DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

18 Pages « < 11 12 13 14 15 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> economizor benzina

autom
post 19 Dec 2007, 21:47
Post #361


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




Poze cu pliantul!


Attached thumbnail(s)
eebio14rn.jpg ( Size: 289.72k ) Number of downloads: 1653
eebio24aw.jpg ( Size: 247.83k ) Number of downloads: 1564
eebio31ex.jpg ( Size: 216.03k ) Number of downloads: 1386
eebio41no.jpg ( Size: 94.26k ) Number of downloads: 1532


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 20 Dec 2007, 19:59
Post #362


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




multumesc de instructiuni, la fel am si eu instructiunile...

am revenit cu verificarile la eebio

salut ... am verificat eebio-ul... mai, mkultimetrul zice ca merge.

electrovalva merge si atunci cand e pe flansa si cand o atingeam de masa.

dar nu inchide dupa ce scade brusc turatatia in accelerare. ce-i drept am verificat stand pe loc. cand se atinge senzorul ar trebui sa se inchida EV, dar nu se intampla nimic.

am masurat curentul pe senzor direct de la mufa eebio. cand e la relatiu, imi indica 0V, iar cand uraca-n turatie se duce pana la 7.2V, deci, teoretic merge...

ledul sta in continuare aprins.

This post has been edited by tzepesch: 20 Dec 2007, 20:01


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 21 Dec 2007, 12:38
Post #363


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ai asa:
aprindere clasica: firul Pc se leaga la - bobina sau la platina.
aprindere Malvina, IPA01: Pc la - bobina SAU Pe la platina.
Gotronic: Pc la - bobina
CDI Clarke: Pc la firul de atac turometru (din acel adaptor cu primar de transformator) sau, mai bine, Pe la "iesire turo semnal mic", acea iesire de turo de pe un BC337.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 21 Dec 2007, 16:31
Post #364


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




Am Malvina, si am legat firul PE (asa scria in structiuni) nu PC la - bobina. sa leg PC???

well?

This post has been edited by tzepesch: 21 Dec 2007, 23:08


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 23 Dec 2007, 22:04
Post #365


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(diaconuliviu @ 21 Dec 2007, 12:38)
Ai asa:
aprindere clasica: firul Pc se leaga la - bobina sau la platina.
aprindere Malvina, IPA01: Pc la - bobina SAU Pe la platina.
Gotronic: Pc la - bobina
CDI Clarke: Pc la firul de atac turometru (din acel adaptor cu primar de transformator) sau, mai bine, Pe la "iesire turo semnal mic", acea iesire de turo de pe un BC337.
*




eta buna.... am legat cum ai zis

aprindere Malvina, IPA01: Pc la - bobina SAU Pe la platina.

a mers ce-a mers, la a doua pornire nu mai merge ledul si nu mai da curent in valva. valva separat merge.

nici pus la loc PE la -bob sau delcou nu mai merge... ce naiba s-a ars
????


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cozsmin
post 23 Dec 2007, 22:10
Post #366


MemBru Care Este


Group: Members
Posts: 172
Joined: 4 December 07
From: Bucuresti




bah nene io din ce vb noi toti aici nu ineleg nimic vreau si eu sa stiu dintre toti care ati incercat metode conventionale sau nu ce rezultate ati avut (Consum,putere,etc) ca degeaba citesc eu despre EEbio ca nu inteleg nimic


--------------------
Dacia 1300 1970 - B019423
Ex:DACIA 1310 Berlinoasa :D
Ex:DACIA 1310 Break :D
Pr:Dacia 1307 Double Cab :)) INJECTIE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 23 Dec 2007, 22:25
Post #367


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(Cozsmin @ 23 Dec 2007, 22:10)
bah nene io din ce vb noi toti aici nu ineleg nimic vreau si eu sa stiu dintre toti care ati incercat metode conventionale sau nu ce rezultate ati avut (Consum,putere,etc) ca degeaba citesc eu despre EEbio ca nu inteleg nimic
*




bre cozsmine, bre.....

