic daca sta?
2. Am cumparat o aeroterma electrica pe care as vrea sa o montez la luneta, nu stiu ce fel de fire imi trebuie si unde trebuie sa le prind pentru a avea tensiune
Multumesc
*




1. Daca mergi o data pe saptamana cel putin 5-10 km, nu are nimic, nu trebuie sa o pornesti
2. Incearca sa legi aeroterma la firul de dezaburire(dar mai intreaba, ca nustiu cat curent duce, sa nu ia foc ceva), deci un fir la masa si unul pe +-ul de la dezaburire, in felul acesta scapi de multe batai de cap si fire inestetice, si vei avea caldura in spate cand dai drumul la dezaburire.
Eventual inlocuieste tot firul pe tot traseul lui cu unul mai gros de cupru litat, sa nu ai probleme.

This post has been edited by argon: 9 Dec 2005, 13:23


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
draku
post 9 Dec 2005, 14:23
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 293
Joined: 3 November 04
From: Bucuresti




aeroterma o poti lega chiar de firele care alimentau dezaburizatorul, cred ca rezista
punctele "sensibile" ar fi siguranta si intrerupatorul, cred eu


--------------------
ex Dacia Nova Barkas B1000 1989 - Barkas
Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 9 Dec 2005, 15:18
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Salut ,

De unde ai luat aeroterma electrica .Ma intereseaza si pe mine .Ceva poze cu ea ai ?

Multumesc.


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 9 Dec 2005, 15:22
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti






--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 9 Dec 2005, 15:35
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Salut ,

Am vazut link-ul dar nu am inteles despre ce este vorba .Eu am inteles ca aeroterma respectiva e cea de D1300 obisnuita .Exprimarea a fost neclara .O poza e perfect daca s-ar pune .

Multumesc.


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 9 Dec 2005, 15:38
Post #7


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




e ideal sa o pornesti (mai ales daca vine frigul si nu duci bateria in casa) cate 5-10minute la 3-4 zile...


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mauru007
post 9 Dec 2005, 15:58
Post #8


sir


Group: Members
Posts: 437
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti




multumesc de lamuriri. O sa pornesc masina la 2 , 3 zile nu e un efort prea mare si bateria are 4 ani, e cam veche mie frica sa nu ma lase la greu. Aeroterma se conecteaza normal la bricheta, nu cred sa consume prea mult si sa arda ceva pentru asta a fost conceputa pina la urma. Vreau sa folosesc mai mult functia de ventilatie a ei pentru dezaburirea lunetei, imi merge in rest caldura in masina. De unde se poate cumpara cablu de cupru litat? Si poate stie cineva si un pret
Si inca o intrebare, am bord vechi jaegar parca am vazut ca se numeste, la ceasul din stanga cel care indica benzina din rezervor in partea de jos sunt 4 becuri parca.
Primele 2 indica presiunea la apa si ulei sau cam asa ceva ca nu sunt f. lamurit. Cand ii pun contactul cele 2 becuri se aprind, dupa ce pornesc motorul se sting. Cam de 2 sau 3 saptamani se aprinde doar un bec din cele 2, al 2-lea din stanga. Le-am verificat pe amandoua si fuctioneaza, poate sa imi spuna cineva ce reprezinta primul indicator si de ce nu se mai aprinde?

This post has been edited by mauru007: 9 Dec 2005, 16:42


--------------------
Ford Focus 2002/Ghia - vl
Ford Focus Sedan 1.6 I 101 CP / Ford Fiesta 2009 1.4 diesel
Bucuresti/Salajan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Dec 2005, 17:06
Post #9


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE
De unde se poate cumpara cablu de cupru litat?


De la orice magazin de electrice/electronice, e foarte ieftin si sunt toate dimensiunile.Dacia normal din fabrica are cam toate cablurile tipul asta, eu am specificat litat ca nu cumva sa pui dealalalt, nelitat, care nu e rezistent la torsiuni.
Dar cum spunea cineva mai inainte, cred ca e suficient cel de dezaburire luneta instalat deja...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 9 Dec 2005, 17:17
Post #10


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Cele 2 becuri sunt de la apa si ulei. E normal sa se aprinda pe contact, ca apoi sa se stinga. Daca zici ca se aprind, pun pariu ca asta se intampla doar la relanti.
De ce? Temperatura prea mare la apa (ma indoiesc), sau, cel mai probabil, presiune scazuta la ulei. Poate ai bagat sintetic, si nu e bun. Daca nu, incearca sa ii pui un aditiv, 2+2 sau orice, ca sunt multi aditivi buni. Ciao!

EDIT: Cablul de la dezaburire iti duce lejer 50 de wati. Inseriaza aeroterma aia cu un ampermetru si vezi, daca iti ia mai mult de 5 amperi, nu e bun.

