economizor benzina
![]() ![]() ![]() |
economizor benzina
rolly |
![]()
Post
#181
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|||
$$ilvviu |
![]()
Post
#182
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Nu e dimensionata instalatia gpl pt o anumita putere a motorului. Pur si simplu are un surub din care modifici debitul de gaz functie de cantitatea de aer.
Am si eu GPL si se spunea undeva in topic de o elice care scade consumul. Imi puteti explica si mie despre ce e vorba? Ca nu am gasit o descriere a unei astfel de elice. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#183
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=16197
Initial s-a pornit cu "UIS" romanesc, apoi s-a descris si "elica", nume ales de dodobird din cauza formei de elicoida a jetului si spre evitarea confuziei cu alt tip de economizor. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
autom |
![]()
Post
#184
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Eu am tot instalatie GPL de acest tip..BRC.......si este scris pe pulmon 100 kW deci pierzi berea.......
Este dimensionata mi mult decat perfect pentru motoate de 1300-1600 cc. Cele turcesti (instalatii) sunt pentru motore de 100-1300 cc maxim .....adica au pulmonul mic...... Cu respect....... Ps. se scrie kW si nu kV...........este o diferenta ENORMA ,,,Daca tu imi arati unde scrie la tine puterea instalatiei de gaz exprimata in Kv, dau o bere..Ca eu unul nu am auzit de asa ceva ,,, This post has been edited by autom: 9 Jan 2007, 13:15 |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
rolly |
![]()
Post
#185
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
Ai zis asa:
"Fratilor eu nu inteleg cum de masinile voastre merg asa naspa pe GPL... instalatia are si ea o putere exprimata in Kw ... daca motorul are o putere de 50 Kw doar nu o sa montati instalatie de 40 Kw eu pe nova motor de 53 kw (trecut in carte) am pus o instalatie BRC de 100 kw" Din asta eu inteleg ca instalatia ta de gaz are o putere de 100 kw (apropos, am scris kv din repezeala), ceea ce este total eronat daca o iei ad-literam.. Ce scrie la tine acolo (100 kw) reprezinta kw pe care ii poate avea maxim motorul masinii pe care e instalata respectiva instalatie, in alta ordine de idei ni se spune ca instalatia respectiva face fata pe masini ale caror motoare au pana la 100 kw putere... Acuma, avand in vedere ca Daciutza are 46 kw, ce mi-s 6 in plus, deci merge si o instalatie pentru motoare de pana la 40 kw fara sa se simta mare mare diferenta decat daca ar fi fost o instalatie cu capacitate mai mare |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
AutoVic |
![]()
Post
#186
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai baieti sper sa respect topicul, sunt disperat dupa consum mic. Ammotor 1400, aprindere electronica, jiclor de 1300 si UIS din fabrica, si imi ia in oras minim 11 (mi-e frica sa fac consumul acum) iar la sosea 6,9 cu o viteza maxima de 110 KM/h.
Mai mult ma oftic, ca pentru putinul pe care-l ofera dacia, consuma cat un motor de 1800 cc si vre-o 110 cai. Si tare as vrea sa stiu daca mai pot gasi EEIBO pe undeva. (pt oras ca aici stau cel mai mult:|) Numai bine! |
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#187
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai masina mea are trecut in carte si in talon o putere de 53 Kw deci o instalatie de 40 Kw o face puturoasa rau ... plus ca gandesc eu creste si consumul ... ca motorul suge nene carburant si daca nu are de unde ... merge ca draq ... BRC are 100KW cum a mai spus cineva tot posesor de BRC ... si nu cred ca se plange de puterea masini sau consum .. sa nu mai vorbim de viteza ... nu mai stiu sigur dar Nova la 53 Kw are undeva parca 72 Cp pentru motor de 1600 ... nu stiu cat inseamana in CP cei 46 Kw ai daciei clasice sau 40 Kw ai instalatiei ... poate imi spune cineva ...