EEBIO e economizor electronic de benzina cu led...

e o jucarie electronica insotita de o flansa(pata calda) cu electrovalva.

cand faci frana de motor (esti pe la 3000-3500rpm, de ex) eebio citeste impulsurile de la delco, sau bobina, nu-s sigur si inchide electrovalva oprind amestecul.

cand turatia ajunge pe la 1200-1300 ii da drumul amestecului sa curga...

practic, benzina din amestec care ar trebui sa treaca intre alea 3500 rpm si 1200 e blocata (economisita...) e utila jucaria numai in orase si la munte cnd faci frana de motor. daca stii s-o faci...

numai ca jucaria mea cea noua nu functiona cum trebuie si cred ca am si stricat-o.... sper sa nu


te prinseshi?


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cozsmin
post 23 Dec 2007, 22:56
Post #368


MemBru Care Este


Group: Members
Posts: 172
Joined: 4 December 07
From: Bucuresti




adica vrei sa spui ca nu mai consuma (economiseste)in momentul in care faci frana de motor........ in momentul in care turatia scade ????? io asta am inteles """ractic, benzina din amestec care ar trebui sa treaca intre alea 3500 rpm si 1200 e blocata"""si daca e blocata nu se oprese motoru ????sau merge cu ce ramane in carb ???sii ii dau edit iar ptr ca vreau sa aflu si rezultate


This post has been edited by Cozsmin: 23 Dec 2007, 22:58


--------------------
Dacia 1300 1970 - B019423
Ex:DACIA 1310 Berlinoasa :D
Ex:DACIA 1310 Break :D
Pr:Dacia 1307 Double Cab :)) INJECTIE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 24 Dec 2007, 00:25
Post #369


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




exact


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 24 Dec 2007, 09:25
Post #370


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Cam asta face, intr-adevar, dar eficienta se simte doar in regim de oras ("stop and go") sau la coborarea unor pante lungi. Mi se pare insa un sistem prea complicat si cu prea multe piese care se pot strica, pentru micul beneficiu adus... Sa auzim si parerea lui Liviu cu privire la asta.

O treaba asemanatoare o face si acel antic "Teu" economizor. Contine o supapa care deschide un jiclor de aer suplimentar atunci cand depresiunea din colectorul de admisie depaseste o valoare anume, data de arcul tarat. Singura problema la dispozitivul asta e executia proasta a pieselor, care face sistemul neetans. Asta necesita un pic de munca pentru planarea discului supapei, a suprafetei de asezare a jiclorului (capacului) si a circumferintei lui. Datorita turnarii plasticului raman bavuri care impiedica etansarea.

This post has been edited by Kinetix: 24 Dec 2007, 09:28


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 24 Dec 2007, 10:24
Post #371


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Kinetix tot la carburatorul de tico vor ajunge multi l-am studiat si eu ieri asa in mare si daca voi prinde unul la dezmembrari il iau biggrin.gif . Camera sunt de 26 si 30 fiindca e dublu tongue.gif
Eu am incercat si teul dar fara rezultate bune desi era etansi realizat , Rezultatele cel mai bune ar fi la turatie mare sa desfaci furtunul subtire care vine din teul de la pompa servo si sa traga aer fals pe acolo . Tragand aer fals nu se mai creaza depresiune asa de mare sub clapeta de aceeleratie in consecinta benzina mai putina . Stiu ca se poate , m-am gandit la o eletrovalva tot comandata eletronic cand se ajunge la turatia de 2000 de ture sa se deschida tragand aer fals si sa se inchida cand scade sub 2000 de ture. Pacat ca nu se poate infige eletrovalva in carburator pentru a inchide canalul de relantii ar fi super. Doar la carburatorul de tico am vazut ca asa e pus eletroventilul pe partea de relantii in asa fel in frana de motor e actionata si blocheaza si circuitul de progresiune si cel de relantii wink.gif.

