Solenza Diesel - Se reaprinde beculetul de la buji
![]() ![]() ![]() |
Solenza Diesel - Se reaprinde beculetul de la buji
tocicristi1 |
![]()
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 6 October 06 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
solenza 1.9D
2003 advantage
- B-34-XEX
|
|||
damian_rd |
![]()
Post
#32
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 22 September 06 ![]() |
Hai sa ma bag si eu in seama cu voi. Am citit tot ce ati scris cu totii pentru ca , recunosc am avut si eu aceleasi necazuri; adica imi ramanea martorul de bujii incandescente aprins din ce in ce mai frecvent cu simptomele respective ( fum negru, nu se mai tura, ralantiul mare). Masina mea are 102.000 km si ieri m-a sunat nevasta-mea ca i se opreste in mers si la un moment dat a ramas in drum (n-a mai reusit s-o porneasca sub nici o forma). Speriat de cele citite pe forum in ceea ce priveste service-urile, am zis mai intai sa incerc s-o rezolv singur mai ales ca m-am lovit si eu de priceputzii din service-urile noastre. Intamplator sunt electronist. Mi-am luat cu mine un aparat de masura , am incalecat pe bicicleta (cel mai rapid mijloc de transport in bucuresti) si m-am dus sa-mi salvez nevasta. Acum va rog sa fiti numai ochi si urechi: am scos mufa de la calculator (langa baterie) si am pus-o la loc ca sa-l resetez; am masurat bujiile: ok. am pus contact, am asteptat sa se stinga martorul si am pornit (a luat-o din prima); am masurat tensiunea la bornele bateriei cu motorul pornit : 14V; am masurat tensiunea intre borna + si caroserie: 13,5V; ampornit farurile si am gasit 14 volti pe baterie dar 11,5V intre +si caroserie. Deci intre caroserie si blocul motor pe care e prins alternatorul era o diferentza de potential de 2,5V care crestea sau scadea in funtie de consumatori (cu farurile aprinse si cu frana calcata tesiunea ajungea la 10,5V) Mi-am zis ca nu e in regula si am cautat legatura de masa dintre blocul motor si sasiu (aceasta e necesara deoarece motorul, de care e prins si alternatorul, fiind pus pe tampoane de cauciuc, nu are contact electric cu caroseria). Cautand acel cablu care nu se vedea nicaieri l-am descoperit mai mult pe pipaite si pe baza de presupuneri: sub suportul bateriei e un cablu gros si negru de la borna - la blocul motor (ceeea ce explica tensiunea ok pe baterie) si (SURPIZA MARE!) un cablu negru mai subtzire cu un capat pe blocul motor si celalalt cu care am ramas in mana! Deci baieti, acest cablu (cca 30 cm) e sub suportul bateriei si se rupe datorita vibratiilor motorului diesel. Ce sa va mai spun, am refacut legatura electrica bloc motor-sasiu si masina e tzatza de matza! Ce se intampla, e simplu: deoarece tensiunea de 12V era inconstanta (10V-13,5V) nu mergea nimic ca lumea, calculatorul se reseta singur, etc... ce sa va mai zic. Eu zic sa cautati acel fir nenorocit chiar daca va inegriti un pic pe maini ca merita!
P.S. cred ca merit cel putzin cate o bere de la fiecare solenzar 1,9D! Succes! (nu va dati pe mana servisurilor ca pompa de injectie e ok si o sa dati la bani de o sa innebuniti) |
--------------------
Solenza 1,9D
confort
2003
|
|
darius |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 396 Joined: 18 March 05 From: arad ![]() |
e uimitor ce spui tu
![]() ![]() |
--------------------
Seat
Cordoba
6L
- xx-xx-xxx
|
|
i96nds |
![]()
Post
#34
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
damian_rd, eu zic ca meriti mai mult decat o bere daca e asa. Cei care isi rezolva problema folosind informatiile de la tine stiu ce au de facut !
Felicitari pentru rabdare si pentru logica pe care ai aplicat-o in cautarile tale ! Nu in ultimul rand, iti multumesc pentru ca ai impartasit experienta ta cu altii, desi eu nu am SLZ Diesel ![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
BuNu' |
![]()
Post
#35
|
![]() Biker Group: Members Posts: 72 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Multumim mult de tot damian_rd din partea mea ai o berica oricand vrei tu.
