Repartitor de frana blocat, Cine a mai deblocat
![]() ![]() ![]() |
Repartitor de frana blocat, Cine a mai deblocat
dorelus |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 26 December 08 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
solenza 1,9 d
2003
- is04yyl
|
|||
ramsen |
![]()
Post
#2
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
pai cind am cumparat eu solenza la o frina brusca m-am rotit in loc cu masina...de ce ...a infrinat spatele inaintea rotilor de pe fatza...atunci am contactat mecanicul si mi-a spus ca ai tija de la repartitor strinsa si actioneaza spatele prima data la frina...am ridicat masina pe elevator si tinind cont ca la ridicarea pe elevator rotile spate se lasa in jos ,tija era strinsa cum a spus mecanicul...am desfacut-o si a inceput masina sa infrineze fatza...deci pe rotile ei bagate in spate la repartitor si urmareste tija repartitorului...daca este lipita de pirghia repartitorului cu o cheie fixa de 10 o desurubezi pina se indeparteaza...la frinare masina trebuie sa dea in bot...adika sa infrineze spre fatza...bafta
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
bogdanmardare |
![]()
Post
#3
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Din cate stiu eu, repartitorul nu se repara; pot totusi sa il deblocheze, dar asta doar o sa prelungeasca agonia (si mie mi l-au deblocat tot la I.T.P., acum iar incepe sa faca figuri).
|
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
ionutiulia |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 19 August 09 ![]() |
va spun si eu patania mea legata de repartitor.tot la i.t.p mi-au zis si mie ca trebuie schimbat sau deblocat.asa ca m-am dus lejer la service si l-am schimbat cu unul nou.un milion trei sute repartitorul si 5oo manopera.acum franeaza ca mercedesul.de deblocat am incercat si nu am reusit cu nimic cu toate spreiurile si lichiduri s.a.m.d
|
--------------------
solenza
europa
2004
|
|
alexandrusiri |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 830 Joined: 18 December 07 From: iasi ![]() |
de unde ai luart repartitorul nou?din service sau din magazin?
|
--------------------
dacia
Lodgy 1.5 dci 107 cp
2013
- IS-54-SIR
|
|
dorelus |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 26 December 08 ![]() |
Mulțumesc, prieteni. Mă duc acum la magazin acum să-mi cumpăr repartitor, îl pun cum mă sună prietenul care posedă canal și după amiază voi posta operațiunea.
|
--------------------
dacia
solenza 1,9 d
2003
- is04yyl
|
|
ionutiulia |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 19 August 09 ![]() |
pt alexandru .l-am luat de la nesty service de la magazinul lor de service.bucuresti aparatorii patriei.am inteles ca era cu pretul vechi .in august l-am cumparat.nu stiu cat o fii acum.
|
--------------------
solenza
europa
2004
|
|
alexandrusiri |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 830 Joined: 18 December 07 From: iasi ![]() |
multumesc
|
--------------------
dacia
Lodgy 1.5 dci 107 cp
2013
- IS-54-SIR
|
|
dorelus |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 26 December 08 ![]() |
Da, cum am promis, revin după schimbarea repartitorului.