This post has been edited by djasu82: 24 Dec 2007, 10:35


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 24 Dec 2007, 10:29
Post #372


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Da, e bun acel carburator, dar iti sugerez sa-l iei pe cel pentru modelul cu Pb. E un pic mai simplu, dar la fel de eficient din punct de vedere al consumului si dinamic. Il recunosti simplu: are doar o electrovalva. Celalalt are doua.
Cand cumperi o garnitura pentru el, vei vedea ca ii trebuie o priza speciala de vacuum in talpa.
Insa discutam despre asta la topicul celalalt, cu dublucorp, ok?


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 24 Dec 2007, 10:32
Post #373


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




va rog, sa revenim la problema mea cu EEBIO...

UP, UP

il asteptam pe d-l Liviu


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 24 Dec 2007, 18:13
Post #374


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




tzepesch, titlul topicului e "Economizor benzina". In general. Deci se poate vorbi aici despre orice metoda (dispozitiv) de a reduce consumul de benzina.
Daca luam in considerare circuitele prezentate de carburatorul Carfil 32IRM AM, se pot face urmatoarele consideratii:
- cu privire la circuitul de ralanti si progresiune (care este folosit in cea mai mare parte in regim urban) economia se poate obtine prin dispozitive montate sub carburator, care sa determine o pulverizare mai buna a carburantului. Aici se poate include elicea din alama, UIS-ul s.a.
- circuitul principal este necesar la depasiri, urcarea rampelor, rularea cu viteza crescuta (croaziera), iesirea dintr-o situatie periculoasa in trafic, etc. In acest caz, economia ar putea veni din cresterea vitezei de curgere a aerului prin carburator, pulverizare mai buna sub difuzorul mic, amestec mai omogen in galeria de admisie, etc. Se pot include aici dispozitive care modifica diametrul minim al difuzorului (centratorul de amestec modificat prin diverse metode), elicea economizoare, etc.
- circuitul de pornire (starterul, socul) poate fi facut economic prin... scoaterea lui cat mai repede din actiune.
In regimul de frana de motor se poate face o oarecare economie prin folosirea EEBIO sau a "Teu-lui" economizor (finisat, pentru functionare optima).
In toate regimurile de functionare, o economie de carburant (benzina) se poate face prin adaptarea temperaturii aerului admis (nu prea cald, nu prea rece), folosirea unui sistem de aprindere performant (bujii, fise, modul aprindere electronica cu senzor magnetic, optic, etc).
Uneori nu se poate obtine si economie si putere maxima marita. De ex, daca modificam centratorul de amestec, nu facem altceva decat ca imbunatatim viteza de curgere a aerului (deci pulverizarea) dar cu pretul scaderii puterii maxime a motorului, prin faptul ca suprafata totala a sectiunii prin carburator se diminueaza.

O alta modificare destinata a reduce consumul de benzina este admisia in galerie de alte gaze combustibile. GPL-ul este o varianta, dar pretul instalatiei se amortizeaza destul de greu si sunt necesare mai multe modificari, omologare, etc.
O varianta mai ieftina ar fi sa producem gazul combustibil pe masina. Acest lucru se poate prin folosirea electrolizoarelor care genereaza hidrogen din apa, cum am mai spus intr-un post anterior. Instalatia pentru un astfel de generator nu cred ca depaseste 1 milion de lei vechi si se amortizeaza foarte repede. Sigur ca ar trebui omologata, dar asta e alta problema.
Cand voi avea date practice experimentale voi posta. Rabdare. Sau, poate o ia cineva inainte. Internetul e plin de documentatie. smile.gif

