Relanti 2000 la cald si oscilant la rece
![]() ![]() ![]() |
Relanti 2000 la cald si oscilant la rece
Victorine |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
|
||
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|||
YRX |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Am probat alt corp clapeta si rezultatul este negativ - tot asa face.
Deci trag concluzia ca este o problema cu o intrare. Care povesteste ceva de sonda lambda 2, mi se pare ciudat ca are 0 ohm pe incalzire, stiu ca la relanti nu are rol, dar pe decelerare? O sa incerc sa fac un log in mers, sa vad ce zice. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
YRX |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
N-am mai prea avut timp de ea, face la fel, dar am mai probat cateva chestii.
- incarcat bateria, nici un efect - verificat senzorul de turatie - 220 ohmi, deci bine, curatat, pus la loc. Mi s-a mai intamplat o chestie, mi-a dat misfire pe cilindrul 4. Acum ceva timp am avut bujia 1 ancrasata (aveam zgura depusa intre electrozi) atunci am dat vina pe bujii/fise si le-am schimbat. Bobina o schimbasem cu cateva luni in urma. Acum am patit cam acelasi lucru cu bujia 4. Am curatat-o si a mers. Am masurat bobina primar / secundar si e OK. Sambata imi fac timp si reglez culbutorii si caut circuitul electric de la bobina 1-4 pana la ecu. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#34
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
bre, a mea facea asa in ultimul timp doar cand aveam solutie de curatat injectoare in rezervor sau benzina mai buna
si comportamentul pare normal, ca are de sustinut energetic servo, etc |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
YRX |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
N-am bagat solutie de curatare si am folosit numai petrom 95.
Nu prea e normal comportamentul, e ciudat si n-a facut asa niciodata. Pe loc o turez si revine direct la 750, in mers revine la 1000 si sta acolo pana la oprirea completa. Poate sa fie cu frana sau oprire din inertie, nu conteaza. In alta ordine de idei am verificat jocul la culbutori, nimic deosebit, aveam 0.20-0,25 pe evacuare 0,10-0,15 pe admisie. Refacut la 0,25 trecute pe evacuare si 0,10 pe admisie. Nu pare sa fie asta cauza. Senzorul de turatie ar putea sa dea vreun simptom de ne-citire corecta din cand in cand? Ma tot gandesc la treaba cu ancrasarea bujiei 1 si 4, nu este o cauza de aprindere, pare mai degraba lipsa comanda de aprindere. L-am curatat si masurat, avea 220 ohmi, adica bine. Alte idei?? ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
YRX |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Deci cred ca am dovedit-o ...
![]() Era de la jocul la supape!!! Am mers cu ea azi in toate conditiile posibile, n-a mai facut, cum o scoteam din viteza diect la 800 si dupa aiai usor usor 750 si acolo statea. Ce nu inteleg cat de critic este jocul ala, dupa cum am spus nici o evacuare nu avea sub 0.20 si nici o admisie sub 0.10, adica nu eram cu ele la zero. Le-am facut 0,25 - 0,30 cu 0.10 - 0.15. A, am mai dat si cu un spray la mufa sondei lambda 2, dupa ce m-am enervat ca n-am putut-o masura ( nu ajungeam la ea). Nu cred sa fie de aici, dar de tinut minte. Ironikule, sa mai zici ca nu-s bune solutiile de curatare, probabil iti curata calamina care etansa supapele ![]() Off topic: Uleiul Shell Ultra pe care-l folosesc de vreo 4 schimburi incoace e grozav, nici urma de depuneri pe la culbutori, era metalul curat ca nou. Daca si unge pe cat curata este best buy. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#37
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Nu mai, doar cand aveam solutie facea. Cand se consuma benzina din rezervor, nu mai avea acest comportament. Si mie chiar imi place comportamentul, ca ai directia usoara, AC cu acelasi randament, etc... nu iti balbaie motorul. Ralantiul de logan (la orice logan) mi s-a parut intodeauna prea instabil.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
YRX |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Tot nu-mi dau seama ce legatura era intre miscarea masinii si relanti. Bun, deci la cald aveam pierdere de compresie ( sa zicem), dar cum putea sa influenteze miscarea din cutie? Ajuta motorul sa se invarta mai usor?
