DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> fise dsn, cum imi dau seama ca sunt gata?!

eudin_umarian
post 20 Jan 2006, 12:49
Post #1


.........


Group: Members
Posts: 280
Joined: 15 January 06
From: constanta




sa o iau pe rand!:)are un tremurat in relanti,se misca maneta de viteze si parca tuseste usor teava de esapament.am schimbat bujiile,am bagat solutie curatat injectoare cumparata de la benzinarie,am bagat niste forje,dar nici o schimbare,ba parca tremura mai rau!am scos fisele pe rand,par sa functioneze normal,adica motorul tremura mai tare in momentul cand scot o fisa...problema e ca fisa 4,era foarte incinsa,nu am putut tine degetele pe ea. ohmy.gif cum imi dau seama daca e de la fise sau intr-adevar de la injectoare fara sa mai alerg pe la service-uri auto?!ajutooor! mellow.gif


--------------------
iadacia Logan 1.5 dCi 2006 Ambition - ? 00 ???
stiu ca nu stiu nimic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_slz
post 20 Jan 2006, 12:57
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.162
Joined: 17 July 05
From: BUCURESTI S6




Verifica-le rezistentele cu un multimetru. Cele de slz au valori asemanatoare, corespunzatoare unor lunigimi aproximativ egale....simplu nu??



--------------------
dacia Astra H Cosmo 2008 - b xx sef
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 20 Jan 2006, 13:00
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




daca ai injectoare infundate, solutia aia si forjele nu-ti folosesc; trebuie spalate in service


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eudin_umarian
post 20 Jan 2006, 13:08
Post #4


.........


Group: Members
Posts: 280
Joined: 15 January 06
From: constanta




QUOTE(george_slz @ 20 Jan 2006, 12:57)
Verifica-le rezistentele cu un multimetru. Cele de slz au valori asemanatoare, corespunzatoare unor lunigimi aproximativ egale....simplu nu??
*



blink.gif simplu pentru tine...pe mine m-ai bagat in ceata.fii mai explicit te rog!
fa-ti mila de un biet membru incepator si zi-mi pe romaneste,frate! dry.gif


--------------------
iadacia Logan 1.5 dCi 2006 Ambition - ? 00 ???
stiu ca nu stiu nimic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_slz
post 20 Jan 2006, 13:30
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.162
Joined: 17 July 05
From: BUCURESTI S6




Iei un multimetru, il treci pe masurare rezistente pe ordinul kiloohmilor si masori pe rand fiecare fisa, o scoti o masori si o bagi fix unde era. Tu trebuie sa citesti marimi care sa varieze cu cateva unitati de la o fisa la alta. Daca o fisa are probleme are pt ca e intrerupta, caz in care masuratoarea va iesi 0 sa in afara scalei, sau va avea rezistenta de ordinul megaohmilor, caz in care nu prea mai transmite scanteie de intensitate buna. Un tip posesor de multimetru digital te poate ajuta la citirea valorilor pt fiecare fisa in parte, reti, notezi valoarea si analizezi.

Spun astea pt ca eu am masurat la masina mea, chiar daca nu facea probleme insa am facut-o de cuiozitate. Am avut experiente dintr-astea si la berlina, acolo erau valori diferite dar de acelasi ordin.

Atentie... Nu te arunca cu capul inainte la a achizitiona fise sau altceva, verifica pe rand si la final sa tragem niste concluzii .


--------------------
dacia Astra H Cosmo 2008 - b xx sef
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andu
post 20 Jan 2006, 17:23
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 294
Joined: 24 May 02
From: Bucuresti




S-ar putea sa fiu off-topic, dar as vrea sa inteleg si eu principiul asta de masurare

Fisele sunt niste fire , niste conductori, nu? Asta inseamna ca masuratoarea ar trebui sa fie apropiata de 0 ca altfel nu mai conduce mare lucru.Asta ar insemna ca trecerea pe scala kilo nu va indica vreo valoare folositoare in afara de 0, nu? Acum depinde si intre ce faci tu masuratorile. Daca scoti o fisa cu totul si masori intre cele doua capete ale ei, atunci o masuratoare de 0 ar trebui sa te multumeasca. Daca nu indica nimic, inseamna ca nu mai conduce nimic si asta e. Daca masori intre unul dintre capete si masa masinii, se schimba putin situatia. Daca ai lasat capatul dinspre bujie bagat, n-ar trebui sa vezi nimic, orice rezistenta indicand o posibila scurgere la masa. Daca ai scos capatul dinspre bujie, atunci ai sa masori probabil rezistenta interna a bobinei.

