Am cumpărat o nova gt 1999, Nova gt 1999 reparații pus la punct
![]() ![]() ![]() |
Am cumpărat o nova gt 1999, Nova gt 1999 reparații pus la punct
Alexandru Alanei |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 16 March 18 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova GT
1999 1.6l
|
|||
fatal1ty |
![]()
Post
#2
|
![]() Xenoane Group: Members Posts: 483 Joined: 27 October 08 From: Brasov[Kronstadt] ![]() |
Cum este o masina SH fara istoric de intretinere clar incepe prin a schimba toate lichidele/filtrele/curele si o verificare amanuntita a sistemelor de rulaj/franare/tractiune.
|
--------------------
Renault
Clio 2 Campus
2007
- N T T Merg... si imi place!!!
|
|
Alexandru Alanei |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 16 March 18 ![]() |
Merci fatal1ty, așa o sa fac. Vreau sa stiu pana daca in principiu se potrivesc piese de la super nova pt ca nu prea se mai găsesc, de ex kit de distribuție, ambreiaj, filtre ?
This post has been edited by Alexandru Alanei: 19 Mar 2018, 21:19 |
--------------------
Dacia
Nova GT
1999 1.6l
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Schimbi doar ce este nevoie, asta dupa ce verifici, nu de amorul artei, ca poate pui stifturi in loc. Atentie la garnituri si membrane.
Ambreiajul, distributia, cutia, motorul nu sunt compatibile, nu se potrivesc...doar niste elemente de la motor. Ai in schimb noroc cu puntile, caroseria, franele... Pt. motor - 1310 This post has been edited by BLUE R 19: 20 Mar 2018, 02:54 |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
Alexandru Alanei |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 16 March 18 ![]() |
Salutare mulțumesc de răspunsuri
Acum am observat alta problema la ea, de fapt de când am luat-o. Si anume, la pornire, pana se încălzește motorul si probabil ca si in oraș la pornirea de pe loc, cam tremura la turatie mica, si are niste zvâcniri ca de mers in trei bujii. Când pornesc motorul, acum fiind frig si il las sa se încălzească scoate lichid pe toba de eșapament si apoi miroase a benzina. După ce merg cu ea si si o turez puțin nu mai am probleme, de menționat ca proprietarul mi-a arătat cum curata o anumită bujie, mi-a lăsat chiar si o chieie si o perie de sarma. După logica mea la acel cilindru pare sa fie o problema, poate fi vorba despre supape sau alt ceva? si cam ce ar presupune asta. O alta chestiune este uleiurile de motor si cutie pe care cu siguranță o sa le schimb, am tot citit pe forum si părerile sunt împărțite, ma interesează cele mai calitative, sa nu se supere nimeni pe mine dar eu uleiuri gen t90 ( iarna), pe care il cumpăr la bidon de 20l si mai vâscoase vara pun NOI pentru lanț la drujba, de ulei de amestec nici nu mai zic ca il arunc daca e mai vechi de un an( si ma tine de 15 ani Huskie a mea ![]() This post has been edited by Alexandru Alanei: 21 Mar 2018, 13:14 |
--------------------
Dacia
Nova GT
1999 1.6l
|
|
Alexandru Alanei |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 16 March 18 ![]() |
Salutare ! Vin cu update la proiectul nova si anume, am tot umblat sa o duc la un servis si spre surprinderea mea am fost refuzat, nu se mai baga nimeni la nova, găsisem pana la urma intro alta localitate dar m-am enervat si m-am apucat de treaba. După ce am spălat bine mașină pe dedesupt am demontat mocheta din portbagaj sa vad ca are rugina la amortizoare. M-am apucat de frane si am desfăcut frânele fata, am găsit un furtun copt si l-am înlocuit, si pe aceeași parte am rupt aerisitorul, ma gândesc sa il las așa si sa aerisesc pe la furtun, pe aceeași parte garniturile erau coapte si erau depuneri