N-am probat cu AC ul cuplat. La tine s-ar putea sa fi ajutat CO ul mai mare al benzinei This post has been edited by YRX: 13 Feb 2018, 12:54 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#39
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
admisie care nu se inchide arunca gaze in admisie... deci presiune mai mare in colector decat ar trebui. Pe baza aleia se da si benzina. Cat mai e P colector la cald acum? fara consumatori electrici.
This post has been edited by einstein1984: 13 Feb 2018, 12:58 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
YRX |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Deci tu zici ca buba ar fi pe admisie? Eu ma gandeam pe evacuare.
Incerc sa leg si ancrasarea bujiilor 1 si 4, de la amestec bogat ar face zgura? O sa pun diagnoza maine pe ea. This post has been edited by YRX: 13 Feb 2018, 13:00 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#41
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
nu zgura, da calamina da.
Evacauarea stransa o diagnostichezi cu servetelu la evacuare. la 100 000 kilometri merita si ea un reglaj de supape. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
YRX |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(YRX @ 13 Feb 2018, 13:28) Deci cred ca am dovedit-o ... ![]() Era de la jocul la supape!!! A, am mai dat si cu un spray la mufa sondei lambda 2, dupa ce m-am enervat ca n-am putut-o masura ( nu ajungeam la ea). Nu cred sa fie de aici, dar de tinut minte. Cred ca m-am inselat. La scurt timp a revenit problema, dar am lasat-o asa, ca n-am mai avut timp sa ma ocup de ea. Din gresala am dat peste postul meu de mai sus si am zis... hopa! In acelasi timp am facut si chestia cu mufa sondei lambda 2. Ia sa repet eu sa vad daca e vreo influenta. Ma pun si pe citit si aflu ca la Dacia Logan sonda aval este folosita pentru reglajul alimentarii in bucla lenta dupa ce motorul este cald si numai in mers. Ia uite doua conditii care au de aface cu problema mea de relanti. Zice manualul ca in mers stabilizat variaza +- 100 mv in jurul valorii de 600 mv iar pe decelerare, adica unde taie injectia sub 200 mv. Totodata, in urma altor mestereli am remarcat ca masina merge cu un amestec sarac, se incalzeste foarte repede, bujiile sunt foarte curate, chiar cu aspect de glazing lucios pe portelan si teava de esapament nu are nici un fel de depuneri. Buun, trec la treaba si ma duc cu diagnoza la masina si cu sprayurile de contact cleaner si wd40. Scot mufa, bag contact cleaner, bag si putin wd, o pun la loc si bag diagnoza in functiune. Sonda 1 pleaca din 0 si S2 pleaca din 400mv. Nu mica mi-e mirarea sa vad S1 cicland normal si S2 duccandu-se usor pe la 40 mv, apoi in 0 20190524_092552_resized.jpg ( Size: 231.25k ) Number of downloads: 342 20190524_092704_resized.jpg ( Size: 180.62k ) Number of downloads: 333 Zic, dupa ce a ajuns motorul la 4 linii, OK, hai sa dau o tura sa vad cum se comporta. Surpriza, nu mai facea, cadea la 750 liniar imediat ce luam piciorul fara sa se opreasca de tot masina. Pe grafic in schimb S2 nu arata deloc ideal, a stat o vreme la 0mv apoi a inceput sa cicleze, dar total aiurea. 20190524_093731_resized.jpg ( Size: 311.7k ) Number of downloads: 328 Ajung in parcare, opresc, pornesc iar si deja luasem cod. 20190524_094142_resized.jpg ( Size: 227.41k ) Number of downloads: 320 Masina in timpul asta a mers bine, fara vreo problema pe relanti, mers stabilizat, accelerare, decelerare. Zic, sa vezi ca spray-ul meu a scurtcircuitat mufa, ma bag, o curat un pic o pun la loc si pornesc motorul. Nu mai ia cod de eroare, S2 pleaca din 410mv (cred ca e o valoare standard pentru ECU) si, cu o mica sincopa, se stabilizeaza pe undeva pe la 200 mv ( in relanti). Mai fac o tura, S1 cicla ca de obicei, S2 a stat o vreme pe la 200 apoi a inceput sa se miste pana in 200 indiferent de acceleratie, frana motor, relanti, oarecum aiurea fata de S1. Relantiul iar ramanea la 900 pana la oprirea completa a masinii, unde scadea la 750. 