Le Captur v2.0, Un Duster cizelat, dar mai problematic
![]() ![]() |
Le Captur v2.0, Un Duster cizelat, dar mai problematic
MyKe89 |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|||
einstein1984 |
![]()
Post
#152
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(YRX @ 14 Dec 2020, 15:16) Oricum, greu de diagnosticat, mai ales prin serviceurile noastre. Nu cred ca are vreunul curaj sa o faca bucati. La noi (si banui ca nici francezii)nu desfac nici actuatorul ala de EGR al tau ![]() This post has been edited by einstein1984: 14 Dec 2020, 15:02 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
YRX |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Eisteine, daca ar fi problema de soft ar fi afectate toate, sau macar o parte cu versiunea respectiva, ca Renault nu face unicate. Hai sa zicem ca unii utilizatori nici nu observa, dar tot ar fi niscaiva rapoarte la activ.
La Mike sunt mai multe probleme de genul, care par sa aibe origini comune totusi. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
MyKe89 |
![]()
Post
#154
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Păi îmi arătau cum și alte două Captur cer inițializarea presiunii în pneuri, deși au setat ei cu o seară înainte.
Concluzia lor: "Nu e dom'le problemă, așa e la toate". ![]() Cert e că al meu pare să nu-mi mai ceară. ![]() Attached thumbnail(s) pres.JPG ( Size: 119.38k ) Number of downloads: 703 |
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#155
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(YRX @ 14 Dec 2020, 17:39) Eisteine, daca ar fi problema de soft ar fi afectate toate, sau macar o parte cu versiunea respectiva, ca Renault nu face unicate. Hai sa zicem ca unii utilizatori nici nu observa, dar tot ar fi niscaiva rapoarte la activ. departe de mine gandul de a zice ca alarma vietii a fost montata corect si nu a deranjat nimic La Mike sunt mai multe probleme de genul, care par sa aibe origini comune totusi. ![]() ![]() |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Muttley |
![]()
Post
#156
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Oare cum suna anunturile dealerilor pe autovit...
"Captiur de showroom, n-a circulat nici 1 metru. 17 mii km reali". |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
koldun |
![]()
Post
#157
|
![]() un om Group: Members Posts: 763 Joined: 1 November 07 From: CT ![]() |
|
--------------------
Renault
Captur
TCe 0.9 2016 Oh, I’m in no condition to drive! Wait a minute... I don’t have to listen to myself, I’m drunk...!
Homer Simpson |
|
wolfin |
![]()
Post
#158
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.792 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
MyKe....se vor rezolva problemele acu sau in primavare..citand dezvoltatorul meu.
Bucura te de masina. Lasa carcotasii Ps. Atat cat mai merge ![]() This post has been edited by wolfin: 14 Dec 2020, 18:58 |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
MyKe89 |
![]()
Post
#159
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Păi cârcotaș sunt și eu când nu merg cu ea. Ce vrei, defect profesional, am lucrat în QA și nu suport bug-urile.
![]() This post has been edited by MyKe89: 14 Dec 2020, 23:20 |
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
Agrig |
![]()
Post
#160
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.066 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(YRX @ 14 Dec 2020, 14:16) E de vazut totusi daca se mai manifesta si la altii, atunci poate fi problema de soft, daca esti caz izolat atunci mai mult as banui o problema hardware, de tdb, de cablaj etc. Daca trage cu ochiul la ABS pentru a masura viteza s`ar putra sa fie mult mai simplu, o gilma de pilitura pe senzor care sa dea ceva impuls aiurea in stationare, dintele fix in pozitie mediana si ceva deranjeaza, vint, gaia mai stie, semnal parazit de la ceva sursa in comutatie...ar trebui osciloscop pe cei 4 senzori si vazut daca nu filfiie semnalul aiurea. This post has been edited by Agrig: 15 Dec 2020, 00:08 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
MyKe89 |
![]()
Post
#161
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
S-a oprit din fâlfâială după ce am călcat frâna, deci nu e nimic fizic.
