Retragerea Michelin din F1 incepand cu 2007, Bine sau rau?
![]() ![]() ![]() |
Retragerea Michelin din F1 incepand cu 2007, Bine sau rau?
FISICHELU |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Boo Boo Dad Group: Members Posts: 595 Joined: 4 December 05 From: Onesti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane Sedan CfExp
1,5 dCi 2005 Mercedes C Classe 2.0 CDI full option 2003
|
|||
dil |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru verde Group: Moderatori Posts: 1.370 Joined: 7 December 04 From: Corbeanca, Ilfov ![]() |
Nu e bine deloc. Mai bine faceau demersuri sa mai aduca si alti producatori de cauciucuri (e.g. Good Year care a mai fost in Formula 1). Este mai bine cand e concurenta, daca se continuie tot asa se va ajunge la o competitie monomarca. Eu vad F1 ca un loc de cercetare si experimentare care are ca impact imbunatarirea continua si a autoturismelor stradale.
Renuntarea la anumite dispozitive sa fie bine justificate de FIA, nu doar de a interzice sau de a lua anumite masuri doar de dragul schimbarii. |
--------------------
-
-
-
- - Renault Captur 0.9 TCe XMOD (2015)
ex Daewoo Matiz 2004 (2012-2015) ex Renault Clio Symbol 1.5dci 80CP 2006 Fidji (2006-2011) |
|
ssilviu |
![]()
Post
#3
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Nu este bine deloc. Maine o sa ne trezim cu un singur producator de ECU, de suspensie, de frane....Si unde mai e concurenta?
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
TMihai |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 947 Joined: 1 October 05 From: Bucuresti ![]() |
O sa fie si un sg producator de ECU
![]() |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 MPI
2005 Shit happens to me mostly so don't worry...
Trece lebede-n zare / Eu ma uit, ele dispare |
|
DFA |
![]()
Post
#5
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Totul e făcut pentru reducerea cheltuielilor, pentru a coborî plafonul de acces în F1 și la alte echipe, mai mici sau mai mari.
Deocamdată FIA nu a avut succes până acum cu această strategie, motoarele nu s-au ieftinit la trecerea la V8, acum vor să înghețe dezvoltarea lor, un singur fabricant de anvelope, în curând vom avea recuperatoare de energie cinetică (cam cum sunt la mașinile hibride actuale) pentru a îndrepta echipele spre alte domenii de îmbunătățiri (reducerea consumului de combustibil), nu ca până acum, când se chinuiau să mai scoată 500rpm sau câțiva cai putere în plus, cheltuind o groază de bani pentru asta... Tot în curând se va începe testarea de bio-combustibili. Deci FIA vrea ca concurența să se mute în alte domenii, să nu se mai manifeste în domeniul motoarelor (putere/rpm) sau trenului de rulare. Aparent, lipsa concurenței în aceste domenii foarte vizibile și atrăgătoare (motor/anvelope) nu pare bună, dar lumea evoluează, trecem printr-o criză de combustibili fosili și FIA vrea ca F1 să reprezinte avangarda în utilizarea de tehnologii care reduc consumul, poluarea și care în general fac economie. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#6
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Sunt de acord in principiu cu ce a spus Dil 100% si probabil ca ar merita extinsa aria de domenii dupa cum zice DFA.
La calificari vedeam nu stiu ce masina (cred ca McLaren sau Honda... nu stiu sigur) cum urca in 20000 RPM... poate ar merita dirijata competitia spre tehnologii noi gen hibride, hidrogen, fuel-cells, poate chiar GPL. Oricum, ceva de viitor si nu doar forta bruta. Michelin nu trebuia alungat din F1. Trebuia de adus inca 1 - 2 producatori. This post has been edited by DigitalScribe: 31 Jul 2006, 16:08 |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
sorin_f39 |
![]()
Post
#7
|
![]() Ferrari fan Group: Members Posts: 2.431 Joined: 22 August 05 From: Galați ![]() |
Trebuiau sa mentina cel putin 2 producatori de pneuri. Concurenta este unul dintre factorii care contribuie la evolutie. Cand esti singur, partea de cercetare mai scade.
