Buton cu impuls pentru geamuri electrice, Cu functie de inchidere geamuri din telecomanda
![]() ![]() ![]() |
Buton cu impuls pentru geamuri electrice, Cu functie de inchidere geamuri din telecomanda
psychoo |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Attached File(s) ![]() ![]() |
||
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|||
psychoo |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Nu mai pot edita mesajul anterior.
Uitasem sa adaug niste poze cu explicatii pentru conexiuni. Este si o vedere de ansamblu al modulelor pentru a vedea unde se monteaza fiecare piesa. Bafta! This post has been edited by psychoo: 28 Oct 2010, 21:05 Attached thumbnail(s) Img1254.jpg ( Size: 707.09k ) Number of downloads: 7629 Img1255.jpg ( Size: 577.23k ) Number of downloads: 8276 |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
multumesc sa vedem daca pot face si eu
![]() This post has been edited by bygy007: 29 Oct 2010, 15:25 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
X@by |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 8 June 08 From: Tg Mures ![]() |
Salut. multumim pentru tutorial. Pot sa pui schema altcumva ca eu nu am OrCAD? mersi
|
--------------------
DACIA
LOGAN/SOLENZA
2008,Preference 1.5DCI 90CP/2003,Clima 1.4MPI GOD IS MY CO-PILOT!
|
|
psychoo |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Schema este in format PDF. Cred ca te refereai la cablaj.
Am listat in PDF si cablajul. Partea bottom este pentru componentele SMD (surface mount device). Pentru fiecare parte am pus cate 2 pdf-uri, una cu layout-ul (cupru care trebuie sa ramana pe cablaj) si una cu pozitia componentelor. Pe layer-ul de TOP exista un strap care se realizeaza tot pe bottom cu ajutorul unui fir. Aceasta este comanda de la microcontroller la un tranzistor. Este singura chestie relevanta de pe layer-ul TOP, motiv pentru care am listat si layout-ul de TOP. Practic, trebuie cablaj cu un singur strat (bottom) care se decapeaza conform fisierului layout_bottom.pdf, apoi strap-ul (conexiune electrica printr-un fir izolat) de pe top se leaga intre punctele specifice pe partea bottom. Am printat 1:1 ca sa se poata lista pe o folie transparenta, iar decaparea cablajului sa se faca cu lumina UV acolo unde este cazul. Spor la lucru ![]() Attached File(s) ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
claub |
![]()
Post
#6
|
![]() A.T.I. -S.M.U.R.D. Group: Members Posts: 33 Joined: 31 October 04 From: Arad ![]() |
Salut , daca te rog mai atesezi odata hexurile si pdf impuls din primul post ca nu se poate deschide. Multumesc
|
--------------------
Dacia
LOGAN 1.4.MPI
2008
- AR-xx-BEB Sa gresesti este uman, dar sa dai vina pe altcineva este si mai uman!
|
|
psychoo |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Ciudat...la mine merge. Trebuie schimbata extensia fisierului din PDF in RAR deoarece este o arhiva (forumul nu imi permite atasarea de fisiere RAR, nici HEX).
Atasez totusi fisierul de data aceasta se numeste impuls.rar.doc Trebuie click dreapta pe fisier, save link as, se selecteaza "All files" si se modifica extensia dupa care se apasa pe Save. Bafta. Attached File(s) ![]() |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
claub |
![]()
Post
#8
|
![]() A.T.I. -S.M.U.R.D. Group: Members Posts: 33 Joined: 31 October 04 From: Arad ![]() |
Mersi, am sarit din viteza peste partea in care ziceai sa redenumesc extensia fisierului in rar
![]() |
--------------------
Dacia
LOGAN 1.4.MPI
2008
- AR-xx-BEB Sa gresesti este uman, dar sa dai vina pe altcineva este si mai uman!
|
|
X@by |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 8 June 08 From: Tg Mures ![]() |
Poate sa faca cineva schema cu eagle sau proteus? Mersi
|
--------------------
DACIA
LOGAN/SOLENZA
2008,Preference 1.5DCI 90CP/2003,Clima 1.4MPI GOD IS MY CO-PILOT!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#10
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
alta schema pe care am conceput si pus in practica e cu pic 12F675 , se observa circuitul de proba si montajul realizat , daca il realizam total in smd era foarte mic .