QUOTE(rolly @ 10 Jan 2007, 00:01) Ai zis asa: "Fratilor eu nu inteleg cum de masinile voastre merg asa naspa pe GPL... instalatia are si ea o putere exprimata in Kw ... daca motorul are o putere de 50 Kw doar nu o sa montati instalatie de 40 Kw eu pe nova motor de 53 kw (trecut in carte) am pus o instalatie BRC de 100 kw" Din asta eu inteleg ca instalatia ta de gaz are o putere de 100 kw (apropos, am scris kv din repezeala), ceea ce este total eronat daca o iei ad-literam.. Ce scrie la tine acolo (100 kw) reprezinta kw pe care ii poate avea maxim motorul masinii pe care e instalata respectiva instalatie, in alta ordine de idei ni se spune ca instalatia respectiva face fata pe masini ale caror motoare au pana la 100 kw putere... Acuma, avand in vedere ca Daciutza are 46 kw, ce mi-s 6 in plus, deci merge si o instalatie pentru motoare de pana la 40 kw fara sa se simta mare mare diferenta decat daca ar fi fost o instalatie cu capacitate mai mare This post has been edited by mihai0070: 15 Jan 2007, 10:29 |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
AutoVic |
![]()
Post
#188
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Dacia cu 46 KW are 61,33 cp (0,75 KW = 1 cp), iar instalatiile GPL de 40kw, dau randament pentru motoare mai slabe sau de cel mult puterea instalatie, cum scria si mai sus: nici decum una de 100 KW nu creste puterea unei masini, dar merge si pe un motor mai puternic. Multi pun mai slabe pentru ca cica ar mai reduce din consum (dar la 1,5 ron cat mai e gazul nu cred ca merita, si nici diferenta de pret dintre 40 si 100 nu cred ca e prea mare).
This post has been edited by AutoVic: 15 Jan 2007, 19:43 |
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#189
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai cine a spun sa o instalatie de 100 Kw creste puterea motorului .... ca nu am gasit o astfel de fraza ... eu am spus ca o instalatie de 100 face sa te bucuri de toti cei XX Kw care ii are masina ...pe cand daca pui una mai mica te bucuri decat poate ea nu motorul... masinii... corect .
Si apropo de unde pui GPL cu 1.5 ron ca eu sub 1.79 nu gasesc .... This post has been edited by mihai0070: 15 Jan 2007, 20:47 |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
AutoVic |
![]()
Post
#190
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Am dat si eu un exemplu cu litrul de gaz, n-am nici o treaba cu el, eu sunt pe benzina (si cheltui:)), era o discutie mai sus intre doi pe tema puterii instalatiilor si motoarelor in cateva "reply-uri", si nu am cotestat afirmatia ta, dar pun pariu ca la prima vedere tot omul se gandeste la altceva cu KW-ii aia ai instalatiilor
![]() |
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
rolly |
![]()
Post
#191
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
la noi ii gazu 1.99 lei
![]() |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#192
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
OFFTOPIC cel mai ieftin gaz l-am gasit undeva langa Sibiu... (spre sibiu pana sa ajung la intersectia mare cu PETROM) pretul pe un litru era undeva la 1 ron sau 1.1 ron...cu 50 de Ron am facut plinul la GPL...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
rolly |
![]()
Post
#193
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
Spre sibiu dinspre unde..?
E unul chiar la intrare in Sibiu cum vii dinspre Sebes, pe stanga..ala e? |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#194
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Hai ca ma bag si eu !!!
A auzit careva de economizorul ala de benzina sub forma de corp cilindric de "bronz" (sau ce-o fi materialul ala) care trece din admisie in evacuare ? Ciudatenia aia merge doar la masinile care au galeria dintr-o singura bucata, cu admisia si evacuarea din acelasi material. Principiul e simplu: partea corpului de jos se incalzeste foarte repede datorita gazelor din evacuare si caldura se transmite in partea de sus care este exact sub carburator si care "parte" are niste striatii in lungul motorului. Piesa in cauza are un diametru ceva mai mic decat cel al galeriei de admisie de la carburator, iar etansarea se face cu snur de azbest "inmuiat" intr-o vaselina nu-stiu-de-care. Efectul este testat de mandea, la rece (adica iarna) nu mai "da in nas" atunci cand te infigi in acceleratie. Combinata si cu o aprindere electronica, probabil ca pe termen lung ar fi o idee. Parca a fost si "patent"-ata inventia. Masina in cauza a trecut RAR-ul fara probleme. Singura problema este ca trebuie un meserias care sa stie sa lucreze la freza ca sa faca tolerantele foarte mici la imbinare. Prinderea piesei se face pe dedesubt, cu un surub de 10 sau 13 care "calca" pe o piesa facuta special rotunjita ca sa ia forma exterioara galeriei si care joaca rol de saiba. |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
AutoVic |
![]()
Post
#195
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Hai ca mi-ai atras atentia
![]() |
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#196
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
N-am de unde sa-ti pun poze, pentru ca n-am cote (dimensiuni). Ce-am vazut eu a fost o "pata striata" sub carburator (adica "ciuperca" - partea superioara a piesei pe care "cade" benzina din carburator) si prinderea de pe partea inferioara. Insa poti sa-ti imaginezi o piesa care are la fiecare trecere de galerie cate un "umar" de sprijin unde se pune si snurul ala de azbest. Alezarea galeriei este si ea esentiala. Se spunea ceva de reducerea consumului de aproape 1 litru la suta si de reducerea substantiala a noxelor. Eu n-am avut cum sa verific lucrurile astea. Ce-am observat eu a fost ce-am scris deja, adica nu mai dadea in nas la rece.
