O rabla..., Dacia 1310 TLX cu usoare modificari
![]() ![]() |
O rabla..., Dacia 1310 TLX cu usoare modificari
79_BMS |
![]()
Post
#751
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#752
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 16 Mar 2010, 17:23
O-ncui! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#753
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(Merced @ 16 Mar 2010, 18:53) Mananci fursecuri cu lapte (Muttley edit), ca o sa-i pui si ulei in cilindrii, o sa-i faci multe chestii de genu' asta, ca esti tare fixist. ![]() QUOTE(driverx @ 16 Mar 2010, 19:33) A pus-o si pe ceva caramizi, ca animalele din curte sa nu o mai foloseasca pe post de cotet(z). Pana si animalele astea stiu ce stiu ..... ![]() ![]() QUOTE(Merced @ 16 Mar 2010, 19:39) QUOTE(kog @ 16 Mar 2010, 19:47) cum scrie la carte: cu vazelina pe partile cromate, pe butuci sa nu omoare suspensiile, ulei in cilindri, panza pe scaune, tija intre volan si ambreiaj sa nu ramana lipit discul de placa, etc. ![]() QUOTE(Filip @ 16 Mar 2010, 19:53) In cartea masinii scrie ca daca automobilul nu este pornit pe o perioada mai mare de ~ 6 luni de zile, trebuie conservat (printre operatiunile de conservare se numara si introducerea uleiului in cilindrii), + montarea masinii pe capre (sa nu stea arcurile comprimate), o bucata de lemn care sa tina pedala de ambreiaj apasata (sa nu faca contact discul de ambreiaj cu placa de presiune), si mai erau chestii mentionate, dar nu mai imi aduc aminte. Deci e ceva firesc si recomandat. Oricum, ca tot postez pe topicul D-lui Muttley, tot respectul pentru munca dumneavoastra! ![]() Doamne @kog zau daca ti-am vazut mesajul, ca nu mai postam! ![]() ![]() QUOTE(Merced @ 16 Mar 2010, 21:19) |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#754
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 16 Mar 2010, 23:32
Dracu m-o pus. Pai ma tamplarilor, chiar tre' sa-mi cantaresc orice afirmatie, sa-i calculez potentialu' de inflorire, samd...? Si eu nu-s fixist, da' cand iti pierzi fulia pe europeana ajungi sa te transformi. Iar masina pe caramizi am urcat-o ca sa n-ajunga sobolanii la ea, ca deja era cartier de vile prin contraaripile mele, iar cablajele de la motor erau pe post de bufet suedez. Mersi Pilif. Dar in locul tau m-as gandi de doua ori inainte de a arunca un post offtopic luuuung la Jurnal de Bord. Pacat de munca, exista riscuri. Sau poate pentru tine-s asumate? Urmatorul post despre ulei in cilindri si placi de presiune lipite de disc va fi sters. Asta dupa ce rad tare, logic. __________________________________ Astea mai trebuie sudate la capete si (daca am timp) zincate: DSC04467.JPG ( Size: 261.8k ) Number of downloads: 173 Intorcandu-ma la cutie, am vazut ca pop-niturile mele-s scurte. Ar fi trebuit ceva care sa stranga pe o grosime de 17mm. Am fost la magazin, iar asa ceva n-aveau. Explicabil, nituirea se face pe piese subtiri, cred ca nici nu exista pop-nituri atat de lungi. Asa ca, pana la urma, vor fi suruburi de 6. La cum le-am gandit eu, in total 16 fixari, adica destul de multe. Aici am de ales intre aspect (capurile plate ale suruburilor la exterior) si lipsa turbionari aiurea in cutie (piulite la exterior). Vis-a-vis va fi surprins sa afle ca voi alege a doua varianta. Am incercat sa fac eu gaurile cu bormasina, insa nicio sansa, aluminiul ala-i prea tare. Asa ca sper ca maine seara sa primesc jumatatile rezolvate pe masina de gaurit vertical. Pe langa asta, am cerut si o planare a fetei de asezare pe carburatoare. YRX, ai idee cum s-ar comporta fibra de sticla la frezare? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#755
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(R19/16v @ 16 Mar 2010, 23:39) QUOTE(Siconi @ 16 Mar 2010, 23:45) Exista si pop-nituri de 25mm lungime si 5mm grosime (4.8mm, ma rog). Ca nu aduc unii, asta e altceva. QUOTE(bmwh548 @ 17 Mar 2010, 16:24) |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#756
