semnalizator electronic
![]() ![]() ![]() |
semnalizator electronic
vicogeo |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 28 December 05 ![]() |
|
||
--------------------
citroen
xsara picasso
2009
- b 20 ezi
|
|||
Ov |
![]()
Post
#2
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.521 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
am inteles ca exista deja de vanzare pt berline relee de semnalizare electronice
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(vicogeo @ 5 Jan 2006, 12:43) Salutari, a incercat cineva sa faca/moteze un semnalizator electronic in locul releului de semnalizare de la Electroprecizia? ceva de genul sa genereza un semnal de c-da pentru un tranzistor de putere care sa suporte curentul pentru becuri, si semnal audio? eu am gasit o schema intr-o carte "circuite CMOS", generarea semnalului de cda era un 555, tranzistorul de putere era un MJE3001 iar semnalizarea sonora era generata de un 4001 pe un buzzer. incerc sa il fac.... Atentie , nu stiu schema pe care o faci , dar sper ca stii ca semanlizatorul "clasic" electronic are si un circuit "de sarcina" care "semalizeaza" eventuale le defectiuni ale becurilor (intreruperea sarcinii produce o viteza mult mai mare de clipire) ? este foarte util ! |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
Radduu |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Mai este un topic pe aici si din cate am citit nu prea sunt stralucite releele electronice
|
--------------------
Dacia
1300 /1310
1983
- B If you can't find something to live for, Then you best find something to die for
|
|
gti98 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(Radduu @ 14 Jan 2006, 09:34) Pe Nova am avut din fabrica un releu electronic, dar si aici unele modele sunt mai bune, altele.... Dupa vreo 2 ani (dar putini km ) a inceput sa nu mai mearga ( alimenta continuu becurile). Pe vechea berlina imi construisem un releu cu TBA315 si executia pe releu tip 1615. A functionat perfect vreo 6 ani, pana am dat masina. Mi-a parut rau ca l-am dat, si cum aveam dificultati la gasit un integrat din ala, mi-am construit "de la zero" un alt releu, complet electronic, fara executie electromagnetica. Comutatia curentului prin becuri o face un tranzistor de putere, dar aceasta solutie nu e recomandata pentru instalatiile electrice cu probleme, cu scurtcircuite sau cu lucrari pe la "electricieni" care lucreaza "la scanteie". Majoritatea problemelor apar la releele "clasice" de la releul electromagnetic de executie, mai precis de la contactul subdimensionat. Utilizarea unui tranzistor de putere e "cu cantec". O schema cu protectie la scurtcircuit (exista si aceasta posibilitate) creste costul si mareste pierderile de putere pe elementul de comutatie. Simplificarea etajului de putere creste riscul de defectare. Asa ca voi decideti care solutie e mai buna... |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd June 2025 - 02:55 |