Imbunatatiri acceleratie si consum, Pentru user-ul obisnuit de DACIE
![]() ![]() ![]() |
Imbunatatiri acceleratie si consum, Pentru user-ul obisnuit de DACIE
sobolan |
![]()
Post
#241
|
||
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
||
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|||
tzepesch |
![]()
Post
#242
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
am pus valva de tico PCV (13lei) pe furtunasul vacumului.
e neagra cu mov si are stuturile mai mari decat cele din poza de mai sus. unul a intrat usor pe tija capsulei, iar in celalalt am infipt furtunasul. n-oi fi loat eu de care trebuie, dar se simte la relanti, ca e mai stabil... nu mai tremura sa masina, chiar si cu relantiul pe minim reglat. 2 Apr 2008, 16:24: si actioneaza si vacumaticul mai bine. This post has been edited by tzepesch: 2 Apr 2008, 16:24 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
sobolan |
![]()
Post
#243
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
sa moara dracu' de nu-mi pun si eu...am acasa o valva unisens pcv de tico...acu ma duc sa o infing.....sper sa ma tina franele dupa ce o sa fac micul tuning
![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#244
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
tzepesh, nu e bine ce ai facut tu...
![]() Valva PCV este unisens, dar cu sectiune variabila si are o inertie cam mare... Daca am inteles bine, ai pus capatul negru spre carburator, iar cel mov spre capsula delcoului. Ei, bine, valva asta conduce dinspre negru spre mov. Capatul mov trebuie pus spre carburator, iar cel negru spre capsula. Mult succes! |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#245
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(tzepesch @ 2 Apr 2008, 17:23) am pus valva de tico PCV (13lei) pe furtunasul vacumului. <span class='edit'>2 Apr 2008, 16:24:</span> Nu te supara dar de unde anume ai luat valva aia ca eu intreb in magazine daewoo de vre-o 2 saptamani ,majoritatea nu stiu ce este aia iar cei ce stiu imi zic ca nu au avut niciodata. |
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
sobolan |
![]()
Post
#246
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
am pus eu valva aia pcv de tico.....nici o schimbare....am taiat si furtunasu ala degeaba,noroc ca mai aveam unu pe acasa..... micii tuneri
![]() This post has been edited by sobolan: 2 Apr 2008, 20:57 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#247
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
in buc, la intersectia bd-ului ferdinand cu mihai bravu. e cum vii dinspre muncii, pe partea dreapta un mic petrom, era, acu au mai ramas coloane... treci strada, e si o banca acolo.
PIESE DAEWOO si OLTCIT! 2 Apr 2008, 21:14: da valva e cu stutu negru la capsula si mov spre carb. am verificat sa vad cum trage... ca atunci and trage carbul, deschide valva si misca avansul... avansul revine de la arc/membrana 2 Apr 2008, 21:17: fac maine poza si pun sa vedeti cum arata. This post has been edited by tzepesch: 2 Apr 2008, 21:17 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
sobolan |
![]()
Post
#248
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
mai nenea cu tractoru'....supapa aia e facuta sa lucreze la presiuni/depresiuni mult mai mari decat cele exercitate pe furtunul carb-vacum....poate cu una "dimensionata" mai aproape de caz va merge....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#249
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Pai nu o sa-ti mearga cu arcul cu constanta de elasticitate mare ci cu unul mult mai moale si lasa ca nu ai nevoi sa dai tu turbo ... Eu va spun sa faceti rost de capac delco transparent pentru vizualiza cum lucreaza avansul vacumatic si scanteea data la ploti pe platina sau senzor. Sobolane ia sa faci tu o poza cum ai montat tu valva pvc pe furtunul de vacum hai ca poti .... Cum spunea defunta leana dovada
![]() This post has been edited by djasu82: 3 Apr 2008, 07:48 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
sobolan |
![]()
Post
#250
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
no way...am scos imediat inventia de pe masina si nu mai am de gand sa mai fac odata
![]() ![]() ![]() incearca tu si ne spui si noua ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
argon |
![]()
Post
#251
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu, ca trebuie sa stricam noi bruma de inginerie pasoptista, crezand ca imbunatatim, valva aia pe furtun e o porcarie, mai mult strica decat face bine.