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 18 Mar 2010, 00:25
Ce chestii faine am gasit la magazinul de hidraulica DSC04486.JPG ( Size: 271.43k ) Number of downloads: 177 Oringurile-s pentru etansarea rezonatorului pe trompete si pe carburatoare, iar colierele-s fix ceea ce cautam, late, din inox si (aparent) de calitate. Ca sa continui povestea cu rezonatorul, baiatul asta de m-ajuta pe mine ma lasa fara replica. I-am dat jumatatile de cutie aseara tarziu, i-am zis ca e urgent, si-n ciuda faptului ca e aglomerat rau la munca si azi a si lipsit juma' de zi din atelier, a reusit sa termine ce i-am cerut. Piesele dupa frezare si gaurire: DSC04477.JPG ( Size: 209.25k ) Number of downloads: 179 DSC04478.JPG ( Size: 211.5k ) Number of downloads: 166 Suprafetele interioare pe care urmau sa se sprijine capetele de surub nu erau tocmai drepte, asa ca am facut chestia din poza, care chiar a dat rezultate: DSC04479.JPG ( Size: 301.72k ) Number of downloads: 170 Suruburile le-am strans cu Loctite pe filet (mai putin doua), cum nu le mai desfac vreodata. Dup-aia le-am taiat cozile. A iesit chestia asta: DSC04489.JPG ( Size: 303.66k ) Number of downloads: 49 DSC04484.JPG ( Size: 263.57k ) Number of downloads: 49 Pentru a umple golurile de aer, am facut cu o freza mica multe crestaturi in fibra, ca niste canale prin care rasina ce urmeaza s-o aplic sa aiba acces: DSC04480.JPG ( Size: 256.86k ) Number of downloads: 53 Aceeasi chestie am facut-o si pe fibra ce imbraca teava de inox de pe cealalta jumatate. In plus, cu un cutit foarte mic, am departat fibra de teava pe o adancime mica. Cu putina rasina ce mi-a mai ramas, cred ca am reusit in sfarsit sa fixez cum trebuie teava. Se vedea cum rasina intra-n fibra si cred (sper macar) c-a ajuns unde trebuie si problema-i rezolvata. Acum, in timp ce scriam postul asta, mi-a venit o idee: pe piesa din ultima poza, sa polizez complet stratul de fibra din dreptul crestaturilor alora, practic sa descopar acel gol de aer continuu. Apoi sa mai pun o bucata de tesatura de fibra. Asta rezolva sigur problema Edit: asa fac ![]() ____________________________________ Pregatiri din timp pentru finisarile finale: canal_silicon.jpg ( Size: 35.1k ) Number of downloads: 47 8 Oct 2017, 23:17: Posted by: Muttley 21 Mar 2010, 12:14 Vineri dimineata am ridicat comanda de inca 1l de rasina, iar seara am plecat din Bucuresti si am ajuns la bestie pe la ora 21:00. Pe o scandura profil patrat am capsat doua fasii de smirghel. Cu divaisu' asta am nivelat jumatatea dinspre filtrul de aer. Era cam denivelata si arata destul de aiurea. Din nefericire s-a terminat smirghelul aproape de sfarsit, iar altul n-am avut. Ma voi multumi cu ce a iesit. La jumatetea dinspre carburatoare am frezat punga de aer, expunand metalul flansei. Am taiat o bucata de tesatura, i-am facut pliurile care sa coboare pe laterale, am preparat rasina si m-am pus pe treaba. Ooooooooricat am incercat, NU am reusit sa fac coturile la 90 de grade pe tesatura. Ieseau curbate si cu aerul aferent la interior. Am aruncat tesatura imbibata in rasina, am cautat prin gunoi, si am reusit sa gasesc un oval simplu, fara pliuri. L-am asezat pe piesa, iar lateralele le-am facut din fasii drepte. Recapitulare: - planul initial era sa fac fata plana si lateralele verticale pana la rama dintr-o bucata - nu se mula fibra; - solutia finala a fost sa fac fata plana si lateralele separat. M-am intors la jumatatea dinspre filtru. Am dus-o la o vulcanizare de camioane non-stop, am suflat-o bine peste tot, dup-aia am degresat-o cu alcool medicinal. Am acoperit-o cu rasina fata-verso. La 4 dimineata, avand doua piese ude, m-am vazut nevoit sa inchei. A doua zi intentionam sa ma intorc la Bucuresti, dar stiti si voi ce zi a fost ![]() In primul rand am dat piesele afara, sa se bronzeze la soare. S-au uscat foarte bine astfel: DSC04510.JPG ( Size: 458.58k ) Number of