DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Termometru de ulei, idei,instalare

ydaniel
post 26 Dec 2005, 20:55
Post #1


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




hm,a mai montat cineva un termometru de ulei pe berlineza?>:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 26 Dec 2005, 21:46
Post #2


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Pai care-i rostul smile.gif Sau te referi la indicator presiune?


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 26 Dec 2005, 21:49
Post #3


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




termometru de ulei!am manometru de ulei!pai greu se spus rostu!:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 26 Dec 2005, 22:40
Post #4


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




La ce iti trebuie sa sti temperatura uleiului ?
Vrei sa tragi niste conducte in masina si sa iti montezi calorifer pe ulei ? biggrin.gif


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodel
post 27 Dec 2005, 21:34
Post #5


rege`n tara orbilor


Group: Members
Posts: 217
Joined: 2 April 04
From: Bucuresti




Sonda temperatura apa cu ceas de temperatura apa. Sonda se monteaza ori cu un "T"la sonda de presiune a uleiului ori cu reductie in locul busonului de golire a carterului inferior.


--------------------
dacia 1410 Sport 1989 - B 25 RLR
Low Rider Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ROBY 06-TFA
post 27 Dec 2005, 21:53
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 652
Joined: 9 April 05
From: BRASOV




QUOTE(bodel @ 27 Dec 2005, 21:34)
Sonda temperatura apa cu ceas de temperatura apa. Sonda se monteaza ori cu un "T"la sonda de presiune a uleiului ori cu reductie in locul busonului de golire a carterului inferior.
*


Sau direct fara reductie in locul busonului de golire.Fara un radiator de ulei s-ar putea sa te sperii de temperatura la care poate ajunge uleiul mai ales pe timp de vara.100 si umpic grade!Cam mult,nu-i asa?Dar ,te poti convinge si singur.Oricum,este util!


--------------------
dacia 1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000 1988/2007/1986 - bv 06 tfa/bv xx ara/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodel
post 27 Dec 2005, 22:01
Post #7


rege`n tara orbilor


Group: Members
Posts: 217
Joined: 2 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(ROBY 06-TFA @ 27 Dec 2005, 23:53)
Sau direct fara reductie in locul busonului de golire.Fara un radiator de ulei s-ar putea sa te sperii de temperatura la care poate ajunge uleiul mai ales pe timp de vara.100 si umpic grade!Cam mult,nu-i asa?Dar ,te poti convinge si singur.Oricum,este util!
*



In locul busonului de golire fara reductie intra doar sonda de temperatura apa de Lada ; nu ai de ce sa te sperii de 100 de grade. La un motor standard racirea uleiului se poate imbunatatii si fara radiator de ulei, prin sudarea unor aripioare pe baia de ulei, gen motor Skoda, BMW si altele.


--------------------
dacia 1410 Sport 1989 - B 25 RLR
Low Rider Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ROBY 06-TFA
post 27 Dec 2005, 22:07
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 652
Joined: 9 April 05
From: BRASOV




Cine stie,,cunoaste!Corect domnule bodel.Respecte!


--------------------
dacia 1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000 1988/2007/1986 - bv 06 tfa/bv xx ara/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 28 Dec 2005, 13:13
Post #9


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(bodel @ 27 Dec 2005, 22:01)
In locul busonului de golire fara reductie intra doar sonda de temperatura apa de Lada
*



Filetul busonului de golire a carterului inferior (care se mai numeste si baie de ulei) este identic cu filetul sondei de bec pentru apa (termocontact) si cu filetul sondei de ceas de temperatura apa ambele fabricate de Electroprecizia Sacele...este vorba de M18 (pasul nu-l mai retin, cred ca 1,5 mm).
Si ca fapt divers, filetul manocontactului (sonda de bec pentru ulei) si filetul sondei de ceas pentru presiune ulei sunt identice cu filetul de bujie M14.

Pe vremea impuscatului chiar au existat cateva articole in revista "Autoturism" si in "Almanahul auto" scrise de ing. Constantin O. Miclescu (daca memoria nu-mi joaca feste), in care era descris cu lux de amanunte cum trebuie procedat ca sa-ti montezi indicatoare suplimentare pentru presiunea, temperatura uleiului si temperatura apei...mai mult chiar, se descria si montarea unui turometru fabricat de AEM Timisoara in variantele aplicat/ingropat.

La vremea respectiva, montarea unui indicator de temperatura ulei era motivata prin instabilitatea fizico-chimica a uleiului la temperaturi mai ridicate de 85 grd C...bineinteles se putea citi printre randuri ca de fapt uleiul romanesc era destul de prost, se fluidiza foarte tare la cald si scapa pe langa segmenti in camera de ardere.
Tot prin masurarea temperaturii uleiului se putea controla corectitudinea regimului termic al motorului de Oltcit care era racit cu aer.

