DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> ... Am nevoie de un sfat, DSN - Confort

oringi
post 27 Jul 2007, 10:00
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 27 July 07




salutare,

sunt intr-un impas.. am incercat sa aflu raspunsul fara sa mai creez un nou topic dar nu am reusit... Sper sa nu "trageti in pianist" si sa aveti rabdare si bunavointa sa imi spuneti ce sa fac..

Am o DSN Confort din 2002, 60.000km, revizii regulate inclusiv ultima de distributie. NU am avut probleme deloc pana acum o luna cand m-am trezit cu o balta de benzina sub masina si dansa nu mai pornea. Am descoperit si remediat pe moment problema: furtunul de alimentare de benzina de la rezervor era sarit din mufa de la filtrul de benzina. Am fost la Cobalcescu si cei de acolo mi-au spus ca aveam filtrul infundat. L-am schimbat. Dupa ce am plecat de acolo a inceput circul: masina "dadea in nas" ca o babuta pe carburator si chiar mi se prea motorul la relanti si in mers. Apoi pornea instant la prima cheie. M-am intors acolo mi-au spus ca poate fi pompa de benzina. Am schimbat-o(cica ar fi cost plina de nisip), am curatat injectoarele si am facut revizia de 60k cu tot pomelnicul inclusiv bujii noi. Toate bune si frumoase... am mers ok si fara probleme o saptamana pana cand simptomele au reaparut: oprit de motor si ruperi de cuplu de putere... mai nou.. nu mai porneste instant dupa ce mi se opreste motorul ci la a doua cheie. Am mai intrebat in stanga si in dreapta si mai am doua sugestii: fisele de bujii(schimbate acum 20k) sau bobina de inductie. Plus faptul ca la diagnoza nu se poate vedea nimic daca nu este din cauza electrica(electronica).

ce ma sfatuiti? ce sa mai schimb? unde sa ma duc..?
Azi am de gand sa cumpar si fisele de bujii..



--------------------
DSN DSN 2002 - Confort - B88BBB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 27 Jul 2007, 12:11
Post #2


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




Păi dacă zici că (cică) ar fi fost pompa nașpa, la rezervor s-a uitat cineva?


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
preghicialex
post 27 Jul 2007, 12:17
Post #3


Z


Group: Members
Posts: 240
Joined: 10 August 06




Nu zice Dragos rau. Daca pompa era plina de nisip, era nisip si in rezervor. Nisip care nu prea are ce cauta acolo. Cum ajunge acolo? Mai mult ca sigur a crapat cotul de la busonul de alimentare, si tot praful si jegul de pe strazi e aruncat pe acolo in rezervor.

Eu iti propun inainte sa schimbi iar pompa, sa dai jos rezervorul, verifici cotul, il schimbi daca este crapat si apoi speli panarama aia de rezervor. (De ce panarama? Pentru ca rugineste pe interior sad.gif )


--------------------
X Y Z
Ex: SuperNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oringi
post 27 Jul 2007, 12:37
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 27 July 07




multam mult de raspuns. Sunt surprins de prmptitudine. :-)
-rezervorul a fost verificat, era curat si fara rugina.
-la varianta cu cotul posibil crapat nu m-am gandit, insa... daca ar fi asa nu ar mai face presiune in rezervor(fas-ul care se aude cand scot busonul sa alimentez)..??
- deci pana la urma tot de pompa si rezervor trebuie sa ma leg...?


--------------------
DSN DSN 2002 - Confort - B88BBB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
preghicialex
post 27 Jul 2007, 15:16
Post #5


Z


Group: Members
Posts: 240
Joined: 10 August 06




Daca face "fass" cand deschizi busonul ar trebui sa fie etans. Si atunci problema ta nu se trage de acolo. Si pompele de benzina nu cedeaza asa usor, astfel incat sa tina sub o saptamana. Ciudata explicatia celor de la service cu "era plina de nisip domle'". Nisipul in rezervor numai pe la cotul acela poate ajunge. Dar cum am zis daca face "fass" atunci e sub presiune rezervorul.

Se poate sa piarda presiune in rampa de injectie. Asa s-ar explica si pornirea la a doua cheie dupa ce se opreste, pompa de benzina munceste ceva pana amorseaza iar circuitul. De ce pierde presiunea mai exact nu stiu. Dar sunt persoane pe forum care cred ca stiu. Klaus? biggrin.gif



--------------------
X Y Z
Ex: SuperNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oringi
post 28 Jul 2007, 19:01
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 27 July 07




tks pentru explicatie... acelasi gand il aveam si eu vis-a-vis de presiunea din rezervor si fass-ul de la deschiderea busonului... Si pe mine m-a mirat faptul ca a cazut asa din senin pompa la 60k dupa ce am bagat benzina de la Luk... de la Ilioara... asta este.. oricum am decis sa schimb pompa dupa ce am ceru sfaturi si prin alt parti si raspunsul a fost identic...

Acum am schimbat si fisele, masina aplecat la mare si nu a mai facut nici o problema.. ce va fi ... nu stiu.. si pana alaltaieri a mers ok(cu fisele vechi) timp de o saptamana...


nu stiu daca la o eventuala diagnoza computerizata pot aparea mai multe solutii...
stie cineva?

multumiri,
Laur



--------------------
DSN DSN 2002 - Confort - B88BBB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 29 Jul 2007, 10:13
Post #7


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




Presiunea in rampa se poate pierde daca supapa de sens aflata in corpul pompei nu inchide cum trebuie.
Aproape sigur la diagnoza nu vei afla nimic, daca problema e pe circuitul de alimentare cu benzina.