downloads: 50 Practic, partea cu filtrul e gata dpdv al suprafetei exterioare. Asa ajunge pe rabla. La cealalta mai am putin. Urmatorul pas ar fi asta: DSC04512.JPG ( Size: 176.26k ) Number of downloads: 51 Am lasat si rabla sa "curga" afara, ca baterie ca s-o pornesc nu mai aveam. Am sters-o de praful de fibra cu o perie, apoi, juma' de zi am sters si praful din garaj, piesa cu piesa, raft cu raft si scula cu scula. In timpul asta, afara, bateria era pe redresor. Ca s-o bag inapoi, a trebuit pornita. A luat-o bine, dupa ce s-a-ncalzit mergea bine. Dar... la accelerare repetata (sprituire) se ineaca. Afara fiind, am vazut clar norul negru din spate, si e ditai norul. Am incercat turatie constanta la 4-5 mii ture, merge normal. Cum dau 3-4-20 pedale o apuca. Concluzia mea - pompele de repriza debiteaza prea mult. Curios insa, ca le-am reglat cursele parghiilor aproape de minim. Am sa le mai micsorez, dar daca sunt de vina diuzele prin care pulverizeaza benzina, cu gauri prea mari... am pus-o. Nu m-am abtinut si am dus-o la o tura de bloc. Am calcat-o pe coada de vreo 2 ori cat sa-mi fac o prima impresie. Nu stiu cat de elocventa ar fi, dar pare comparabila cu Loganul 1.6 16V. Asta ca demaraj, ca sunetu-i aaaaaalta treaba ![]() Insa poate doar sa mi se para ![]() Edit: manualul de la MihaiD spune ca intre gurile trompetelor si peretele frontal al cutiei trebuie sa am minim 25mm. Eu voi avea la 1 si 4 in jur de 30mm. Sunt aproape de limita, as mai scurta cu 10mm trompetele Pareri? 8 Oct 2017, 23:23: Posted by: Muttley 22 Mar 2010, 16:50 Astazi incepe ultima saptamana, saptamana-n care trebuie sa fac masina functionala si sa ramana pentru alta data doar evacuarea din inox, admisia dinamica si schimbarea conductelor de benzina (de parca astea ar fi putin lucru ![]() Dimineata devreme am dat jumatatile la frezat. Sper sa le recuperez rezolvate-ntr-o ora. Daca nu, maine... Am luat suportul frontal, a fost sudat, si l-am lasat la zincare. Il recuperez in seara asta. De la magazin am cumparat 3 cabluri de acceleratie: de Nova, de SuperNova si de 1310 injectie. Unul din astea va ramane. Ce este acum e o improvizatie. Maine vor fi gata doua piese ca in poza, pentru etansarea celor doua gauri de la circuitele de soc: DSC04516.JPG ( Size: 116.6k ) Number of downloads: 45 ___________________________________________ Piesele din fibra nu sunt gata, au pus probleme la fixarea pe freza si nu s-au putut prelucra, zboara din menghina. Maine se vor cauta solutii de prindere. Oricum, partea de cablu de acceleratie mi-a mancat toata seara, deci n-am stat degeaba. Vechea solutie provizorie actiona carburatoarele dintr-un capat. Dupa mintea mea, asta solicita excesiv rulmentii de pe axul clapetelor, cei mai apropiati de cablu. Am cautat sa le comand de la mijloc. Din cele 3, a ramas cablul de SuperNova. Am remediat un defect din fabrica al masinii, si anume lipsa de aliniere dintre gaura din tablier si tija pedalei. Adica am scos pedala si i-am indoit tija. Singura modificare adusa masinii a constat in polizarea/pilirea a 2 degajari diametral opuse pe gaura din tablier (sper sa nu-mi para rau vreodata). In rest, totul a mers foarte bine - confectionat o brida prinsa de suportul frontal, stabilit traseul cablului si fixat bine ca sa nu atinga alte piese in mers, reglat si asigurat ca deschide complet clapetele. Sunt foarte multumit. Rezultatul: DSC04519.JPG ( Size: 155.42k ) Number of downloads: 46 DSC04521.JPG ( Size: 319.22k ) Number of downloads: 51 This post has been edited by Muttley: 8 Oct 2017, 22:23 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#757
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#758
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#759
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#760
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 23 Mar 2010, 15:16