Hexul din pdf in rar. This post has been edited by djasu82: 4 Dec 2010, 11:35 Attached thumbnail(s) buton_impuls.JPG ( Size: 104.91k ) Number of downloads: 7767 SANY0902.JPG ( Size: 2.49mb ) Number of downloads: 7167 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
FRATELLO |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 923 Joined: 7 November 06 From: PLOIESTI ![]() |
Laudabila initiativa ! Un user (psychoo) extrem de serios, foarte bun cunoscator al microcontrolerelor, care m-a ajutat cu multe sfaturi bune ! Multumesc si pe aceasta cale !
Un bun exemplu atrage un altul dupa sine ! Bravo si userului djasu ! Pentru acesta : poti detalia un pic functionarea modulului tau ? Face calibrare la prima montare ? Se poate aceasta modifica ulterior ? Cum se face citirea curentului de suprasarcina (algoritmul software intreb, hardware-ul este evident) ? Multumesc anticipat ! This post has been edited by FRATELLO: 7 Dec 2010, 16:11 |
--------------------
DACIA
LOGAN
old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#12
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
se observa din desen direct de pe grupul de rezistente cu care se inseriaza motorul .
Modulul lucreaza precum cele straine ai dai un impuls urca sau coboara ma rog in functie de cum apesi pe buton. In timp ce urca daca mai apesi pe buton se opreste apesi din nou urca sau coboara. Se putea face si mai complex dar nu e nevoie . Simplu si eficient. Desenul e in isis. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Mythica |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 23 September 06 From: Buzau ![]() |
@djasu82: Din pacate nu reusesc sa vad schema pe care ai "conceput-o", dar hexul pe care l-ai postat sigur nu e "conceptia" ta. Daca ar fi fost asa, ai fi stiut sa raspunzi la intrebarile puse de Fratello. Asa ca o sa-i raspund eu: nu face calibrare la montare si nu se poate modifica decat prin modificarea valorii shuntului. Citirea curentului de suprasarcina se face prin conversie AD, iar valoarea din ADRESH (left justified) e comparata cu 10H (asa cu a zis si psychoo, circa 125mV)
This post has been edited by Mythica: 7 Dec 2010, 23:09 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureat Plus 1.4
- .
|
|
FRATELLO |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 923 Joined: 7 November 06 From: PLOIESTI ![]() |
@ Mythica :
![]() Eram curios ce schimbari ar fi putut interveni... |
--------------------
DACIA
LOGAN
old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
|
|
tiberiu2006 |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 26 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Stiu ca a trecut mult timp de la ultimul post in acest topic, dar am o rugaminte pentru psychoo (eu nu pot da pm-uri...): poti sa-mi dai un pm cu datele de contact (o adresa de mail...) , sau pe mail tiberiu_rosu@yahoo.com.
Multumesc. |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2007 1.4 8V
- B --- ---
|
|
marian_ariciuc |
![]()
Post
#16
|
![]() User Group: Members Posts: 322 Joined: 6 May 10 From: de obicei, acasa ![]() |
eroare.jpg ( Size: 173.11k )
Number of downloads: 5657
ambele hex-uri au o problema, atasez o poza ca asa e mult mai bine... |
--------------------
DACIA
Logan
1.6 16V E5 Vand modul inteligent de geam pentru logan 1 si 2 si alte...
|
|
FRATELLO |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 923 Joined: 7 November 06 From: PLOIESTI ![]() |
Cam tarziu raspunsul dar...