Deci... Poziționat spatele mașinii cu roata dr. aproape de canal. 1 Am desfiletat tija din plastic, am scos-o. Cheie 11, am desfăcut conductele, le-am scos din primul suport, înfundate cu bețișoare (pregătite dinainte), am desfăcut cele două piulițe care țin suportul repartitorului și am scos repartitorul. Am poziționat repartitorul nou în urechi, o parte, pus pe filet cealaltă parte, unse piulițele, alte șaibe că cele vechi au căzut, montat conductele înapoi, fără probleme, strâns la bunul simț. La montarea tijei din plastic am constatat că trebuia desfăcută piulițacontră pentru ca tija de metal a repartitorului să se oprească în piulița marcată cu vopsea de producător, adică cursa completă a repartitorului. Așa am făcut, pentru că dacă respectam cursa tijei de plastic, nu respectam cursa tije de metal a repartitorulului până la piulița marcată cu vopsea de către fabricant... Restul a fost simplu. Aerisit spatele, probă. La 80 km/h frână violentă fața se blochează, fără urme spate... La mers înapoi, frână violentă, mașina s-a lăsat de spate puțin, deci cred că e în regulă.(nefiind încărcat) Eu zic că e bine pentru Solenza... Fără ESP, etc, ESP-ul e la cât îmi este de lung piciorul... |
--------------------
dacia
solenza 1,9 d
2003
- is04yyl
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
QUOTE(dorelus @ 29 Oct 2009, 21:20) La montarea tijei din plastic am constatat că trebuia desfăcută piulițacontră pentru ca tija de metal a repartitorului să se oprească în piulița marcată cu vopsea de producător, adică cursa completă a repartitorului. Așa am făcut, pentru că dacă respectam cursa tijei de plastic, nu respectam cursa tije de metal a repartitorulului până la piulița marcată cu vopsea de către fabricant... M-am uitat si eu sub masina la repartitor. E totul ruginit asa ca nu mai am nici o vopsea. Intrebarea este : Cand nu e nimeni in spate, pozitia corecta a levierului repartitorului (D) este neproptita in parghia de plastic B? CU alte cuvinte, cand nu e nimeni in spate si nici greutate in portbagaj, tija de plastic nu actioneaza in nici un fel repartitorul? Attached thumbnail(s) repartitor_frana.JPG ( Size: 70.5k ) Number of downloads: 1704 |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
bogdanmardare |
![]()
Post
#11
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Da, cat timp nu ai greutate suplimentara in portbagaj sau pe bancheta spate, pozitia corecta a levierului este neproptit in tija de plastic (distanta fata de tija este de 0,5 mm, cea din imaginea postata de tine). Deci, repartitorul nu este actionat de catre tija de plastic.
|
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Multumesc mult....
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
ramsen |
![]()
Post
#13
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
corect...deci la mine cind masina este goala in special pe spate pirghia de actioneaza repartitorul sta libera...atunci cind o persoana se pune in spate se actioneaza un pic...si asa mai departe...din cauza ca super meseriasii din ziua de azi mie mi-au strins pirghia si la o frina brusca ca imi iesise un prost in fata era sa ma rastorn cu solenza...am stat de m-am gindit de ce s-a comportat asa si am ajuns la concluzia ca mie mi-a tinut frina decit pe spate...deci pirghia aia este foarte important cum este reglata...
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
La mine nu e libera, adica nu are jocul de 0,5mm(infim oricum) si de asta ziceam ca in lipsa manometrului sa aflu o alta metoda de reglaj. Am pus un prieten sa se urce in masina si levierul repartitorului s-a miscat cam 1mm, aproape imperceptibil, deci ori e foarte fin reglajul la repartitor, ori nu imi functioneaza mie cum trebuie sistemul care impinge. Acum catva timp am avut un individ de minim 100kg in partea dreapta spate ( a zis ca sta acolo ca sa nu isi mai puna centura:)))) si nu am simtit nici un plus la franare.
Pur si simplu era ca si cand as fi fost eu gol(nici mai bine , nici mai rau) asa ca eu o sa experimentez cu repartitorul: verific in diferite pozitii franarea ca sa ma asigur ca e bun...Si daca e bun ii las jocul la parhjie de 0,5mm |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
bogdanmardare |
![]()
Post
#15
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu vreau sa se simta nimeni ofensat de ceea ce voi spune.
