Termometru de ulei, idei,instalare
![]() ![]() ![]() |
Termometru de ulei, idei,instalare
ydaniel |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
|
||
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|||
StefanT |
![]()
Post
#2
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai care-i rostul
![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#3
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
termometru de ulei!am manometru de ulei!pai greu se spus rostu!:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Dreamer |
![]()
Post
#4
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
La ce iti trebuie sa sti temperatura uleiului ?
Vrei sa tragi niste conducte in masina si sa iti montezi calorifer pe ulei ? ![]() |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
bodel |
![]()
Post
#5
|
![]() rege`n tara orbilor Group: Members Posts: 217 Joined: 2 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Sonda temperatura apa cu ceas de temperatura apa. Sonda se monteaza ori cu un "T"la sonda de presiune a uleiului ori cu reductie in locul busonului de golire a carterului inferior.
|
--------------------
dacia
1410 Sport
1989
- B 25 RLR Low Rider Sport
|
|
ROBY 06-TFA |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 652 Joined: 9 April 05 From: BRASOV ![]() |
QUOTE(bodel @ 27 Dec 2005, 21:34) Sonda temperatura apa cu ceas de temperatura apa. Sonda se monteaza ori cu un "T"la sonda de presiune a uleiului ori cu reductie in locul busonului de golire a carterului inferior. Sau direct fara reductie in locul busonului de golire.Fara un radiator de ulei s-ar putea sa te sperii de temperatura la care poate ajunge uleiul mai ales pe timp de vara.100 si umpic grade!Cam mult,nu-i asa?Dar ,te poti convinge si singur.Oricum,este util! |
--------------------
dacia
1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000
1988/2007/1986
- bv 06 tfa/bv xx ara/
|
|
bodel |
![]()
Post
#7
|
![]() rege`n tara orbilor Group: Members Posts: 217 Joined: 2 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ROBY 06-TFA @ 27 Dec 2005, 23:53) Sau direct fara reductie in locul busonului de golire.Fara un radiator de ulei s-ar putea sa te sperii de temperatura la care poate ajunge uleiul mai ales pe timp de vara.100 si umpic grade!Cam mult,nu-i asa?Dar ,te poti convinge si singur.Oricum,este util! In locul busonului de golire fara reductie intra doar sonda de temperatura apa de Lada ; nu ai de ce sa te sperii de 100 de grade. La un motor standard racirea uleiului se poate imbunatatii si fara radiator de ulei, prin sudarea unor aripioare pe baia de ulei, gen motor Skoda, BMW si altele. |
--------------------
dacia
1410 Sport
1989
- B 25 RLR Low Rider Sport
|
|
ROBY 06-TFA |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 652 Joined: 9 April 05 From: BRASOV ![]() |
Cine stie,,cunoaste!Corect domnule bodel.Respecte!
|
--------------------
dacia
1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000
1988/2007/1986
- bv 06 tfa/bv xx ara/
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#9
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bodel @ 27 Dec 2005, 22:01) Filetul busonului de golire a carterului inferior (care se mai numeste si baie de ulei) este identic cu filetul sondei de bec pentru apa (termocontact) si cu filetul sondei de ceas de temperatura apa ambele fabricate de Electroprecizia Sacele...este vorba de M18 (pasul nu-l mai retin, cred ca 1,5 mm). Si ca fapt divers, filetul manocontactului (sonda de bec pentru ulei) si filetul sondei de ceas pentru presiune ulei sunt identice cu filetul de bujie M14. Pe vremea impuscatului chiar au existat cateva articole in revista "Autoturism" si in "Almanahul auto" scrise de ing. Constantin O. Miclescu (daca memoria nu-mi joaca feste), in care era descris cu lux de amanunte cum trebuie procedat ca sa-ti montezi indicatoare suplimentare pentru presiunea, temperatura uleiului si temperatura apei...mai mult chiar, se descria si montarea unui turometru fabricat de AEM Timisoara in variantele aplicat/ingropat. La vremea respectiva, montarea unui indicator de temperatura ulei era motivata prin instabilitatea fizico-chimica a uleiului la temperaturi mai ridicate de 85 grd C...bineinteles se putea citi printre randuri ca de fapt uleiul romanesc era destul de prost, se fluidiza foarte tare la cald si scapa pe langa segmenti in camera de ardere. Tot prin masurarea temperaturii uleiului se putea controla corectitudinea regimului termic al motorului de Oltcit care era racit cu aer. A