DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

33 Pages « < 13 14 15 16 17 > »  
Closed TopicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

> O rabla..., Dacia 1310 TLX cu usoare modificari

79_BMS
post 7 Oct 2017, 18:41
Post #421


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(diaconuliviu @ 8 Oct 2009, 11:12)
Aha, te hotarisi sa dai la manivela. Foarte bine.
*




QUOTE(Merced @ 8 Oct 2009, 11:18)
Nu baga 20W50 nici macar de rodaj.
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 7 Oct 2017, 18:42
Post #422


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 8 Oct 2009, 11:20

Di she?
15W40 atunci e bun?


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 7 Oct 2017, 18:42
Post #423


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(Merced @ 8 Oct 2009, 11:23)
Mai degraba. Desi la valoarea ta ar trebui sa-i pui un 10w40, cel mai ieftin pe care-l gasesti. 04.gif Treci pe la amicu' ala al meu si vezi poate are ceva mai accesibil. Daca tot pui semisintetic dupaia.
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 7 Oct 2017, 18:43
Post #424


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 8 Oct 2009, 11:26

Mai termin-o tongue.gif
15 - 20 minute, 1500 rot/min, sarcina zero. Sa nu exageram...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 7 Oct 2017, 18:43
Post #425


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(Merced @ 8 Oct 2009, 11:31)
Nu zic ca n-ar unge, dar o sa ramana in baie mineral, o sa pui semisintetic peste, in fine, oi fi eu nebun. Mai degraba decat sa mai bag mineral chiar si cateva minute, pun ulei si filtru nou si ii dau bice asa.
*




QUOTE(bucatzel @ 8 Oct 2009, 11:35)
@liviu. intr-adevar, citatul era urmat de "asta nu inseamna ca trebuie sa pui ca prostu'."

Si daca tot sunt pe aici.

Reno o livrat R 12 cu motor de 1.6 in state, care era ceva modificare fata de ala de R16. Nu pot fi folosite informatii de la R16 ca si punct de plecare pentru parametrii aia?
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 7 Oct 2017, 18:44
Post #426


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 8 Oct 2009, 11:44

Nope, ala era un motor slab, de 69 de cai parca.

Nu ca fac comparatie intre cele doua, departe de mine gandul, dar alezajul x cursa, raportul de comprimare si (aparent) fazele distributiei sunt la fel la motorul meu si la 12G. D-aia-i un punct aparent bun de plecare.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 7 Oct 2017, 18:45
Post #427


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(Gheorghedracu @ 8 Oct 2009, 12:10)
Motorul livrat pe masinile (R12) din US este cel de 1565cc pe blocul 807.

Uleiul prea mult poate avea intr-adevar efectul descris de liviu.

Muttley, daca vrei sa rodezi motorul si ai bagat segmenti noi atuncea nu e o idee buna sa folosesti uleiurile alea. Segmentii sunt cei mai importanti in rodaj. Pentru celelalte piese nu trebuie sa se rodeze prin frecare. Rodajul la relanti e cea mai proasta idee, uleiurile de care vorbesti tu, cea de-a doua. In plus, eu n-as folosi uleiurile alea nici in mers normal (in motoarele mele cu tacheti si tije impingatoare).

Ceea ce iti trebuie in mers normal e un ulei cu continut de Zinc de peste 1200ppm (parti pe milion). Cauta fisele respective in paginile producatorilor si o sa vezi ca exista citeva. pentru motoarele astea, nu exista alta solutie din pacate. Eu folosesc in R12 Valvoline Classic 20W50 pentru ca asta e singurul pe care l-am gasit pe aicea. Nu stiu ce se gaseste pe la voi, dar ia treaba in serios.

Citeste p-aicea inainte sa faci rodajul.

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

valabil la toate motoarele.

Zici ca ai marit compresia si ai alta cama. Cum ai marit-o? Ai verificat ca supapele nu dau in piston? Invirte cel putin la mina motorul inainte sa-i dai cheie ca sa vezi daca atinge ceva.

Si inca o poza pe care am vrut sa ti-o arat, aici vezi ce se poate face la baie pentru oprirea uleiului de la balaceala ce s-ar intimpla la frinari bruste si viraje strinse la viteza. Mi sa pare cea mai buna idee, si intentionez sa o aplic la motorul meu (pentru care am cumparat un crank scraper dar nu cred ca o sa il folosesc pentru ca solutia de aici e mult mai buna si rezolva amindoua problemele (oil surge si crank scraping).

http://www.aussiefrogs.com/forum/showthrea...?t=54188&page=2

Vezi postul #29 in jos pe pagina.
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 7 Oct 2017, 18:51
Post #428


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 8 Oct 2009, 22:53

A fost amestecata-n seara asta, nici nu stiu ce stare de spirit sa am.