Si mie imi facea chestia asta cu turatia in jur de 1200rpm si blocata fara a mai putea accelera si cu mult fum dar numai cand e calda, acuma trebuie sa gasesc pe cineva sa dea de firul ala nenorocit, pt ca eu daca ma bag imi cam prind urechile pt ca sunt mai atehnic, eu am cu masina mea 39500km. Cu siguranta e de la firul asta, cand o sa o rezolv va tranzmit si voua. Numai bine si succese depline! Asfalt uscat! |
--------------------
Dacia
Golan
2007 1,5dci 85 KissFM
- B-zerozero-LEO Arguing on the internet is like running on special olympics, even if you win, you're still retarded!!!(somebody once said)
|
|
BuNu' |
![]()
Post
#36
|
![]() Biker Group: Members Posts: 72 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
damian_rd sau cineva, oricine, un om de pe forum sau daca stiti un mecanic sau electrician auto bun acum am 42000km cu solenza mea diesel si am patit-o destul de rau, adica becul acela spirala nu se mai stinge deloc orice i-as face si ramane asa la 1200rpm, a mers o singura data faza cu scosul bornei de la baterie 20 de secunde si pus la loc si a mers dupa aia normal cam 35km dar dupa iar a inceput sa faca si nu mai vrea cu niciun chip sa isi revina, chit ca i-am scos din nou borna de la baterie.
Eu cred ca e firul acela nenorocit la mine vinovat, va rog eu mult de tot, cine se pricepe platesc la tariful pietii, numai sa stiu ca nu imi baga aia din service o pompa intreaga pe gat de o mie de euro sau mai stiu eu ce si tot prost sa mearga dupa aia... De ce cred eu ca e firul ala de 3 lei vinovat, pt ca din moment ce am resetat calc cand am scos borna a mers normal, deci undeva pe acolo e adevarul. Astept un raspuns pe privat sau aici pe topic, va multumesc mult si sa ne auzim cu bine! |
--------------------
Dacia
Golan
2007 1,5dci 85 KissFM
- B-zerozero-LEO Arguing on the internet is like running on special olympics, even if you win, you're still retarded!!!(somebody once said)
|
|
hd15vla |
![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 23 August 07 ![]() |
Cred ca topicul asta este mai vechi dar as vrea sa reactualizez problema. Si masina mea un Double Cab 1.9 D are aceasi problema la pornire, cu beculetul de bujii care se aprinde, lipsa accelerare,etc. Concret am luat legatura cu o firma din Bucuresti, Motek se cheama, prin intermediul unui e-mail.Oamenii miau spus ca daca defectiunea este la pompa de injectie aceasta se poate repara, interventia costindu-ma in jurul a 1300 Ron. A mai fost cineva in situatia asta? Sau poate cineva a trecut pe la respectiva firma? Astept discutiile voastre.
|
--------------------
Dacia
Double Cab 1.9D
2005
- HD 15 VLA
|
|
DOREL |
![]()
Post
#38
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 19 November 05 ![]() |
Aceeasi situatie am avuto si eu si am rezolvato intro ora, cost 500 Ron.
Retine: Inginer Pana Iulian, Tel. 0723273100 Succes. |
--------------------
dacia
solenza diesel
- B-35-JTW
|
|
darius |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 396 Joined: 18 March 05 From: arad ![]() |
bun dar ce au facut concret la masina,ce au reparat sau schimbat?
|
--------------------
Seat
Cordoba
6L
- xx-xx-xxx
|
|
DOREL |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 19 November 05 ![]() |
Au schimbat o piesa la pompa de injectie.
Pentru hd15vla - inginerul Pana este din Bucuresti. Il recomand pentru operativitate, calitate si nu in ultimul rand pentru costul manoperei. |
--------------------
dacia
solenza diesel
- B-35-JTW
|
|
Diesel-M |
![]()
Post
#41
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 11 September 07 ![]() |
Salut...desi pare nu lucrez la dacia.
Bai fratilor , eu nu am SLZ D dar am lucrat in domeniu si nu am reusit sa dau de cap erorii aceleia cu becul de bujii. Am incercat si eu cu resetarea calculatorului dar tot face si am eu vaga impresie ca nu este mecanica treaba ,e electronica. OK. Stateam acum si cujetam , singura chestie la care nu a umblat nimeni si nici eu recunosc , este senzorul de turatii...tot tacimul , scos , curatat , pus la loc . Ia faceti asta si spuneti-mi si mie dc mai face. Sint curios. ![]() This post has been edited by Diesel-M: 13 Sep 2007, 15:21 |
--------------------
Dacia TurboDiesel
1310 TDI
1989/full
|
|
marian84 |
![]()
Post
#42
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 17 May 07 ![]() |
damian mam uitat eu la firul ala de care zici si en regula.problema la mine e de aproape 2 luni,si mai merge inca.dar numi ramane decat sa iau o pompa mecanica.
|
--------------------
Dacia SLZ 1.9 D
Avantage
2004
|
|
Sorin_gl |
![]()
Post
#43
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 12 October 07 ![]() |
Eu am fost in service cu problema asta si au spus ca sunt doua varianta( Nalba GL):pompa de injectie sau calculatorul. Oricare ar fi nu ma incanta sa dau vreo 500-1500Euro.