fost prima mea tentativa de tuning la D1300 a tatalui meu de al carei rezultat sunt multumit si in ziua de azi. Problema mare cu acea sonda montata in locul busonului de golire, este ca poate fi distrusa foarte usor pe drumurile accidentate...tatal meu a distrus trei sonde in felul acesta, motiv pentru care am si renuntat la aceasta indicatie. Oricum la calitatea uleiurilor care se gasesc acum pe piata, pentru acest tip de motor nu este necesara supravegerea temperaturii uleiului. Un alt motiv care implica monitorizarea temperaturii uleiului, este recomandarea constructorilor de motoare (Diesel in special) de a nu se folosi motorul la puterea nominala, atata timp cat temperatura uleiului este mai jos de 40 grd C...insa aceasta regula este valabila in general la motoarele industriale (motopompe, grupuri electrogene, etc) care au un regim de functionare cvasiconstant, la motoarele moderne de turism fiind practic imposibil de aplicat. Nu sunt la curent daca intre timp, cei de la Dacia au schimbat talia busonului de golire dar la modelele vechi in mod sigur se potriveste sonda de temperatura apa de Sacele. This post has been edited by tunderbird: 28 Dec 2005, 13:33 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
ydaniel |
![]()
Post
#10
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
interesant!hm cum vb live!:) ca vreau sa vad de aproape!uleiiul nu trebuie sa depaseasca 120-130 de gr!cam al 150 gr e max!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
tunderbird |
![]()
Post
#11
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca deja ai manometru de ulei, presupun ca ai si termometrul pentru apa...ai putea doar sa pui in locul busonului de la baie sonda de temperatura apa si sa tragi firul la ceasul de apa din bord unde pui un comutator "APA/ULEI".
De fapt, legi prin comutator, doua sonde la acelasi ceas de temperatura...cand vrei sa monitorizezi temperatura uleiului apesi pe buton care poate fi cu retinere sau nu in functie de preferinta de monitorizare, continua sau intermitenta. |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
ydaniel |
![]()
Post
#12
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
hm,eu vreau termometru de ulei sa fie separat!asta nu stiu cum sa leg firele!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
tunderbird |
![]()
Post
#13
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Ai termometru de apa?
Se leaga identic ca la termometrul de apa numai ca la borna de sonda legi firul care vine de la sonda din baia de ulei. Daca nu ai termometru de apa atunci te ghidezi dupa manometrul de ulei...pozitionarea bornelor pe ceas este identica indiferent de tip...ai o borna de "+" care se leaga prin cheia de contact, o borna de "-" care se leaga la masa si o borna care se leaga la sonda...nu mai retin pozitia celor trei borne dar te poti orienta dupa celalalt ceas deja existent. |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
ydaniel |
![]()
Post
#14
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
da am.cand se mai incalzeste afara ma apuc de montaj.am vb cu un nene si mi-a zis cum se face!simplu,dar trebuie sa fac rost de un indicator de bord.imi plac mult alea care sunt pe autobuzele daf,de prin bucuresti,de fpat de acolo mi-am zis sa am si eu!:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
tunderbird |
![]()
Post
#15
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai alea de pe DAF sigur nu sunt de Electroprecizia Sacele (daca nu ma insel, sunt Siemens VDO) si nu masoara temperatura uleiului din motor...masoara temperatura uleiului din transmisia automata Voith.
Cel mai simplu ar fi sa folosesti aparatura de la Sacele (sonda + ceas), nu incerca sa folosesti sonda romaneasca si ceasul din alta sursa (pentru ca-ti place tie cum arata) pentru ca nu sunt compatibile. This post has been edited by tunderbird: 12 Jan 2006, 11:22 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
tm8bnz |
![]()
Post
#16
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
Respectele mele tunderbird...in sfarsit un post ce e foarte folositor.
Micile trucuri... ![]() Acum trebuie sa vad si eu daca la baia de R5GTT au pus baietii alt filet,dar ma indoiesc...sa vedem de merge ! |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#17
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
bine.pana cand da caldura ;mai vb!deci eu vreau ceas separat pt temp uleiului,nu sa-l folosesc alternativ pe cel de apa!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st May 2025 - 06:15 |