NU este nicio eroare in hex. Dupa cum se poate vedea, codul este protejat la citire (CODE PROTECT ON) si, cand se verifica scrierea, se citeste "00" in loc de valorile inscrise in PIC. |
--------------------
DACIA
LOGAN
old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
|
|
marian_ariciuc |
![]()
Post
#18
|
![]() User Group: Members Posts: 322 Joined: 6 May 10 From: de obicei, acasa ![]() |
Da, dupa cum am lamurit pe elforum, trebuie sa scriem raspunsul si aici...
nu este nici o eroare in hex-urile de mai sus, sunt protejate la citire si de aceea nu pot fi verificate... am scris hex-ul pentru buton fata in uc, am facut montajul doar ca are o functionare cam ciudata(l-am alimentat pe masa de lucru cu sarcina un motoras de 12V) trebuie sa il probez pe masina... nelamuriea mea este unde vine lipita bobina L1? nu am reusit sa-mi dau seama din documentele postate aici... poate are cineva Orcad instalat si deschide fisierul .max, poate este specificat acolo... Sarbatori Fericite! |
--------------------
DACIA
Logan
1.6 16V E5 Vand modul inteligent de geam pentru logan 1 si 2 si alte...
|
|
FRATELLO |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 923 Joined: 7 November 06 From: PLOIESTI ![]() |
Modulul functioneaza FOARTE bine ! Ai tinut motorasul blocat cand ai alimentat montajul ? La prima alimentare se face calibrarea/memorarea curentului de suprasarcina ...
Daca il pui pe masina, trebuie sa-l recalibrezi ! Care L1 ?! |
--------------------
DACIA
LOGAN
old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
|
|
marian_ariciuc |
![]()
Post
#20
|
![]() User Group: Members Posts: 322 Joined: 6 May 10 From: de obicei, acasa ![]() |
eu m-am jucat cu modulul pe 'standul de lucru', l-am alimentat cu 12V, sarcina am un motoras de 12V de bormasina cu acumulatori, ia cam 1A in functionare in gol...foarte puternic motorul...in fine, l-am alimentat cu 12V am dat click sa urce/coboare si face cursa completa, adica nu urca/coboara jumatate de cursa la alegerea unei comenzi...face cursa completa...ba chiar daca-i aleg sa coboare in timp ce urca, face asta instant...schimba sensul imediat...dar nu pot face sa urce-coboare doar putin din cursa...
despre calibrare, face mereu cand il alimentez cu tensiune...adica porneste scurt intr-un sens de fiecare data de 3 ori... o seara placuta! |
--------------------
DACIA
Logan
1.6 16V E5 Vand modul inteligent de geam pentru logan 1 si 2 si alte...
|
|
FRATELLO |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 923 Joined: 7 November 06 From: PLOIESTI ![]() |
Calibrarea inseamna citirea si apoi memorarea curentului de suprasarcina (de "taiere"). Daca nu tii motorasul blocat cand se face calibrarea, atunci valoarea folosita ca maxima referinta in celelalte actionari este eronata !!!
Repet : montajul functioneaza CORECT ! |
--------------------
DACIA
LOGAN
old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
|
|
marian_ariciuc |
![]()
Post
#22
|
![]() User Group: Members Posts: 322 Joined: 6 May 10 From: de obicei, acasa ![]() |
Tind sa cred ca softul postat aici este unul gresit sau poate intentionat gresit?
am testat doua module pe doua masini(una ph1 si alta ph2). ambele teste acelasi rezultat! la prima alimentare, montajul isi face calibrarea, apoi functioneaza destul de normal. dar destul nu e deajuns, in sensul ca daca vreau sa deschid geamul se deschide, sa il inchid , se inchide, dar de tot! si daca vreau sa deschid geamul doar putin? varianta ca daca tii apasat maxim 250ms geamul va efectua comanda completa si daca tii mai mult de atat va efectua comanda cat tin apasat pe buton, este vrajeala! plus ca rezistoarele de shunt se cam incing, si cam iese fum din ele... nu este atac la userul psycoo sau ceva de genul, dar scriu asta ca sa nu mai greseasca si altii. STIMA! |
--------------------
DACIA
Logan
1.6 16V E5 Vand modul inteligent de geam pentru logan 1 si 2 si alte...
|
|
marian_ariciuc |
![]()
Post
#23
|
![]() User Group: Members Posts: 322 Joined: 6 May 10 From: de obicei, acasa ![]() |
am descoperit cauza functionarii anormale a montajelor....totul consta in calibrare: se inchide geanul la care se doreste calibrare, se mentine apasat up pe buton, se porneste motorul, se elibereaza butonul si veti observa ca geamul coboara putin. se opreste motorul si se va observa ca totul functioneaza conform descrierii.