Am luat din targ duminica un delco din 1974 (sau 1977? ), dar nu am apucat sa-l demontez, arcul e PERFECT. Pret 15 ron. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#252
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Sobolane nu imi arunca pisica la mine in curte
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Minel |
![]()
Post
#253
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(argon @ 3 Apr 2008, 07:54) Am luat din targ duminica un delco din 1974 (sau 1977? ), dar nu am apucat sa-l demontez, arcul e PERFECT. Pret 15 ron. Dar arcul de la pompa de benzina de ce nu ar fi bun ?? ![]() Ii prea tare sau ???? Ca doresc si eu sa mi-l schimb ,ca actualul ii tare rau... ![]() @Djasu Bine spus "asa e frumos sa ne respectam." am citat . This post has been edited by Minel: 3 Apr 2008, 08:07 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
argon |
![]()
Post
#254
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
e prea moale, normal, si se comprima usor pe toata cursa, ala clasic, dar bun, se comprima usor la inceput, si mai greu dupa, conteaza foarte mult.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#255
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Daca ati citi prima pagina, acolo unde CEACU explica ce a facut, s-ar lamuri.
Daca ati mai citi si printre rinduri, iar s-ar lamuri. Sa repet: mai ales la reglaj mai SARAC al amestecului, deschiderea BRUSCA a clapetei se traduce prin saracire si mai puternica a amestecului. Orice amestec SARAC arde LENT, are nevoie de timp mare, deci de avans mai mare. Acea supapa asta face, intirzie scaderea avansului la deschidere brusca a clapetei. La un carburator "AS-IS", fara "jonglerii" pe el, nu au efect prea mare nici arcul mai slab, nici supapa. Deja la "elica" si UIS se schimba povestea. In rest, in afara de deschiderea brusca a clapetei, depresiunea din galerie se pastreaza cvasiconstanta, PESTE valoarea de 350-365 mmHg la care vacuumaticul e pe maxim (cele ~13 grade rac LIMITATE de decupare) Ca urmare, vacuumaticul e pe maxim in majoritatea timpului, cel putin la accelerari pe loc. O sa testez odata si in mers, cu sarcina reala pe motor. Atentie, nu se pileste excentricul ci decuparea in partea opusa starii de repaus, incit avansul sa poata doar creste. Desi, daca pilesti in partea de repaus si pirghia e in contact cu slitul, un reglaj de static va genera avansuri pozitive; avansurile negative ar apare numai la pilirea pirghiei fara schimbarea pozitiei delcoului. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#256
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Se manifesta la fel ca la moticiclete care au avansuri negative pe la 1000 de ture prin pilirea parghiei in partea opusa.
This post has been edited by djasu82: 3 Apr 2008, 10:02 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#257
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Mda, inca unul "lamurit".
Bai, nene, pilesti in partea opusa.. pirghia se va deplasa spre sensul de micsorare, corect DAR: arcul de la vacuum se monteaza asa incit ochetul sa impinga pirghia la maxim, asta e in starea de repaos, cind motorul e OPRIT si cind se regleaza staticul. Staticul va rezulta acelasi prin rotirea delcoului antiorar, ca nu lasi delcoul la fel. Ce va rezulta din asta? O gama de avans vacuumatic MARITA, minimul posibil fiind tot in zona "static". Daca scoti doar pirghia din delco, fara sa scoti delco din motor, o pilesti si o repui, da, se intimpla fenomenul de "negativare" dar cine face asta? NIMENI. Sau, daca montezi dupa pilire ochetul "asa cum vine" incit cumva sa ramina joc. Altfel, nu se poate ...a, doar daca reglezi static negativ. Nu-mi vorbi iar de 500 rpm si 800 cu vacuumatic, cele 500 de care vorbeai pe undeva sint 500rpmDELCO, nu RAC, delcourile de dacia se regleaza la 1000 RPM RAC pe masina si 500 rpmdelco pe banc. Cu vacuumaticul SCOS se regleaza asa incit dupa reglajul static, avansul sa ramina la 1000 rpm TOT 0-4 grade, adica arcul sa nu fie tensionat decit cit trebuie, dupa care curba dinamica pe citeva puncte, mai ales pe eventualul punct de fringere,apoi se regleaza vacuumaticul..in MINIM doua puncte de vacuum. Numai ca NU PIRGHIA se pileste, excentricul ala are rol de uniformizare dwell, ci GAURA din platou.PUNCT! |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#258
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Avind in vedere denumirea topicului,am si eu o nelamurire:pe un anume topic(despre reglarea avansului initial la aprindere) a scris cineva ca avansul initial influenteaza consumul,mai exact daca il dai prea mare(rotire antiorara) ai mai multa forta dar iti consuma mai mult.Dupa ce am citit si topicul acesta mi se pare inlogic;prin avans mare ai ardere mai buna la regimuri joase de turatie si ardere proasta in regimuri mari de turatie,de aici rezulta dupa cunostiintele mele modeste ca o sa ai un consum mic in oras cu avansul dat mare si eventual un consum mai mare in afara.cu ce gresesc?