Multumesc SGM.Myke pentru ajutor

"Kit"-ul de spalare motor:

DSC03676.JPG ( Size: 235.04k ) Number of downloads: 141


Turnat inauntru (si pe langa ), amorsat pompa, urcat uleiu-n rampa.

Am pus la punct diverse (racire, alternator, bujii, fitru aer, samd). Am incercat sa aduc aprinderea la zero dupa cum mi-a explicat mihai1677, n-am reusit (pentru el - nu mi-au iesit cele 22.5 grade). Am lasat delcoul cum era inainte de a umbla in motor, am scris o curba, am dat cheie, se chinuia sa porneasca. Avans prea mic, asa c-am rotit de delcou. A luat-o. Am mai frecat noi de delcou pana ni s-a parut ok.
O problema au reprezentat-o pierderile multiple de antigel. S-au rezolvat cat de cat.

Impresii:
1) BAL-BA-IAAA-LAAA! Sub 1200rpm face ca dracu, scutura rau aproape de 1000. Dac-ar fi sa privesc treaba asta pragmatic, m-as imbolnavi gandindu-ma la consum, zgomot, poluare (pute ), supraincalzire, disconfort vibratii si zgomot, etc, samd. Insa cred ca-mi place bolboroseala aia, parca arata ca ceva se-ntampla acolo
2) culbutorii tzacane cam tare. I-am reglat ceva mai deschis decat la standard, trebuie sa desfac si sa verific ce-i acolo, prea zdrangane.
3) se incalzeste, electroventilatorul merge continuu, dar nu depaseste 85-90 de grade, deci inca nu ma pot pronunta pana nu merg cu ea.
4) cel mai ingrijorator - se aude o bataie nasoala. Myke zicea la un moment dat ca e bataie de bolt (de unde a aparut, mergea uns inainte!?! ), in cele din urma am cazut de acord ca pare un zgomot "extern". Suspectez antivalul care atinge in peretele baii de ulei. Ori tabla aia de mi-am dat-o-n cap, ori altceva. Mai vad. Insa mi-e cam teama, sper (totusi) sa nu fie ceva bataie prin motor
5) la sprituri din acceleratie, pe liber (repet - n-am mers cu ea) se tureaza cam repede. Umplerea cilindrilor e deficitara la turatii joase din cauza axei, deci as pune-o mai degraba pe seama comprimarii. Oricum, asta e de bine.
6) singura chestie cu adevarat de bine (dar oare????) e presiunea la ulei. Deci s-a-nvartit motorul cu ELV-ul pornit peste juma' de ora. Presiunea de ungere la relanti-ul ala de 1200... ~3.5 bar. Enorma!!! Precizez, cu pompa normala era in jur de 1-1.2. Si nu e de vina uleiul mineral, n-are cum. Deci asta ori e de foarte bine, ori risc sa crape ceva?!?

Pozitia delcoului (optima dupa mintea noastra) dupa ce l-am zapacit de tot...

DSC03678.JPG ( Size: 384.95k ) Number of downloads: 169


Deci avans mare. De precizat ca la scoaterea furtunului de la capsula nu se modifica deloc turatia!

Maine dupa munca ii schimb uleiul, ma uit la culbutori, vad eu ce-i mai fac, ca vreau sa ies cu ea pe drum putin...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 7 Oct 2017, 18:52
Post #429


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(Gheorghedracu @ 9 Oct 2009, 04:49)
Tu ai verificat ca axul cu came e pozitionat corect (deschiderea si inchiderea supapelor se face la momentul potrivit in relatie cu arborele cotit/pozitia pistoanelor)?
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 7 Oct 2017, 18:52
Post #430


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 9 Oct 2009, 06:13

Punerea la punct a distributiei adica? Da!
Chestia aia de care ziceai anul trecut si cu ocazia axei de TS, cu avansurile si intarzierile? Evident ca nu!


