DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

33 Pages « < 31 32 33 
Reply to this topicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

> O rabla..., Dacia 1310 TLX cu usoare modificari

Rob3rto
post 3 Feb 2018, 10:12
Post #961


Membru autentic


Group: Members
Posts: 524
Joined: 1 January 11






--------------------
Dacia 1300 1981 - PH 88 VBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 3 Feb 2018, 22:04
Post #962


__________________


Group: Members
Posts: 12.969
Joined: 4 September 04
From: -




La lungime cum stau astea?
Diametrele filetelor sunt la fel cu ale Daciei, merg ok pe tampoanele din capete? Burdufuri de protectie? Banuiesc ca-mi trebuie si alea...
Am o pereche de Sachs (parca) pe gaz, de Dacie, noi in cutie. Sa stiu ce sa aleg.
Mersi!


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rto
post 6 Feb 2018, 19:51
Post #963


Membru autentic


Group: Members
Posts: 524
Joined: 1 January 11




Cam astea-s diferentele... De filete nu stiu, aia ar fi cea mai mica problema dupa parerea mea. Omul care le-a pus conduce destul de sportiv batrana Dacie si e multumit smile.gif

22791836_1610624275627606_1779110908982068576_o.jpg ( Size: 509.7k ) Number of downloads: 1872


Mutt edit: par a promite! Mult! blink.gif
Iti foarte multumesc, sanse bune sa iau un set! up.gif


This post has been edited by Muttley: 6 Feb 2018, 20:06


--------------------
Dacia 1300 1981 - PH 88 VBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tommi.
post 7 Feb 2018, 22:24
Post #964


Membru autentic


Group: Members
Posts: 222
Joined: 19 February 12
From: Turda




Am citit tot topicul si am ramas ceva de genul: ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif . Tot ce ai facut la ,,Rabla" este de bun gust. Ai respectele mele , cu siguranta o sa citesc topicul asta inca de cateva ori .

Respect !


--------------------
Dacia 1310 TX 1989 - CJ 89 KGT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 7 Feb 2018, 22:29
Post #965


__________________


Group: Members
Posts: 12.969
Joined: 4 September 04
From: -




Respecta-ti parintii, profesorii, prietenii care merita... Lasa-l pe Muttley de pe daciaclub laugh.gif

Mersi!
Partea cu adevarat faina urmeaza-n cativa ani wink.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditza579
post 8 Feb 2018, 12:57
Post #966


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 30 January 11
From: Bucuresti




QUOTE(Muttley @ 23 Jan 2018, 18:41)

Asa c-am bagat butucii la vanzare pe patrutuning, am scris acolo ca rulmentul sta ca Victor in Bianca si ca discul se invarte ca mort de beat. Cineva, un entuziast de pe acest forum de altfel, in ciuda insistentelor mele ca NU SUNT BUNI, a insistat sa-i ia. Mi se pare ca i i-am dat moka. Aditza, asa fu?

*



Asa fu! Hai ca jocul radial al camasii rulmentului se rezolva printr-o metoda dar bataia axiala era de nepretuit. Cu exagerarea de rigoare, cam asa facea roata cu acel butuc. Accentuez, cu exagerarea de rigoare.

https://www.youtube.com/watch?v=2re0JYUMMi0

Dar na, s-a batut si altul in piept, asa cum am facut-o si eu cand eram mai mic, ca asta nu e o problema si ca rezolva el, asa ca au plecat mai departe.

Una peste alta, placut suprins sa vad atata activitate la rabla si pe acest topic, care parea inchis definitiv! Ma bucur ca am avut ce citi in dimineata asta!


--------------------
Dacia 1610 RS '99 - Under construction
"Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 8 Jul 2018, 19:02
Post #967


__________________


Group: Members
Posts: 12.969
Joined: 4 September 04
From: -




Pentru mine, astazi e o zi mare. Mi-am realizat unul din principalele scopuri in viata.
Dupa lupte seculare ce au durat aproape 30 ani (cumparata de parintii mei in octombrie 1988), Dacia a intrat adineauri in garaj. Garajul ei, personal de data asta!

IMG_20180708_195507.jpg ( Size: 1.1mb ) Number of downloads: 2178
IMG_20180708_195547.jpg ( Size: 796.21k ) Number of downloads: 2097


Va mai iesi:
- cand ma plictisesc si-i reinnoiesc RCA-ul si vigneta ca s-o plimb;
- cand voi avea lucrari mai ample la celelalte doua.

