DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Test Fifth Gear privind benzina "aditivata", merita oare?

C a t a l i n
post 21 Nov 2006, 15:07
Post #1


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Am vazut un test Fifth Gear ce mi s-a parut interesant: si-au propus sa afle daca merita sa puna benzina "aditivata" in loc de cea "normala" in masini, si sa testeze doar daca exista intradevar un castig de putere...("aditivata"= carrera100, Efix si celelalte)
Mentionez ca nu s-a luat in considerare eventuala "curatare" si "protejare" a motorului, cum spun reclamele...
DECI:
masini de test: Renault Clio 3
VW Golf GTI
Subaru Impreza
Benzine comparate: Supermarket CO95 (benzina "standard" ce se gaseste in GB)
Shell Optimax CO98 (echivalenta cu V-Power cred...)
BP Ultimate CO97
(testul e de anul trecut, inainte de a disparea Shell)

Masinile au fost alimentate pe rand cu fiecare din cele 3 benzine, si testate pe un DINAMOMETRU.
Putere masurata:

Pt CLIO: Standard: 81CP Shell: 81CP BP: 81CP

Pt GOLF: Standard: 172CP Shell: 177CP BP: 174CP

Pt IMPREZA: Standard: 235CP Shell: 249CP BP: 248CP

Concluzia lor: pt motoare gandite pt economie, benzinele mai scumpe nu au efect in cresterea puterii...
Banii in plus ar putea justifica protejarea suplimentara a motorului, poate un consum mai mic....
Dar suntem in RO, nu in GB, si asa cum aici Cola are alt gust, asa si benzina...

Fifth Gear episodul 6 din sezonul 8, difuzat in GB pe 14 noiembrie 2005

This post has been edited by track3r: 21 Nov 2006, 15:11


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bj
post 21 Nov 2006, 16:59
Post #2


membru de nevoie


Group: Members
Posts: 321
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti




QUOTE(track3r @ 21 Nov 2006, 15:07)
....(testul e de  anul trecut, inainte de a disparea Shell)...
*



Shell a disparut de pe piata doar din Romania.

Testul e destul de irelevant, poate ar fi trebuit sa masoare si consumul si valorile date de computerul masinii (injectoare, pistoane, etc) pentru a trage cat mai multe concluzii.

Degeaba imi pun o benzina aditivata daca imi creste puterea, dar in acelasi timp si consumul si uzura motorului wink.gif


--------------------
Skoda / BMW Fabia Variant - de munca / F650 - capra exLeon, exDSN - B-65-xxx
BMW F650ST - tot un fel de capra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 21 Nov 2006, 18:40
Post #3


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu e irelevant deloc!
Am mentionat ca s-a urmarit doar asa zisa crestere de performanta!!!
Pe toti ii auzi ca au pus ei benzina de avion cu CO mai mare sau egala cu 100 si acum au dacii zburatoare!!!
DECI NU E ASA!!!
Despre uzura si consum nu am zis pt ca nu s-au urmarit aceste aspecte...
Traind in Romania, acele benzine scumpe sunt cel mult la standardul de calitate al celor obisnuite din alte tari...

This post has been edited by track3r: 21 Nov 2006, 19:26


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 21 Nov 2006, 19:30
Post #4


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.492
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Domnu', crestere de performante cu uzura mai mica nu a reusit nimeni sa obtina pana acum doar prin schimbarea carburantului. Dar nici nu-ti omoara motorul cu 50 000 km mai devreme decat benzina normala de 98 RON (cifra octanica research, nu pretul) .


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 21 Nov 2006, 19:53
Post #5


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Ceea ce vreau sa spun este ca punand benzina "aditivata" sau cu cifra octanica mai mare, posibil scade consumul, uzura...DAR nu "trage mai bine" sau "urca mai repede in ture" sau alte aberatii vazute pe forumuri despre dacii care zboara cu carrera100...
BTW majoritatea avioanelor apartinand Aeroclubului Romaniei (cate mai sunt) zboara cu benzina cu CO 80 biggrin.gif (si tot pe injectie sunt), asa ca fapt divers...

This post has been edited by track3r: 21 Nov 2006, 19:55


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sik
post 26 Nov 2006, 23:19
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 276
Joined: 15 March 06




si eu cam deo luna am incercat sa fac o comparatie a benzinelor din romania: concluzia este urmatoarea dupa ce am alimentat carera 100 mi s-a parut un pic mai "nervoasa" dar foarte putin la fel si la consum este aproape insesizabil mai mic, un mic dezavantaj motorul la turatii joase merge neregulat; am bagat efix 95 e aici mi s-a parut mai "puturoasa" masina si asta intrun mod destul de sesizabil, consumul cel obisnuit dar mersul la turatii joase mai regulat; diferenta de 5000 intre cele 2 este nejustificativa raman la concluzia ca mai buna e cea de 95 pt motoarele de dacie


--------------------
Dacia 1310 1991/2001 - B-52-NRG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 26 Nov 2006, 23:53
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




Deși risc sa-mi ridic iar lumea în cap ... și eu am observat mers neregulat la turații scăzute. Un afiș de la OMV zice ceva de genul:"un plus de putere la turații ridicate" ... cam asta e idea, nu știu dacă zice exact așa. Oare cum au prelucrat aștia benzina să dea "putere" și "mers rotund" la turații ridicate și exact invers la turații scăzute?

Subiectul fiind la cafenea mă aștept la răspunsuri care mai de care, însă poate va fi și vreunul pertinent.


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 27 Nov 2006, 08:16
Post #8


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(Adrian78 @ 26 Nov 2006, 23:53)
...Oare cum au prelucrat aștia benzina să dea "putere" și  "mers rotund" la turații ridicate și exact invers la turații scăzute?

Au făcut-o mai irascibilă! La turații ridicate, fiind dată cu capul de pereții camerei de ardere mai des, se enervează și arde mai bine, de aici creșterea de putere. La turații mici, din contră, o doare fix-n pix. Ăsta-i tot șpuribusul, te-ai prins? wink.gif


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 27 Nov 2006, 08:24
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




radmasa.gif Ce să-ți spun și cum să-ți zic ...


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th June 2025 - 17:51
Forum Renault