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 7 Oct 2017, 18:53
Post #431


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(Gheorghedracu @ 9 Oct 2009, 07:41)
Da.  Vorbesc despre indexarea camei.
Daca n-ai facut-o, n-ai cum sa stii daca vei face maximul de putere pe care il poate da axa cea noua. Asta e foarte important si o diferenta minima are un efect foarte mare (probabil am mai povestit cum i-a pus un mecanic aicea cureaua de distributie nevesti-mii la Honda cu un dinte doar mai incolo si masina n-avea putere de loc. Norocul nostru ca macar n-a bulit motorul si ne-a pus-o corect si pe gratis cind i-am spus eu ce prostie a  facut - treaba e destul de anevoioasa ca as fi pus-o eu cind mi-am dat seama care-i problema).

Despre presiunea de ulei pot sa-ti spun ca daca ai fi sigur ca e reala ar fi bine. Problema ar putea fi canale de ungere strangulate (pline cu sedimente sau mai stiu eu ce) care nu permit descarcarea presiunii debitate de pompa (motiv pentru care sonda inregistreaza presiune mare), deci in efect ungere slaba (asta pentru ca spui ca tacane distributia). Refa jocul la culbutori si vezi din nou.
*




QUOTE(bucatzel @ 9 Oct 2009, 12:05)
Daca la relanti, la cald, ai 3.5, la cat basca mea ajunge in sarcina?

Oricum, nu cred ca la asemenea presiune raman sedimente pe rampa prea multa vreme.
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 7 Oct 2017, 18:54
Post #432


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 9 Oct 2009, 12:07

Aflu azi la cat ajunge in sarcina.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 7 Oct 2017, 18:54
Post #433


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(bucatzel @ 9 Oct 2009, 12:08)
Cu ce? ca banui ca si ceasul tau tot la 6 se opreste.
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 7 Oct 2017, 18:55
Post #434


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 9 Oct 2009, 12:40

Exista o supapa la orice pompa de ulei, care, la depasirea unei anumite valori de presiune, da uleiul inapoi in baie. 6 bar deja e exagerat de mult, chiar foarte periculos in cazul pornirilor la rece, nu m-astept sa ajunga atat de sus.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 7 Oct 2017, 18:56
Post #435


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(pcostica @ 9 Oct 2009, 15:13)
22,5 gr sunt cam 8 mm măsurati la diametrul de așezare a delcoului pe blocul motor.Dacă e să crape ceva e doar filtrul de ulei sau iți scuipă garnitura filtrului afară.
Baftă!
*




QUOTE(payty @ 9 Oct 2009, 17:51)
QUOTE(Muttley)
Deci avans mare. De precizat ca la scoaterea furtunului de la capsula nu se modifica deloc turatia!


pai din cauza axei ai depresiune mica la relanti si de aia nu se simte scoaterea furtunului. probabil vacuumaticul nu prea actioneaza.
legat de pompa de ulei, in mod sigur indicatorul arata cum trebuie. daca ai sonda originala cu care a venit masina, de regula astea sunt bune si indica cum trebuie.
la mine tot asa era. cu pompa originala a masinii aveam (cu motorul varza) cam 3 bari la turatie. cu pompa de alpine turbo aveam la relanti minim 3.5 bari, chiar si la cald, si cum trecea de 1200-1300 rpm urca la maxim.
eu zic sa mai amani montarea carburatoarelor orizontale pana faci cat de cat sa functioneze cu monocorpul ca asta e cel mai usor de reglat. in felul asta poti gasi o curba de avans convenabila si pe urma umbli si la carburator.
desi nu mai e de actualitate in topicul asta, a aparut intr-o revista de electronica un articol exact despre un senzor de oxigen si acolo scrie ca nu prea se pot folosi pt scopul respectiv decat senzori de banda larga. pt cine are chef sa citeasca:
http://www.siliconchip.com.au/cms/A_111598/article.html
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 7 Oct 2017, 18:59
Post #436


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 9 Oct 2009, 19:18

Am refacut reglajul culbutorilor pentru ca s-au redus jocurile. Probabil s-a mai asezat garnitura de chiulasa. Am completat cu antigel, schimbat uleiul.
Presiunea la cald, insa mers doar in relanti...

DSC03681.JPG ( Size: 190.61k ) Number of downloads: 169


Din indicatia aia se scad 0.3 bar cat e eroarea in plus la mine, si da in jur de 4.
Insa, vedeti imediat ca-n alte conditii de exploatare se schimba situatia.