![]() |
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
torquemada |
![]()
Post
#162
|
![]() torquemada Group: Members Posts: 1.902 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Dacă ai sta cu CLiP-ul pe o astfel de mașină ai vedea viteză 0 km/h pe fiecare din cele 4 roți, iar viteza filară(radio) e tot zero, viteza semnată(can) e și aia zero doar TdB-ul are altă idee
This post has been edited by torquemada: 15 Dec 2020, 00:19 |
--------------------
DACIA
Logan II
2012 / 0.9 TCe Laureate
- B-xxx-xxx Există două feluri de oameni:
1 - Cei care pot extrapola din date incomplete |
|
Agrig |
![]()
Post
#163
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.066 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(MyKe89 @ 15 Dec 2020, 00:13) N`as elimina din prima aceasta manifestare deoarece la calcarea frinei...s`a modificat pozitia discurilor, probabil zecimi de mm insa e posibila modificarea si mai ales...totul intepeneste, nimic nu mai vibreaza. La ciudatenii low level oscioscopul este de baza, toti uita de el, avem Clip insa ala face si el ce poate. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
YRX |
![]()
Post
#164
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Nici osciloscopul nu l-ar ajuta prea mult, din pacate producatorii nu mai ofera valori electrice masurabile, asa ca de cele mai multe ori nu stii ce trebuie sa masori. Zice diagnoza "signal out of range" schimbam juma de masina fara sa stim macar cat este acest "range". Nu numai la Renault, la mai toti, doar pe la americani mai vezi valori.
Probabil face parte din noua filosofie de servisare, lucrezi cu oameni mai putin calificati, dar pe care-i ajuta diagnoza (care a devenit si mai "secreta", cu autentificari pe server, gateway protection etc.) si le da mura in gura - schimba cutare. Daca merge bine, daca nu, intervine personalul de la customer care, fie aburesc clientul ca asa e normal, fie ii dau cadou un breloc, un set de covorase sau o alarma... ![]() De aia ziceam ca n-au curaj sa-i faca masina bucati si sa vada unde e piticul ala de tot misca bordul, pana mea, esti reprezentanta, un tdb nou, un cablaj etc. o iei la bani marunti pana o faci. Dar nu stiu de unde sa o apuce, ca treaba e secreta chiar si pentru ei. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
torquemada |
![]()
Post
#165
|
![]() torquemada Group: Members Posts: 1.902 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Agrig @ 15 Dec 2020, 01:37) N`as elimina din prima aceasta manifestare deoarece la calcarea frinei...s`a modificat pozitia discurilor, probabil zecimi de mm insa e posibila modificarea si mai ales...totul intepeneste, nimic nu mai vibreaza. La ciudatenii low level oscioscopul este de baza, toti uita de el, avem Clip insa ala face si el ce poate. Am scris CLiP în loc de diagnoză (în cazul lui nu se poate așa ușor, Captur II are gateway și trebuie deblocată mașina online), ideea e că dacă interceptezi mesageria can câmpul dedicat vitezei e 0km/h și în acest caz nici mama osciloscopurilor nu te ajută. This post has been edited by torquemada: 15 Dec 2020, 08:38 |
--------------------
DACIA
Logan II
2012 / 0.9 TCe Laureate
- B-xxx-xxx Există două feluri de oameni:
1 - Cei care pot extrapola din date incomplete |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#166
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Exista vreo 2 niveluri de asistenta la producator pentru aia din service (la orange au vreo 4 parca), nu-ti da nimeni breloc pentru masina care nu merge.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Agrig |
![]()
Post
#167
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.066 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(YRX @ 15 Dec 2020, 07:22) Probabil face parte din noua filosofie de servisare, lucrezi cu oameni mai putin calificati,... Din pacate experienta spune ca nu`i doar la auto asa, luptam cu niste defectiuni la care in final mesajul era de genul "backplane board replace", in citi ani am lucrat si cite probleme am avut doar o data l`am schimbat deoarece era o mufa rupta,a fost impins un modul mai vinjos decit trebuia, insa era colacul de salvare al "diagnozei", orice era ciudat te arunca acolo si daca te punea sfintul sa respecti informatia ajungeai dupa citeva ore de munca tot acolo: backplane... ![]() In rest osciloscopul, ala nu minte, cu ala am gasit tot felul de minuni care programul de management nu le evidentia nici in versiunea advance, Clip, este pina la urma tot un soft, ce si cum citeste...este una, ce interpreteaza tdb, pare ca este alta. Problema mare este lipsa calificarii mecanicilor si mai ales marele ajutor dat incompetentei, procedurile! Respecti procedura, faci mecanic ce scrie acolo si raspunsul este mare si lat, calculatorul nu arata nimic, masina este buna! Asta fara a tine cont de cei care fac calculatorul sa arate derenjamentul cu degetul, nici aia nu pot nimeri toate manifestarile. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
psychoo |
![]()
Post
#168
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Cu osciloscopul nu poti vedea erorile de soft.