Este interesant ca la carburatorul Carfil cu difuzor de 25.5mm, prin calcul se obtin valori mai mici ale jicloarelor. De ex. mie mi-au iesit valori de 121.43 si 133.57 pentru jiclorul principal de benzina, respectiv pentru cel de aer. Poate ca cei de la Carfil au dorit sa le supradimensioneze un pic, pentru a fi siguri ca masina are dinamica. Weber-ul 34ICT, de ex, la un difuzor de 29mm are jicloare aer/benzina de 130/160.
Se poate experimenta micsorarea diametrului jiclorului principal astfel:
- la carburatorul pt Dacia 1300 se poate face un "L" din sarma de 0.4mm (de ex) si se introduce cu partea lunga in jiclor, ramanand acolo. Astfel, suprafata de sectiune a jiclorului va scadea.
- la carburatorul pentru Dacia 1400 se pot inlocui jicloarele cu perechea 135/170 de la setul pentru Dacia 1300.
Sigur ca aceste modificari presupun ca in rest carburatorul este reglat si functioneaza perfect, iar valorile sugerate se tatoneaza.

Succes la experimente, dar nu uitati sa va odihniti in aceasta perioada si sa meditati la adancile implicatii ale Nasterii Salvatorului omenirii, Domnul Isus Hristos.
Craciun Fericit!


This post has been edited by Kinetix: 24 Dec 2007, 18:22


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 25 Dec 2007, 10:24
Post #375


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




Sarumana de urari Kinetix..... Apreciem cu totii!!!

totusi, dilema mea ramane in functionarea EEBIO.

up....


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 25 Dec 2007, 15:06
Post #376


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(tzepesch @ 23 Dec 2007, 22:04)
eta buna.... am legat cum ai zis

aprindere Malvina, IPA01: Pc la - bobina SAU Pe la platina.

a mers ce-a mers, la a doua pornire nu mai merge ledul si nu mai da curent in valva. valva separat merge.

nici pus la loc PE la -bob sau delcou nu mai merge... ce naiba s-a ars
????
*



Eu iti scrisesem corect: malvina=Pc la - bobina sau Pe la platina, tu pe undeva afirmi ca ai legat Pe la - bobina, adica un fir de semnal mic (=/- 12V) la semnal de 200-300V..
Da, tare posibil ai ars etajul de intrare, acel E555.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 25 Dec 2007, 15:40
Post #377


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Nu cred sa-l fi ars totusi se limita prin dioda zener dar nu avea impuls ca sa declanseze NE555. Acum el stie mai bine a vorbit si cu mine si i-am explicat sa puna pinul (pe) la platina daca are malvina pusa pe masina.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 25 Dec 2007, 22:19
Post #378


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




sal,

CRACIUN FERICIT TUTUROR!!!

maine ma ocup de EEBIO... il mai testez o data si-l apoi il desfac si-l masor.... o sa trec toate reziltatele obtinute...

zilele astea m-am dat cu Pejouu 307 turbo biggrin.gif 110CP

<span class='edit'>26 Dec 2007, 16:12:</span>


<span class='edit'>26 Dec 2007, 16:39:</span>
am revenit, am masurat eebio.

pe intrare are curent cca 14V dar pe iesire, valva, led e 0V
s-a se fi ars ceva?

uite si cum arata desfacut...

This post has been edited by tzepesch: 26 Dec 2007, 16:40

Attached thumbnail(s)
DSC01783__1024x768_.JPG ( Size: 99.74k ) Number of downloads: 1484
DSC01775__1024x768_.JPG ( Size: 179.74k ) Number of downloads: 405


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 27 Dec 2007, 11:59
Post #379