Am iesit cu ea pe strada sa vad cum sar bucati de asfalt rupt in spatele ei. Ti-ai gasit...
E moarta, puturoasa, samd. Motivul - habar n-am ce-i in aprinderea aia.

Pentru mihai1677 in special...
Am "reglat" avansul dupa ureche la relanti. Am plecat cu
1000-14
2000-18
4000-26
4800-30.

Nu tragea, asa ca l-am tot crescut. Normal, belind larg urechile dupa detonatii.
Am ajuns in cele din urma la fenomenalul
1000-21
2000-32
4000-47
4800-52 (!!!)

Cu aceasta ocazie am aflat ca (sa nu zici ca nu-i asa), softul suporta maxim 50 grade avans, peste da eroare. Spun asta pentru ca la ultima setare, urcam eu ca un veritabil virtuoz al volanului o rampa cu a doua, iar cand am ajuns pe la 4800 de ture am auzit pocnituri de mitraliera in spatele masinii. Chiar e cool e sa am limitare de turatie pe carburatie, zgomotul de pe evacuare e mortal

Evident ca mi-am bagat picioarele si am lasat-o-n pace. Si mai evident este ca trebuie sa vii s-o reglam odata cum trebuie. Inclusiv senzorul ala de detonatie (il pastram sau nu), adusul la zero, vacuumaticul, tot! Luni fac rost de stroboscop. Nu de alta, da' e mai praf ca inainte

Ca sa revin la presiunea de ungere... Dupa plimbarica asta mirobolanta, care a insemnat multe accelerari pana-n 5500 rpm, mers in trafic, ELV pornit continuu, avans prea mic, etc, presiunea la relanti a ajuns cam pe la 2 bar.

Revin mai tarziu cu un filmulet cu mersul la relanti.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 7 Oct 2017, 18:59
Post #437


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(argon @ 9 Oct 2009, 19:25)
nu stiu de ce te plafonezi in aprinderea aia, asa nu faci treaba, pui un delco simplu  reglat cu stroboscopul, e mega ieftin!  si o sa-ti mearga mult mai bine.
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 7 Oct 2017, 19:03
Post #438


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 9 Oct 2009, 19:28

E buna, doar ca nu e reglata.

Mare lucru nu se aude... unsure.gif

https://www.youtube.com/watch?v=0a0gTEdZjMI...4Cdbq83mHXL5FgA


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 7 Oct 2017, 19:04
Post #439


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(panter1 @ 10 Oct 2009, 02:57)
O Doamne, sper ca nu e adevarat sunetul ala,si ca nu se aude asa in realitate, e asurzitor,daca mergi la un drum lung asa.. te inebuneste de cap. Sunet mare+motor incins rapid si tare+zgomot mare pe evacuare+evacuare finala cu suflu mare+consum mare de carburant+putere mica = deschiderea supapei de evacuare prea devreme si iese caldura(compresia) pe toba cu tot cu zgomotul exploziilor, in loc sa ramana in cilindru puterea calorica a exploziilor si sa impinga pistonul pana la capat pana cand se termina puterea ea este intrerupta de evacuarea prea timpurie si in loc sa impinga in jos puterea iese pe evacuare si de aici si zgomot mare, al exploziilor neterminate in cilindri, mers neregulat si putere mica incalzire mare si consum mare de benzina. Incearca sa strangi culbutorii pe evacuare la 0.10mm sau chiar 0.05 pentru ca evacuarea sa se efectueze si mai devreme si vezi daca se agraveaza, daca da.. inseamna ca asta e.. apoi lasa-i foarte largi si 0.35mm sa intarzie deschiderea si daca se simte ca merge mai bine e OK inseamna ca asta e diagrnosticul "evacuare prea devreme". Va trebui sa umbli la timpii de deschidere a supapelor de evacuare sa ii dai o idee sa deschida mai tarziu nu asa devreme cand trebuie sa mai stea inchisa pana se duce pistonul jos si a terminat de ars complet, atunci vei optine randament optim de consum mic, putere mare si zgomot mic daca ai arderea cat mai completa si nu mai arzi scaunele-le de la chiulasa si nici supape.

Sau invers.. ar mai putea fi "evacuare prea tarzie" cand explozia s-a consumat pistonul a ajuns jos deja se ridica in sus mult si bia apoi deschide evacuarea, asta ar fi atunci cand motorul nu are vlaga dar silentios, la tine nu cred ca e cazul deoarece e zgomotos.