20190524_094315_resized.jpg ( Size: 283.18k ) Number of downloads: 317 20190524_094822_resized.jpg ( Size: 254.8k ) Number of downloads: 24 20190524_094924_resized.jpg ( Size: 341.12k ) Number of downloads: 21 Nu a mai aparut cod de eroare, practic ECU probabil doar daca vede 0 mv se alarmeaza, dar parametrii erau in balarii rau de tot. Ramane sa mai fac un test maine, poimaine, sa se usuce mufa aia bine, dar cred ca are ceva de aface S2 cu problema relantiului la cald si in miscare. Nu-mi dau seama care ar fi gradul de corectie al fueling-ului pe care il poate da S2, dar trebuie sa fie suficient sa determine ECU sa saraceasca amestecul. Vedem valorile "pe uscat". Deci concluzia - cu sonda 2 in fault relantiul mergea bine, cu S2 activa se intampla ceva. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Victorine |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
O sa incerc si eu sa scot mufa la sonda O2 sa vad daca mai face ciudat relantiul...
|
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
YRX |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Mai bine fa un log in mers cu voltajul S1 si S2. Sa avem date.
D-abia astept sa se usuce mufa si sa vad ce balarii masoara. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Victorine |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Sorry, nu pot exporta din aplicatie...
This post has been edited by Victorine: 26 May 2019, 15:03 Attached thumbnail(s) Screenshot_20190526_155546.jpg ( Size: 1.08mb ) Number of downloads: 54 |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
YRX |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Cum e facut logul? Relanti sau mers?
S2 e important numai in mers cu motorul cald. Daca e in mers si la tine e o valoare proasta, dupa cum am zis in mers are in jur de 700 mv stationar si cand iei piciorul are sub 200, chiar se duce la 0. Am schimbat sonda, deocamdata nu am date concludente, ca n-am apucat. Urmeaza. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Victorine |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
In mers, la cald, cum a fost drumul: si accelerari dar si frana de mortor
|
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
YRX |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Deci si la tine e lambda 2 mica. Vad ca ajunge pe la 200 si ceva maxim.
Uite un log de la Loganul lui socru-miu. Se vede cum pe acceleratii si mers constant lambda 2 sta la 700 si cand iei piciorul scade. Se misca mult mai putin decat s1. 20190525_114744_resized.jpg ( Size: 206.67k ) Number of downloads: 64 20190525_114431_resized.jpg ( Size: 393.44k ) Number of downloads: 56 20190525_114318_resized.jpg ( Size: 314.17k ) Number of downloads: 44 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#49
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
sonda aval face diag de cata si depoluare, nu regleaza mersul masinii decat in sensul ca o pune in mod avarie
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Victorine |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Asa. Si mai zi odata ce efecte are functionarea defectuoasa a sondei aval si ce se poate face.
This post has been edited by Victorine: 28 May 2019, 10:07 |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
YRX |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Dom' inginer e eliptic ca de obicei. Poate mai pe seara se mai elibereaza de clienti si povesteste si el in amanunt...
