DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Topul 10 masini, greu de intretinut

donraulo
post 25 Jan 2006, 10:06
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 201
Joined: 24 November 04
From: B




Probabil veti inghiti in sec in momentul in care veti dori sa achizitionati o masina al carui pret este alcatuit din 6 cifre. Dar tineti-va bine de portofel pentru ca golirea acestuia de abia acum incepe. Aceste masini apar in top nu numai pentru ca intretinerea unui astfel de vehicul este costisitoare ci si pentru faptul ca deprecierea lor este destul de mare.

1) Mercedes-Benz Clasa CL
Cost/ mila: $1.71
Cost total in 5 ani: $128,161
Depreciere: $74,411
Carburant: $7,366
Cost de intretinere: $6,037
Asigurare: $15,938
Mercedes-Benz clasa Cl este un coupe sport care arata o mare depreciere. Dupa cinci ani de la achizitie cele trei versiuni in usi pierd 74.411$ la revanzare. Printre cele trei variante CL vandute in 2004 si 2005, gasim varianta CL500 a carui depreciere dupa cinci ani de folosinta ajunge la 61.515 $.

2) Mercedes-Benz Clasa SL
Cost/ mila: $1.69
Cost total in 5 ani: $126,773
Depreciere: $72,694
Carburant: $7,412
Cost de intretinere: $6,408
Asigurare: $16,169
Dupa cinci ani si 75.000 de mile parcurse costul total se ridica la 126.773 $, cu 1.400 $ mai putin decat „fratele" sau mai mare. Daca schimbi setul de cauciucuri odata la 5 ani vei plati 1.086$ in loc de 628$, costul anvelopelor la clasa CL.

3) Porsche 911
Cost/ mila: $1.60
Cost total in 5 ani: $120,361
Depreciere: $66,867
Carburant: $6,538
Cost de intretinere: $8,553
Asigurare: $14,841




Chiar daca este al treilea pe lista, Porsche 911 se depreciaza mai putin decat masina de pe locul patru. Costul de depreciere este de 66.867. Costul de intretinere este de 8.533$ in comparatie cu 6.037$ la Mercedes clasa CL.

4) Mercedes-Benz Clasa S
Cost/ mila: $1.57
Cost total in 5 ani: $117,999
Depreciere: $68,832
Carburant: $6,954
Cost de intretinere: $6,037
Asigurare: $15,009

Al treilea Mercedes din lista, marele sedan clasa S este de asemenea una dintre cele mai scumpe masini de intretinut. Nu numai ca se depreciaza mai repede ca Porsche dar si consuma cu vreo 400$ mai multa benzina. Cel mai putin costisitor din aceasta clasa este Mercedes S430, cu un motor de 4.3 litri V8 care consuma cam 1.30$ pe mila.

5) BMW Seria 7
Cost/ mila: $1.49
Cost total in 5 ani: $111,928
Depreciere: $64,659
Carburant: $6,391
Cost de intretinere: $6,150
Asigurare: $15,137

Daca BMW ar fi vandut numai versiunea V8 din seria 7 sedan atunci acest model nu ar fi intrat nici macar pe locul 10 in acest top. Respectabilul 745Li are nevoie de 1.20 $ pe mila pentru a opera ca la carte. Insa cererile financiare pentru versiunea V12 sunt de 1.79 $ pe mila.

6) Mercedes-Benz Clasa G
Cost/ mila: $1.36
Cost total in 5 ani: $102,154
Depreciere: $55,308
Carburant: $9,017
Cost de intretinere: $5,669
Asigurare: $14,569

Unul dintre vehiculele sport-utility din acest top, Mercedes-Benz clasa G sufera de o mare schisma. In timp ce versiunea G55 AMG ridica costuri ametitoare intr-o perioada de cinci ani, celalalte versiuni nu sunt atat de costisitoare. Versiunea standard G500 are un cost/mila de 1.20$.