Dupa ce te lamuresti cu evacuarea, poti trece la admisie, poate fi si ea ori devreme ori tarziu, care influienteaza direct calitatea exploziilor cu gaze intoarse inapoi din evacuare daca e prea devreme sau daca e prea tarzie umpere incompleta a cilindrilor pentru ca sta prea mult inchisa iar pistonul deja a plecat in jos si a pierdut timp de umplere. Admisiile nu le poti smekeri decat din jocul supapelor dar oricum daca evacuarile sunt la timp ar trebui si admisiile.

In alta ordine de idei vezi talpile culbutorilor e mai bine sa fie semirotunde decat plane, daca sunt plane vor aparea scobiturile mai des, va trebui sa le corectezi cu pila sau smirlgher periodic pentru a nu iti da eroare lera, si nu atinge coada supapei mai mult pe mijloc si nu aluneca corect pe coada supapei o forteaza stramb, ba intr-o extremitate ba in cealalta(uzeaza mai repede ghidurile si semeringurile).


Si acum la capitolul aprindere:
Sa presupunem ca arderile sunt complete, si sa nu fie intrerupte de deschiderea timpurie a supapelor de evacuare si ca este diagnosticata si rezolvata problema asta; Daca ai aprindere desteapta pe trepte de reglare a avansului in diferite plaje de turatii, regleaza la turatii mici avansul optim de mare in asa fel incat sa mearga ok sa nu detoneze  deci pui avans mare la ralanti si turatii mici iar la turatii mari ATENTIE avansul in scadere adica spre mai mic, insa diferentele sa nu fie foarte mari, ci de la avans mare la moderat spre mic.. Deci nu in crestere cum ai facut, ci in scadere si vezi ce se intampla rolleyes.gif  Incearca si varianta asta de reglaj si nu o sa mai scoata nici rateuri la 4800, si evita detonatiile si avansul mare la turatii mari ca fortezi biele-le, bolti cuzineti, segmenti etc si motorul nu te va tine decat fix o cursa. Deja ziceai ca au aparut batai care inainte nu erau,daca l-ai detonat la 4800 cu avans in crestere si mai ales exagerat de mult se poate ca astea sa fie cauzele sad.gif  si mai ales acum ca ai compresie mare dry.gif

Dacia injectie asa are aprinderea care este inscrisa in chip-urile calculatorului, si tine un motor dinala mult mai mult decat unul cu aprindere pe platina sau aprindere electronica fixa, asta este si una din marile diferente care le fac sa fie mai rezistente in turatii,si numar de km, desi au aceleas piese. Mai ai de bibilit la ea, felicitari pentru munca depusa pana acum, si sper sa iti fie de folos ce ti-am scris smile.gif
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 7 Oct 2017, 19:05
Post #440


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 10 Oct 2009, 21:35

panter1, apreciez efortul. Multumesc pentru opinii.

Prioritara a devenit gasirea unui garaj pentru masina. Asta in Pitesti.

Dupa ce gasesc garaj, iau de la dezmembrari o toba intermediara si o teava de legatura, ca o finala noua am deja. Esapamentul de pe masina e vraiste, aveam de gand sa-l las asa, ca oricum il refac din inox. Dar e dificil in harmalaia aia de auzit detonatii in mers si nu cred ca merita riscul.

Apoi, reglajul aprinderii in functie de cum e disponibil mihai1677.

Cu alte cuvinte, topicul ramane-n stand-by. Sau nu, daca stiti vreun garaj de inchiriat si nu puteti da PM laugh.gif



--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 7 Oct 2017, 19:12
Post #441


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(mihai1677 @ 11 Oct 2009, 11:43)
1) Cu axa aia, carfilul nu asigura necesarul de benzina, indiferent de avans, masina aia trage ca o dacie normala.
2) Avansul e in balarii, orice dai peste 45 grade, e indexat 45, poti da si 99 tot 45 memoreaza, daca ai vazut ca ai ajuns la 45 grade avans, trebuia sa mai dai din delcou, (sa nu zic de calare la 0 sau 8 cu strobo).
*




QUOTE(panter1 @ 11 Oct 2009, 21:09)
Bune carburatoarele orizontale dar ce nu imi place mie la carburatoarele astea este ca nu prea poti sa le pui filtru de aer,sau cel putin nu sunt proiectate sa le poti pune, cred ca ar trebui sa pui 4 filtre daca ar fi sa modifici cumva sa filtrezi aerul..  trebuie adaptat ceva in sensul asta ca la ce prafuri sunt pe drumurile noastre va intra praf la greu in motor si rezultatul...  sad.gif
*




QUOTE(diaconuliviu @ 12 Oct 2009, 06:46)
Vrei sa-ti spun io cum e cu calarea pe 22,5?

