DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Coeficient sonda lamda

rogilg
post 14 Sep 2004, 15:03
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 27 July 04
From: Aiud, ALBA




Am citit in manualul de intretinere al DSN ca lamda=intre 0.8 si 1.05 daca mai retin bine.
Din cate am citit prin manualele de motoare consumul cel mai mic este la lambda=1.15 (cel mai sarac si cu puterea cea mai mica).
Intrebarea mea este se poate inlocui sonda sau rescrie softul la ECU pt ca sonda sa stie de lambda=1.15 (pentru un consum mai redus de benzina)?
Sau ce alte posibilitati tehnice ar exista pentru reducerea consumului consumului de benzina?
Pentru cei ce au instalatii GPL, pana la ce valoare se poate ajunge cu consumul pe GPL prin inchiderea robinetului dar fara sa apara probleme tehnice.
Va multumesc.


--------------------
dacia logan - AB-05-FBZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 14 Sep 2004, 15:41
Post #2


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




valorile nu sunt standard, la berlina de exemplu, plaja este intre 0,1 si 0,9 V. Daca umbli la sonda lambda (si ai putea sa calculezi si sa pui o rezistenta in serie cu ea, sa-ti modifice tensiunea la iesire), nu stiu daca o sa reusesti un consum mai mic, dar un motor puturos care nu merge bine o sa obtii SIGUR.

Iti atasez un grafic, poate te ajuta cu ceva (e valabil la sonda de berlina):

Attached thumbnail(s)
lambda.jpg ( Size: 4.64k ) Number of downloads: 267


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
is11fiz
post 14 Sep 2004, 16:47
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 4 December 03
From: Iasi




Eu m-am jucat la sonda lambda marind tensiunea, ca sa obtin amestec mai bogat. Rezultatele nu au fost insa fericite, inafara ca scoteam fum mult pe teava, sau masina mergea chiar f.f. prost. Banuiesc deci ca nici in sens invers nu vei reusi sa faci ceva bun asa,'pe genunchi'. Ai grija daca incepi sa umbli la chestia asta, fiindca din cate stiu eu un amestec prea sarac dauneaza chiar motorului, producand detonatii (auto-aprinderi). La cel bogat risti doar sa te tina catalizatorul un pic mai putin.
Inca o chestie, curentul dat de sonda lambda e foarte mic, deci daca pui un divizor de tensiune, sa fie rezistente cu valoare de ordinul mohm sau mai mult. Mai bine pui si un repetor inainte.
Bafta!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 15 Sep 2004, 11:30
Post #4


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Sonda lambda e mai bine sa fie lasata in paxce. Nu mi-o luati in nume de rau, dar nu faceti nimic bun daca va jucati la ea. Daca ii dati o valoare fixa atunci vor exista probleme in perioada imediata dupa pornire, cand amestecul trebuie sa fie mai bogat, motorul fiind rece. Nu o sa tina relanti-ul si motorul va face ca toti aia. In mers, o valoare fixa iar nu e indicata, pentru ca amestecul se face in functie de diversi parametri, o valoare fixa neputand sa corespunda intotdeauna realitatii.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 15 Sep 2004, 11:44
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




O valoare fixa in mers va fi interpretata ca defect de catre calculator! Si va intra in modul degradat!


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
is11fiz
post 15 Sep 2004, 12:26
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 4 December 03
From: Iasi




Nu a vorbit nimeni sa fie pusa intr-un punct fix. Ideea e sa ii maresti proportional tensiunea (cu un amplificator operational) sau sa i-o scazi proportional (cu un divizor rezistiv).


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rogilg
post 15 Sep 2004, 14:20
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 27 July 04
From: Aiud, ALBA




ideea era daca s-ar putea reduce voltajul sondei pana la 0.090 si ce efecte ar avea asupra motorului.


--------------------
dacia logan - AB-05-FBZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 15 Sep 2004, 17:06
Post #8


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




De redus voltajul se poate reduce. Sunt atatea modalitati. Dar nu o sa aiba efecte benefice pentru motor.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rogilg
post 16 Sep 2004, 07:55
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 27 July 04
From: Aiud, ALBA




tot in manualul de intretinere scrie ca nu este autorizata nici o rectificare de chiulosa (adica nu are cota de reparatie?) De ce?


--------------------
dacia logan - AB-05-FBZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 16 Sep 2004, 11:52
Post #10


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Pentru ca se mareste compresia. La DSN si-asa compresia este destul de mare. Daca se mareste si mai mult exista riscul aparitiei autoaprinderii, in special la benzina din Ro, care numai cifra octanica de la pompa nu are.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rogilg
post 16 Sep 2004, 14:06
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 27 July 04
From: Aiud, ALBA




ok
am inteles
se poate inchide topicul


--------------------
dacia logan - AB-05-FBZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 16 Sep 2004, 14:21
Post #12


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Topic inchis la cererea initiatorului!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th July 2025 - 17:34
Forum Renault