![]() Din ce am retinut eu din 3 randuri de manual Dacia zice ca si S2 participa la reglajul amestec "in bucla lenta". Trebuie sa pun diagnoza sa vad cum se comporta asta noua, daca obtin tot valori aiurea o schimb si pe aia amonte. Am mai citit dezbateri despre rolul S2 si toti erau de parere ca regleaza si amestec. Nu intelege gresit, la relanti, dupa ce se stabilizeaza nu am nici o problema, doar in regimul tranzitoriu pana la stabilizare. Si un pic de tremurat la relanti, dar fara oscilatie pe turometru. Altceva nu mai am de probat, am folosit alt corp clapeta, am pus alte injectoare, bobina si fise, bujii. Traseele de admisie si evacuare sunt leak free dupa parerea mea This post has been edited by YRX: 28 May 2019, 10:50 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#52
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
fix in tranzitoriu pana la stabilizare nu
face nimic nici sonda lambda amont, daramite aia aval.... Cel mult LTFT sa fie afectat de aia aval, dar ala nu te ajuta pe tine. Cand ai tot schimbat compnente, ai dat si un reset de adaptivi cu invatare dupa? |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
YRX |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Nope, ca interfata Delphi nu are functie de reset adaptivi, dar am mers ceva cu ea sa ii schimbe.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#54
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
ET voila! ai schimbat degeaba! Crezi ca faci o economie cu interfata ta ca nu dai bani la un cotech si mai mult cheltui pe schimbat piese ca nu stii ce faci.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
YRX |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Et voila pe naiba.
Ma iau dupa tine si instalez DDT, resetez parametrii.... Masina merge un pic mai bine, dar relantiul ramane agatat acum la 1000 sau chiar 1500... ![]() Sonda lambda aval acum arata valori normale, sta pe la 700 si ceva si coboara la 100 pe decelerare. Se vede ca-i noua, se misca imediat. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Victorine |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Deci numai schimbarea sondei aval ti-a afectat asa relanti-ul?...
Ce faci, schimbi si amonte? Sa zici si costurile totale si sursa daca se poate, pe langa rezultate. |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
YRX |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu sonda mi-a dus relantiul in sus ci resetarea parametrilor lu' peste. A pornit cu alte adaptari, probabil o sa mai invete si se duce iar la combinatia 900/750.
Cand a stat la 1500: 20190529_103234_resized.jpg ( Size: 406.66k ) Number of downloads: 97 This post has been edited by YRX: 29 May 2019, 11:45 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
YRX |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Si cred ca pana la urma avem un castigator - MPP.
M-am tot sucit si invartit cu relantiul agatator la cald. Am cumparat mai demult un MPP nou pe care l-am montat si facea mai rau, agata la 1200, am zis ca e prost si l-am lasat deoparte. Ulterior, studiind-ul pe un corp clapeta am descoperit ca e un pic mai ingust la gulerul pe care sta garnitura decat cel vechi, cu toate ca sunt acelasi cod. Astfel, cu garnitura lui noua nu etansa bine pe corp, cu cea veche nu etansa bine pe el. Ca sa-l montez imi trebuia un oring mai gros in carne. Evident n-am gasit. Am gasit in schimb un oring de la traseul de AC care era cam ce trebuie, dar nu total. Am pus pe ala de ac si pe cel nou, asa l-am facut sa etanseze perfect. L-am montat, am resetat iar adaptivii si am facut proba. Impecabil, relantiul cadea perfect de fiecare data. Am mers cu masina vreo doua saptamani si nimic, nu a mai facut. Deci tragea aer fals pe la MPP. Presiunea colector, care trebuia sa imi aprinda beculetul ca trage aer fals, era pe la 310 - 320 mbar la relanti, acum a scazut sub 300, cam 290 si ceva. Dar cum Renault zice 250<p-colector<500 eram in parmetrii. Deci, cand cautam aer fals ne uitam la cele mai mici diferente la MAP, 20 de mbar e semn rau. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Victorine |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
de care motor vorbesti acum? O sa inspectez si eu garnitura aia ca mi se pare ca vine cu una cam anemica, chiar am remarcat chestia asta la schimbare.
|
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
YRX |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
De MPI, asta avea problema cu relantiul.
Etanseaza bine gaura aia si citeste presiunea inainte si dupa. Vezi daca scade vreun pic. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 04:15 |