DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme pornire pe benzina, dacie benzina+GPL

mcliviu
post 31 Oct 2005, 12:27
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 9 February 05
From: Bucuresti




In primul rand imi cer scuze daca postez aiurea, insa am cautat pe forum si nu am gasit solutia.
Iata problema: Dacie 88, carburatie. Masina, functioneaza ok si pe benzina, si pe GPL, aprindere electronica, bujii noi, fise noi, etc. Dimineata, la pornirea pe benzina, ma cam rog de ea, ideea e ca "ii vine" greu benzina" pentru ca ziua anterioara am oprit-o din mersul pe GPL. Momentan, ca solutie, seara cand ajung, dupa oprire, o mai pornesc o data pe benzina, si dmineata e ok. Banuiesc ca benzina se intoarce pe conducta, si dureaza un pic pana se amorseaza...
Ceva sugestii? Pls help!

This post has been edited by mcliviu: 31 Oct 2005, 12:28


--------------------
Dacia Berlina Dacia 1310 - TR-01-UDE
viata-i grea, da' trece!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
draku
post 31 Oct 2005, 12:35
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 293
Joined: 3 November 04
From: Bucuresti




pai daca o opresti pe GPL, e normal sa iti porneasca greu pe benzina, pt ca, carburatorul este gol....
cand treci de pe benzina pe GPL, treci intai pe pozitia intermediara, pana se goleste carburatorul si incepe sa se "intrerupa" mersul motorului, apoi treci pe GPL.
este asa?
atunci e clar, cand "intrerupe" inseamna ca nu mai are benzina in carburator, si deci nici dimineata nu are de unde sa fie
solutia: cand te apropii de casa, treci inapoi pe pozitia intermediara pana se umple iarasi carb-ul cu benzina si incepe sa mearga inecata, apoi treci pe benzina


--------------------
ex Dacia Nova Barkas B1000 1989 - Barkas
Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi74
post 31 Oct 2005, 12:54
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 15 July 05




QUOTE(draku @ 31 Oct 2005, 13:35)
...
solutia: cand te apropii de casa, treci inapoi pe pozitia intermediara pana se umple iarasi carb-ul cu benzina si incepe sa mearga inecata, apoi treci pe benzina
*


Total gresit. Cand treci pe pozitia intermediara nu ai alimentare nici de benzina nici de gaz. Trecerea de pe gaz pe benzina se face direct fara faza intermediara.
Problema cred ca e din reglajul avansului care e prea mic. De regula masinile cu benzina si gaz au avansul reglat mic.


--------------------
Dacia Logan 1.2 16v 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 31 Oct 2005, 13:28
Post #4


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Seara cand te apropii de casa (locul de parcare) cu vreo 100 metri inainte o turezi pe la 2000 si o treci direct pe benzina fara nici o faza intermediara. Mergi asa pana in parcare ca sa se umple toate pe acolo cu benzina astfel incat dimineata numai cand i-o mirosi a benzina sa iti fure cheia din mana asa cum a spus si cristi mai devreme.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mcliviu
post 31 Oct 2005, 14:09
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 9 February 05
From: Bucuresti




QUOTE(ionutctn @ 31 Oct 2005, 13:28)
Seara cand te apropii de casa (locul de parcare) cu vreo 100 metri inainte o turezi pe la 2000 si o treci direct pe benzina fara nici o faza intermediara. Mergi asa pana in parcare ca sa se umple toate pe acolo cu benzina astfel incat dimineata numai cand i-o mirosi a benzina sa iti fure cheia din mana asa cum a spus si cristi mai devreme.
*



Daca o dau direct pe benzina, se opreste instantaneu. Cred ca e nevoie de un fel de electropompa plus supapa, care sa aduca benzina cat mai aproape de carburator. Asta e parerea mea de om care n-are treaba cu masinile...daca era computer...stiam ce sa-i fac biggrin.gif


--------------------
Dacia Berlina Dacia 1310 - TR-01-UDE
viata-i grea, da' trece!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi74
post 31 Oct 2005, 14:15
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 15 July 05




QUOTE(mcliviu @ 31 Oct 2005, 15:09)
Daca o dau direct pe benzina, se opreste instantaneu. Cred ca e nevoie de un fel de electropompa plus supapa, care sa aduca benzina cat mai aproape de carburator. Asta e parerea mea de om care n-are treaba cu masinile...daca era computer...stiam ce sa-i fac  biggrin.gif
*




!!! cum sa se opreasa instantaneu daca masina e in mers? Faza intermediara inseamna nici un fel de alimentare.

This post has been edited by cristi74: 31 Oct 2005, 14:15


--------------------
Dacia Logan 1.2 16v 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 31 Oct 2005, 14:16
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




QUOTE(mcliviu @ 31 Oct 2005, 15:09)
Daca o dau direct pe benzina, se opreste instantaneu. Cred ca e nevoie de un fel de electropompa plus supapa, care sa aduca benzina cat mai aproape de carburator. Asta e parerea mea de om care n-are treaba cu masinile...daca era computer...stiam ce sa-i fac  biggrin.gif
*



Ce ziceti, e bine sa maresc sectiunea conductei de retur? Atunci cand motoul merge cu GPL, pompa de benzina refuleaza toata cantitatea de benzina pe retur (acesta are o sectiune foarte, foarte mica) si solicita puternic membrana. As putea sa largesc diametrul interior cu un "sabar" sau sa tai 5 mm din capatul conductei de retur. Astept sfaturi.