Ca sa ies din off
In cazul in care fisa e foarte incinsa, asta poate insemna un contact imperfect. Fie la unul din capete (mizerie) fie intern si atunci se schimba.


--------------------
Opel Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS.... 2006 - fost GGA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 20 Jan 2006, 18:06
Post #7


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Si ca metoda real-eficienta (ca aia cu masuratul e... SF, nu se intreaba Andu degeaba), fisele se mai pot schimba 2 cate 2 (inte ele) - mai se intind, mai se trag, merge de o proba.
Si nu stiu de ce, dar cand vorbim de fisa nr. 4 parca vorbim de fisa de langa cureaua de accesorii.
Daca de acea fisa vorbim, atunci ea este normal sa fie mai incinsa, pentru ca in zona este un curent de aer cald creat de cureaua e accesorii si fuliile ei.
Dar schimba in zona fisele intre ele si vezi daca si asa fac (da nu uita sa schimbi si pe bobina... Daca era vorba de cilindrii 2 si 3 atunci se puteau schimba fisele intre ele fara a le schimba si pe bobina, ca bobina da scanteie pe 2 cilindrii o data - pe 1 si 4, si pe 2 si 3)

Eu zic ca in cazul dat problema e de la alimentare, sau evacuare (usor infundata). Dar cel mai plauzibil e de la alimentare.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eudin_umarian
post 20 Jan 2006, 18:53
Post #8


.........


Group: Members
Posts: 280
Joined: 15 January 06
From: constanta




QUOTE(klaus @ 20 Jan 2006, 18:06)
Si ca metoda real-eficienta (ca aia cu masuratul e... SF, nu se intreaba Andu degeaba), fisele se mai pot schimba 2 cate 2 (inte ele) - mai se intind, mai se trag, merge de o proba.
Si nu stiu de ce, dar cand vorbim de fisa nr. 4 parca vorbim de fisa de langa cureaua de accesorii.
Daca de acea fisa vorbim, atunci ea este normal sa fie mai incinsa, pentru ca in zona este un curent de aer cald creat de cureaua e accesorii si fuliile ei.
Dar schimba in zona fisele intre ele si vezi daca si asa fac (da nu uita sa schimbi si pe bobina... Daca era vorba de cilindrii 2 si 3 atunci se puteau schimba fisele intre ele fara a le schimba si pe bobina, ca bobina da scanteie pe 2 cilindrii o data - pe 1 si 4, si pe 2 si 3)

Eu zic ca in cazul dat problema e de la alimentare, sau evacuare (usor infundata). Dar cel mai plauzibil e de la alimentare.
*




inclin sa-ti dau derptate! despre fisa aia e vorba,se poate sa fie incinsa datorita aerului cald si poate motorului incins...dar daca mai sunt pareri,sunt binevenite... wink.gif


--------------------
iadacia Logan 1.5 dCi 2006 Ambition - ? 00 ???
stiu ca nu stiu nimic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_slz
post 20 Jan 2006, 19:25
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.162
Joined: 17 July 05
From: BUCURESTI S6




Daca e de la fise cam asa poti sa iti dai seama daca e in neregula. In fine nimeni nu a spus sa nu le schimbi intre ele, dar motorul are sa faca la fel daca utilizezi acolo o fisa cu probleme. Dar daca vreti low tech.....low tech sa fie.....


--------------------
dacia Astra H Cosmo 2008 - b xx sef
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 20 Jan 2006, 22:38
Post #10


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




E, lasa, ca nici aia cu masuratul fiselor nu e High Tech...
Cu mana pe inima va zic, cred ca lumea nu prea a masurat conductori la viata ei.
Ia spuneti-mi si mie, ca-s mai profan, care este rezistenta unei fise de bujii? Mai ales ca avem aparatul pe kilo-ohmi, nu?
Ca va fac eu apoi un calcul de grosimea conductorului (in functie de lungimea lui si de constanta de rezistivitate a materialului), si o sa vedeti daca suporta intensitatile si curentii de trec prin el.
Si cred ca ar da o grosime atat de mica, ca si paianjenii ar fi invidiosi.
Da' numai ziceti de rezistenta, ca de manual de clasa a 10 de fizica, fac eu rost pentru celelalte calcule...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nik1965
post 20 Jan 2006, 23:40
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 17 June 05




