Italiencele mele Alfa si Fiat
![]() ![]() |
Italiencele mele Alfa si Fiat
nyky |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 17 March 10 From: Tm ![]() |
Attached thumbnail(s) 20160605_135645.jpg ( Size: 3.47mb ) Number of downloads: 1402 20160605_135737.jpg ( Size: 3.54mb ) Number of downloads: 1432 20160605_135838.jpg ( Size: 2.99mb ) Number of downloads: 1390 |
||
--------------------
Fiat/ Alfa Romeo
STILO/ 159
2002 . 1.2 16volti , 80 de cai./ 2.4 jtdm
|
|||
AndreiMR |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Scrie totusi ceva despre Alfa aia, da si tu mai multe detalii. Spor la treaba cu ea
![]() |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
nyky |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 17 March 10 From: Tm ![]() |
Pai Alfa este un 159 de 200 de cai din 2007., masina a stat vreo 2 ani , miscata foarte putin si se vede pe sub ea ca e plina de pamant ca a stat la curte.
Nu am prea multe de facut pe partea mecanica, o bucsa pe stanga face galagie , franele ( ce au fost azi schimbate), pe spate macarelele fiindca sau blocat si cand am incercat sa le deschid au sarit cablurile, si revizia. Merge bine, vad ca prin Timisoara nu consuma asa exagerat, momenta arata un 11, e foarte ok. Estetic trebuie sa refac volanul( pielea de pe el sa decolorat), sa o spal foarte bine ca e jegoasa rau, culoare e un albastru metalizat. Azi au fost schimbate ( de mine ), discurile fata(brembo) si placutele (remsa, mie mi se par ok ) si discurile spate si placute ( textar), impreuna cu lichidul de frana ate, maine are programare la directie, distributie si freon. 10 Jul 2016, 17:30: ![]() This post has been edited by nyky: 10 Jul 2016, 17:30 Attached thumbnail(s) 20160709_221053.jpg ( Size: 3.29mb ) Number of downloads: 1285 20160710_112847.jpg ( Size: 3.2mb ) Number of downloads: 1256 20160710_153532__Medium_.jpg ( Size: 228.27k ) Number of downloads: 224 20160710_112853__Medium_.jpg ( Size: 322.37k ) Number of downloads: 210 20160710_153544__Medium_.jpg ( Size: 259.48k ) Number of downloads: 209 20160710_112857__Medium_.jpg ( Size: 286.51k ) Number of downloads: 229 |
--------------------
Fiat/ Alfa Romeo
STILO/ 159
2002 . 1.2 16volti , 80 de cai./ 2.4 jtdm
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Cam ala e consumul, mie imi consuma 10 in Pitesti iar in Bucuresti oriunde intre 10 si 16, in functie de trafic. In afara orasului consumul e foarte bun, fara mari eforturi scazi in jur de 7, chiar mai putin daca mergi legal.
Daca faci distributia, poate ar fi bine sa dai si admisia jos sa o cureti, daca n-a mai fost curatata de mult timp. E o problema colmatatul admisiei cu funingine, si ca sa o cureti apoi trebuie data iar jos distributia. Recomand anulare EGR si clapete swirl, ca sa se reduca din riscuri pe partea asta ![]() |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
silvanu96 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
Nici nu sti ce noroc ai avut ca s-a dat ala de 1.6
Ti-o spune un fost posesor. |
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
nyky |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 17 March 10 From: Tm ![]() |
Silvanu, cunosc problemele lor dar una singura era cea mai raspandita, murea ecu din cauza caldurii excesive el fiind prins pe chiuloasa. Pana acum nu am avut nici o problema cu ea, am avut grija sa.i fac reviziile odata la 10000km si sa fie totul bine intretinut, bine sunt si genul de persoana care daca aude un zgomot sau bataie imediat o ridic sa vad ce se aude deci cred ca si asta a contribuit la fiabilitate.
In legatura cu alfa, sa ars releul din cabina ce controla ventilatorul, asa ca acum nu am deloc ventilatie, sambata ma ocup de el , nu aveam nevoie de masina dar ma deranjeaza ca nu functioneaza. ![]() |
--------------------
Fiat/ Alfa Romeo
STILO/ 159
2002 . 1.2 16volti , 80 de cai./ 2.4 jtdm
|
|
Lex Luthor |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.112 Joined: 25 April 05 ![]() |
In legatura cu ventilatorul, daca este vorba de cel din habitaclu, n-ar strica sa te uiti si la mufa care vine conectata pe ventilator. Cateodata are prostul obicei sa se topeasca din cauza curentului excesiv consumat de acesta.
|
--------------------
----
----
---- ---
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
Cand am facut trecerea ,prima pe lista a fost 159.