groase la nivelul pistonului dar l-am mișcat si pana la urma a ieșit, s-a văzut clar ca pe cealaltă parte a mai umblat cineva si a schimbat pe acolo ba chiar si etrierii par diferiți la culoare. Apoi am curățat tot, suporți, pene, etrieri, cu benzina si duluant , pila, smirghel. Am înlocuit garniturile de la pistoane, desi nu am văzut sa fie vreun trapez așa ca le-am montat cum s-a nimerit, au intrat frumos, le-am uns așezat si la un moment dat au "fugit" la mana. Pana aici pare in regula dar as vrea sa înlocuiesc tot lichidul de frana si am lăsat sa curgă intro găleată, a cam curs ceva dar a mai rămas in prima parte a rezervorului lichid, va rog sa ma ajutați cum trebuie sa procedez mai departe. As umbla si la frânele spate si as dori sa stiu la ce sa ma aștept. In alta ordine de idei am cumpărat filtre de aer, benzina si ulei si uleiuri ELF 20w50 si pentru cutie ELF 75w80, poate e cam subțire cel de cutie
![]() ![]() ![]() Am nevoie de ajutor in ce privește schimbul complet de lichid de frana, nu am găsit informații complete pe forum despre asta, si daca e posibila aerisirea pe la furtun in cazul etrierului cu aerisitorul rupt. Va mulțumesc ! This post has been edited by Alexandru Alanei: 30 Mar 2018, 21:00 |
--------------------
Dacia
Nova GT
1999 1.6l
|
|
Oldredlady |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 6 January 18 From: Dumbravă ![]() |
Generatiile astea noi de mecanici (de internet si youtoube) , de service ,,moderne,, cat si ai mai batrani (care nu mai au chef) vor refuza mai tot timpul masinile de ,,epoca,, .Mai au un pic si devin chirurgi, desi nu fac decat inlocuiri de piese. Rar gasesti să se apuce de treaba , cu toate ca prețul / h la mecanică e același
![]() |
--------------------
Dacia, Renault 12
Mercedes, Audi, Renault
2100
- RO, UA
|
|
Alexandru Alanei |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 16 March 18 ![]() |
Cel care m-a refuzat e vecin cu mine si e destul de aglomerat, încerca sa îmi explice ca nu merita timpul ca bani nu poate sa îmi ia sau nu prea multi la ce presupune reparația si după ce-am apucat de treaba am înțeles exact care e treaba. Chiar daca operațiunea era făcută de un profesionist si se mișca eficient tot durează mult sa curați tot ansamblu etrier etc astfel ca manopera ajungea sa coste mult mai mult decat piesele si apoi trebuie sa fie o corespondenta intre piese si manopera, eu lucrez in construcții si înțeleg perfect ce înseamnă asta. Apoi mai apare neprevăzutul la Dacia de ex s-a rupt aerisitorul piesele sunt foarte proaste si reparația e greu de garantat, si la urma mai e si vorba de mândrie sau mai exact de orgoliu ca nu vrea nimeni sa fie macanic de DACIA, cum nici eu nu vreau sa repar grajduri, sa tencuiesc chirpici etc
<span class='edit'>31 Mar 2018, 12:57:</span> Sa nu ma înțelegeți gresit, desi poate părea ca ma exprim nefavorabil despre ingineria daciei, eu ma ocup cu interes veritabil de aceasta mașină cum procedez cu majoritatea masinilor / uneltelor pe care le exploatez care musai trebuie sa fie in stare adecvata de funcționare, când consider ca și-au scos banii le casez. Nova cu pricina consider ca inca mai are destula viață in ea încât sa fure si de la mine timp, efort si ceva bani. This post has been edited by Alexandru Alanei: 31 Mar 2018, 16:23 |
--------------------
Dacia
Nova GT
1999 1.6l
|
|
Executron |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu sunt expert, dar eu nu m-as risca sa merg cu frane ce nu sunt aerisite pe la aerisitoarele de etrier. Eu as incerca fie sa scot aerisitorul de acolo (prin diverse metode), fie sa schimb cu totul etrierul.
