Toyota PRIUS test, motorizarea hibrida: benzina + electric
![]() ![]() ![]() |
Toyota PRIUS test, motorizarea hibrida: benzina + electric
MariusI |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|||
IulianP |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 05 ![]() |
Ake, cred ca ai dreptate cu costurile de "implementare" a "savoir faire"-ului specific pt PRIUS.
Marius I, curiozitatile tale sunt normale. Insa: sa nu iti imaginezi ca pleci de acasa si te duci 7 km pana la serviciu numai pe motor electric; nu. Exista optiunea de a trece pe mod exclusiv electric, insa in conditiile astea, in trafic urban, bateria va tine doar vreo 2 km, dupa care mot pe benzina porneste (vrei - nu vrei) sa o incarce. Dar nu recomand folosirea butonului ala, poate doar de distractie... Ce poti cere mai mult decat un consum de 5 l/100 in regim de "Bucuresti si mai naspa". Nu mi s-ar parea rezonabil. Inca ceva, asa cum zice Ake, bateria "nu moare". Aveam pe ecran o reprezentare a nivelului de incarcare a ei si pot sa spun ca a variat intre 80% si 40%, nici mai mult nici mai putin. Ea se incarca normal din mers, sau f rapid cand ridici piciorul de pe acceleratie (si trece pe mod "generator") sau franezi. Parctic, NU AI CUM sa o descarci complet. Chiar urcand vreme de 3 ore ca pe la Predeal si tot nu s-ar descarca. Eu, oricat am forjat-o, n-am ramas niciodata fara rezerve arhisuficiente pt motorul electric. E un regim interesant : se poate inclusiv ca in mers motorul pe benzina sa alimenteze mot electric atat pt nevoi imediate de putere (energie ce se duce direct la roti) cat si, simultan, pt incarcarea bateriei. Sistemul este f flexibil si inteligent. Iar la coborarea pantelor lungi are un fel de "frana de motor electric" care incarca bateria si care te scuteste de a folosi si uza placutele de frana. In privinta fiabilitatii nu imi fac probleme absolut deloc. 1. E o TOYOTA! 2. are garantie de 5 ani normala + 8 ani sau 160.000 km pentru toate componentele sistemului hibrid (transmisie, baterie, motor electric etc) ceea ce supne foarte multe. Nu exista Prius pus in vanzare pana in prezent caruia sa ii fi "cazut" sistemul hibrid (motorul sau bateria). Deci premisele sunt f bune. Iar o parere personala este ca masina asta (facuta in Japonia, nu prin Europa) beneficiaza de o grija de fabricatie peste celelalte modele ale firmei. |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Ambition
- B 02 BUB
|
|
MariusI |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Era de asteptat ca japonezii sa implementeze un algoritm super-studiat de incarcare/descarcare a bateriei, de asta ma interesa care sunt cazurile extreme. In orice caz, daca nu ai reusit sa descarci bateria, e un lucru bun
![]() In privinta fiabilitatii, sunt de acord cu tine. Fiind un model revolutionar, e de asteptat sa aiba un quality control mai bun decat celelalte. Sunt curios cand o sa fie disponibila una la test-drive si la noi.. |
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
Dany |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 241 Joined: 21 November 02 From: Bucuresti ![]() |
Salut! Din cite am inteles cutiile astea CVT au un dezavantaj: la accelerari bruste este posibil sa patineze cureaua din cutie. Din cauza asta se zice ca nu poti face accelerari prea bruste. Nu sint deloc un fan al burn-out-urilor dar totusi ma intreb ce se intimpla intr-o situatie in care chiar ai nevoie sa tisnesti repede. Cum se comporta? Patineaza cureaua din cutie sau pornirea rapida este realizata de motorul electric care ajuta cutia de viteze?