Numai ca nu m-am inteles cu nevasta-mea , a zis ca e imensa! si cum ea o foloseste zilnic, a trebuit sa ma limitez la un hatch. Bineinteles ,era Giulietta, dar saream calu, cu banii, ma refer... Inca sunt fan ... quadrifoglio ... ![]() Sa le stapanesti sanatos! |
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#9
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
AndreiMR |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(silvanu96 @ 14 Jul 2016, 12:08) Cand am facut trecerea ,prima pe lista a fost 159. Numai ca nu m-am inteles cu nevasta-mea , a zis ca e imensa! si cum ea o foloseste zilnic, a trebuit sa ma limitez la un hatch. Bineinteles ,era Giulietta, dar saream calu, cu banii, ma refer... Inca sunt fan ... quadrifoglio ... ![]() Sa le stapanesti sanatos! Marele avantaj la cumpararea unei Alfe sh e devalorizarea. Au ajuns QV-urile la niste preturi foarte interesante, si Giulietta chiar e masina ok. Cu 12.000 de euro se gaseste QV in stare buna chiar si pe la noi prin tara. Si la mine in casa e aceeasi problema cu 159, "nu vreau sa o conduc, e prea mare, e prea nervoasa" ![]() |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
MuciX |
![]()
Post
#11
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Nu e aceeasi situatie si nici macar aceeasi putere, dar cand s-a urcat prima data la volanul ursului i-a placut ca era mult mai puternica decat cu ce se obisnuise ea.
A doua zi mi-a cerut cheile direct, nici nu am apucat sa ma gandesc sa ma urc la volan. ![]() |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Pai da, puterea in sine i-a placut si la Alfa. Dar cand a venit vorba de parcare (problema botului lung si jos), de grija la schimbarile de trepte ca sa nu solicite aiurea volanta si sa nu faca surge turbina aiurea, cand a vazut ca torque-steer chiar exista si trebuie totusi o mana ferma pe volan in treptele inferioare...a ajuns la concluzia ca Mazdoiul e mai fara bataie de cap...daca ar fi avut vreo 150 cp cica ar fi fost perfect
![]() This post has been edited by AndreiMR: 14 Jul 2016, 11:54 |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
MuciX |
![]()
Post
#13
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Marsarierul este in stanga treptei 1, dar trebuie tras mai cu simt de raspundere. Din punctul ei de vedere masina aia merge doar inainte.
![]() |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
Apropo de trifoi ... macar un TBi ...
|
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
nyky |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 17 March 10 From: Tm ![]() |
TBI am cautat eu, inca nu ma impac cu ideea ca masina e motorina dar un TBI in mintile lui era peste bugetul alocat pentru achizitie.
In privinta sotiei eu am scapat usor, ea nu are permis si singura cerere in privinta masini a fost sa nu fie alba. ![]() In alta ordine de idei, am rezolvat cu ventilatorul de clima, era releul. Se potriveste cel de laguna. https://www.google.hu/search?q=siguranta+mo...mxRdBisq2wAM%3A |
--------------------
Fiat/ Alfa Romeo
STILO/ 159
2002 . 1.2 16volti , 80 de cai./ 2.4 jtdm
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
E motorina, dar fata de alte dieseluri, e un motor mai special. Zgomotul pe care il face e mai frumos, tipic pentru 5 cilindri, urca in ture foarte usor si e si foarte elastic, trage foarte bine...nu e chiar un tractor banal.