Banuiesc ca poti afla pozitia de "0", adica ii poti face un calaj normal.

Se masoara diametrul "gitului" delco (ala de intra in bloc) si diametrul "umarului".

Se deseneaza in Corel sau in Autocad sau in alt soft care permite doua cercuri concentrice de diametrele date. Apoi se traseaza doua raze situate la 22,5 grade. Se listeaza pe carton dupa care se decupeaza gaura de diametrul gitului si exterior ceva mai mult, incit sa ramina cele doua linii vizibile.

De aici, folosesti acea cala pe post de garnitura, calezi delcoul pe "0" dupa care in prelungirea liniei 0 (cea mai din stinga) faci semn pe umarul delco. Tii cartonul fix si decalezi delcoul pina la a doua linie. Stringi gheara si gata.
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 7 Oct 2017, 19:13
Post #442


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 12 Oct 2009, 07:32

De acord, era evident. Da' serios ca nu vreau sa stric fieratania...
Stroboscop si gata!
Imediat ce intru-ntr-a lui pozesiune, pregatiti-va moral sa explicati. Si static, si vacuumatic, si de toate!


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 7 Oct 2017, 19:14
Post #443


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(Gheorghedracu @ 12 Oct 2009, 15:09)
diaconuliviu, vrei sa-mi explici si mie ce este povestea asta? Inteleg ca vrea sa aiba 22,5 grade avans dar de ce 22,5?
*




QUOTE(payty @ 12 Oct 2009, 17:02)
e de la aprinderea electronica cu curbe programabile. delcoul prin greutatile din interiorul lui roteste platoul in asa fel incat la o anumita turatie apare un avans intre partea de jos a axului si partea de sus (ma rog, asta in mod sigur stiai). aprinderea programabila functioneaza cam asa:

1. se blocheaza platoul sa nu se mai roteasca relativ la ax.
2. cand axul se invarte platina da un semnal catre aprindere, evident avansul fiind intordeauna 0 in felul asta. microcontrolerul din aprindere nu are cum sa dea comanda dispozitivului de putere inainte sa primeasca acest impuls de 0 grade (ca sa creeze avansul la aprindere). practic ar insemna sa anticipeze acest semnal. din aceasta cauza se pune un avans mare - 22.5 grade adica 45 de grade RAC si cand se primeste impulsul, se stie ca acel impuls s-a primit cu 45 de grade avans. concomitent se calculeaza si turatia care e in corelatie cu acele grade. Avand acest avans constant de 45 de grade, si turatia, din acesta se scade cat e necesar pt ca avansul real la turatia respectiva sa fie cat trebuie (cuba e in memoria microcontrolerului).practic calculeaza cat timp ar trebui sa astepte de la acel impuls de la platina pana cand el sa dea la iesire alt impuls care comanda modulul de putere care comanda bobina.
principial cam asta e. nu stiu daca am fost foarte clar. In practica din considerente hardware, nu se fac atatea calcule pt ca ar iesi timpi de asteptare eronati si aprinderea nu ar fi precisa.

vreau si eu sa imi fac una, dar din lipsa de timp nu am reusit sa ma apuc serios de ea.
*




QUOTE(Gheorghedracu @ 13 Oct 2009, 06:29)
Am inteles. Asta practic inseamna ca delcoul e folosit ca un TDC sensor (detector (?) de punct mort superior) sau mai bine zis de 45 de grade inainte de PMS. Dar nu ar fi mai simplu sa folosesti un detector direct? Asta te-ar scuti de incertitudinea introdusa de jocul in lant si angrenajul axei cu came cu pinionul delcoului.