Sa-i fie de bine!


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 15 Jun 2019, 16:05
Post #968


__________________


Group: Members
Posts: 12.969
Joined: 4 September 04
From: -




Apdeit pe... Ultimul an gen?

Dacia a stat in garaj de la ultima postare pana prin februarie, cand am decis ca WRX-ul in care am investit foarte multi bani si la care nici n-am inceput sa-mi fac de cap asa cum trebuie, trebuie ferit de intemperii. Asa ca prin februarie cred, Dacia a poftit afara.

Intre timp...
- s-a spart furtunul pompa electrica - carburatoare. Era ceva furtun de Dacia injectie.
- s-a blocat demarorul, ca am miscat masina cu ajutorul sau.
- pompa de frana se tot blocheaza, probabil garnituri umflate.
- recent, a inceput iar sa-i curga benzina pe la fund.


Ultimul punct...
Deci am sub masina un filtru de benzina de injectie cu stuturi de 8mm. Iesirea din rezervor e de 6mm. E a 2-a oara cand crapa furtunurile alea ordinare, ultimele au rezistat 2 ani. Am folosit pana acum furtunuri de 6mm pe care le-am fortat pe stuturile de 8.
Am zis sa incerc si invers, cu furtunuri de 8mm pe care sa le "suprastrang" pe conductele de cupru de 6mm.

Aveam de la doua montaje de Walbro 255 niste furtunuri de 8mm de calitate.
Si cateva coliere de furtunuri de benzina Subaru, de extraordinar de buna calitate (strangere radiala optim uniformizata pe furtun).

IMG_20190615_122143.jpg ( Size: 636.04k ) Number of downloads: 1336


In poza asta, incercuite cu galben, colierele Subaru, puse pe cele 2 furtunuri de 8mm, trase peste conductele de 6.

IMG_20190615_122718_HHT.jpg ( Size: 867.73k ) Number of downloads: 1303


Cred ca p-undeva prin topic mi-am exprimat deja intentia de a trece la 8mm din rezervor pana-n pompa. Se va intampla candva, fara indoiala.
Partea neplacuta a incidentului consta in pierderea a ~40l de benzina CO98. De fiecare data cand depozitez masina pe perioada indefinita, ii fac plinul, pentru evitarea condensului. Si s-a dus toata benzina aia.

Apoi... Furtunul dintre pompa si carburatoare l-am schimbat cu unul (zic eu) de calitate. Provenienta F4R.

IMG_20190615_163839_HHT.jpg ( Size: 1.1mb ) Number of downloads: 300
IMG_20190615_163833_HHT.jpg ( Size: 352.75k ) Number of downloads: 245


Ramane demarorul de pus la punct. Sunt curios daca reusesc sa-l scot, in conditiile-n care se afla sub ditai gramada de carburatoare.
Si franele... Unde nu stiu cum sa procedez, ca am o groaza de optiuni (garnituri, pompe de multe feluri si calitati).

Dacia e un intrus intre cateva japoneze. Pe perioada verii insa, privilegiata (sta in garaj, la racoare).

IMG_20190615_123414.jpg ( Size: 1.21mb ) Number of downloads: 550


This post has been edited by Muttley: 15 Jun 2019, 16:07


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mcNelu
post 17 Jun 2019, 08:33
Post #969


Membru incepator


Group: Members
Posts: 91
Joined: 2 June 19




Buna ziua, cum ar fi conducta de retur? Si calibrul de la Retur forteaza aici uzura?



This post has been edited by Muttley: 17 Jun 2019, 15:55


--------------------
rar 3 2019 - Alte situatii
ATENTIE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 17 Jun 2019, 09:46
Post #970


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.188
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(Muttley @ 15 Jun 2019, 16:05)
Partea neplacuta a incidentului consta in pierderea a ~40l de benzina CO98.
*



ti-am mai zis de zemuri stabilizatoare pentru benzoale, tu betmen...

Si sincer, ar fi mai inteligent sa arzi si tu benzina aia in fiecare an, ca pan' la urma de aia-i masina, sa mearga.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MuciX
post 17 Jun 2019, 10:37
Post #971


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 9.557
Joined: 19 November 07
From: când în când




La un moment dat, nu exista timp fizic sa surubareasca si sa se si bucure de toate.