Si inca o intrebare: cureaua din CVT va trebui schimbata la un moment dat, inevitabil. Este o piesa care se uzeaza. Din ce material e facuta si cind trebuie schimbata, dupa citi km? Dany |
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
2009 / Dynamique
- B 00 XXX "Tata, mama, toti cei dragi tie si restul oamenilor mari pe care ii vezi zilnic mergand la munca platesc taxe si impozite pentru ca noua tuturor sa ne fie mai bine." Ministerul Finantelor, pagina copiilor
|
|
clr |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(IulianP @ 5 Jan 2006, 10:33) Clr, am oarece dubii legate de "stilul" celor de la TopGear, pt ca - de multe ori - doar de dragul spectacolului oratoric si al vointei de a fi "cool" ajung sa forteze prea mult subiectivismul unor evaluari. Sau acorda unor criterii o imortanta disproportionata in schema de evaluare... ma rog.. Daca vei citi mai atent postul meu, vei vedea ca eu nu te - am combatut luandu - i pe ei drept argument, ci doar te - am intrebat daca ai verificat si chestia asta pentru a confirma sau infirma. Si o micuta curiozitate, in cazul in care ai apucat sa studiezi mai aprofundat si pentru a fi in ton cu anotimpul actual: ai idee daca sistemul de climatizare are ceva particular? Ma gandesc ca motorul pe benzina nefunctionand permanent, ar fi cam dificil sa foloseasca metoda clasica pentru a face cald in masina. |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#36
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Dany @ 6 Jan 2006, 13:48) Salut! Din cite am inteles cutiile astea CVT au un dezavantaj: la accelerari bruste este posibil sa patineze cureaua din cutie. Din cauza asta se zice ca nu poti face accelerari prea bruste. Nu sint deloc un fan al burn-out-urilor dar totusi ma intreb ce se intimpla intr-o situatie in care chiar ai nevoie sa tisnesti repede. Cum se comporta? Patineaza cureaua din cutie sau pornirea rapida este realizata de motorul electric care ajuta cutia de viteze? Si inca o intrebare: cureaua din CVT va trebui schimbata la un moment dat, inevitabil. Este o piesa care se uzeaza. Din ce material e facuta si cind trebuie schimbata, dupa citi km? Dany Tinand cont ca motorul electric are un cuplu imens, de 400 nm, echivalentul ar fi un motor V6 sau V8 de cilindree medie... nici nu stiu daca mai e nevoie de aportul motorului termic pentru o plecare fulminanta. Curelele au insertie metalica si se uzeaza destul de greu... Sunt curios cum se comporta generatia anterioara de Prius, am vazut ca SH in Germania gasesti la 9-12000€ un astfel de model, sub 80 000 km. Tinand cont ca nu exista taxe pentru hibride, eu as zice ca ar fi o buna afacere ![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Cypher4laguna |
![]()
Post
#37
|
![]() Honda Driver Group: Members Posts: 931 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Se importa si in Romania... evident la preturi mai mari!
http://www.toyota.ro/Images/09%2E01%2E2007...m420-495415.pdf |
--------------------
Honda
Civic & Jazz
ex-'06 Logan Laureate 1,5 dci
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#38
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Trebuiesc clarificate cateva lucruri: Prius e un hibrid paralel, si nu e plug-in hybrid (nu se alimenteaza de la retea!)
Un prieten care lucreaza intr-un service a vazut una asta vara , cu propietar roman (am vazut si eu una intr-o parcare cu numere RO). Baietii de la toyota Romania nu prea au scule si testere pentru masina asta. Poate intre timp s-au mai dotat. Oricum, daca apare ceva in garantie nu stiu cum rezolva. Prius are transmisie, un CVT de tip sumativ. Deci raportul de transmitere intre motor si roti variaza, continuu si automat! |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#39
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Si parcheaza singura
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
hash |
![]()
Post
#40
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
nu exceleaza prin nimic ..
|
--------------------
-
-
-
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#41
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Aiurea, toate solutiile incorporate, traseaza o noua linie a normalitatii.
Masina asta exceleaza prin normalitate ![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
IulianP |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 05 ![]() |
Hash, ca unul care a facut ceva mai mult decat un "drive test" cu masina asta, subscriu la ce a spus vis-a-vis: e o alta filosofie a mobilitatii auto.
Si nu trebuie abodata ca o "ciudatenie" pe care sa o respingi din start: dupa mine e f "user friendly", te acomodezi cu ea instantaneu, deplasarea cu Prius e ca o sedinta continua de relaxare. Apoi te uiti la masinile din jur si te gandesti ca sunt, tehnologic si conceptual, cu 2-3 pasi in spate, iar mai apoi, cand (din pacate) mai trebuie sa treci inapoi la masini normale iti vine sa injuri "mestecaul" de schimbare a vitezelor, faptul ca pt o acceleratie simpla (dupa un peage, de ex) urca si coboara rpm-urile de vreo 5 ori si tot asa... Cunoscand masina, am senzatia ca respingerea ei pe N motive folclorice (incluzand aici si TopGear) se aseamana cumva cu atitudinea tagmei celor care erau impotriva trenului pe motive de genul "va incendia miristile invecinate", "va speria vacile si nu vor mai da lapte", "va ploua pe cos si ii va stinge cazanul" sau "va determina sterilitate in randul populatiilor de cai ce il vor vedea"... Progresul genereaza intotdeauna anxietate, mai ales atunci cand nu este inteles. |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Ambition
- B 02 BUB
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th May 2025 - 08:34 |