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Cauta pe forum schema, am postat-o de vreo doua-trei ori; acuma nu-s acasa, n-o am dupa mine ca s-o postez iarasi.
Ce intelegi prin "pe intrare are 14 V"? Daca vorbesti de baza BD139, verifica chiar acel BD139, posibil intrerupt.
Masoara asa: cind gasesti schema, la iesirea din E555 ai un filtru T, doua rezistente de 10k?sau 1k? sau 4,7K? parca si un C de 10 uF. Acolo ai tensiune variabila functie de turatie? Daca da, identifica si iesirea comparatorului (unul din cele 4 ale 339 e in circuit, restul la masa). Acolo, pe masura ce cresti turatia ar trebui sa ai un prag la care iesirea basculeaza. Daca si acolo ai fenomenul prezent si cum acele diode nu prea au motiv sa se arda, verifica BD139 si dioda anti-autoinductie.
Daca acea tensiune depe filtru este crescatoare dar la iesirea din comparator nu ai acea basculare, e mai complicat. Solutia simpla dar "pe bani" e sa schimbi acel 339. Solutia mai ieftina e sa tai treseele de la intrari si iesire de linga pini, sa scoti de la masa un alt comparator din cele 3 ramase si sa pui strapuri corespondente, asa incit sa conectezi in circuit un alt comparator. Nu stiu cit ai priceput si cit de indeminatic esti sa faci asta.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 27 Dec 2007, 12:46
Post #380


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Schema cred ca asta e :
[IMG=http://img170.imageshack.us/img170/2180/http://img170.imageshack.us/img170/2180/economizoreebio1jpgfl0.th.jpg]

This post has been edited by djasu82: 27 Dec 2007, 12:47


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 27 Dec 2007, 18:14
Post #381


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




O alta idee de economicizare a Carfilului:
- infundarea canalului cilindric din a doua aripioara a centratorului. Din cate inteleg eu, acel canal este pentru alimentarea motorului la deschiderea maxima a clapetei de acceleratie si la atingerea unor turatii foarte ridicate, atunci cand un plus de putere este de dorit. Am putea sa-l numim circuit de putere maxima;
- marirea diametrului celor doua jicloare de aer din capacul carburatorului (cele doua mici bucse din alama), eventual scoaterea lor.
Sigur ca aceste modificari vor duce la scaderea puterii maxime dezvoltate de motor, implicit a vitezei maxime, dar acest lucru nu este foarte grav in conditiile in care masina merge mai mult in regim urban si/sau cu viteze decente interurban. Iar daca economia de carburant este notabila, atunci metoda merita luata in considerare.
Parerile voastre?

This post has been edited by Kinetix: 27 Dec 2007, 18:47


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 27 Dec 2007, 19:42
Post #382


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Are piese arse tzepesch finalul bd139 si bc 107 o dioda . E naspa realizat montajul ca daca se pune emitorul bd la masa din greseala face prapad cand primeste impuls bc 107 care alimenteaza finalul tongue.gif . Era totusi bine pusa o rezistenta de limitare a curentului dar poate nu mai are forta sa se deschida eletrovalva sad.gif se stie de ce...


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 30 Dec 2007, 17:30
Post #383


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Am mai studiat un pic problema celor doua jicloare (care arata ca doua mici bucse din alama) din capacul carburatorului si trebuie sa fac o rectificare.
Cea dinspre exterior este un jiclor de amestec, iar cea dinspre interior este jiclor de benzina. Mai lipsea un jiclor de aer pentru astea doua, dar l-am gasit si pe ala: este de fapt o gaura calibrata care se vede in interiorul gurii de admisie a capacului. Aceasta gaura comunica cu o cavitate mica ce este comuna celor doua jicloare amintite inainte.
Deci marirea diametrului lor nu duce decat la imbogatirea peste masura a amestecului la sarcina maxima. Ar avea sens doar micsorarea celui de amestec sau/si marirea celui de aer.
Solutia drastica este infundarea canaluui de benzina din corpul carburatorului, care corespunde jiclorului de benzina dinspre interior. Pentru asta se extrage ace jiclor din capac, apoi se introduce o bucata dintr-un bat (o frigaruie de bambus) in canalul vertical corespunzator lui (aflat in corpul carbului). Se lasa o mica parte inafara, pentru a putea fi scos ulterior.
Atentie, nu vorbim de jicloarele principale de aer si benzina ale carburatorului, ci de cele pentru circuitul de putere maxima, situate in capac.