Daca scurtez, le scurtez pe toate 4. Iar influenta asupra amestecului, comportamentului masinii samd e minima, deci exclus culoare electrozi bujii sau alte alea. PS: demontarea trompetelor trebuie redusa la minimul posibil. Ideal ar fi ca odata presate sa nu le mai dau jos vreodata. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#761
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(ment @ 23 Mar 2010, 15:22) QUOTE(MihaiD) Am uploadat aci un manual http://rapidshare.de/files/48226773/dellorto.pdf.html, daca nu-ti merge da un pm cu emailu tau. Ce te intereseaza pe tine e pe la pag.60. Te referi la manualul asta asta nu ? Nu mai merge linkul, stiu ca il gasisesm si eu pe undeva pe net dar nu il gasesc acum.. Poti sa-l uploadezi undeva ? |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#762
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 23 Mar 2010, 15:28
fghjk.JPG ( Size: 101.28k ) Number of downloads: 62 Attached File(s) 2017 edit: ^ nu-l gasesc ^ Am sa-l caut si-am sa-l uploadez, de dragul cursivitatii. Nu ca l-ar deschide careva ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#763
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 23 Mar 2010, 17:16) Un rand mai sus zice ca lungimea trompetelor e functie de "aplicatie". Trompete scurte, turatii mari, trompete mai lunguiete, turatii mai normale. In conditiile astea, chiar n-as taia decat fortat de situatie... Ca daca te incadrezi in distanta minima recomandata, ce vrei tu aici mi se pare fine-tuning, la ceva ce inca nu stii clar cum merge. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#764
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 23 Mar 2010, 19:32
De ce crezi ca sunt in dubii? ![]() __________________________ Altele: am pierdut in seara asta o groaza de timp scotocind tot Pitestiul in cautare de aer comprimat. In Metro nu mai aduc, la magazinele de calculatoare ridicau din umeri. La afurisitul ala de Mediagalacsiu costa 75 roni (!!!!!!!), la Carfur 55 (!!!), la Auchan 18 ( ![]() Frezarile rezonatorului sunt gata, a iesit excelent. Avandu-l intr-o forma cat de cat finala, ma duc la garaj sa fac cateva simulari si masuratori, inclusiv spatiul real pentru trompete. Inclin spre a nu ma grabi, sa le las asa cum sunt, iar daca va fi cazul, sa le ajustez alta data. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#765
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(ment @ 23 Mar 2010, 21:40) QUOTE(bucatzel) Un rand mai sus zice ca lungimea trompetelor e functie de "aplicatie". Trompete scurte, turatii mari, trompete mai lunguiete, turatii mai normale. In conditiile astea, chiar n-as taia decat fortat de situatie... Da dar pana la urma nu au fost "calculate" astea (din cate stiu ![]() Si 10mm din lungimea trompetelor mai mult ca sigur ca nu se vor simti, insa 30mm de la trompete la perete pare cam prea putin si asta s-ar putea sa se simta. Cum esti presat de timp, cel mai bine incearca cu ele asa ca scopul imediat parca era sa faci masina sa mearga ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#766
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 24 Mar 2010, 01:04
Asa le voi pune pentru inceput ![]() Segmentele de etansare pentru socuri, impreuna cu O-ringurile aferente, apoi pe carburatoare, dupa ce s-au potrivit perfect: DSC04524.JPG ( Size: 266.73k ) Number of downloads: 61 DSC04528.JPG ( Size: 357.36k ) Number of downloads: 47 In rest am decupat gauri, ore-n sir. Ori n-am avut eu scule, ori e fibra de sticla tare, da' stiu c-am avut de munca. DSC04529.JPG ( Size: 289.79k ) Number of downloads: 52 Mai raman cele 8 gauri de prindere, insa p-astea le fac filetate maine, ca sa stea fixe suruburile cat timp presez (cumva) trompetele. Si panarama agatata de motor: DSC04531.JPG ( Size: 374.83k ) Number of downloads: 60 Se contureaza o problema. Una care-mi displace maxim... Ordinea ar fi fost: o jumatate prinsa pe motor, cealalta jumatate prinsa apoi pe prima. Dar nu se poate din 2 motive - nu este loc de contraaripa sa angajez suruburile, iar unul din cele 6 suruburi (da, langa contraaripa) va fi cam imposibil de strans. Cred ca va trebui sa dau jos carburatoarele, apoi intregul ansamblu (carburatoare + panarama) sa-l prind de galerie. Ceea ce ar fi destul de infect ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#767