In afara de reglajul cu manometru de care vorbeste augustin (procedura de care vorbea mai demult si moustache), de altfel procedura standard, reglajele facute empiric (dupa cum se blocheaza sau nu rotile spate la franare) pot face mai mult rau decat bine. Eu unul am mers in service sa reglez repartitorul, mi s-a facut stand de frane si inainte si dupa. |
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
ramsen |
![]()
Post
#16
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
eu l-am reglat cu masina pe rotile ei...m-am bagat sub masina si am strins tija pina cind pirghia s-a eliberat ...dupa aceia am pus in spate 2 persoane si am observat ca se actioneaza un pic pirghia
de atunci nu mai am problemele care le-am avut la inceput si pedala de frina s-a mai intarit un pic dupa operatia asta |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
buge |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 3 July 05 ![]() |
Cum as putea sa-mi dau seama daca repartitorul este sau nu blocat ? La ITP mi-au spus ca e blocat pe deschis si cumva la franare primele s-ar bloca rotile de pe spate. Apoi am facut un test de frana in reprezentanta si repartizarea franei a iesit 80% fata cu 20% spate , masina fiind evident goala.
|
--------------------
Solenza
Confort
2005
- AG-XX-XXX
|
|
kingviper |
![]()
Post
#18
|
![]() - Group: Members Posts: 301 Joined: 4 May 08 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
Cand nu lucreaza repartitorul, la o franare brusca, masina tinde sa vina in bot, iar in mod normal, daca ar frana si spatele, ar trebui sa fie cat de cat echilibrata, sa nu vina toata greutatea pe rotile fata, decat foarte putin.
Tot la ITP mi-au zis si mie de repartitor, de 2 ori. Sunt la al 2-lea repartitor blocat. Mi-au spus ca motivul pentru care se blocheaza repartitorul e ca masina este usoara pe spate. Ce-ar trebui sa facem, sa caram saci cu ciment sa avem greutate sa poata lucra repartitorul? This post has been edited by kingviper: 14 Apr 2014, 11:11 |
--------------------
Dacia
Solenza
2005, Confort
- B 4* ***
|
|
neacsugabrie |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 ![]() |
QUOTE(kingviper @ 14 Apr 2014, 11:10) Cand nu lucreaza repartitorul, la o franare brusca, masina tinde sa vina in bot, iar in mod normal, daca ar frana si spatele, ar trebui sa fie cat de cat echilibrata, sa nu vina toata greutatea pe rotile fata, decat foarte putin. Repartitorul doar echilibreaza forta de franare.Masina "vine in bot" datorita inertiei.Poti sa franezi si cu senile pe spate nu se ridica de bot. This post has been edited by neacsugabrie: 14 Apr 2014, 11:24 |
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|
kingviper |
![]()
Post
#20
|
![]() - Group: Members Posts: 301 Joined: 4 May 08 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
De aplecat tot se apleaca pe fata, evident dar nu la fel de mult ca atunci cand nu lucreaza mai deloc spatele.
Dar cand repartitorul nu lucreaza, toata greutatea ajunge pe rotile din fata. |
--------------------
Dacia
Solenza
2005, Confort
- B 4* ***
|
|
neacsugabrie |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 ![]() |
Repet,repartitorul nu muta centrul de greutate al masinii si nici nu anuleaza inertia.Dimpotriva ,daca franarea e mai puternica,masina se v-a apleca mai mult.Pentru edificare citeste aici
This post has been edited by neacsugabrie: 14 Apr 2014, 12:49 |
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|
buge |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 3 July 05 ![]() |
Sunt 2 variante : blocat pe inchis sau pe deschis
Daca e pe inchis franeaza fata si spatele mai deloc si atunci te "pune in cap" Daca e blocat pe deschis o sa franeze spatele si e posibil sa te rasucesti sau sa te rastorni Acu intrebarea e : la un test de frana imi dau seama din modul de repartizare al fortelor daca repartitorul isi face treaba sau nu ? |
--------------------
Solenza
Confort
2005
- AG-XX-XXX
|
|
bogdanelkva |
![]()
Post
#23
|
![]() /\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin ![]() |
Astia de la ITP cred ca si-au facut un obicei cu repartitoarele blocate.Si eu am facut ITP in februarie si a trebuit sa schimb repartitorul.Dupa ce l-am dat jos l-am demontat sa vad ce si cum,l-am descompus bucatele si nu era blocat nimic,l-am verificat la o instalatie hidraulica sa vad daca lucreaza pistonasul,l-am curatat si l-am pus deoparte pentru cand o sa inlocuiesc noul Autospeed pus...