Nu ma mai mir. De multe ori tind sa-i compar pe Max & Bernie cu Bonifaciu & Mikki (de la o anumita varsta trebuie sa te dai la o parte). |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Bicorp
Dynamique 1.6 16V (2007)
- GL I'm the freedom man / That's how lucky I am.
|
|
menta |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 202 Joined: 26 February 06 From: Bucuresti ![]() |
pana la urma F1 e F1, si asa cum ii spune si numele trebuie sa fie cireasa de pe tortul curselor auto...........asa ca nu vad cu ochi buni super economia impusa de fia.....
au micsorat cilindreea au scos aia si aia, cum apare vre-un gadget nou care nu e interzis... dupa doua curse il intezic ....si pana la urma.....cu toate incercarile de ai ajuata pe cei mici.... tot cu 3 / 4 secunde mai lenti pe tur sunt..... nu vedeti ca acolo unde sunt bani nu sunt probleme..... au schimbat formatul la calificari degeaba.....erau mai spectaculoase acum cativa ani cand erau la final toti 22 pe pista si nu aveau loc unu de altul Micsoram cilindreea....nu-i nimc.....marim turatia la 20 000 .....si lucram la aerodinamica interzicem kit-uri aerodinamice...no problem inventam altele pe care o sa folosim 3 curse pana le interziceti.......si mai lucram si la frane si sasiu..... e clar ca cei cu fonduri multe gen ferarri ....intotdeauna vor face ce vor face si tot sus vor sta.....sper sa nu se ajunga la fel ca in formula 3000 toti o apa si-un pamant...dar si acolo sunt diferente mari intre primii si ultimii..............si o sa mearga shumi cu sasiu lola....si motor de nustiu care.....si F1 se va numi F 3001:D |
--------------------
Dacia
Logan Papuc / Kia ceed SW / Megane Grandtour
2008/2008/2006
- B - 38/90/909 - WWK
|
|
Bliss |
![]()
Post
#9
|
![]() - Group: Members Posts: 937 Joined: 10 July 06 ![]() |
Rau. Monopolul nu e bun nici pentru competitie, nici pentru dezvoltare.
Pe pista si in tribuna e probabil altceva, dar la televizor a scazut mult spectacolul F1 in ultimii 2 ani. Nu tu depasiri sau urmariri care sa te tina cu sufletul la gura, nu tu pile-up-uri de 3-4 masini ( ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#10
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Bliss, in vremea respectiva pesemne ca nu te uitai ca acum la f1. Nici acum 10 ani nu erau mai multa depasiri. Evident, atunci cand vezi un mix de clipuri din anii 90, o insiruire de momente misto iti creeaza o imagine putin falsa. Si anul trecut au fost numeroase curse frumoase si cu depasiri pe masura.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
Bliss |
![]()
Post
#11
|
![]() - Group: Members Posts: 937 Joined: 10 July 06 ![]() |
M-am uitat regulat la F1 din 99 pana sezonul trecut. Din cel curent am vazut doar cateva curse. Parca si acum 4-5 ani era altceva. Se fugarea Schumacher cu Hakkinen sau cu Coulthard juma de cursa masina langa masina, Montoya isi facea norma de motoare sparte, se incalecau 2-3 la start (controlul tractiunii sucks din punctul asta de vedere) si inca 4-5 pe parcurs, Hakkinen dadea cu volanul de pamant cand gresea etc. Acum e o lupta surda Ferrari - Renault, FIA si-a facut ca hobby interzicerea, Michelin se retrage iar Michi e cireasa de pe tort. Mama lui de "comentator", daca ar fi unul plin de viata, citit si hazos, ai putea sa te uiti la curse doar pentru comentarii...
Gata, mi-am spus of(f)ul. |
--------------------
-
-
-
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#12
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Eh, te-ai plictisit tu de f1.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
FISICHELU |
![]()
Post
#13
|
![]() Boo Boo Dad Group: Members Posts: 595 Joined: 4 December 05 From: Onesti ![]() |
Realitatea este ca din punct de vedere al spectacolului, s-a pierdut ceva.Mie mi se pare ca pilotii sunt mult, mult mai "timizi" in depasiri, nimeni nu mai risca prea mult, foarte rar vezi doi cum se "incurca" unul pe altul la intrarea in curba... C'est la vie de F1 dans notre temps, mes amis!... "Unde esti tu Sena?....."
![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan CfExp
1,5 dCi 2005 Mercedes C Classe 2.0 CDI full option 2003
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#14
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
QUOTE(FISICHELU @ 31 Jul 2006, 13:36) Pe de alta parte, lipsa concurentei duce la plafonare...Ca sa nu mai vorbesc de aspectul publicitar (e adevarat, aveau si cheltuieli, insa Michelin au avut mult de castigat prin prezenta in F1) Pai tocmai de-aia s0-a retras Michelin din F1: daca ar fi ramas unic furnizor de gume, nu ar mai fi avut pe cine bate, iar daca nu bate pe nimeni, nu au cum demonstra ca sunt mai buni, deci nu are sens sa se implice. Eu, personal, ii inteleg foarte bine. |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 05:18 |