TBi am vrut si eu dar n-a fost sa fie, daca mai e si TI echiparea deja se schimba povestea, dar intr-adevar costa destul de mult, nu sunt multe la vanzare. TBI e cea mai echilibrata motorizare pe benzina pentru 159, iar la diesel asta de 2.4 e fix ce trebuie. Ca prestatii, sunt comparabile, numai ca benzinarul are avantajul masei mult mai mici pe fata |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
nyky |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 17 March 10 From: Tm ![]() |
Prima iesire cu Alfa de aproximativ 300km, impresii :
e comfortabila, directia mi se pare foarte buna se duce instant unde o indrept, de putere zic doar ca are destula pentru cum conduc eu. antifonarea e foarte buna, ma incanta ca nu face ca un tractor in mers si motorul chiar se tureaza foarte usor consumul aratat de cb a fost de 7.3 daca e cineva curios, mie mi se pare ok, cred ca daca mergeam mai linistit se putea mai putin dar nu am cumparat masina cu gandul la consum. Mai am de lucrat la ea putin, bucsile la bratele superioare fac un scartait si ma deranjeaza, desi am verificat masina pe elevator si nu au joc. Din cauza ca masina a stat mult va trebui sa le inlocuiesc sau sa schimb bratul cu tot, mai ramane de vazut asta, iar la capitolul imagine am de refacut volanul ce a pierdut culoarea si cateva piese din interior ce au nevoie de ingrijire fiindca sunt foarte zgariate. Am si o intrebare, desi uleiul a fost schimbat si resetat intervalul service masina tot zice ca trebuie sa schimb uleiul si semnul de ulei clipeste ca si cum uleiul e degradat , ce pot sa.i fac ca ma enerveaza. ? This post has been edited by nyky: 17 Jul 2016, 18:56 |
--------------------
Fiat/ Alfa Romeo
STILO/ 159
2002 . 1.2 16volti , 80 de cai./ 2.4 jtdm
|
|
ursul_bipolar |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.667 Joined: 23 July 08 ![]() |
Cred ca sa-l schimbi... Sau sa scoti becul de la ulei...glumesc
![]() ![]() |
--------------------
Toyota
RAV4
HSD Elegance 2018 Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
|
|
nyky |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 17 March 10 From: Tm ![]() |
Ce sa mai schimb, ca are 400 de km uleiul... , stiu ca e diesel dar nici chiar asa, fac in portbagaj rezerve ca la vw
![]() This post has been edited by nyky: 17 Jul 2016, 20:31 |
--------------------
Fiat/ Alfa Romeo
STILO/ 159
2002 . 1.2 16volti , 80 de cai./ 2.4 jtdm
|
|
ursul_bipolar |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.667 Joined: 23 July 08 ![]() |
Atunci se schimba treaba. Pe forumul dedicat poate gasesti mai multe informatii. O fi ceva specific.
|
--------------------
Toyota
RAV4
HSD Elegance 2018 Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Trebuie resetat counterul cu softul dedicat Fiat/Alfa, ca sa iti reseteze si regenerarile DPF-ului. Ala e motivul pentru care se aprinde mai devreme martorul de schimb de ulei, masina considera ca a facut foarte multe regenerari si a degradat uleiul.
Legat de brate superioare, fugi cat poti de Lemforder. Am detaliat pe jurnalul meu ce am patit cu ele, si nu sunt singurul. Daca puterea ti se pare doar suficienta, exista cineva care chiar se pricepe la resoftat Alfe, il gasesti pe forumul marcii si are numai feedback-uri pozitive. Crestere de putere moderata dar schimbare totala a felului cum trage masina, dispare si pragul ala de la 2000 de rpm cand se simte mai brusca livrarea puterii. La pachet cu anulare DPF si EGR schimba mult in bine comportamentul masinii, fara probleme de fiabilitate...ba chiar dimpotriva, daca te gandesti cate probleme ajung sa produca DPF si EGR This post has been edited by AndreiMR: 18 Jul 2016, 08:58 |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
nyky |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 17 March 10 From: Tm ![]() |
Te rog sa.mi spui si mie daca sti cum se numeste useru de pe alfa ce se ocupa cu softul, poate.mi fac un drum pana acolo. Nu ma intelege gresit, puterea pentru mine monentan e de ajuns, nu vreau mai mult doar ca vreau sa nu mai stau sa curat la egr si admisie odata la 2 revizii, e o tampenie.
In privinta uleiului ma duc sa.mi fac un reset la un service dedicat Alfa si bratele din fericire eu lucrez in domeniul pieselor de schimb asa ca pot sa verific si sa dau innapoi daca nu.mi convine ceva. This post has been edited by nyky: 18 Jul 2016, 12:10 |
--------------------
Fiat/ Alfa Romeo
STILO/ 159
2002 . 1.2 16volti , 80 de cai./ 2.4 jtdm
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Ti-am trimis PM. Eu am schimbat acum un an si jumatate distributie si n-am mai curatat admisia, sincer nici nu stiu sigur 100% cand fusese curatata inainte. Inca nu da semne de colmatare, cel putin pe tubulatura usor accesibila nu apar depuneri semnificative. Eu o sa o desfac preventiv in iarna cand ii fac din nou distributia. EGR-ul il am anulat, si mai mult ca sigur ca asta a ajutat sa ramana curata atata timp...