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(dominy @ 24 Mar 2010, 08:41) in partea de jos poti face filet interior la "panarama" care vine spre carburatoare iar gaurile partii exterioare le largesti putin astfel poti pune suruburi de 7 sau de 8 (vad ca tu folosesti de 6) in partea greu accesibila.Bineinteles ca poti face operatia asta la toata jucaria.Oricum cred ca vei gasi tu o solutie.hmmm .... totusi cred ca merge invers, filet spre exterior largire spre carburatoare. o zi buna |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#768
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 24 Mar 2010, 08:49
Mersi pentru sfat. Insa tot nu am loc. Sunt doua solutii: 1) asamblez cutia si o pun intreaga pe carburatoare (improbabil); 2) le dau jos. Desi suna dificil, cred ca e cea mai simpla varianta. Cu ocazia asta incerc sa elimin si norisorul negru care apare la accelerare (reglez pompele de repriza). |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#769
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#770
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 24 Mar 2010, 11:58
Trompetele se baga pe la interior ![]() LE: QUOTE(Muttley) Astazi incepe ultima saptamana, saptamana-n care trebuie sa fac masina functionala ......... Disclaimer - s-a schimbat termenul, mai am si saptamana viitoare, traiasca angajatorul! ![]() ![]() ![]() 2017: ce i-as zice acum una-alta de dulce ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#771
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(Siconi @ 24 Mar 2010, 13:16) Eu as merge pe ideea de a face filet in gaurile de la flansa de pe jumatatea dinspre contra-aripa si usor largite gaurile de la flansa dinspre carburatoare, pus surub M8 si prins dinspre carburatoare... ar fi o varianta mai buna si mai lejera; pentru o strangere ferma, se pot folosi saibe grover sau "soare". E o chestie de 1h de munca la filete, ca largirea se face extrem de simplu, mai ales ca e vorba de Al. Dar, daca tot mai ai de reglat la ele, mai bine le dai jos, apoi vezi tu care varianta o aplici. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#772
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 24 Mar 2010, 23:50
QUOTE(Muttley) Mai raman cele 8 gauri de prindere, insa p-astea le fac filetate maine, ca sa stea fixe suruburile cat timp presez (cumva) trompetele. Gaurit cu burghiu de 5, tarodat cu M6. Bagat Loctite pe suruburi, strans cu cheia, uimit (la propriu) de cat de tare am putut sa strang pe un filet in fibra de sticla ![]() DSC04535.JPG ( Size: 354.69k ) Number of downloads: 56 DSC04537.JPG ( Size: 297.58k ) Number of downloads: 40 Acum sa explic... Mai tarziu decat ar fi trebuit (adica dupa ce a fost gata flansa de la carburatoare), mi-am dat seama ca trompetele vor bloca accesul la capetele suruburilor de prindere a rezonatorului pe carburatoare. Se vede clar in poza asta: DSC04539.JPG ( Size: 275.39k ) Number of downloads: 45 Ca urmare, a trebuit sa gasesc o solutie de a bloca suruburile pe rezonator, ca sa nu se roteasca atunci cand voi strange piulitele. Filetele in fibra si thread-locku' cred c-au rezolvat problema. La cat de tare le-am strans, m-astept sa nu mai miste de acolo. In plus, mai trebuie sa aplic (maine) niste rasina pe jumatatea asta de cutie, si le va acoperi si asta. Am facut si proba pe carburatoare pentru a verifica daca am reusit sa le pun drepte si daca mai bat in gaurile de pe carburatoare. E ok: DSC04538.JPG ( Size: 340.82k ) Number of downloads: 52 Imi fac ceva griji cu privire la spatiul ce va ramane pentru filtrul de aer. In mod sigur va trebui sa mai scurtez