Daca elimini zilele cu ploaie si iarna intreaga, pentru ca omul nu vrea sa iasa in conditiile astea, nu mai ramai cu mult timp disponibil.



--------------------
- - -
Un român emigrat este un român salvat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 17 Jun 2019, 15:57
Post #972


__________________


Group: Members
Posts: 12.969
Joined: 4 September 04
From: -




Buna zioa, returul nu mai exista, ca nu mai e nevoie de el. Pompa se opreste la atingerea unei anumite presiuni in camerele carburatoarelor.
Furtunurile s-au spart pentru ca erau romanesti, proaste si intrau fortat.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
msdab
post 2 Jul 2019, 16:29
Post #973


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 24 September 12




Buna!

Nu era mai ok sa duci furtunul de benzina la carburatoare prin spatele chiulasei? Este un amalgam de furtune pe partea aceea... Scapai si de suportii aia prinsi in piulitele capacului culbutorilor.


--------------------
Dacia Sport 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MuciX
post 2 Jul 2019, 16:36
Post #974


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 9.557
Joined: 19 November 07
From: când în când




Meama, i-ai dat la operatie. Adica mafli nu e suficient de ordonat?


--------------------
- - -
Un român emigrat este un român salvat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 2 Jul 2019, 17:03
Post #975


__________________


Group: Members
Posts: 12.969
Joined: 4 September 04
From: -




Ba da, cred c-ar fi mers si e o idee foarte buna.

Ar fi o mica observatie de facut, faptul ca acele banjo junctions sunt in unghi. Cauta poze mai din urma. Gen asa cum sunt furtunurile acum, benzina parcurge unghiuri obtuze. Mutandu-le-n partea cealalta, benzina va parcurge unghiuri ascutite, gen ace de par.
Sunt aproape convins c-asta-mi fu ratiunea acu' 10 ani.
Si cred ca acele eventuale gatuiri, in numar de doua, ar fi mai daunatoare decat lungimea sporita a furtunului.

Intamplator insa, zilele trecute rasfoiam un catalog de la Merlinmotorsports. Si am vazut banjo junctions teribil de faine, care merg si la DCOE, si la DHLA, cu niste mufe fermecatoare. Si multe alte chestii misto, si cred c-am sa fac o lista peste cativa ani, dupa de masina nu se va fi vandut.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 14 Jul 2019, 20:19
Post #976


__________________


Group: Members
Posts: 12.969
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(Muttley @ 15 Jun 2019, 17:05)
Ramane demarorul de pus la punct. Sunt curios daca reusesc sa-l scot, in conditiile-n care se afla sub ditai gramada de carburatoare.
*


L-am scos cu greu, iar apoi am luat unul mic, din dezmembrari, de la ultimele modele de berlina cu injectie.

IMG_20190709_185011.jpg ( Size: 361.37k ) Number of downloads: 225


Pe cel "nou" l-am demontat, spalat, verificat, gresat si adunat la loc.

IMG_20190714_150710.jpg ( Size: 1.17mb ) Number of downloads: 147


Am gasit in torpedo (ce noroc) un set de garnituri de pompa de frana nou, Rolast. Dar momentan nu se mai blocheaza nimic, dupa cum se vede mai jos.



Deci biata rabla e din nou functionala si disponibila icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 26 Aug 2019, 13:04
Post #977


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.188
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(AnTonio_12 @ 26 Aug 2019, 12:11)
Salut ceva nou?
*



Omu' ti-a sters cu gratie ultimele 3 intrebari inutile de pe acest topic. Daca era ceva nou demn de impartasit, il scria deja. De vreme ce n-a facut-o, probabil ca nu e cazul, asa ca ti-as recomanda sa o lasi mai moale.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 26 Aug 2019, 13:20
Post #978


__________________


Group: Members
Posts: 12.969
Joined: 4 September 04
From: -




Antonio, da-mi un mesaj privat, sa-l am acolo. Cand va fi ceva nou, am sa te anunt personal, prin reply la acel mesaj privat.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 27 Aug 2019, 08:47
Post #979


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.884
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(bucatzel @ 17 Jun 2019, 10:46)
ti-am mai zis de zemuri stabilizatoare pentru benzoale, tu betmen...
*


Ia mai zi încă o dată...