7) Jaguar XK
Cost/ mila: $1.30
Cost total in 5 ani: $97,356
Depreciere: $52,331
Carburant: $6,281
Cost de intretinere: $8,398
Asigurare: $14,194

In timp ce costul de depreciere este aproape acelasi cu cel al clasei G, Jaguar XK sport necesita cheltuieli neobisnuit de mari. Dintre cele 5 modele de mai sus numai Porsche are costuri de intretinere mai mare. Este interesant cum masini precum Jaguar si Range Rover depasesc cele cinci cifre ale Porsche 911.

8) Land Rover Range Rover HSE
Cost/ mila: $1.25
Cost total in 5 ani: $93,988
Depreciere: $47,216
Carburant: $9,204
Cost de intretinere: $8,669
Asigurare: $13,728

Land Rover o divizie Ford isi numeste Range Rover HSE cel mai luxos sport-utility din lume. HSE este de asemenea cel mai scump vehicul din punctul de vedere al costului de intretinere. Echipamentul exotic contribuie la costul ridicat.

9) Acura NSX
Cost/ mila: $1.23
Cost total in 5 ani: $92,200
Depreciere: $43,728
Carburant: $6,322
Cost de intretinere: $8,126
Asigurare: $16,974

Modelul NSX este construit numai din aluminiu, nu numai structura ci si motorul, sasiul si componentele suspensiei. Vehiculul cantareste doar 1.300 de kilograme, un atribut care face masina mai rapida si mai agila.

10) Dodge Viper SRT10
Cost/ mila: $1.21
Cost total in 5 ani: $90,563
Depreciere: $42,446
Carburant: $8,235
Cost de intretinere: $7,754
Asigurare: $15,836

Ultimul in acest top este un model american. Dodge Viper SRT10 isi multumeste proprietarul prin viteza mare la care poate ajunge. Acest impresionant coupe atinge 100km/h in mai putin de 4 secunde.

stiriauto.ro


--------------------
Sandero 1.6 MPI 2009 / Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jack Daniel's
post 26 Jan 2006, 04:18
Post #2


MEMBRU DE LA INCEPUT!


Group: Members
Posts: 2.010
Joined: 26 October 03




Si de Logan , nimic de Logan ? SAD , SAD !


--------------------
. . .
Multi membri, putini oameni!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 26 Jan 2006, 09:32
Post #3


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




QUOTE(big2003 @ 26 Jan 2006, 04:18)
Si de Logan , nimic de Logan ? SAD , SAD !
*



Pai aici era vorba de masini nu de frigidere, electrocasnice si alte mobile pe roti.
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Glumeam mai. Sper ca nu si-a pierdut lumea simtul umorului sau sa se fi suparat cineva pe mine.



--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 26 Jan 2006, 09:52
Post #4


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




donraulo, dar costurile astea sunt pentru ce regiune geografica?
Ca un pret are benzina in america, altul in europa, la fel si asigurarile difera considerabil si chiar si deprecierea, una e piata americana alta cea europeana.
Unitatile folosite ($ si mila) ma fac sa cred ca vorbesti de america.
Poate ca pe unii ii intereseaza, dar trebuia sa specifici asta.
Pentru europa, toate cifrele alea de le-ai copiat tu n-au nici o relevanta.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
donraulo
post 26 Jan 2006, 10:22
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 201
Joined: 24 November 04
From: B




pot fi de acord cu tine
dupa cum spuneai , am copiat stirea de pe www.stiriauto.ro, fapt precizat in primul post.
mai multe detalii nu cunosc nici eu.
daca doresti mai multe amanunte, poti vizita sursa pusa de mine inca de la inceput

sa auzim numai de bine


--------------------
Sandero 1.6 MPI 2009 / Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chiciuc
post 26 Jan 2006, 10:36
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 6 May 05




Aceste tipuri de clasamente nu sunt deloc relevante. Eventual niste procente ar fi relevante. E clar masinile scumpe sunt in top.

