Pornire motor prin tractare, de ce nu?
![]() ![]() ![]() |
Pornire motor prin tractare, de ce nu?
GolfIII |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
|
||
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|||
klaus |
![]()
Post
#32
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Mai tu esti o comoara la casa omului... Numai bule ai pe topicul asta...
QUOTE(marius80_eugen @ 20 Dec 2005, 16:25) si nu cureaua care leaga fulia motorului de alternator ( pentru a incarca bateria ) , de pompa de apa , de servo directie si de A/C . Daca zici tu ca si pompa de apa e pe cureaua de accesorii... Eu as zice ca e fix pe cureaua de distributie. Da' daca tu zici...QUOTE(marius80_eugen @ 20 Dec 2005, 16:25) ci despre "dispozitivul" de tranasmisie , care se schimba la acei 60.000 km la revizie Crezi ca ai putea sa intrii mai in detalii cum e "dispozitivul de transmisie"? Ca sa imi fie si mie mai clar. Nu de alta, dar eu stiu ca la 60.000 km se schimba cureaua de distributie si intinzatorul ei... Nu prea am auzit de nici un ansamblu de transmisie care sa se schimbe la revizia de 60 mii km...Nu de alta, dar "dispozitivul de transmisie" e mai degraba vibrochenul+ambreiaj+cutie... Zic si eu, poate m-oi insela... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
DragosP |
![]()
Post
#33
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
QUOTE(klaus @ 20 Dec 2005, 19:12) Mai tu esti o comoara la casa omului... Numai bule ai pe topicul asta... [snip] Nu de alta, dar "dispozitivul de transmisie" e mai degraba vibrochenul+ambreiaj+cutie... Zic si eu, poate m-oi insela... Nu că ar avea o mare importanță; și-așa topicul ăsta, pe care l-am vrut cât de cât tehnic și nu de flecăreală și de dat cu părerea... ![]() Klaus, vezi te rog: aici. |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
kurupt |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 29 May 05 ![]() |
marius80_eugen omule mai citeste si tu o carte in care este descrisa functionarea motorului!
Puterea motorului [cel putin la autovehicule] nu este transmisa prin intermediul curelei, din simplul motiv ca nu exista curea care ar rezista, nici macar la puterea unui motor de logan. Cum spune si numele, cureaua de distributie are rolul de a angrena arborele cu came! Din cauza unui soc mare [cum s-a mai discutat inainte de ex in loc de viteza 5 din greseala bagi a 3a viteza, chestie destul de delicata daca ai turatie mare pe la 5000 rotatii, pt ca frana de motor rezultata pe moment poate sa fie atat de puternic, incat poate sa sare cateva dinti mai incolo cureaua de distributie, care la un motor modern poate sa distruga motorul din cauza ca pistonul loveste in supapa. Supapa poate sa fie inca in pozitia deschis [din cauza dereglarii distributiei] si asta poate distruge motorul, depinde cate dinti a sarit cureaua, ce tip de motor ai... Iar sa fie clar puterea motorului este transmisa de la motor -> volanta -> butucul discului de ambreiaj -> arborele ambreiajului -> arborele primar al cutiei de viteza + arborele secundar al cutiei de viteza -> diferential -> planetare -> roata, nu exista curele cel putin la cutiile manuale. |
--------------------
Logan
Ambiance
- ##### --=-- The KING Of The Hill --=--
|
|
Ciombe |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 368 Joined: 9 January 04 From: Arad ![]() |
QUOTE Am auzit de un BMW al carui sofer a nimerit a 3-a-n loc de-a 5-a. Rezultatul - alt motor... Asta chiar ca e ... hmmm ciudata, ca sa nu zic altfel... Io am un prieten, mia maniac saracu... ![]() Nu vorbesc din "auzite"! Plus ca Io am mers cu mai multe masinai (Mondeo 2,0 BMW 520, Passat 4Motion, Astra1,6 Corsa 1,7dti ) chiar la limita limitei bunului simt, cu retrogradari fraecvente ... Un Lupo saracu daca am vazut io ca nu trece nici sa-l fu. peste 157 la ora intr-a V-a, m-am enervat, si cand eram in limita de turatie intr-a V-a i-am dat a treia ![]() ![]() Si nu eram singur in masina, am si martor.. Repet, mi-am batut joc de cateva masini si nu a crapat, nici nu a sarit nimic atunci cand am retrogradat aiurea. |
--------------------
Oltena 12 TRS,
Dacia 1304 Papuc
- B-83-JJJ, AR-30-JJJ
|
|
klaus |
![]()
Post
#36
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
BMW-urile astea noi de care se mentioneaza ca au fost bagate la 140 km/h in a doua direct au curea la distributie? Sau au lant?