Inca o intrebare,din ce am inteles de pe topic exista 2 metode de a face un consum mic:sa faci masina sa mearga cat mai bine,cu tehnologii eventual neimplementate pe dacie - ceea ce determina o crestere a fortei si implicit o apasare mai mica a pedalei de acceleratie sau sa reduci benzina ce intra in cilindrii prin micsorarea anumitor jiglere. - cu rezultat o masina puturoasa dar care totusi consuma mai putin .A incercat cineva a doua metoda?chiar este eficienta? |
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
autom |
![]()
Post
#259
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
QUOTE(argon @ 3 Apr 2008, 07:54) Am luat din targ duminica un delco din 1974 (sau 1977? )...... Deucelier? Sunt incredibil de bune piesele astea. Eu am delcou frantuzesc de 1100 pe dacia mea. |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#260
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
sa stiti ca figura cu pilirea platoului la gaura excentricului , in partea opusa starii de repaus functioneaza de minune. lasa avansul sa creasca putin mai mult... nice, very
nice acum platinile lucreaza pe toata suprafata lor |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
djasu82 |
![]()
Post
#261
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Asa urca si mai frumos in ture la fel ca la motociclete cu avans negativ la relantii . Eu nu fac modificari majori pana cand nu fac stroboscopul.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#262
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Valva PVC de la tico [picture018vd4.th.jpg pret 12 lei.
This post has been edited by djasu82: 11 Apr 2008, 12:34 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#263
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
intrebare.
stiu ca daca miscorez putin jiglerul principal, normal ar trebui sa scada si consumul. e, pe jigl de 135 am bagat 3 sarmulite otelite infasurate, ca cele de la firele electrice. gaura finala, aia din capat s-a miscaorat astfel cam cu ceva mai putin de-un sfert. undeva pe la 110. e treba e ca merge bine, nu zic nu, rotund, etc. dar da in nas daca vreau sa acceleez mai tare de nu se poate. am mai modificat putin si amestecul, si marit f putin avansul. e, intrebarea mea, trebuie sa mai modific si distantele in CNC? sunt de 7 si 13. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#264
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
o sa mergi cu amestec sarac,nu o sa traga si o sa se supraincalzeasca
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
tzepesch |
![]()
Post
#265
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
pai ce nu pot sa mai insurubez amestecul sa se imbogateasca?
deci, pana la urma cum trebuie regalt nivelul? sau mai trebuie ingustat si jigl de aer, ala cu gaurele? fluierul |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
autom |
![]()
Post
#266
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#267
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
hm, deci il las la 135, clasic. ok.
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#268
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
QUOTE(tzepesch @ 17 Apr 2008, 18:48) pai ce nu pot sa mai insurubez amestecul sa se imbogateasca? deci, pana la urma cum trebuie regalt nivelul? sau mai trebuie ingustat si jigl de aer, ala cu gaurele? fluierul din surubul ala in primul rand nu imbogatesti niciun amestec. surubul ala e pentru cantiatea de emlusie (deci aer+ benzina) ce intra in motor la RALANTI, nu influenteaza motorul in mers jiclorul de aer e cel din capatul tubului emulsor ("ala cu gaurele") |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
tzepesch |
![]()
Post
#269
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
paiii, si ala, sa zicem, n-ar mai trebui ingustat? tot cu niste sarme. sau schimbat jigl de 170 din capul emulsorului
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
djasu82 |
![]()
Post
#270
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Doar se cunoaste ca de la relanti se deschide progresiunea circuitul de acceleratie ,regimul noraml de mers iar la clapeta de acceleratie deschisa la maxim intra in functiune si econstantul un surplus de benzina totul insumand egal consumul la turati foarte inalte . De obicei se intampla des ca circuitul econstant sa bage benzen si la turati mai joase de exemplu suprasarcina ,accelerari bruste sau subturat se haleste aiurea benzen. ArtVandelay te contrazic daca amestecul e reglat prost la relantii adica un amestec sarac nu vei prinde 120 -140 din pricina ca si la turati inalte prin circuitul de relantii trece o mica parte din amestec benzina aer
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd June 2025 - 05:18 |