Klaus intradevar rezistenta unei fise de bujie este mare deoarece conductorul din interior nu este un simplu fir conductor ci este un fir cu o rezistivitate destul de mare.
Am vazut fise care care aveau "inima" formata dintr-un fir rezistiv bobinat pe un suport textil. Acea rezistenta mare a fisei de bujie are si rol de reducere a radiatiilor electromagnetice care de regula bruiau aparatele audio de prin masini.


--------------------
dacia logan , duster 2005, 2017 - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B30YYP
post 21 Jan 2006, 00:48
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 29 May 03




Ceea ce se uzeaza la o fisa este in primul rind este izolatia exterioara (ii scade rezistenta invelisului - ceea ce e rau), acest fapt ducind la pierderi de energie spre exterior. Firul din interior eu cred ca trebuie sa aibe o rezistenta cit mai mica (ideal ar fi zero) pentru a transmite bujiei energia de la bobina fara pierderi. Corect?

PS: La fisele ce prezinta pierderi se pot vedea, pe intuneric, scintei ce se produc pe linga fise spre masa masinii. Adica pierderi.

Parerea mea smile.gif


--------------------
Dacia Logan 2007, Prestige 1,6 16V - ??-??-???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 21 Jan 2006, 12:55
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Nu spui nimic de numarul de km. Mie un mecanic mi - a spus ca fisele nu se duc mai devreme de 80.000 km (exista desigur si exceptii) si ca atunci cand se duc se comporta motorul ca si cand ai avea injectoarele infundate. Foarte adevarat.

Pe de alta parte, nu vad ce mare 'problema inginereasca' ai tu legat de aspectul asta. Este foarte simplu sa afli daca e de la fise sau nu: te duci mataluta la un amic care are DSN si al carui motor merge bine, imprumuti fisele 5 min., le pui pe masina ta si te lamuresti imediat daca ele sunt de vina. Fara aparate de masura, dat cu parerea si alte cele.


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_slz
post 21 Jan 2006, 13:42
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.162
Joined: 17 July 05
From: BUCURESTI S6




He he Klaus iti sapi singurel gropitza. De ce nu iei tu fisa si nu o despici.
In fine faceti testul voi insiva si daca veti obtine rezultate identice pe toate fisele totul e bine.

Insa va rog eu sa nu mai ciuguliti din gura mecanicilor si vanzatorilor de magazine. Azi mi s-a dus releul de semnalizare si niste vanzatori de magazine mi-au servit rahaturi de-ale lor. Desigur as fi avut o poveste buna de spus pe seama intamplarii si niste sfaturi bune dat, dar ma abtin, pt ca oricum nu va pasa wink.gif.


--------------------
dacia Astra H Cosmo 2008 - b xx sef
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 21 Jan 2006, 23:39
Post #15


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




In urma documtarii pe subiectul "rezistenta fiselor de bujii" a rezultat indubitabil ca am vorbit prostii.
Intr-adevar fisele de bujii au rezistenta mare, in special pentru a elimina interferentele electromagnetice si radio.
Daca cele radio ar deranja anumite aparate audio, cele electromagnetice ar deranja calculatorul care gestioneaza motorul si comunicatiile cu senzorii de pe motor.
Se vehiculeaza rezistente diferite pe metru de "cablu" - de la 1Kohm la 15 Kohmi / foot (30 cm) de "cablu"
Desi unele surse suficient de autorizate (Bosch) zic de rezistenta f. mica pentru transfer maxim de energie ( http://www.boschusa.com/AutoParts/FAQs/PlugWireSets/ )
http://www.inct.net/~autotips/plugwire.htm
http://www.magnecor.com/magnecor1/truth.htm
http://www.mr2.com/TEXT/DavidKucharczyk/ignition.html
http://www.popularmechanics.com/automotive...at/1272351.html
http://www.tpub.com/content/construction/1...ss/14273_70.htm

Deci, am vorbit prostii, ce mai... Mea culpa.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 12:14
Forum Renault