Cine cunoaste subiectul mai bine sa puna poze. Oricum lucrarea nu se poate face de catre oricine. Cotele si tolerantele sunt destul de stricte, tinand cont ca trebuie facuta separarea foarte buna a traseelor si lucrarea mai trebuie sa fie si foarte fiabila. |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#197
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
ei, mao, dar nici macar un desen facut de mana nu poti sa postezi?
Ne-ai facut curiosi... ![]() |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#198
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Mi-am pus elica si prima impresie e ca parca consuma mai mult. Am instalatie gpl.
Elica trebuie intr-adevar modificata sau merge si asa? |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
rolly |
![]()
Post
#199
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
de curiozitate te intreb cat iti consuma masina pe gaz inainte sa ii pui elica?
|
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#200
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Eu socotesc in lei.... cam 1500 lei/km la mers extraurban. Asta inseamna cam 8 litri/100km.
Nu am facut un calcul exact de cand am montat elica.... mi-a lasat doar impresia unui consum mai mare, asta dupa cum se duc ledurile indicatoare la gaz. O sa fac plinul in curand si la primul drum mai lung extraurban un calcul de consum. Cu elica pusa simt o putere mai mare a motorului care probabil se reflecta in consum. Nu-i pot "lua" gazul mai mult din surubul de reglaj pt ca nu mai tine relanti-ul. Vedeti ca am un bmw de 1500kg si motor de 1.6. This post has been edited by ssilvviu: 17 Jan 2007, 21:57 |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
AutoVic |
![]()
Post
#201
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
@ssilvviu e un topic interesant cu "elica lui dodobird":D
@mao, cum ne-em putea si noi pune asa ceva ai vre-o sursa? |
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
sik |
![]()
Post
#202
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 276 Joined: 15 March 06 ![]() |
autovic nu sunt de acord cu tine 1kw=1.3536 cp de unde rezulta 46kw=62.41 cp
pentru elica uisuri si turbonatoare vb cu mihai 1667 ceva de genu, este in topicu lu dodo |
--------------------
Dacia
1310
1991/2001
- B-52-NRG
|
|
AutoVic |
![]()
Post
#203
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
@sik e mai bine cu 62,4 decat cu 61,33:))
Eu stiam ca 1cp = 750W cum ai spus tu ineamna 1cp - 738W. Nu vreau sa te contrazic (probabil ai dreptate) la pueri mici nici nu se observa la mai mari este clar o diferenta. Spor! |
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#204
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(ssilvviu @ 17 Jan 2007, 20:55) [...] Elica trebuie intr-adevar modificata sau merge si asa? Cauta "premiera absoluta" si vei gasi de ce trebuie prelucrata. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
rolly |
![]()
Post
#205
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
ma declar total impotriva modificarii elicai in sensul taierii din pale..cu cat mai putine pale cu atat mai putina turbionare...atunci de ce oare au inventat genul asta de elica?
Attached thumbnail(s) ELIC1.jpg ( Size: 32k ) Number of downloads: 717 |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
AutoVic |
![]()
Post
#206
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Si eu sunt de parere cu tine, de obicei la service-uri se taia o pala da una nu, dar nu cred ca ma functiona conform principiului. Elica din imaginea ta e "geniala" cred ca e ce-a mai eficienta uitandu-ma atent, de unde as putea sa-mi procur una?
This post has been edited by AutoVic: 24 Jan 2007, 00:04 |
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
rolly |
![]()
Post
#207
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
aceeasi intrebare mi-o pun si eu..ca am gasit poza asta dar nu am idee unde s-ar putea gasi o asemenea minunatie..de fapt chiar acum o sa pun la Bursa un anunt de cumparare a respectivei, cu poza aferenta..
|
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
AutoVic |
![]()
Post
#208
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Sti ce e ciudat?! ca la nimeni nu am mai auzit de ea...
|
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
rolly |
![]()
Post
#209
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
poza e luata de pe forum, deci altcineva a postat-o cu mult timp inaintea mea..problema e ca nu mai stiu exact de pe ce topic am luat-o..
|
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
autom |
![]()
Post
#210
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 03:35 |