P.S. (off topic) are cineva o documentatie de diesel va rog mult. |
--------------------
Solentza 1.9D
Solentza 1.9D
2003 Avantage
- GL-xx-XXX
|
|
damian_rd |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 22 September 06 ![]() |
Nu am mai intrat de mult timp pe forum, dar intre timp am facut 177.000 km cu masina si nu am mai avut probleme. Deci,din 2006 de cand am descoperit firul de masa rupt nu am mai avut nici o problema si am mai mers intre timp 75.000 km. Parerea mea e ca cine va baga pe gat pompe de injectie va tepuieste. Singurele probleme care pot aparea (si care apar in mod sigur dupa ce ati parcurs cca. 80.000 km) sunt E.G.R.-ul (exhaust gase recycler) la care se scoate mufa si merge perfect fara el si firul asta de masa nenorocit care e sub suportul bateriei si e prins intre un surub de la cutia de viteze si sasiu.
P.S. aveti grija la filtrul de motorina, daca nu-l schimbati periodic se poate infunda complet, eu am patit-o (se schimba dupa fiecare 40.000 km parcursi) This post has been edited by damian_rd: 30 Sep 2008, 10:13 |
--------------------
Solenza 1,9D
confort
2003
|
|
cipoc |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 4 May 08 From: iasi ![]() |
exact aceeasi problema o am si eu..
cica mi`a mai zis tot la fel..ceva prim pompa de injectie.. damian..daca esti dragutz sa vii cu niste poze si reusesc sa`i dau de cap ai promisa de la mine o recompensa sanatoasa ms ca ai impartasit cu noi |
--------------------
dacia
solenza
2004
- nt-06-XXX
|
|
damian_rd |
![]()
Post
#46
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 22 September 06 ![]() |
Este un cablu de masa gros, sub suportul bateriei, se simte mai mult decat se vede; cum sa-i fac poza daca nu am acces vizual. De fapt sunt trei fire de masa in zona bateriei:unul intre borna minus si sasiu, unul intre sasiu si cutia de viteze si inca unul de la U.C. (calculator) la blocul motor, astfel ca toate partile metalice ale masinii sa aibe potential 0 (borna minus), altfel de exp. ansamblul motor (cutie viteze-bloc motor) ar fi in aer, iar calcularorul isi ia masa tocmai de pe blocul motor. Acel cablu se rupe de la vibratii, deoarece ansamblul motor e suspendat pe articulatii de cauciuc care-l izoleaza electric de caroserie. E imposibil ca electricienii de la service-urile mari sa nu cunoasca chichita. Dar ce manopera v-ar putea lua pentru repararea unui cablu rupt, ei sunt acolo ca sa faca bani in primul rand...el repara acel cablu cat te duci tu sa-ti iei o cafea sau mai nou nici nu te lasa sa te uiti (la Meridian de exp.), vine unu destept, iti cere cheile de la masina, dispare cu ea in spate si tu stai ca bou' si astepti sa vina maria sa inteligentul (care de multe ori nu stie cum funtioneaza o dioda) si sa-ti spuna ca a bagat ultima versiune de soft la calculator, ca ti-a curatat injectoarele si ca cel mai bine e sa pui si o pompa noua....
This post has been edited by damian_rd: 4 Oct 2008, 00:45 |
--------------------
Solenza 1,9D
confort
2003
|
|
cipoc |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 4 May 08 From: iasi ![]() |
oke.las ca studiez maine mai bine..poate fac si un reset la calculatorul de bord
|
--------------------
dacia
solenza
2004
- nt-06-XXX
|
|
dacialoganmcv |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 522 Joined: 9 July 08 ![]() |
cica la masinile astea de generatie mai veche (solenza diesel, dacia 1307 pick-up, clio symbol 2006 si dacia logan 2006), aprinderea becului acela de la bujiile incandescente are si semnificatia de o pana la motor adica se comporta ca si un MIL (Malfunction Indicator Light)....
a mai fost dezbatuta problema si aici: http://www.daciaclub.ro/pompa-injectie-1-9d-t92953.html This post has been edited by Loganel_AG: 14 Oct 2008, 18:24 |
--------------------
Dacia /
Logan MCV /
2006 / Preference / Gris platine
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#49
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
daca persista aprinderea ! chiar si dupa pornirea motorului sa zicem ca ar porni in 3 cilindri iar al treilea s-ar auto aprinde din cauza compresiei mari. La mine la opel nici nu trebuie sa astept sa se stinga ledul care indica rezistenta la bujie fiindca o si ia la scurt.