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 27 Aug 2019, 08:57
Post #980


fan Dacia


Group: Members
Posts: 19.576
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




are si la liqui moli unul.... benzina nefolosita in 6 luni se cam duce de rapa. Daca e cald si mai repede, depinde de cum e inchis rezervorul..


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
"Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 27 Aug 2019, 11:14
Post #981


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.188
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(vis-a-vis @ 27 Aug 2019, 08:47)
Ia mai zi încă o dată...
*



https://www.amazon.co.uk/Liqui-Moly-3041-St...s/dp/B00N5ZOZM6

si mai era unul pentru E10, dar imi scapa acum care, ma uit mai incolo.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 27 Aug 2019, 12:01
Post #982


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.436
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti






--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 14 Apr 2020, 12:58
Post #983


__________________


Group: Members
Posts: 12.969
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(Muttley @ 14 Apr 2020, 13:53)
IMG_20200414_124208_HDR_2.jpg ( Size: 2.02mb ) Number of downloads: 146
IMG_20200414_123831_HDR_2.jpg ( Size: 2.12mb ) Number of downloads: 141
IMG_20200414_125223_HDR_2.jpg ( Size: 2.27mb ) Number of downloads: 130
IMG_20200414_130556_HDR_2.jpg ( Size: 2.45mb ) Number of downloads: 124


Scos bujiile, turnat cate 10ml de ulei MOL 10w30 de la masina de tuns iarba (de mult ii cautam o intrebuintare) in capul fiecarui piston, apoi dat la manivela cu bujiile scoase. Cat de usor se-nvarte fara compresie, mai mare dragul! I-am dat 50 de ture lejer.
Nu mai stiu de ce n-am facut asta cand am cocotat-o, creca de lene. Am lasat bujiile infiletate la mana si fisele abia bagate, ca am memorie execrabila, si folosesc asta ca masura anti-prost pentru cand o fi s-o pornesc peste 20 de ani.
19mm deschiderea cheii la fulie, c-am sa-i mai invart motorul din cand in cand.
Uleiul e din 2017 in motor, chit ca are km putini, va trebui sa plece data viitoare.
Am impresia ca pierde pe la simeringul de distributie si pe la cel de palier. O iert, desi-s Victor Reinz, a stat in cei 12 ani de cand le-am schimbat.
Iar bujiile-s afumate binisor, din nou, ce sa-i cer, cand n-a mai vazut drum intins din 2017, ci doar fataiala prin curte...

Imi era dor si nu stiam  happy.gif
*



Comentarii, daca e cazul, doar la linkul din quote (clic patratel rosu) va rog, multumex!

Later: lichid de frana si altele aici.

This post has been edited by Muttley: 1 May 2020, 21:44


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 30 Dec 2020, 18:32
Post #984


__________________


Group: Members
Posts: 12.969
Joined: 4 September 04
From: -




'nazioa, gasesc p-undeva cotele arcurilor originale de Dacie 1310 berlina?
Diametre exterioare (sau medii, uatevar), diametru spira, lungimi libere si numere spire?
Am niste arcuri de pe alta masina si as prefera sa verific potrivirea fara sa dezmembrez Dacia.
Multumecs.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Filip
post 31 Dec 2020, 14:06
Post #985


Forumist


Group: Members
Posts: 2.869
Joined: 23 July 09




Am eu niste arcuri de 1310 prin pod, le masor si le numar spirele cand ajung la curte dupa revelion, poate coincid dimensiunile.


--------------------
Renault Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v 1998 ,1999, 2006
Fara Dacie viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 31 Dec 2020, 17:58
Post #986


__________________


Group: Members
Posts: 12.969
Joined: 4 September 04
From: -




Astea sunt arcurile care-mi ravasesc simturile.

Am incercat sa masor.
Diametru exterior arcuri Dacie spate, pe la ~160mm.

IMG_20201231_144851.jpg ( Size: 1.17mb ) Number of downloads: 132


Diametru exterior arcuri lowering spate Subaru Impreza WRX GD, cam tot p-acolo, ~16cm.

IMG_20201231_144916.jpg ( Size: 1.58mb ) Number of downloads: 120


Pe spate, diametre spira arcuri Dacie 1310 si Impreza GD, comparabile, ca sa nu zic identice, pe la 13.5mm.

IMG_20201231_145754.jpg ( Size: 1.25mb ) Number of downloads: 87


Inaltime arcuri, Dacie 230mm sub sarcina, Impreza 280mm liber. Cumva, totusi, mi se pare insuficient.