cea de-a doua problema a unuia dintre montajele mele a fost lipsa condensatorului electrolitic C6, dupa lipirea lui, nu au mai fost nici o problema, modulele funtioneaza la temperatura -10C fara probleme. ramane sa va tin la curent cu eventualele anomalii in functionarea lor. presupun ca problema persista pe ambele masini din cauza ca am facut probele iarna cu temperaturi scazute si ambele masini au bateria mica( a mea este de 40Ah si cealalta masina are baterie de 55Ah)...ambele cu motor benzina. |
--------------------
DACIA
Logan
1.6 16V E5 Vand modul inteligent de geam pentru logan 1 si 2 si alte...
|
|
bogdanel88 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 491 Joined: 17 October 09 ![]() |
cine imi face si mie un dispozitiv din asta contra cost?pls
|
--------------------
dacia
solenza/scala
2003 noiembrie
|
|
FRATELLO |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 923 Joined: 7 November 06 From: PLOIESTI ![]() |
In documentatia, cu generozitate pusa la dispozitie de Psychoo, scrie : "Pentru o functionare optima, montajul trebuie calibrat pentru fiecare geam individual. Calibrarea se face fortand geamul pe inchidere si citind curentul de "blocat" al motorului electric ce actioneaza geamul.
Pentru a efectua calibrarea se for efectua urmatorii pasi: - Inchideti geamul la care doriti o calibrare - Opriti alimentarea cu tensiune a montajului (puneti contactul masinii pe 0, sau daca geamurile sunt legate pe alimentare permanenta, scoateti siguranta geamului) - Apasati si mentineti apasat butonul pentru a inchide geamul - Alimentati cu tensiune montajul (puneti contactul pe pozitia ACCESORII, sau puneti siguranta geamului inapoi) - Eliberati butonul Montajul isi va efectua calibrarea. La sfarsitul acesteia, geamul se va deschide automat timp de o secunda dupa care se va opri. Se poate efectua oricand o recalibrare repetand pasii de mai sus. Initial montajul are memorata in eeprom o valoare a pragului de curent pentru motorasele geamurilor. Daca geamurile fac cursa completa si daca se opreste comanda lor la capat de cursa, nu este necesara calibrarea." Deci ...aviz amatorilor !!! This post has been edited by FRATELLO: 4 Feb 2012, 14:00 |
--------------------
DACIA
LOGAN
old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
|
|
marian_ariciuc |
![]()
Post
#26
|
![]() User Group: Members Posts: 322 Joined: 6 May 10 From: de obicei, acasa ![]() |
Atentie cei cu renault clio/simbol:
am montat un astfel de modul unui prieten cu un renault symbol(clio)...doar pentru geamul din stanga s-a potrivit si de mentionat ca in acest caz calibrarea se face in oglinda: se deschide geamul de tot, se pune contactul pe 0 sau se scoate alimentarea permanenta si se tine apasat invers in aceasta situatie adica in jos. se mentine apasat butonul pe deschis(geamul fiind deja deschis maxim) se elibereaza butonul, geamul va urca maxim 10cm din cursa si se va opri. se memoreaza curentul de capat de cursa si atat... in rest functioneaza la fel. cred ca aceeasi situatie este si pentru solenza... This post has been edited by marian_ariciuc: 19 Jul 2012, 18:45 |
--------------------
DACIA
Logan
1.6 16V E5 Vand modul inteligent de geam pentru logan 1 si 2 si alte...
|
|
marian_ariciuc |
![]()
Post
#27
|
![]() User Group: Members Posts: 322 Joined: 6 May 10 From: de obicei, acasa ![]() |
@psychoo,
Vrei sa urci aici fisierul necompilat? |
--------------------
DACIA
Logan
1.6 16V E5 Vand modul inteligent de geam pentru logan 1 si 2 si alte...
|
|
psychoo |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Dupa cum am spus si pe privat, am facut disponibil proiectul "as is" pentru uzul personal al utilizatoruilor acestui forum.