A fost prima mea tentativa de tuning la D1300 a tatalui meu de al carei rezultat sunt multumit si in ziua de azi.

Problema mare cu acea sonda montata in locul busonului de golire, este ca poate fi distrusa foarte usor pe drumurile accidentate...tatal meu a distrus trei sonde in felul acesta, motiv pentru care am si renuntat la aceasta indicatie.
Oricum la calitatea uleiurilor care se gasesc acum pe piata, pentru acest tip de motor nu este necesara supravegerea temperaturii uleiului.

Un alt motiv care implica monitorizarea temperaturii uleiului, este recomandarea constructorilor de motoare (Diesel in special) de a nu se folosi motorul la puterea nominala, atata timp cat temperatura uleiului este mai jos de 40 grd C...insa aceasta regula este valabila in general la motoarele industriale (motopompe, grupuri electrogene, etc) care au un regim de functionare cvasiconstant, la motoarele moderne de turism fiind practic imposibil de aplicat.

Nu sunt la curent daca intre timp, cei de la Dacia au schimbat talia busonului de golire dar la modelele vechi in mod sigur se potriveste sonda de temperatura apa de Sacele.

This post has been edited by tunderbird: 28 Dec 2005, 13:33


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 29 Dec 2005, 19:45
Post #10


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




interesant!hm cum vb live!:) ca vreau sa vad de aproape!uleiiul nu trebuie sa depaseasca 120-130 de gr!cam al 150 gr e max!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 30 Dec 2005, 14:46
Post #11


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Daca deja ai manometru de ulei, presupun ca ai si termometrul pentru apa...ai putea doar sa pui in locul busonului de la baie sonda de temperatura apa si sa tragi firul la ceasul de apa din bord unde pui un comutator "APA/ULEI".

De fapt, legi prin comutator, doua sonde la acelasi ceas de temperatura...cand vrei sa monitorizezi temperatura uleiului apesi pe buton care poate fi cu retinere sau nu in functie de preferinta de monitorizare, continua sau intermitenta.


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 30 Dec 2005, 18:41
Post #12


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




hm,eu vreau termometru de ulei sa fie separat!asta nu stiu cum sa leg firele!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 9 Jan 2006, 17:54
Post #13


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Ai termometru de apa?

Se leaga identic ca la termometrul de apa numai ca la borna de sonda legi firul care vine de la sonda din baia de ulei.

Daca nu ai termometru de apa atunci te ghidezi dupa manometrul de ulei...pozitionarea bornelor pe ceas este identica indiferent de tip...ai o borna de "+" care se leaga prin cheia de contact, o borna de "-" care se leaga la masa si o borna care se leaga la sonda...nu mai retin pozitia celor trei borne dar te poti orienta dupa celalalt ceas deja existent.



--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 12 Jan 2006, 09:39
Post #14


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




da am.cand se mai incalzeste afara ma apuc de montaj.am vb cu un nene si mi-a zis cum se face!simplu,dar trebuie sa fac rost de un indicator de bord.imi plac mult alea care sunt pe autobuzele daf,de prin bucuresti,de fpat de acolo mi-am zis sa am si eu!:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 12 Jan 2006, 11:15
Post #15


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Pai alea de pe DAF sigur nu sunt de Electroprecizia Sacele (daca nu ma insel, sunt Siemens VDO) si nu masoara temperatura uleiului din motor...masoara temperatura uleiului din transmisia automata Voith.

Cel mai simplu ar fi sa folosesti aparatura de la Sacele (sonda + ceas), nu incerca sa folosesti sonda romaneasca si ceasul din alta sursa (pentru ca-ti place tie cum arata) pentru ca nu sunt compatibile.

This post has been edited by tunderbird: 12 Jan 2006, 11:22


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tm8bnz
post 12 Jan 2006, 16:11
Post #16


turbomatic


Group: Members
Posts: 379
Joined: 13 March 05
From: RO,TM




Respectele mele tunderbird...in sfarsit un post ce e foarte folositor.
Micile trucuri... rolleyes.gif
Acum trebuie sa vad si eu daca la baia de R5GTT au pus baietii alt filet,dar ma indoiesc...sa vedem de merge !


--------------------
Dacia 1.3T / Renault 5 GTT - 1986 / 1988 - TM8BNZ / TM88BNZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 13 Jan 2006, 21:01
Post #17


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




bine.pana cand da caldura ;mai vb!deci eu vreau ceas separat pt temp uleiului,nu sa-l folosesc alternativ pe cel de apa!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st May 2025 - 06:15
Forum Renault