Later Edit: Am adaugat si o schema explicata cum m-am priceput. Semnificatia numerelor din schema e data altfel in cartea de origine. Acolo, circuitul de putere maxima este denumit "econostat". Poate e mai corect asa.
O alta precizare este ca schema nu este riguros exacta, ci e de principiu. De ex., pe carburator jicloarele de benzina si de amestec ale econostatului se afla unul langa altul si nu la distanta.

This post has been edited by Kinetix: 30 Dec 2007, 20:38

Attached File(s)
Attached File  Identificare_jicloare_circuit_putere_maxima_Carfil.doc ( 73k ) Number of downloads: 387


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 30 Dec 2007, 17:36
Post #384


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Kinetix de parca ar sti toti oameni de pe forum ai sa vezi cum apar si zic cei ala circuit de putere etc arata si o mica poza etc ca sa inteleaga oameni fiindca iar ne batem capul biggrin.gif.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 30 Dec 2007, 20:57
Post #385


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Kinetix, de ce sa renunti la circuitul imbogatitor?
Ala oricum, intra in functiune la puteri maximale, cind chiar e nevoie de el. In rest, nu te afecteaza.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 30 Dec 2007, 21:09
Post #386


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Ei, era doar o idee.
Nu stiu cata economie s-ar face prin eliminarea lui si nici cum afecteaza asta mersul masinii. Deocamdata e doar o consideratie teoretica. Urmeaza sa experimentez si va anunt de rezultate.
M-am gandit la asta deoarece jiclorul principal este deja un pic supradimensionat (comparativ cu valoarea obtinuta prin calcul) si ar putea suplini (poate) lipsa econostatului.


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mishujkl
post 31 Dec 2007, 22:00
Post #387


posts: 0,25


Group: Members
Posts: 231
Joined: 25 June 07
From: sv




http://www.daciaclub.ro/Imbunatatiri-accel...sum-t31589.html
Cam asta spunea si ceacu in linkul de mai sus (spre sfarsitul postului #2)


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 1 Jan 2008, 09:41
Post #388


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Ce spunea cecu >>> "-o alta modificare la carburatorul Carfil 32IRM... este de a scoate cele doua jicloare de benzina respectiv emulsie aer-benzina care sunt presate in capacul carburatorului (cu grija folosind o mica mandrina cu care sa le prindeti si nu cu clestele pentru ca le veti deforma si poate veti mai avea nevoie de ele) dupa care loati de la un poantou vechi bila de amortizare care este montata in poantou unde apasa lamela plutitorului (prin strangerea cu muchia unui patent a poantoului imediat in spatele bilei in timp ce tineti palma in fata bilei ca sa o prindeti cand va zbura) si puneti respectiva bila peste orificiul care duce spre centrator (este orificiul mai indepartat de camera de nivel constant si paremi-se un pic mai mare in diametru; orificii care sunt "pereche" cu cele din capac din care ati extras jicloarele); prin asta veti face ca asa-zisul econostat care debiteaza benzina atunci cand motorul este turat tare 4500+ rpm si clapeta este la WOT (deschisa la maxim) sa debiteze benzina prin orificiul de aer care este plasat in capac in partea opusa ciocului pompei de acceleratie are cam 1mm diametru si din pacate este orientat in sus astfel incat benzina va tasnii in sus dar va fi "capturata" de curentul violent de aer si trasa in difuzor; orificiul de descarcare al econostatului se pune deasupra difuzorului carburatorului unde depresiunea devine mare doar la debite insemnate de aer si nu cum l-au pus romanii la acelasi nivel cu rampa de descarcare principala din centrator (difuzorul mic) loc unde depresiunea e mare aproape tot timpul si econostatul romanesc da benzina in paralel cu circuitul principal; probabil sau gandit ca e mai sanatos sa bagam mai mult ca sa fim siguri ca masina merge si nu da in nas decat sa respectam tolerantele foarte stranse (de sutime de mm la diametrele jicloarelor si de asemenea la lungimea portiunii calibrate a jicloareleor) si sa facem carburatorul sa dea daca se poate amestec optim tot timpul."
Chiar e curios am vazut asta la un amic turund masina le 3500 de ture si arunca benzina in excesc din difuzorul mic ,va intreb eu acuma bila respectiva daca se pune nu blocheaza acel circuit ??? Pacat ca nu avem descris cum trebuie capacul de la carburator si de la centrator putin stiu de orificile repective si de jiglerele respective care sunt mici si din cupru infiletate in capacul de la carburator. Oare daca sutn date la o parte nu se pierde aiurea benzina ??? nu ramine in spatiu fara legatura ??? Nu am carburatorul langa mine ca sa-mi dau seama .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 1 Jan 2008, 11:17
Post #389