This post has been edited by AndreiMR: 18 Jul 2016, 12:30 |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
St |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.466 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
argon |
![]()
Post
#25
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Tu vorbesti serios? Sau te-ai culcat in Romania si te-ai trezit in Germania? ITP-ul il ia la 99% din statiile din Ro, inclusiv la RAR. Cum il ia e alta problema, dar il ia.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
andreist |
![]()
Post
#26
|
![]() betiv fumator consumator de porc Group: Members Posts: 819 Joined: 24 November 14 ![]() |
Astia de la noi testeaza exclusiv CO2, nu toate noxele, probabil asa si in afara. Daca starea tehnica e ok trece si fara EGR, oricum nu recircula nimic la turatia cu care se testeaza, e ca si cum n-ar fi. Despre treaba DPF nu stiu sigur daca rostul lui este sa capteze numai particulele mari de co2 ce ne afecteaza care n-ar fi inregistrate de aparatele astora sau chiar imbunatateste cantitatea de co2 emisa direct la teava.
@argon, am masina cumparata din germania cu TUV facut in februarie. Amortizoare terminate, brate cu cauciuc crapat, etc. Nu-s chiar ca in povesti nici nemtii, si nu-ti imagina vre-un satuc german, ci chiar un oras mare, Munchen. This post has been edited by andreist: 21 Jul 2016, 14:59 |
--------------------
Renault
W209/R129/Symbol
M113/K9K 702
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(andreist @ 21 Jul 2016, 15:57) Chiar si cu cunostiintele mele limitate de chimie, am dubii ca exista asa ceva. Ce incarca DPF-ul sa capteze, e funinginea care-i produs de baza al arderii motorinei. de aia-i si zice Diesel Particulate Filter. el practic incearca sa adunde funinginea produsa in regimuri de sarcina aiurea, si sa o rearda atunci cand traseul de evacuare s-a incalzit. Similar cu ce face si catalizatorul, dar tunat un pic mai tare pe procesele de ardere ale motorinei. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
nyky |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 17 March 10 From: Tm ![]() |
Daca e sa vorbim despre itp.ul din Romania nu ne ajunge forumul, am in fiecare zi clienti ce vin cu masini de nici programul rabla nu le ia si ei zic ca au itp. Saptamana trecuta chiar am avut o discutie mai infocata cu un client ce avea pe duster xenon h7 pus si se mira de ce nu se vede ca la Audi, cand i.am explicat ca e ilegal in primul rand si ca audi vine din fabrica cu el mi.a dat cu flit ca stie el mai bine ca are xenon de calitate. Ce o insemna si asta. Asa ca itp,ul la noi e asa mai optional . In privinta dpf, eu incerc sa tin masina cat mai aproape de fabrica fara sa.l dau jos ,o sa dau jos galeria de admisie si dupa aceea vad ce fac cu egr.ul, ala se poate sa.l anulez la alfa e o problema foarte cunoscuta si destul de costisitioare infundarea galeriei de admisie din cauza egr. |
--------------------
Fiat/ Alfa Romeo
STILO/ 159
2002 . 1.2 16volti , 80 de cai./ 2.4 jtdm
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(St @ 21 Jul 2016, 13:07) In mod normal il trece, daca e in stare tehnica buna. E Euro 4 masina, pe vremea aia oricum nu erau multe marci care sa puna DPF, la altele era optional...din experientele altora, cu diverse marci de masini, stiu ca se trece ITP cu DPF anulat, chiar si fara "atentii". Iar EGR chiar n-ar trebui sa influenteze cu nimic testul de noxe la ITP. Singurul dezavantaj al anularii EGR e ca s-ar incalzi ceva mai greu motorul, dar eu unul n-am sesizat vreo problema in sensul asta...acul de temperatura urca destul de repede, iar caldura baga aproape imediat (banuiesc ca are rezistente electrice la aeroterma) This post has been edited by AndreiMR: 22 Jul 2016, 08:07 |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
ursul_bipolar |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.667 Joined: 23 July 08 ![]() |
Nu prea e legal sa scoti acele sisteme de pe masina.
This post has been edited by ursul_bipolar: 22 Jul 2016, 20:55 |
--------------------
Toyota
RAV4
HSD Elegance 2018 Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 06:08 |