Tdb afiseaza o valoare dintr-o zona de memorie in functie de niste conditii prezente si trecute (mers cu viteza de 3-4kmh o perioada si oprirea fara sa apesi frana de ex) Daca apasarea pedalei de frana rezolva problema punctual, inseamna ca se iese din acel cod implementat prost cu o modificare a semnalului de la frana, care vine pe CAN/LIN/FlexRay/Ethernet si care genereaza o intrerupere pentru procesor fortandu-l sa execute alt cod care modifica o dependinta a primului cod. Probabil exista limitari in redarea vitezei asa mici cu frecventa dorita, astfel exista o functie care sa faca afisarea lina. Vremurile analogice au cam apus si au fost inlocuite de vremurile codului prost si netestat, sau testat de oameni platiti la kilogram care nu au habar ce fac si ponteaza niste ore doar ca sa aiba justificarea salariului. |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
Agrig |
![]()
Post
#169
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.066 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Cam asa cred toti insa realitatea bate filmul, toti cred ca nimic nu mai este analogic, totul este digital insa ... marimile de interpretat sint analogice, protocoale de mare viteza pe mai multe nivele sint in fapt tot analogice iar osciloscopul actual este doctor in a citi si linii de comunicatii, totul este sa stie protocolul.
|
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
psychoo |
![]()
Post
#170
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Degeaba stie sa citeasca CAN daca nu ai database-ul. Intr-un frame ai si 20 de semnale, iar fiecare valoare poate insemna orice. Fara o traducere te uiti la valori hexazecimale si plangi.
Database-ul il are doar reno si conti sau cine este producatorul ceasurilor |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#171
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(psychoo @ 15 Dec 2020, 12:38) Vremurile analogice au cam apus si au fost inlocuite de vremurile codului prost si netestat, sau testat de oameni platiti la kilogram care nu au habar ce fac si ponteaza niste ore doar ca sa aiba justificarea salariului. nu doar politica de cadre e de vina zic eu, ci planingurile din ce in ce mai scurte..... |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
psychoo |
![]()
Post
#172
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Tot din cauza oamenilor slab pregatiti.
Vine un meneger promite marea cu sarea, pushuie sa se termine proiectul cat mai repede fara sa tina cont de parerea expertilor(daca au asa ceva) si de obicei dupa ce se termina proiectul schimba tabara si menegiuieste in alta firma. Prinde orbul, scoate-i ochii... |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#173
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Da
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bgdrenault |
![]()
Post
#174
|
![]() bgd Group: Members Posts: 3.516 Joined: 4 February 07 From: Piatra Neamt ![]() |
Poate si lipsa de interes a cursantilor. Si a lipsei unor cerinte din partea firmei
Ca , exemplu, in reteaua vw, i am vazut mult mai profesionisti si mai implicati. Si mai aproape de client. MAi cizelati, mai curati. Ghiolbaneala mai putin... Mi au facut distributia, inainte de a se apuca au tiparit din sistem procedura si au aruncat o privire peste procedeu, etape , etc sa nu scape ceva. LA inscrierea unor probelem in fisa de service i am vazut ciulind urechile. La Renault atata am auzit: Nu, nu la noi, nu la aceste masini, noi nu dam reducere, vi se pare, nu mai cititi forumuri, asa trebuie sa fie, asa face toate., etc |
--------------------
Megane
Sedan 1,33 140 CP
2019 Intens
- XXX
|
|
Agrig |
![]()
Post
#175
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.066 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(psychoo @ 15 Dec 2020, 12:18) Degeaba stie sa citeasca CAN daca nu ai database-ul. Intr-un frame ai si 20 de semnale, iar fiecare valoare poate insemna orice. Fara o traducere te uiti la valori hexazecimale si plangi. Database-ul il are doar reno si conti sau cine este producatorul ceasurilor Nu`i chiar asa, foarte multe convertoare analog digitale transmit serial datele, SPI, I2C, daca le citesti pe alea ai o idee despre ce se intimpla acolo, nu lucrezi chiar in orb. Aia insa n`o prea vad folosita in service, nici macar nu se uita pe un bus de semnale acolo, nu`i pregatire, toti se bazeaza pe diagnoza care face fix cit a fost gindita adica da rezultate in peste 99% din cazuri daca si operatorul este "pe faza", daca prinzi acel 1% ai pus`o pe mamaliga! La masina aia ar fi interesant daca atunci cind indica ceva pe bord si o impingi citiva cum ramine informatia. Problema mare la ora asta este faptul ca menajerii inteleg ca totul se rezolva din soft, se face o balamuceala hard si dupa aceea este mai ieftin sa rezolvi totul soft, hardul fiind acceptat deja! Asta este gindirea de acum, se face un hard, mai bun sau mai rau si se refoloseste, sofrul este de baza desi are si ala la bube ... Nu se mai tine cont la singe ecranari si de interferente electrice, totul se filtreaza digital urmarea este ca apar manifestari ciudate la citeva luni/ani de la punerea in functiune. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
psychoo |
![]()
Post
#176
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Tu ai vrea in service sa desfaca mecanicii ceasurile si sa puna osciloscopul sa citeasca datele SPI si I2C? Aia e si mai complicat, acele informatii nu sunt neaparat publicate nici lui reno. Tine de implementarea facuta de supplier(continental, trw, visteon, valeo, etc) si doar ei stiu ce inseamna ce vezi acolo.