IMG_20201231_145834.jpg ( Size: 1.7mb ) Number of downloads: 70


Precizez - cu masina suspendata, arcurile actuale de pe Dacie isi pierd preload-ul. Adica se misca liber intre talere, ceea ce-i cam inadmisibil. Asta caut, de fapt, sa remediez. Cel mai probabil, nu voi rezolva problema.
Insa, trebuie verificat practic. In special cu amortizoarele de pemfe E36 propuse mai in urma.
In concluzie, pe spate, promitator cu rezerve.
_____________________

Fata...

IMG_20201231_150547.jpg ( Size: 879.16k ) Number of downloads: 77
IMG_20201231_150938.jpg ( Size: 1.11mb ) Number of downloads: 66


Adica pe parte de diametru exterior taler inferior, cam ok. Nush cum e sus, mi-e imposibil sa masor, dar cred ca e diametru constant la Dacie, iar la Subaru e diametru variabil. Din nou, greu de estimat fara demontare arc Dacie.
Ce e nasol e ca diametrul spirei de Dacie e de 14.5mm, iar la WRX e de 13.5. Adica, desi pe parte de mase nu suporta comparatie, e double wishbone cu arc departe de roata la Dacie vs McPherson cu arc apropiat de roata la Dacie. Cu alte cuvinte, arcul de WRX pe Dacie ar putea fi cam moale. Intervine si materialul, deci nush ce sa zic...

Nu prea m-as apuca de schimbat arcurile, pentru ca nu stiu daca terasa suporta sarcinile aferente cricurilor si e cam frig.

IMG_20201231_145350.jpg ( Size: 1014.86k ) Number of downloads: 155


Subiectul trece pe hold pana, cumva, dau jos arcurile de pe Dacie. Cel mai probabil NU voi rezolva nimic.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 31 Dec 2020, 23:26
Post #987


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.030
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Poate te ajuta poza asta:
FB_IMG_1549732930038.jpg ( Size: 242.62k ) Number of downloads: 245


LeMeA!


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 2 Jan 2021, 12:38
Post #988


__________________


Group: Members
Posts: 12.969
Joined: 4 September 04
From: -




Multumesc, maho, incredibil de cuprinzatoare informatia din poza.

Pentru spate, pare-se ca pe masina suspendata, functie de limitarea amortizorului extins la maxim, discutam de 349mm la arc. Cu preload (adica ce nu am acum), probabil ca-n jur de minim 370mm ar fi necesari, inaltime libera. Or arcul de Impreza are ~280.
Solutie - (oricum) comand amortizoarele de pemfe de le-a postat Roberto mai sus, si sper ca alea sa fie mai scurte decat cele de Dacie (muuuuuuuuult mai scurte...) si sa permita folosirea arcurilor de WRX. Atatea idei am momentan.

Pentru fata lucrurile par mai ok, insa la limita defavorabila. 281.5mm la extensie totala pe masina. Cu preload, sa zic 300. Arcurile lowering de WRX au 280. Deci naspa. Ar trebui scurtata tija amortizorului sus 2cm-ish, saltat talerul inferior, sau alta inventie.

Si, oricand exista varianta de a folosi arcurile de WRX originale, care, vad acum in arhiva personala, sunt 2-3mm mai lungi pe fata si mult mai lungi pe spate.

IMG_20170320_165152.jpg ( Size: 467.56k ) Number of downloads: 111
IMG_20170321_170113.jpg ( Size: 559.98k ) Number of downloads: 65


Cu alte cuvinte, la o prima estimare, nu e promitator.
Reiau mai incolo.

Edit: linkul lui Roberto nu mai merge, da' banuiesc c-asta-i ce caut, dupa cod OEM 33526771729.

Cel mai scurt din lista de pe epiesa, dumnealui.

amortizorpemfe.png ( Size: 106.16k ) Number of downloads: 89


Dar reiau cautarile la momentul potrivit, ca-s acolo si Koni-uri, si toate minunile.

