Coeficient sonda lamda
![]() ![]() ![]() |
Coeficient sonda lamda
rogilg |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 27 July 04 From: Aiud, ALBA ![]() |
|
||
--------------------
dacia
logan
- AB-05-FBZ
|
|||
Ov |
![]()
Post
#2
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.526 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
valorile nu sunt standard, la berlina de exemplu, plaja este intre 0,1 si 0,9 V. Daca umbli la sonda lambda (si ai putea sa calculezi si sa pui o rezistenta in serie cu ea, sa-ti modifice tensiunea la iesire), nu stiu daca o sa reusesti un consum mai mic, dar un motor puturos care nu merge bine o sa obtii SIGUR.
Iti atasez un grafic, poate te ajuta cu ceva (e valabil la sonda de berlina): Attached thumbnail(s) lambda.jpg ( Size: 4.64k ) Number of downloads: 267 |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
is11fiz |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 4 December 03 From: Iasi ![]() |
Eu m-am jucat la sonda lambda marind tensiunea, ca sa obtin amestec mai bogat. Rezultatele nu au fost insa fericite, inafara ca scoteam fum mult pe teava, sau masina mergea chiar f.f. prost. Banuiesc deci ca nici in sens invers nu vei reusi sa faci ceva bun asa,'pe genunchi'. Ai grija daca incepi sa umbli la chestia asta, fiindca din cate stiu eu un amestec prea sarac dauneaza chiar motorului, producand detonatii (auto-aprinderi). La cel bogat risti doar sa te tina catalizatorul un pic mai putin.
Inca o chestie, curentul dat de sonda lambda e foarte mic, deci daca pui un divizor de tensiune, sa fie rezistente cu valoare de ordinul mohm sau mai mult. Mai bine pui si un repetor inainte. Bafta! |
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#4
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Sonda lambda e mai bine sa fie lasata in paxce. Nu mi-o luati in nume de rau, dar nu faceti nimic bun daca va jucati la ea. Daca ii dati o valoare fixa atunci vor exista probleme in perioada imediata dupa pornire, cand amestecul trebuie sa fie mai bogat, motorul fiind rece. Nu o sa tina relanti-ul si motorul va face ca toti aia. In mers, o valoare fixa iar nu e indicata, pentru ca amestecul se face in functie de diversi parametri, o valoare fixa neputand sa corespunda intotdeauna realitatii.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
O valoare fixa in mers va fi interpretata ca defect de catre calculator! Si va intra in modul degradat!
|
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
is11fiz |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 4 December 03 From: Iasi ![]() |
Nu a vorbit nimeni sa fie pusa intr-un punct fix. Ideea e sa ii maresti proportional tensiunea (cu un amplificator operational) sau sa i-o scazi proportional (cu un divizor rezistiv).
|
-------------------- |
|
rogilg |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 27 July 04 From: Aiud, ALBA ![]() |
ideea era daca s-ar putea reduce voltajul sondei pana la 0.090 si ce efecte ar avea asupra motorului.
|
--------------------
dacia
logan
- AB-05-FBZ
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#8
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
De redus voltajul se poate reduce. Sunt atatea modalitati. Dar nu o sa aiba efecte benefice pentru motor.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
rogilg |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 27 July 04 From: Aiud, ALBA ![]() |
tot in manualul de intretinere scrie ca nu este autorizata nici o rectificare de chiulosa (adica nu are cota de reparatie?) De ce?
|
--------------------
dacia
logan
- AB-05-FBZ
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#10
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pentru ca se mareste compresia. La DSN si-asa compresia este destul de mare. Daca se mareste si mai mult exista riscul aparitiei autoaprinderii, in special la benzina din Ro, care numai cifra octanica de la pompa nu are.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
rogilg |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 27 July 04 From: Aiud, ALBA ![]() |
ok
am inteles se poate inchide topicul |
--------------------
dacia
logan
- AB-05-FBZ
|
|
Marty |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Topic inchis la cererea initiatorului!
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th July 2025 - 17:34 |