Oricum, de la anumiti useri pe aici eu am citit multe povesti cu zane, drept pentru care pentru mine nu sunt "reliable sources" |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
Si as mai adauga eu: doar pentru simplul fapt ca nu ti s-a intamplat tie inseamna ca celalalt este mincinos?
|
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
kurupt |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 29 May 05 ![]() |
QUOTE BMW-urile astea noi de care se mentioneaza ca au fost bagate la 140 km/h in a doua direct au curea la distributie? Sau au lant? Lantul cedeaza mai greu dar eu am vazut odata un BMW 728 care a crapat la o liniuta din cauza ca a sarit lantul... cei drept era o masina de 20 ani. Teoretic se poate intampla sa sara cureaua cu cateva dinte mai incolo de la un soc puternic. Iar chestia cu bagatul la 140 in a doua, depinde de masina si de motor, dar mai ales de etajarea cutiei, dar e sigur ca nu face bine la sanatatea masinii, si la buzunarul proprietarului ![]() |
--------------------
Logan
Ambiance
- ##### --=-- The KING Of The Hill --=--
|
|
anamana |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 2 September 05 ![]() |
Nu exclud posibilitatea ca sa 'sara' cureaua de distributie cativa dinti din cauza retrogradarii brutale.
Dar avand in vedere tractiunea-spate a unui BMW, mult mai plauzibil mi se pare ca rotile din spate sa derapeze pur si simplu la asa manevra. |
--------------------
xx
ABC Mircea cel Batran a fost inmormantat la Cozia impreuna cu umbra sa.
|
|
V a L y O |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 673 Joined: 27 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Scuze ca ma bag si eu...saptamana trecuta am oprit motorul in timp ce mergem cu masina. Am vrut sa vad cum se comporta directia si frana. In acest caz, pornirea motorului ar fi trebuit facuta cand masina se oprea? Ce am facut eu: apasat ambreiaj, dat scurt la cheie, treapta a 3-a...aveam ceva viteza...masina nu a smucit.
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate Plus 2007
- FVV If You Have Nothing Nice to Say, Say Nothing At All.
|
|
argon |
![]()
Post
#41
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca ai apasat ambreiajul n'are nimic. S-a "rupt" legatura intre roti si motor.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#42
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Si, ... deci ... totusi, de ce interzice producatorul pornirea prin tractare sau impingere ? Cu turatiile mari ne-am lamurit, poate sa sara daca dai a 3-a si nu a 5-a in conditiile unei turatii de 5000 rot/min. Dar topicul asta era despre pornire si nu despre niste turatii WRC.
Zicea cineva de turatia demarorului care da motorului vreo 200 rot/min la pornire si de diferenta fata de turatia care se obtine la impingerea motorului. OK ! Dar care este aceasta turatie ? Cat de mare este diferenta ? Daca e gheata si faci o frana de motor nu se pune ? Acolo nu mai sufera motorul ? Nu mai trece brusc de la o turatie la alta ? Exista pana la urma vreo explicatie la chestia asta cu saritul de la punct din cauza pornirii prin impingere ? Am avut un Cielo LPG pe mana si se intampla mai sa dea rateuri, probabil ca era prost reglata instalatia de gaz, nu stiu ! Ei, masina aia pierdea putere la un moment dat, parca murea motorul chiar si cu acceleratia la podea, apoi deodata s-auzea o bubuitura (era funny rau de tot !!!) si masina aproape ca pleca de sub mine, atat de tare ma-mpingea in scaun. N-a "sarit" niciodata de la punct, desi cand am luat-o eu in primire avea aproape 200k km. Acum nu stiu daca mai este "functionala" ... Acum vin eu cu o alta aberatie ![]() |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#43
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
@kurupt Ar mai fi niste motoare moderne la care supapele nu impart acelasi spatiu cu capetele de piston. Asta e cazul fericit (nu stiu sa dau exemple de astfel de motoare) in care daca ti se rupe cureaua de distributie, 'ti se rupe', pentru ca desi supapele raman pe deschis, capetele pistoanelor nu ajung peste ele.
Cat despre schimbat viteze si socuri, o parte din socul primit la schimbarea in trepte inferioare la turatii mari sau la oprirea motorului etc. e preluat si de discul ambreiaj (cele 5 sau 6 arcuri de pe disc) in functie de fiecare masina. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th June 2025 - 22:46 |