Pe forumul australian e un membru din NZ care a facut asta pe un R8 gordini si a instalat un megajolt cu succes. De altfel toate tehnicile descrise de el in posturile lui ar fi mai mult decit utile pentru oricine vrea mai multa putere dintr-un motor 810. El scoate pe la 120 de cai din masina lui ceea ce mi se pare mai mult decit onorabil (si suficient) pentru o Dacie. As merge chiar pina la a spune ca tractiunea pe fata o sa devina o problema cu puterea asta in sensul ca n-o sa o poata folosi eficient. Design-ul R8 e mai bun in sensul asta.
*




QUOTE(diaconuliviu @ 13 Oct 2009, 06:43)
Este, dar solutia initiala a fost asta cu delco.
Ar mai fi solutia cu senzor de pozitie arbore, cel de la volanta, asta presupune calarea senzorului la 45 grade si montarea in volanta a unui magnet sau, macar practicarea unei gauri, reechilibrare, bla-bla.
Sau, metoda cu elice undeva in fata, la fulie. Iarasi la vremea aia parea mai complicata decit solutia delco, pe care il aveam si ma jucam cu el cum voiam.

Ai dreptate, solutia cu senzor la arbore e mai precisa.
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 7 Oct 2017, 19:16
Post #444


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 13 Oct 2009, 08:41

Dragos si Liviu, sa-mi explicati cum reglez aprinderea cu stroboscopul.
Eu ma gandeam la:
- scriu curba de avans cu zero la toate turatiile;
- scot furtunul de la capsula si astup capatul ca sa nu traga aer fals;
- setez stroboscopul la valoarea zero;
- pornesc motorul si cu ajutorul flashului aduc reperul de pe volanta in dreptul celui de pe carcasa;
- strang gheara delcoului si acolo ramane.

Apoi...
- cuplez furtunul de la capsula si reglez avansul vacuumatic la... cat?
- rescriu aprinderea.

E ok?


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 7 Oct 2017, 19:16
Post #445


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(mihai1677 @ 13 Oct 2009, 09:22)
Perfect,
1 scoti vacum
2 reglezi avans 0 la toate turele
3 pornesti motor
4 misti de delcou pana ai semn pe semn la volanta
5 blochezi delcou
6 rescrii curbe
7 te bucuri.
8 faci ce ti-am zis la carb, apoi iar te bucuri.
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 7 Oct 2017, 19:17
Post #446


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 13 Oct 2009, 09:49

Si ca sa ma bucur si de vacuumatic... cate grade? Sau p-asta-l las in pace pana vii sa te-nchini rablei?


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 7 Oct 2017, 19:17
Post #447


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(mihai1677 @ 13 Oct 2009, 10:21)
Il lasi asa cum e, daca il simte, daca nu, pui pe traseul capsulei o supapa unisens.
*




--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 7 Oct 2017, 19:17
Post #448


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 13 Oct 2009, 10:32

Da-l incolo atunci. Nu-l simte, ori nu-l simt eu, ca se balbaie ca toti dracii.
Nu prea vad rostul supapei unisens, fiind depresiune din colectorul comun. Cand vor fi orizontale cu depresiune de pe un singur cilindru, da, pun supapa. Da' acum e degeaba.

PS: caut garaj cu chirie in Pitesti! laugh.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 7 Oct 2017, 19:18
Post #449


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




QUOTE(driverx @ 13 Oct 2009, 10:56)
Iti pun la dispozitie garajul meu din Cluj sa iti bagi inapoi internele stock ale motorului, sa ai si tu un motor care desi e lesinat, macar merge ca lumea tongue.gif tongue.gif
*




7 Oct 2017, 19:19:
QUOTE(diaconuliviu @ 13 Oct 2009, 12:39)
QUOTE(Muttley)
[...]Nu-l simte, ori nu-l simt eu, ca se balbaie ca toti dracii.
[...]

Adica? Se bilbiie cind pui vacuumaticul? Cu ce avans pe PIC? Cu "0"? Daca da, verifica ce avans ai cu vacuumaticul pus, in principiu, la delcoul de dacia nu prea are voie sa sara de 13-15 grade, fereastra aia limiteaza cam la 15 grade maxim.
Vrei mai putin? Arc mai tare sau tija mai infiletata sau o minisaiba..etc.
Apoi, verifica si amestecul la relanti, poate de acolo se bilbiie.
*




QUOTE(br17rfg @ 13 Oct 2009, 12:44)
Eu cred ca se referea la faptul ca se balbaie din cauza la axa.....
*




This post has been edited by 79_BMS: 7 Oct 2017, 19:19


--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 7 Oct 2017, 19:20
Post #450


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Posted by: Muttley 13 Oct 2009, 12:55

Evident! smile.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
33 Pages « < 13 14 15 16 17 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 17:25
Forum Renault