This post has been edited by Amedeus: 29 Jul 2007, 10:16


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oringi
post 29 Jul 2007, 10:34
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 27 July 07




pompa fiind abia schimbata nu ar trebui sa faca probleme la supapa de sens.. ramane sa vad ce se mai intampla...


--------------------
DSN DSN 2002 - Confort - B88BBB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Geox16v
post 29 Jul 2007, 11:38
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 613
Joined: 29 March 07




Nu ai o garantie la pompa aia ? Daca spui ca sunt aceleasi simptome ar trebui sa mergi sa iti verifice presiunea acolo unde ai montat-o sau sa puna alta de proba


--------------------
EX-DACIA LOGAN PRESTIGE 2006 1,6 16v
Creierul a invins intotdeauna muschii!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 29 Jul 2007, 15:07
Post #10


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




Atenție: la DSN, regulatorul de presiune-n rampa de injecție este în capul rampei (mașina are și tur și retur), nu-i ca la SLZ sau LGN în pompă!


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oringi
post 30 Jul 2007, 14:45
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 27 July 07




.... cum si cine imi poate masura parametrii la regulatorul de presiune..?
ma cam feresc de service-uri asa zis autorizate.. nu mai am incredere..
sad.gif

update: ieri seara am recuperat masina(a fost pana la Constanta) si neregularitatile persista: se opreste in mers si are mari pierderi de cuplu.
Asta dupa ce am schimbat fisele de bujii vineri.
... as avea nevoie de o parere pertinenta inainte sa schimb si bobina de inductie.. sad.gif

This post has been edited by oringi: 31 Jul 2007, 07:51


--------------------
DSN DSN 2002 - Confort - B88BBB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oringi
post 3 Aug 2007, 09:23
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 27 July 07




... am mai intrebat pe la cateva service-uri si toata lumea ridica din umeri.. sau imi recomanda cauze pe care eu deja le-am tratat..
are cineva o recomandare..?


--------------------
DSN DSN 2002 - Confort - B88BBB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oringi
post 6 Aug 2007, 13:50
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 27 July 07




.. se pare ca am rezolvat problema. Am curatat corpul de clapeta de acceleratie. Nu am mai avut probleme..


--------------------
DSN DSN 2002 - Confort - B88BBB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spiridon
post 6 Aug 2007, 14:22
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 786
Joined: 5 May 05
From: Iasi




eu am patit o problema asemanatoare cu bujiile noi ! Una din ele era proasta, adica nu dadea scinteie; asa ca acum merg in 3 noi si una veche !


--------------------
Dacia Supernova - prima iubire, a inceput in... 2001 - IS-
inginer - frezez si programez chei, repar telecomenzi, immo off 0741024494
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luciank
post 6 Aug 2007, 21:23
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 5 April 07




Si eu am patit-o nu de mult cu bujiile noi. Noroc ca nu le-am aruncat pe cele vechi dupa schimbare ca 2 din cele noi nu functionau bine. Asa ca le-am pus pe cele vechi inapoi.


--------------------
Renault Megane 1 Hatchback 1999 1.6 16V RXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 7 Aug 2007, 00:02
Post #16


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Presiunea debitata de pompa se poate masura cu un manometru
Daca ai benzina scursa sub masina, nu te-ai gandit sa verifici intergritatea circuitlui ? Un colier destrans, un furtun, o perforatie undeva ? Pierderile de presiune datorate unei brese explica pierderile de putere.
Bujiile Equiem or fi ele de rahat, dar nici chiar asa. Cine va impiedica sa folositi Bosh, Denso, NGK ? Eu folosesc Bosh SuperPlus
De vreme ce ai ajuns sa rezolvi problema, cum de nu a vazut-o testerul ?
Sau ma intreb, ce mizerie putea fi acolo, intra-asa hal. Si cu balta de benzina cum ramane ?
Detalii. Ce a fost de vina ? Motorasul pas cu pas ? Un contact corodat ?


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oringi
post 7 Aug 2007, 22:42
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 27 July 07




... nu cred ca bujiile au fost problema.. am auzit si eu de siuatii asemanatoare si preventiv si eu folosesc Bosch de pe la 30k... preventiv.. si eu am setul de bujii vechi in masina.. "just in case"

- partea cu circuitul.. a fost inceputul-vezi primul meu post- cred ca am eliminat problema de la prima interventie; nu a mai aparut.
-partea cu testerul .. mi-e neclara.. am pus Diagnosis-ul din nou pe ea sambata la Autocobalcescu si la fel.. nici un defect.
-in ce priveste corpul de clapeta nu a fost decat dat jos si curatat spray.. era intr-adevar murdarel(.. nu am realizat asta decat dupa ce a fost curatat) dar rezultatul final este ca nu am mai "colectat" injuraturi prin intersectiile din Buc ca mi se oprea motorul... si nici nu am mai avut ruperile de cuplu..
-inainte sa plec de la service convenisem ca daca nu se rezolva sa las masina vreo doua zile sa se verifice toate masele.. si partea asta era ultima solutie intuita...

... sper ca a fost vorba doar de mizerie.. si am scapat.. ramane de vazut..
oricum va multumesc mult la toti pentru sugestii si sfaturi
smile.gif


--------------------
DSN DSN 2002 - Confort - B88BBB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th June 2025 - 14:27
Forum Renault