De obicei pe timp rece se foloseste incalzirea bujiilor incandescente in rest porneste fara incalzire. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
crow |
![]()
Post
#50
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 18 October 08 ![]() |
deci si a mai rezolvat cineva problema cu bujiile cu cablul asta?
18 Oct 2008, 00:59: a incercat cineva cu pompe second-hand? 18 Oct 2008, 01:01: mie mi au spus ca tre schimbat si calculatorul si pompa si distributia si un catalizator Deci? ce sfat imi dati decat asa mai bine o bag la rabla This post has been edited by crow: 18 Oct 2008, 01:01 |
--------------------
solenza
2004
2004
|
|
green_wall_13 |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 28 June 07 From: Timisoara ![]() |
sal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6mpi 2007 Doua lucruri sunt infinite: Prostia si Infinitul
|
|
vili |
![]()
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 273 Joined: 28 September 07 ![]() |
Astazi am gasit pe net un anunt "Repar defect diesel (Solenza/Renault Kangoo/Fiat Doblo-echipate cu pompa Lucas)- aprindere martor bujii si nu accelereaza" sau ceva de genul. Am vorbit la telefon cu persoana, spune ca este din Arges si a lucrat la "Dacia". Se deplaseaza in tara daca sunt cativa amatori.
Propun sa discutam cei din zona Iasi(sau judete adiacente). Lucreaza ca persoana fizica si da garantie (fara hartii) 50000 km. Cei curiosi sa ma contacteze pe e-mail toporv@rdslink.ro |
--------------------
Dacia
Solenza 1.9D
2004
- IS-xx-xxx
|
|
cipoc |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 4 May 08 From: iasi ![]() |
daca se rezolva cu un mil maine vin
![]() |
--------------------
dacia
solenza
2004
- nt-06-XXX
|
|
CL69ALV |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 18 November 08 ![]() |
dati-mi si mie un contact care poate rezolva problema asta
|
--------------------
dacia
solenza
2004 / 1.9 diesel
- CL 69 ALV
|
|
Corneliu Panait |
![]()
Post
#55
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 26 November 06 ![]() |
Am si eu aceeasi problema stresanta cu un Fiat Doblo 2002 1.9D cu pompa Lucas. Acum masina este la reparat la un atelier specializat in pompe de injectie Bosch pentru remediere. Sunt tare curios daca se rezolva problema!
|
--------------------
Renault
Megane Classic
2000 / 2001
- CT 07 PWK
|
|
Corneliu Panait |
![]()
Post
#56
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 26 November 06 ![]() |
Din pacate, interventia la service-ul Bosch s-a soldat doar cu cheltuirea a 400 roni degeaba. Mi-au curatat valvele de la pompa, parca trage mai bine acum, dar problema la pornire persista. Mecanicul mi-a promis ca va schimba si senzorul de rotatie a rotorului din pompa, sa vedem daca are efectul scontat, dar trebuie sa astept piesa respectiva ceva timp, va fi comandata in Turcia. Am curatat firele de masa si am legat si un alt cablu intre - baterie si firul de masa de la calculator. NICI O MODIFICARE.
This post has been edited by Corneliu Panait: 24 Dec 2008, 01:03 |
--------------------
Renault
Megane Classic
2000 / 2001
- CT 07 PWK
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#57
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Si ce treaba are Fiat-ul cu Solenza ... ?
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
dorelus |
![]()
Post
#58
|
Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 26 December 08 ![]() |
PT.Kia ai descris un defect clasic bujii incandescente uzate
|
--------------------
dacia
solenza 1,9 d
2003
- is04yyl
|
|
danono |
![]()
Post
#59
|
Ala care intreaba mult Group: Members Posts: 118 Joined: 12 December 07 From: Tg.Mures ![]() |
Am cumparat si eu o masina de ocazie (1000 euro) o SOLENZA CONFORT 1.9 D din 2004. Are 160.000 km, a facut taxi 3 ani. Din 2007 noiembrie masina a stat intr-un garaj fara a mai fi pornita.
Azi, dupa multe incercari nereusite de pornire (schimbat baterie, dat curent de la alta masina...), am reusit sa pornim masina dupa ce am tractat-o vreo 2 km. Problema este insa ca masina scoate fum si nu se accelereaza, daca calc acceleratia incepe sa se tureze dupa vreo 30 sec. Inainte sa merg la mecanic pot sa verific eu ceva? Stie cineva vreun mecanic bun (...si ieftin) in TG. Mures ? This post has been edited by danono: 10 Jan 2009, 12:30 |
--------------------
Dacia
Duster
2019
- MS-xx-xxx
|
|
vladgsm1 |
![]()
Post
#60
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 16 February 06 From: Mures ![]() |
Eu sunt din Ludus, daca nu ai rezolvat suna-ma 0724390701
|
--------------------
Renault
Clio
2004
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th May 2025 - 01:13 |