Daca dau o cautare pe okazii o sa vad ca sunt cel putin 3 persoane care comercializeaza aceste montaje produse de mine, fara sa mi se ceara acordul (nu ca as avea copyright). Daca cineva ar fi dorit sa inteleaga modul de functionare ar fi putut sa citeasca fisierul doc, care mentioneaza aspecte legate de calibrare, diferente intre solenza si logan si multe altele. Nu cred ca am vreo obligatie sa fac public si codul sursa. Din punctul meu de vedere am fost foarte "de treaba" ca sa zic asa si pentru ce am postat. Daca vroiam sa fac ceva intentionat gresit nu as fi mentinat faptul ca trebuie avuta mare grija sa se monteze toate diodele deoarece aici este vorba de intreruperea unei sarcini inductive care produce o tensiune alternativa care depaseste ocazional 120V varf la varf si poate distruge montajul. Prima data se distrug tranzistorii de comanda ai releelor, apoi va iesi fum din controller, cand ajunge tensiune mare pe pinii de output ai acestuia. Recomand folosirea componentelor mentionate in documente, sau echivalente care sa aiba cel putin aceleasi caracteristici electrice, daca nu mai bune. Bobina L1 este o scapare a mea, in varianta finala a fost inlocuita cu o dioda -> nu trebuie montata (se vede pe component layout). |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
marian_ariciuc |
![]() ![]()
Post
#29
|
![]() User Group: Members Posts: 322 Joined: 6 May 10 From: de obicei, acasa ![]() |
QUOTE(psychoo @ 1 Jun 2014, 22:12) Nu cred ca am vreo obligatie sa fac public si codul sursa. nu incape discurția despre obligatie. spun public ca nu are sens sa ma ascund dupa deget, da, sunt unul dintre cei ce ti-au comercializat fara acord montajul. tocmai de-asta ti-am cerut contra cost fisierul necompilat. imi pare rau ca oferta mea nu ti-a fost atractiva. asa cum am facut si pe privat, spun si public: mica mea oferta ramane deschisa, chiar imi pare rau sa stiu ca "ma privesti" cu negativism; intr-un fel sau altul, vreau sa ma revansez. |
--------------------
DACIA
Logan
1.6 16V E5 Vand modul inteligent de geam pentru logan 1 si 2 si alte...
|
|
psychoo |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Ceea ce vrei (transpunerea codului pe un alt controller 12F) nu tine doar de o recompilare.
Daca stii sa faci modificarile respective, restul codului ar trebui sa fie floare la ureche: if(close) { while(close); timer=6; cmdown=0; delay_ms(10); cmdup=1; delay_ms(10); while(timer) { if(a2d_convert()>=curent) { cmdup=0; timer=0; } if(close) { cmdup=0; timer=0; while(close); } } cmdup=0; } Variabila curent si timer sunt tratate in sectiunea de intreruperi: adc, respectiv timer, care trebuiesc setate in functie de controllerul folosit, de oscilator, etc. Butonul este input, cmdup output ridica geamul, cmdown output coboara geamul - configurat ca atare din registrii TRIS (care difera de ce e setat pt controllerul folosit de mine). Pentru a nu da input fals in caz de perturbari pe liniile butoanelor se face o functie care sa interogheze portul de X de ori si daca in >80% din cazuri ai 1 returnezi 1 in variabila close (inchide). Atentie cat iti sta programul in acele rutine, ca vrei sa si raspunda prompt la apasare, nu sa piarda vremea. P.S: pentru geamurile spate de logan si cele de pe solenza exista hex separat, se afla in arhiva, nu trebuie sa faci calibrarea pe dos (la deschiderea geamului). Acele montaje nu vor inchide geamul la blocarea usilor ci il vor deschide... Nu am nevoie de "despagubiri" deoarece eram constient de faptul ca se vor comercializa aceste montaje de cand am facut publice fisierele. Despre oferta: 1: pe bune? 2: nu te va ajuta cu nimic codul deoarece nu il vei putea folosi si ma indoiesc ca stii sa faci restul de modificari pentru a face acel cod functional. Dupa cum am scris mai sus, daca stii sa setezi controllerul ca sa faca conversia, sa scrii in eeprom, sa setezi porturile si timerul, restul e o joaca ce tine de imaginatie. 3: ti-am dat o parte din cod, care ar trebui sa iti fie de folos. Daca tot nu te descurci eu zic ca mai ai de studiat... Spor la treaba. |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 21:33 |