furtunul ala albastru din silicon, dar nu stiu daca va fi suficient. Insa pana nu-s gata piesele pentru fixarea filtrului, n-am de unde sti. Si e clara treaba, pentru montarea rezonatorului voi da jos carburatoarele. Cred ca exista acces pentru montarea ansamblului dupa. Posted by: Muttley 26 Mar 2010, 09:25 Ieri am aplicat ULTIMUL strat de rasina, pe jumatatea cu carburatoare. A fost necesar pentru a umple cateva goluri prin care era expusa flansa trompetelor. Am dat cu rasina ca sa nu oxideze flansa in acele zone. DSC04551.JPG ( Size: 389.26k ) Number of downloads: 55 Deja am pus o tona de poze cu chestiile astea, stiu. Maine seara vor fi ultimele poze, cu rezonatorul in forma finala ![]() Si am mai rezolvat o problema serioasa dar de care am tot uitat sa ma ocup pan-acum. I-am facut RCA rablei ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#773
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#774
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 26 Mar 2010, 10:00
Da, saptamana viitoare eliberez garajul si am sa ma plimb ici-colo dupa diverse reglaje (sincronizare cu vacuumetre) si schimburi de consumabile (ulei, filtru ulei si filtru benzina). Apoi ma mut la Bucuresti, dup-aia, daca e utilizabila si nu crapa nimic pana-n acel moment, ma duc cu ea acasa de Pasti. Rodajul motorului a fost facut acu' 2 veri ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#775
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#776
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 26 Mar 2010, 10:11
Aha, chiar... Mai cumpar un extinctor Posted by: Muttley 27 Mar 2010, 21:51 Am dat jos carburatoarele si surpriza. Mare: DSC04553.JPG ( Size: 324.6k ) Number of downloads: 63 S-au umflat ca broastele atat siliconul cat si garnitura de cauciuc. Ambele vechi de cand am mers prima oara cu orizontalele pe 1.4, iar atunci nu s-a-ntamplat absolut nimic! Acum ce naiba le-a apucat?!? Siliconul l-am dat jos complet (m-am ales astfel cu un "prag" de 45mm diametru), iar garniturile le-am adus la nivel. Da' asta nu-nseamna c-am scapat de problema. Deci chiar va rog, dati-va cu parerea (argumentat, ca banuieli am si eu), de la ce s-au luat? Apoi, montarea trompetelor pe rezonator a constat in: - lasat trompetele-n congelator peste noapte; - pus rezonatoru-n fata aerotermei pornite pe f cald; - luat cate o trompeta din congelator, pus intr-o juma' de pet, aplicat freon (sau ce lichid o fi avand pe fund sprayul ala cu aer comprimat); - presat trompeta cu ciocanul de cauciuc, pana iese aprox 5mm afara; - repetat pt toate 4. Asta a fost ultima operatie. Iata rezonatorul finalizat: DSC04554.JPG ( Size: 290.92k ) Number of downloads: 62 DSC04556.JPG ( Size: 293.53k ) Number of downloads: 52 Pregatirile pentru piesa asta le-am inceput cu (foarte) mult timp in urma cand am facut un topic special. Apoi am tot cautat om sa mi-l faca, pentru ca habar n-aveam ce-i aia fibra de sticla si cu ce se mananca / inhaleaza. As face a doua oara asa ceva? NU! Mai departe... Montarea o-ringurilor si a suportului frontal: DSC04557.JPG ( Size: 213.53k ) Number of downloads: 51 Ideea era ca pe masura ce strang piulitele ce fixeaza rezonatorul de carburatoare, trompetele sa iasa inapoi fix atat cat au nevoie, sa se aseze singure unde trebuie. Asta s-a si-ntamplat. O poza cu ansamblul si o poza cu etansarile la un carburator (2 o-ringuri mari pe trompete si unul mic pe piesa din poliamida): DSC04558.JPG ( Size: 292.39k ) Number of downloads: 48 DSC04559.JPG ( Size: 348.3k ) Number of downloads: 64 Distanta ramasa e de ~3mm. Deci presare de 2mm pe cele mari si de 1mm pe cele mici (grosimea gulerului de poliamida 2mm). O proba, si apoi inca una, dupa inchiderea rezonatorului: DSC04560.JPG ( Size: 336.26k ) Number of downloads: 51 DSC04561.JPG ( Size: 384.45k ) Number of downloads: 53 Acces exista pentru strangerea piulitelor carburatoarelor pe galerie, deci ceea ce initial parea o situatie