__________________________

Discret update, 2 ianuarie 2022 blush.gif

QUOTE(Muttley @ 3 Jan 2022, 07:16)
A fost atat de cald (10 grade) ieri in Brasov incat n-am putut...  mellow.gif

IMG_20220102_143914_2.jpg ( Size: 1.84mb ) Number of downloads: 17


Bujiile erau deja slabite, iar pistoanele cu ulei bagat cu seringa pe sus. Asa c-am adus bateria din garaj, bateria ei, din 2017, careia i-am tras o "reconditionare" cu cteku'.
Mai intai am rotit motorul cu bujiile scoase, pana a facut presiune de ungere.
Pus bujiile, strans ca pentru mers in gol, adica nu tare. Pus contactul si asteptat sa taca pompa de benzina. Dupa vreo 3 incercari si multe pedale a luat-o.



Ciudat e ca a fumegat monstru din partea dreapta, de undeva de sub masina, si nici ca-mi dau seama de ce. Probabil, totusi, lanolina scursa pe evacuare, c-a fost cam cald vara asta. Sau simering de planetara poate, dar chiar nu mai stiu cum sunt aranjate alea p-acolo. Oh well... Se vede fumul cat de cat in poza asta.

IMG_20220102_150640.jpg ( Size: 1.98mb ) Number of downloads: 17


Si se mai vede-n poza (stiu, am dezvoltat o obsesie) ce culoare imbecila au jantele. La masina asta, gri deschis, nimic altceva. Greselile tineretii...

Dupa ce s-a-ncalzit cat de cat si a pornit ELV de vreo 5 ori (musai trebuie radiator pe comanda), am scos siguranta pompei de benzina, am lasat-o sa se opreasca de la sine si am scurs uleiul. Am scos si filtrul de ulei daca tot era ligheanul sub ea. L-am scurs si p-ala, dar l-am pus la loc, ca sa nu intre rame in rampa de ulei, ca alt filtru n-aveam. Si tare ma tem ca acolo-l las, e ca dracu asezat filtrul la Dacie, se unge tot cand scoti filtrul, si am si spalat bine tot cu jprei de frane.
Dupa +1h de scurs cat a binevoit sa iasa, cu cricuri si invartit 1-2 sec motorul cu demarorul fara pornire, garnitura noua pe busonul de baie si strans.

Uleiul comandat tot n-a venit, asa ca ramane pe mai incolo umplerea.
Intentia ar fi sa-l torn, apoi s-o-nvart doar din demaror, fara scanteie si benzina, ca sa se duca pana sus. Dar probabil o sa ma manance. Oi vedea.
Ah, imi venea sa-i bag Ravenol racing de Sugar, ca am stocuri. Da' in ultima clipa mi-am amintit cat costa, si c-as fi ultimul dobitoc sa-l irosesc doar pentru conservarea Daciei.

Asa, si e dubios de putin ulei in motorul de Dacie, am scos doar vreo 2.5l. Aparent, doar cu motor uscat intra aproape 3. Uitasem, a trecut mult timp...
*



Si continuarea...

QUOTE(Muttley @ 4 Jan 2022, 17:05)
Desi comanda-i facuta dinainte de Craciun, unele afaceri de pe la noi nu prea vor incasari. Ma rog, au procesat-o ieri, azi a ajuns.

IMG_20220104_111709.jpg ( Size: 768.32k ) Number of downloads: 16


Nu apar in poza alti 10l de benzina Petrom CO99 pe care i-am turnat ieri, ca n-am avut rabdare. Am lasat restul de 5l pentru astazi, ca sa diluez aditivul.
Ce e curios e ca parca mai tunasem vreo 20l in urma cu 2 ani, pana, retin eu, la plin. Cand am verificat duminica insa, era sub jumatate. Ori am estimat eu gresit, ori se evapora, ori se scurge incet pe la furtunul de 8 gatuit pe conducta de 6.
La o adica, n-ar trebui sa fie foaaaaaaaarte grav, de vreme ce rezervorul asta, daca planul iese si masina devine "istorica de competitie", zboara. Dar cum nu se stie niciodata, am zis sa fac tot ce-mi sta in putinta sa-l tin necorodat.
Asta e nivelul actual, mi-l notez aici, mai verific peste alti 2 ani.

IMG_20220104_115214.jpg ( Size: 472.12k ) Number of downloads: 15


La ulei devine interesant rau.
Uleiul e negru. Si pute. Dar insist, e negru. Ma rog, un gri inchis, n-am mai vazut niciodata, doar aurii. Are totusi un mic avantaj, e foarte vizibil pe joja.