QUOTE(neacsugabrie @ 14 Apr 2014, 13:34) ..ce usor e sa pui pe altii la "Bula"... |
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(kingviper @ 14 Apr 2014, 10:10) Cand nu lucreaza repartitorul, la o franare brusca, masina tinde sa vina in bot, iar in mod normal, daca ar frana si spatele, ar trebui sa fie cat de cat echilibrata, sa nu vina toata greutatea pe rotile fata, decat foarte putin. Tot la ITP mi-au zis si mie de repartitor, de 2 ori. Sunt la al 2-lea repartitor blocat. Mi-au spus ca motivul pentru care se blocheaza repartitorul e ca masina este usoara pe spate. Ce-ar trebui sa facem, sa caram saci cu ciment sa avem greutate sa poata lucra repartitorul? QUOTE(buge @ 14 Apr 2014, 09:48) ... La ITP mi-au spus ca e blocat pe deschis si cumva la franare primele s-ar bloca rotile de pe spate. Apoi am facut un test de frana in reprezentanta si repartizarea franei a iesit 80% fata cu 20% spate , masina fiind evident goala. QUOTE(buge @ 14 Apr 2014, 15:37) Sunt 2 variante : blocat pe inchis sau pe deschis Daca e pe inchis franeaza fata si spatele mai deloc si atunci te "pune in cap" Daca e blocat pe deschis o sa franeze spatele si e posibil sa te rasucesti sau sa te rastorni... Mäi bäieti , de ce nu vä documentati putin ( linkul pus de @neacsugabrie este chiar foarte edificator , dar un minim de cunostinte de Fizicä dintr-a VI-a ar avea acelas rezultat ![]() Daca ai facut testul in reprezentanta si a iesit acest rezultat nu puteai sä tragi singur concluzia cä tipul de la ITP e un CRETIN cu diplomä ? ... de unde ai scos teoria asta cu "pusu' in cap" la repartitor blocat inchis ? Pur si simplu vei avea frîne doar pe puntea fata , adicä 2 roti din 4 pentru cîte a fost proiectat sistemul de frînare - cu riscul pierderii aderentei la sol si implicit pierdera controlului asupra directiei . Dacä-i blocat pe deschis si esti cu masina încarcata la capacitate maximä nu e absolut nici o problema , problema grava apare dacä esti doar una sau 2 persoane in masina - atunci vor frîna toate 4 rotile cu forta egala ( nu doar spatele ) si datorita faptului ca centrul de greutate este foarte avansat - greutatea motorului + greutatea pasagerilor aflati tot mai aproape de puntea fata - rotile de la puntea spate se vor bloca conducînd din nou la pierdera controlului asupra directiei . Daca scrie unu' o prostie nu este obligatoriu s-o iei de bunä , poti considera si ceea ce scriu eu o prostie - faci un mic efort de gîndire si descoperi adevärul . Îti propun un mic experiment - pui pe plafonul unei masini ( care stii ca ar avea repartitorul blocat pe închis ) un pahar cu apä si-l rogi pe sofer sa frîneze cînd este în dreptul täu - o frînare de om normal nu cu scrîsnet de roti ca sä zboare paharul , care e preferabil sa fie de plastic ... Repeti experimentul cu o masina cu repartitorul bun ( eventual încarcata ca sa fii sigur ca vor frîna si rotile puntii spate ) condusa cu aceeasi viteza si frînarea de forma similarä . Observi unde are tendinta de a se deplasa apa din pahar in ambele cazuri si pe urma ne expui concluziile si eventual ce te face sa crezi ca "pusu' in cap" - rezultat al fortelor de inertie si al momentelor (fortelor) de frînare - e caracteristic doar la repartitor blocat inchis . ... eventual , dacä "ridicarea botului" la un demaraj mai rapid se datoreazä tot repartitorului . QUOTE(kingviper @ 14 Apr 2014, 10:10) ... aia poate fi teoria lor de injineri ITP-isti ![]() "Calitatea" produselor actuale este adevaratul motiv . |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