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
draku
post 31 Oct 2005, 14:36
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 293
Joined: 3 November 04
From: Bucuresti




la mine nu merge daca dau direct pe benzina, moare motorul instantaneu
o sa incerc asa cum zice ionutctn, sa o turez inainte
dar daca trec intai prin pozitia intermediara, merge


--------------------
ex Dacia Nova Barkas B1000 1989 - Barkas
Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mcliviu
post 31 Oct 2005, 16:34
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 9 February 05
From: Bucuresti




deci, cu masina pornita pe gaz, daca o trec pe benzina, se opreste imediat. Nu am intercat pozitia de la mijloc (teoretic aia e pozitia 0 = deci nici un fel de combustibil). O sa incerc varianta cu turatia.


--------------------
Dacia Berlina Dacia 1310 - TR-01-UDE
viata-i grea, da' trece!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 31 Oct 2005, 16:47
Post #10


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Pai o turezi mai tare cand e in mers. La turatia aia de 2-3000 nu ar trebui sa ti se opreasca. Nu are voie sa iti moara daca procedezi asa. Trecerea se face din mers sau stai pe loc dar la fel o turezi ceva mai tare si apesi direct pe benzina.

S-a mai discutat despre asta.
Daca vrei iti spun eu ce trebuie facut (ce vreau eu sa imi fac).
Vreau sa imi pun o pompa de benzina din aia electrica (ca la alea pe injectie) care se baga in rezervor. Aia vreau sa o leg de butonul de la instalatia de gaz astfel. Cand apas pe benzina si pun contactul, sa imi bage pompa de benzina in carburator frumos (in locul celei clasice se pune flansa oarba) iar cand o trec pe gaz sa se intrerupa si alimentarea cu curent a pompei din rezervor astfel incat ea sa nu mai mearga in gol pe retur cand masina e data pe gaz. Ea sa functioneze numai cat e apasata pe benzina din butonul de la instalatie.
Ramane sa gasesc mijloacele tehnice practice de a realiza asta.

Pastram legatura wink.gif


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorcerer
post 2 Nov 2005, 11:16
Post #11


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 59
Joined: 8 September 05




Asa patesc si eu.
Solutia: cu 100m inainte de casa trec pe benzina ( din mers, FARA sa apas ambreiajul ). Masina trece frumos pe benzina si voila. Cand mai uit sa fac asta, in parcare, turez la 3000 rpm si trec repede pe benzina apasand repetitiv pedala de acceleratie. Si mie mi se opreste intotdeauna cand trec pe loc, insa ii mai dau o cheia si porneste apoi.


--------------------
Dacia 1300 - B-53-FAQ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipanu
post 3 Nov 2005, 14:47
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 26 June 04
From: suceava




solutia tuturor problemelor: se face rost de o pompa de benzina electrica se anuleaza cea veche se conecteza in paralel cu electrovalva de pe benzina si in momentul trecerii comutatorului pe pozitia benzina instantaneu vei avea benzina in carburator.....pornire usoara chiar daca ai uitat sa treci pe benzina.iar daca vrei sa pornesti usor pe gaz chiar si la temperaturi exreme faci ca mine:se da o cheie scurt pe gaz dupa care se trece pe pozitia intermediara si va porni negrsit dupa care revii pe gaz.explicatia este ca la temperaturi joase membrana este rigida lasand sa traga mult gaz inecando.la mine functioneaza de minune si stau intr-o zona foarte figuroasa (suceava)


--------------------
cool soooooc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipanu
post 3 Nov 2005, 14:50
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 26 June 04
From: suceava




comada pompei va fi data de catre un releu....de fapt bobina releului se va pune in paralel. excl.gif


--------------------
cool soooooc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
inox1ck
post 26 Jan 2006, 20:28
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 10 December 05




QUOTE(cristi74 @ 31 Oct 2005, 13:54)
Total gresit. Cand treci pe pozitia intermediara nu ai alimentare nici de benzina nici de gaz. Trecerea de pe gaz pe benzina se face direct fara faza intermediara.
Problema cred ca e din reglajul avansului care e prea mic. De regula masinile cu benzina si gaz au avansul reglat mic.
*


La instalatia mea pe pozitia intermediara alimenteaza si pe gas si pe benzina. Daca este pe gaz si trec pe poz intermediara, cand incepe sa intre benzina scade turatia de relanti -probabil se imbogateste amestecul si se ineaca- apoi trec pe benzina si turatia revine.
Daca scimbati direct de pe gaz pe benzina s ar putea sa nu fie suficienta benzina in carburator si sa 'moara' motorul. Daca e scoasa din viteza si opreste, daca nu , iti franeaza -frana de motor - si cand vine benzina iti bruscheaza motorul si transmisia ceea ce nu prea e bine.
Daca turezi da 3000 si dai brusc pe benzina poate sa mearga sau poate sa nu.
Deci in pozitia intermedediara, cum e la mine ar fi bine sa fie si la voi.


--------------------
n/a n/a - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LYM
post 26 Jan 2006, 23:15
Post #15


Membru


Group: Banned
Posts: 194
Joined: 18 January 06
From: Bucuresti




Eu procedez in felul urmator cand trec de pe gpl pe benzina, seara :
- cu 100m inainte de parcare dau pe benzina direct si o las sa mearga si trece fara probleme.
De cele mai multe ori uit sa o dau pe benzina inainte de parcare biggrin.gif
solutia2 : in parcare, o turez la 3000, dau brusc pe benzina ( fara faza intermediara ) si bag spritz-uri la greu. SE OPRESTE DE FIECARE DATA MOTORUL ! Apoi dau 3-4 spritz-uri "adanci" si mai dau o data la cheie si porneste imediat pe benzina, dupa care o opresc si fuga repede in casa sa nu inghet biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 - GJ-15-LYM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th June 2025 - 19:47
Forum Renault