|
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
Alexandru Alanei |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 16 March 18 ![]() |
Salutare! Am încercat sa scot etrierul prin metoda sudării, sunt pe meserie si am reușit sa sudez bine o piuliță dar s-a rupt aerisitorul si mai de jos, apoi am încercat metoda cu șurub mai mare, am dat filet si am pus o bila de rulment si nu ținea in presiune. Era coxat de tot aerisitorul, "sudat la rece". Am cumpărat un etrier nou si apoi am incercat aerisirea prin cădere. O alta problema totusi , când pornesc motorul pedala " cade " pana la un anumit punct, cică ar putea fi spart burduful de la pompa de frana, am găsit un tutorial pe forum cu aerisirea pompelor dublu circuit dar nu prea sunt sigur ca am făcut ce trebuie, mai ales ca daca las manocontactul pus( menționez ca era scos când am luat mașina) rămâne aprins in bord martorul de avarie, se stinge după câteva frânări mai tari, dar rămâne aprins iar dupa fiecare pornire, oricum treaba cu frânele vreu sa o rezolv cat mai curând totuși am aceeași problema cu service-urile. In alta ordine de idei am completat uleiul din cutie cca 700 ml si a început sa meargă iar cum trebuie dar pierde ulei in mers pe la simeringurile de la priza si planetare
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Nova GT
1999 1.6l
|
|
allexx1968 |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 26 June 15 From: Dej ![]() |
Buna
Se poate scoate cu masina de gaurit aerisitorul.Dupa care marita gaura,filetat si pus aerisitor mai mare cu o unitate.Eu am gasit aerisitoare de mai multe dimensiuni,noi la un magazin si asa am rezolvat.Pe furtun nu iese aerul integral. Spor tuturor. Alex |
--------------------
Dacia+Renault
Nova+Scenic
2001+1998
- CJ 08 RMU+CJ 50 FMR
|
|
Alexandru Alanei |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 16 March 18 ![]() |
Salutare ! De când nu am mai intrat pe topic am reușit sa fac destul de multe la mașină printre care si un RK aproape complet la motor, adică nu am rectificat vilbrochenul. Pistoane cilindrii noi tot felul de garnituri simeringuri etc, de frane si direcție nici nu mai zic, am simplificat si partea electrica.... Totuși va cer ajutorul la cutia de viteze, mai exact îmi trebuie un manual pentru CV 510 - c3. Cred ca am citit corect c3 ca nu prea se vede. Am găsit manuale pentru toate cealate cutii puse pe nova, super nova etc dar pentru asta nu am găsit. Amintesc ca este nova gt 1.6 1999. Iată si ceva piese din atelierul meu hobby
![]() http://imgur.com/gallery/bh7lnwz |
--------------------
Dacia
Nova GT
1999 1.6l
|
|
mstaniloiu |
![]()
Post
#13
|
Membru entuziast :) Group: Members Posts: 448 Joined: 17 February 05 From: DN1 ![]() |
Bravo, felicitari !
Stiu ca am scris tarziu aici, ce s-a mai intamplat cu NOVA ? Cum merge ? |
--------------------
Dacia
(SupeR)Nova, 1310
- SN 2001
|
|
Alexandru Alanei |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 16 March 18 ![]() |
Salutare! Si eu am intrat cam târziu. Mare lucru nu am reușit sa fac pentru ca m-am oprit la cutia de viteze, dar zilele aste poate ii dau de cap. A rămas așa mașină pentru ca am fost plecat dar cine știe poate o sa învie si nova mea:) pana la urma. Oricum pana aici a fost foarte fun si totodată frustrant, cred ca e mai greu decat la un BMW vechi, dar am învățat cate ceva despre masini , poate o sa îmi fie util. Ma tem insa ca proiectul se va apropia de sfârșit la un moment dat si va avea același sfârșit ca si alte nove, sau poate nu.
![]() |
--------------------
Dacia
Nova GT
1999 1.6l
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 06:37 |