chinuitoare pare-se ca e cea mai facila varianta. Nu le-am strans inca pentru ca am descoperit o problema - ieri noapte, cu carburatoarele-n mana am probat pompele de repriza. Un carburator are jeturi lungi si de scurta durata, celalalt jeturi mai scurte si dureaza mult. Am tras eu concluzia ca e o problema in interior, asa ca le-am desfacut. Rezultatul - arcurile de sub membrane nu-s pereche ![]() Sper sa gasesc luni arcurile care-mi trebuie. In rest, mai trebuie elementul din inox pentru filtru. De altfel, inca tot nu stiu daca filtrul va avea loc Edit: uitandu-ma la poza asta sesizez o (mult spus) eroare. Si anume, pe suruburi, intre rezonator si carburatoare trebuia sa fi pus distantiere calibrate. Asta e, remediez luni ![]() This post has been edited by Muttley: 8 Oct 2017, 23:13 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#777
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(bmwh548 @ 28 Mar 2010, 15:52) Vapori de benzina? Silicon rosu facuse taicameu o tentativa de etansare la rezervor in zona sondei pentru ca garniturile erau proaste. Cand a inceput sa mearga masina in suturi si a gasit bucatele de silicon in filtru si in CNC nu-ti spun ce tacam de injuraturi a urmat. QUOTE(ct-03-tvy @ 28 Mar 2010, 20:40) in loc de cauciucu ala.nu merg facute garnituri din clincherit? ![]() in mod sigur sau unflat alea de la benzina+putina caldura mai lamurit si cu siliconu VR ![]() distantierele sunt o idee buna ![]() spor ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#778
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 28 Mar 2010, 21:02
Sigur ca le voi face din clingherit, insa pentru a demonta acolo, trebuiesc demontate galeriile. Deci la anu'. ______________________________________ Ieri am primit cea mai nasoala veste cu putinta - duminica-i Pastele ![]() Deci n-am luat in calcul chestia asta... ![]() Iertat sa-mi fie, da' trebuie sa-mi notez undeva ce mai am de facut: - desfacut rezonator pentru reaplicare silicon (aveam un tub jumulit si am pus ca taunu' mult prea mult si risc sa se desprinda si sa intre-n admisie, asa c-am luat un tub nou); - desfacut suruburile de fixare ale rezonatorului ca sa intercalez frumusetile astea: DSC04572.JPG ( Size: 241.85k ) Number of downloads: 64 ... cu dimensiunile 10x6x3; - schimbat arcurile de la pompele de repriza, reglat sa faca pipi uniform si egal; - recuperat elementele pentru filtru; - montat tot agregatu' pe rabla (ma ia cu frisoane cand imi amintesc de spatiul pentru filtru); - dus rabla pe elevator pentru: schimb de ulei, filtru ulei, filtru benzina, reasezat toba intermediara ca atinge cand se-ncalzeste; - dus rabla la atelieru' de motorete ca sa pun vacuumetre pe ea; - incercat un reglaj amestec cu analizorul; - plimbat 50m pe Merced; - eliberat garaj; - plecat la Iasi, Piatra Neamt, samd sau abandonat rabla in poarta Rematului (depinde de cum va binevoi sa functioneze). Urasc termenele ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#779
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(vis-a-vis @ 29 Mar 2010, 13:19) QUOTE(einstein1984 @ 29 Mar 2010, 14:00) Daca te uiti pe forumu de motorete, o sa afli cum sa-ti faci singur si repede vacuumetru. Adica aci: http://www.motociclism.ro/forum/index.php?...11&st=0&start=0 Un coleg a facut o varianta modificata, face diferenta de vacuum intre 2 carburatoare si asa ies furtunele mai scurte. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#780
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 29 Mar 2010, 14:12
Il cunosc pe om, are vacuumetre foarte bune, ma duc, reglez, pa. Ti se pare tie ca-n lista de mai sus as vrea sa intercalez vreo linie de genul: - citit 30 pagini pe motociclism.ro, cautat tuburi, eprubete, cerneala, construit masina timpului, dat cu ea de pamant. ??? In cel mai rau caz imi cumpar un set de vacuumetre. Va rog sa nu dezvoltam subiectul. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 01:52 |