In plus, reno poate trimite ceasurile pachet la continental pentru garantie/analiza. Daca isi baga dorel nasul acolo cu letconul si face un scurt intre pini cred ca supplierul o sa il trimita pe reno la plimbare putin. Dar pe tine nu te intereseaza discutiile alea intre elementele componente ale ceasului. Intre elementele masinii(ECU) ai comunicare pe LIN\CAN\FlexRay\Ethernet dar si ceva protocoale in-house de ex intre senzorii de acceleratie si ECU airbag se discuta pe un protocol special cu modulatia curentului nu a tensiunii pentru a evita perturbatiile ce se pot induce prin fire, dar DOAR cu ECU airbag, iar acesta transmite altor ECUs prin protocoalele standard enumerate anterior. Exista categorii de mesaje/semnale si prioritati. Fiecare ECU stocheaza (teoretic) erorile de comunicare pentru fiecare mesaj in parte, iar daca semnalul este important chiar si pe semnale individuale. Exista si CRC si alive counter pentru a se asigura ca nu ramane o valoare fixa in memorie si se schimba la fiecare ciclu de transmitere. Pui diagnoza si vezi daca un ECU nu trimite date prin citirea erorii. Datele transmise tot prin diagnoza le citesti, pentru ca semnalul care trimite 255 are o interpretare, iar ECU stie ca acea valoare inseamna 12,4kmh. Iti pune aceasta valoare translatata intr-un DID/PID pe care il poti citi foarte usor din UDS. Asta e menirea diagnozei, doar ca trebuie mecanicul sa stie ca poate sa citeasca si cum interactioneaza intre ele aceste date. Cand el pune diagnoza si sterge erorile "ca sa vedem ce reapare" fara sa citeasca inainte istoricul...ce asteptari sa mai ai? |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#177
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Din ce stiu, exista destule teste de compatibilitate electromagnetica. Care se si pica, se mai pune o ferita etc. Acuma daca vrei acces handsfree sub linia de inalta tensioune o fi mai greu
![]() |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
psychoo |
![]()
Post
#178
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Exista si alea, dar functie de timpul disponibil si de redesign mai au si aia scurtaturi...
De ceva vreme testele in masina sunt foarte sumare si se releasuie produse nefinisate pe care le repara ulterior prin update-uri de soft. Clientul e testerul... Acum se lucreaza intens la OTA sa ai update ca la telefoane. Isi face singura update cand dormi. Abia astept sa aud despre cum lasi masina mergand in parcare si a doua zi nu mai porneste ca a crapat update-ul ![]() |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#179
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu sunt curios daca le blochezi si pe alea ca la telefon. TEsla fac FOTA de ani de zile, stiu ca au criterii de robustete, gen daca pica update sa mearga totusi cu versiunea N-1.
This post has been edited by einstein1984: 15 Dec 2020, 14:59 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
psychoo |
![]()
Post
#180
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 15 Dec 2020, 14:56) Eu sunt curios daca le blochezi si pe alea ca la telefon. TEsla fac FOTA de ani de zile, stiu ca au criterii de robustete, gen daca pica update sa mearga totusi cu versiunea N-1. Eu? In mod cert. Si nu doar ca la telefon. Ca la televizor, ca la router, ca la orice dispozitiv care functioneaza corect. Acasa am reguli din router + pihole de unde restrictionez tot ce e "smart" si are de gand sa imi altereze produsele fara acord. Daca nu e stricat, nu il repara. In cazul lui MyKe89 as face toate update-urile posibile pana produsul se comporta cum trebuie. Faptul ca aceste bug-uri au ajuns in posesia clientului precum si evolutia restrictiilor impuse utilizatorului pentru diagnosticarea masinii ma motiveaza sa tin fordul actual cat de mult este posibil. Ca o sa iau si o tableta cu roti, probabil, dar nu voi pleca mai departe de zona metropolintana cu ea This post has been edited by psychoo: 15 Dec 2020, 15:15 |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:18 |