This post has been edited by Steffyx: 9 Dec 2005, 17:19


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mauru007
post 9 Dec 2005, 17:26
Post #11


sir


Group: Members
Posts: 437
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti




Uleiul flolosit in prezent este BP 20W50. Becurile se aprind doar cand pun contactul si apoi se sting. Problema este ca acum cand pun contactul se aprinde doar un bec (al doilea din stanga).Becurile sunt verificate, functioneaza, dupa ce pornesc motorul se sting

This post has been edited by mauru007: 9 Dec 2005, 17:29


--------------------
Ford Focus 2002/Ghia - vl
Ford Focus Sedan 1.6 I 101 CP / Ford Fiesta 2009 1.4 diesel
Bucuresti/Salajan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Dec 2005, 17:27
Post #12


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE
Poate ai bagat sintetic, si nu e bun
blink.gif

OFF Topic

Poti sa argumentezi de ce nu e bun sinteticul?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 9 Dec 2005, 17:32
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




pe principiul "ce-i sintetic nu-i bun ca transpiri" smile.gif

sinteticul e cel mai bun; mie mi se pare ciudat tipul 20W 50 ; din asta se pune pe berlina ?


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 9 Dec 2005, 18:10
Post #14


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




EDITAT
Tatal meu a pus ulei sintetic si aveam tot timpul presiune 0 la ulei. Cand pornea si era rece, avea 2, apoi scadea la 0. Chiar si la 4000 rom tot 0 era. Praf.
Dupa 3000km am schimbat cu ulei BP (tot BP era si ala) mineral, 20w40 si am presiune 6 la rece, si minim 3 la relanti. La 4000 rpm, minim 4 atm.

This post has been edited by Steffyx: 9 Dec 2005, 21:11


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Dec 2005, 18:39
Post #15


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05







uleiul sintetic e cel mai bun, chiar si pentru Dacia 1310, numai ca datorita unor oameni ce l-au bagat in motoare distruse a aparut mitul ca il papa
Eu la Dacia(1310/1998)mea ii pun numai ulei 0w40 , 5w40 si 10w40(semi), depinde cum am bani, si presiunea nu e 0 deloc. Ai mers 3000 km cu presiune 0? wacko.gif

This post has been edited by argon: 9 Dec 2005, 21:16


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 9 Dec 2005, 20:47
Post #16


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




EDITAT

Stergeti va rog..

This post has been edited by Steffyx: 9 Dec 2005, 21:12


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Dec 2005, 20:49
Post #17


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Gata...DriverX, sau care esti pe faza, stergeti va rog discutia mea cu Steffyx.


Multumesc


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 10 Dec 2005, 17:22
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(argon @ 9 Dec 2005, 17:27)
blink.gif

OFF Topic

Poti sa argumentezi de ce nu e bun sinteticul?
*



Ti-am mai zis eu faza asta in alt topic si nu m-ai crezut...Dacia 1300 are palier normal si mi se pare ca are si alta pompa, de fapt pompa e aceeasi, dar debitul e mai mic... smile.gif Inca n-am testat 0W40 pe cele cu palier marit, dar nu cred sa aiba o presiune prea mare.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 10 Dec 2005, 17:43
Post #19


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Pai eu am motor de 1396 cc, si uleiul 0w40 are presiune exact cat 20w40, la cald, la rece tot la maxim sta, ,pe incercate...la dacia 1300 nu stiu.. smile.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mauru007
post 12 Dec 2005, 09:36
Post #20


sir


Group: Members
Posts: 437
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti




Am montat aeroterma pe firul de la dezaburire spate, functioneaza, o sa vad cum face fata saptamana viitoare la drum lung. Problema s-a agravat acum nu se mai aprinde nici un bec (de la apa si ulei) cand pun contactul. Ar putea fi sondele?


--------------------
Ford Focus 2002/Ghia - vl
Ford Focus Sedan 1.6 I 101 CP / Ford Fiesta 2009 1.4 diesel
Bucuresti/Salajan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Dec 2005, 09:43
Post #21


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(mauru007 @ 12 Dec 2005, 09:36)
Am montat aeroterma pe firul de la dezaburire spate, functioneaza, o sa vad cum face fata saptamana viitoare la drum lung. Problema s-a agravat acum nu se mai aprinde nici un bec (de la apa si ulei) cand pun contactul. Ar putea fi sondele?
*



Contact imperfect ,bec ars, sau sonda defecta.
Ca sa verifici sondele: scoti firul din sonde si pui la masa, cu contacul pus, daca se aprinde e de la sonda. si trebuie schimbata, daca tot nu se aprinde e de la bec sau un contact imperfect pe traseul cablului respectiv


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th May 2025 - 01:03
Forum Renault