This post has been edited by chiciuc: 26 Jan 2006, 10:36


--------------------
n-am n-am - n-am
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nitz
post 26 Jan 2006, 10:47
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 7 October 04
From: Bucuresti




Dupa cum e structurata (cost/mila, cost total in 5 ani etc.), cred ca e copiata dupa un site american, edmunds.com . E interesant si au foarte multe masini, insa se refera exclusiv la piata americana. La noi difera pretul benzinei (dublu!), asigurarea, RCA si taxele (mai mici) si cat castigi pe masina la revanzare (mai mult ca in State).

Am incercat sa refac calculele lor pentru masina mea, cu preturile din Romania. Pretul de cumparare a fost de 10.000 de euro, iar costul pe 5 ani a iesit pe la 12.000 euro. (motor pe benzina 1.2l, 15.000 km/an, preponderent Bucuresti)

Tot per edmunds.com era si un calcul procentual: cost de utilizare / pretul masinii. Cel mai bine stateau japonezele (Toyota, Honda), cel mai prost statea Hyundai.


This post has been edited by nitz: 26 Jan 2006, 10:50


--------------------
Renault Clio - alb murdar
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 26 Jan 2006, 12:58
Post #8


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.454
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Sa vezi la un Rolls-Royce costuri de intretinere, cu 4000 de lire setul de placute de frane.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 26 Jan 2006, 14:06
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Cauciucurile la Maybach costa 20.000 euro.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 26 Jan 2006, 14:20
Post #10


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




Am cautat si eu la stiriauto.ro. Tot ce mai scria in afara de ce a copiat donraulo este:

Sursa: Forbes
Traducerea si adaptarea apartin redactiei StiriAuto. Acest material poate fi preluat doar cu citarea sursei StiriAuto.ro


Nu stiu ce e aia "Forbes". Nu inteleg de ce n-au spus cum s-au facut calculele. Ce inseamna costuri dupa 5 ani? Cat circuli? Pe unde?
Un alt ziarist de trei lei care a copiat si el ceva de undeva fara sa se chinuie macar sa inteleaga ce copiaza.
Si initiatorul copiaza ce au copiat aia si ne-o serveste ca stire.
No comment!

Later edit:
Am gasit sursa originala, unde sunt specificate si metodele de calcul.

Five-Year Ownership Cost: This ranking is compiled by AAA by calculating five-year ownership costs for every version of a vehicle available. For the Porsche 911, third on the list, that includes 10 separate model variations. The sixth-place Mercedes-Benz S-Class includes six versions. Some models, like the ninth-ranked Acura NSX, come in only one variation.
To present them here, we averaged the ownership costs for each vehicle line, coming up with a single figure for each model. The list does not include super exotic cars that sell in small numbers. It is based on ownership-cost projections for production vehicles available in 2005.


Depreciation: You don't see this cost until you sell or trade your vehicle. Other components of its total cost of ownership are more visible, covering insurance and finance charges, maintenance and, of course, fuel.


Fuel: To figure fuel expense, AAA used the average gasoline price during the last quarter of 2004. Of course, that price is higher now, but the change doesn’t affect the overall ranking.

Maintenence: To make its calculations, AAA figured an average driver covers 15,000 miles annually — totaling 75,000 miles over five years. It factored in the expense for one set of tires over that five-year ownership span. We bundled the cost of the four tires with overall maintenance costs. AAA lists tires as a separate expense.


Insurance: The agency used the rate paid by a standard driver, who is middle-aged, married, driving five to 10 miles to work and living in a midsize city in Michigan.

Finance: The statisticians at AAA calculated vehicle finance costs based on a five-year loan at 6.5 percent, with a 10 percent down payment.

This post has been edited by b64chr: 26 Jan 2006, 14:38


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd June 2025 - 00:41
Forum Renault