IMG_20220104_115955.jpg ( Size: 596.64k ) Number of downloads: 17


Conform pozei, 10ml de ulei peste fiecare piston. Apoi turnat 3l in baie. Apoi invartit cu bujiile scoase, cu siguranta de la pompa de benzina scoasa si cu mufa de la delco scoasa (nu ca ar conta in conditii de compresie zero).
Cat asteptam sa se raceasca demarorul, ma uitam la gaurile din chiulasa si mi-a venit ideea.

IMG_20220104_123004_2.jpg ( Size: 815.33k ) Number of downloads: 16

220104_122807.jpg ( Size: 211.08k ) Number of downloads: 14
220104_122816.jpg ( Size: 184.37k ) Number of downloads: 10
220104_122831.jpg ( Size: 208.49k ) Number of downloads: 9
220104_122842.jpg ( Size: 185.19k ) Number of downloads: 9


Camera fiind o kinezarie de pe aliecspres, n-arata mare lucru. Doar urmele de honuire, pe care ma cam mir sa le vad si acum. Desi, daca-mi amintesc eu bine, le aveam si pe camasile originale, scoase dupa, se vede in poza urmatoare, ~114kkm. Or cu astea, tot acolo se vede, am mers doar 15k.

IMG_20220104_134051.jpg ( Size: 752.65k ) Number of downloads: 13


Ce ma supara e ca nu trec toate operatiile astea in carnet, vad ca lipsesc antigelul din 2017 si lichidul de frana din 2020. Dar macar sunt documentate aici, pe forum, poate-mi amintesc sa le adaug.

Bun, am mai rotit de cateva ori ca sa fiu sigur c-ajunge uleiul peste tot si face balta, pus bujiile la loc, doar infiletate si nestranse ca sa nu intre miriapode. Fisele peste bujii, ca sa nu oxideze. Mufa de pe delco la fel. Siguranta pompei de benzina a ramas afara, pe radiator, ca de obicei.
Am sa mai invart motorul din cand in cand, ca tot am bateria ei disponibila, iar de dat la clichet cu prelungitor m-am cam plictisit. Poate la vara.

Bun, pentru ca in special spal terasa de 2 ori pe an, deci ploile pe orizontala nu le-as mai pune la socoteala, ca-s pistol cu apa in comparatie, Dacia era iar infranata. Dar rau. Asa ca am recurs la ce ar face orice om intreg la cap.

IMG_20220104_130341.jpg ( Size: 645.92k ) Number of downloads: 21


Urcat pe cric si turnat WD40 din abundenta pe discuri. Inclusiv pe fetele interioare, sa fie treaba completa.
Am zis ca pe spate nu fac, sa am ceva frana cand o fi sa o cobor de pe terasa, sa nu ma opresc direct in iedera vecinului. Dar nu, n-am rezistat, am sparcait si discurile spate.
Acum, fiind WD40, si nu vaselina sau ulei, ma astept sa se evapore rapid, si sa trebuiasca repetat periodic. Pe acelasi rationament, sper sa nu fi compromis placutele. Pe fata de Gordini, Renault scrie pe ele, dar mai am un set nou, iar pe spate habar n-am, Mitsubishi, d-alea s-or mai gasi.
Ideea principala fu in numar de doo idei:
1) sa pot s-o-mping naiba, ca era aproape inghetata locului;
2) sa le prelungesc viata discurilor de frana de pe fata, cum, aparent, in 2011 am luat ultima pereche disponibila in Europa, si probabil ca daca s-o mai gasi ceva de cumparat acum, sunt la pret de vorbesti singur, racing thingiez. Discurile spate nu-s problema, sunt discuri normale, de Dacie, de fata. Si mai am un set de Brembo in cutie.

Iar la final, am revazut jivina asta, care-i absolut superba, da' cand o iau cu "pis pis pis" fuge. E prima poza de reusesc sa i-o fac.

IMG_20220104_142012_2.jpg ( Size: 131.34k ) Number of downloads: 20


Deci Dacia e bine si, ca de obicei, o placere.
*



This post has been edited by Muttley: 4 Jan 2022, 16:29


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 2 Jan 2021, 16:55
Post #989


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.030
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




N-ai pt. ce, meritul (sursa pozelor) e a lui Stefan.alex78, are si el un topic pe la sectiunea clasica. Mai am de la el cateva poze din aceeasi categorie, cu info detaliate pt. Dacia. Daca ai nevoie, zi!


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
33 Pages « < 31 32 33
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd February 2024 - 08:05
Forum Renault