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Parerea mea este ca se inrautateste pulverizarea amestecului provenit din econostat daca il deviem prin jiclorul lui de aer, fata de situatia absorbirii lui prin centratorul de amestec. Aici, in centrator, are cele mai bune conditii pentru pulverizare.
Precizare: econostatul este original Weber, fiind prezent pe modelele Weber ICH si ICT, nu este o inventie romaneasca.
In poza se observa (cam greu... blush.gif ) obturarea cu un bat a canalului de benzina al econostatului. Concomitent, ar trebui scos din capac si jiclorul de benzina corespondent. Astfel, motorul va trage (la deschidere maxima a clapetei= WOT) doar aer prin econostat, care, eventual (?), va ajuta la pulverizarea amestecului ce vine prin ajutajul de descarcare din centrator.
O modificare minima ar fi sa inlocuim jiclorul de amestec cu unul de benzina (care are orificiul mai mic), de la alt capac de carburator. Efect: reducerea usoara a cantitatii de amestec livrat difuzorului la sarcina maxima.
Nu scoateti pur si simplu cele doua jicloare din capac. O sa traga benzina prin econostat mult mai mult.
Cu cat ma gandesc mai mult la asta, cu atat se pare ca economia de carburant nu prea poate veni de aici. Rareori (si pentru durate relativ scurte) circulam cu clapeta deschisa complet, si in acele situatii chiar nu ne intereseaza cat consuma masina, vorba lui Liviu... nedumerire.gif
Nu stim insa exact la ce regim turatii/depresiune incepe econostatul sa suplimenteze. Oricum, reducerea jiclorului lui de amestec ar impinge "mai sus" momentul intratii in actiune, intarziindu-l.

This post has been edited by Kinetix: 1 Jan 2008, 11:39

Attached File(s)
Attached File  econostatul_explicat.doc ( 458.5k ) Number of downloads: 218


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 1 Jan 2008, 11:45
Post #390


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Si totusi o aprindere foarte puternica a amestecului nu aduce o imbunatatire si nu mai calci atat de violent pedala , la multi am observat ca calca violent pedala ca nu le trage bine motorul rezulta amestec prost aprindere proasta . Ce imi place mie la carburatorul de tico ca are infipt in ele o valva mecanica care actioneaza la frana de motor si taie circuitul de relantii , ma gandeam la carburatorul carfil nu se poate infige eletrovalva respectiva din eebio in asa fel sa blocheze circuitul de relantii si progresiune la frana de motor ??? Daca s-ar fi putut turna o piesa in afara pentru a prinde eletrovalva si a da o gaura pentru perforarea acelui tub prin care se scurge amestecul benzina aer care ajunge la progresiune si relantii ar fi fost perfect sad.gif. Totusi si cum ai spus tu micsorarea jiglerului de benzina cu acea sarmulita sau cum a spus Liviu cositorind si dua aceea cu un mic spiral de 0.4-0.5 gaurit ar fi super . Trebuie probat eu nu dispun momentan de masinia si de carburator.
Re : dupa cum observ din poza decat sa bagi un bat nu merge opturat cu o bila din plumb???

This post has been edited by djasu82: 1 Jan 2008, 11:47


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
18 Pages « < 11 12 13 14 15 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd June 2024 - 01:20
Forum Renault