buge |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 3 July 05 ![]() |
QUOTE(mecanick_maverick @ 15 Apr 2014, 00:36) Daca ai facut testul in reprezentanta si a iesit acest rezultat nu puteai sä tragi singur concluzia cä tipul de la ITP e un CRETIN cu diplomä ? Conform testului am crezut ca e ok , pana cand cei din reprezentanta mi l-au trecut in fisa de iesire ca defect, dupa ce le-am zis ca cei de la ITP mi-au zis ca e blocat. Totusi nu reusesc sa-mi dau seama cum de fiecare data se prind ca e blocat mai ales ca din testele de frana raportul a iesit intotdeauna peste 75% pe puntea fata si 25% pe spate. |
--------------------
Solenza
Confort
2005
- AG-XX-XXX
|
|
Danut 88 |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni ![]() |
Pui pe cineva sa apese pe frana si tu te uiti la repartitor. Vei vedea daca lucreaza sau nu.
|
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(buge @ 15 Apr 2014, 08:09) ...pana cand cei din reprezentanta mi l-au trecut in fisa de iesire ca defect, dupa ce le-am zis ca cei de la ITP mi-au zis ca e blocat... ... adicä , dacä douä persoane privesc un semafor si väd cä-i verde , îi spui celui de aläturi cä injineru' X-ulescu o zis cä-i rosu - el va scrie în formular cä semaforul era rosu ( fara a specifica faptul cä el de fapt îl vedea verde ) ... unde ai fäcut testu' , la ospiciu ? Nu ti se pare normal ca cel de la atelier sä repete testul cu masina încärcata pentru a verifica teoria lui X ? |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
andreiask |
![]()
Post
#28
|
Disc-Jockey Group: Members Posts: 1.237 Joined: 22 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Va salut. Am verificat si eu astazi repartitorul. Parghia cu arc lucreaza f bn la mana. In capatul tijeli albe, trebuie sa se opreasca in ceva sau este folosita doar ca șina ?image.jpeg ( Size: 1.78mb )
Number of downloads: 286
Ce inseamna "repartitor blocat"? Ca nu se mai misca parghia metalica cu arc sau altceva ? This post has been edited by andreiask: 30 Aug 2016, 14:51 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
Maiorul |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 228 Joined: 6 May 10 From: Bucuresti ![]() |
Si cum a ajuns la acesta concluzie ....ce simtom a zis ca face .Nu ai deloc frane pe spate la apasarea pedalei ?
Mai e si varianta sa ramana pe deschis ....aici nu stiu daca este descoperit pe standul de frane , teoretic ar fi bine . ....de fapr tu intrebai ptr ce e scris mai sus . ![]() Nu stiu exact cum s-a descoperit la ei repartitorul defect , eu am bagat vasilina la greu pe acolo ...la nici un ITP nu mi-a zis de repartitor (este cel din fabrica) . This post has been edited by Maiorul: 30 Aug 2016, 15:50 |
--------------------
Dacia
lOGAN MCV II , Solenza , 1410 Sport , ex 1300
(2017 , 2004 ,1988, ex 1978)
- Buc
|
|
andreiask |
![]()
Post
#30
|
Disc-Jockey Group: Members Posts: 1.237 Joined: 22 April 09 From: Bucuresti ![]() |
L-am rezolvat. Am dat cu wd 40, dupa 2-3 zile vaselina. Cand calca cineva frana se vede cum lucreaza. In mers se si simte . Doamne ajuta!
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 07:01 |