Halal rodaj i-am facut :((
![]() ![]() ![]() |
Halal rodaj i-am facut :((
laurh |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
Marty |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Craciun fericit!
In carte zice sa nu treci de 130 km/h in prima mie de km. Inteleg ca n-ai facut asta, deci , daca-ti crapa ceva, le dai cu motoru'n cap! Claxonul a luat apa si acu' actioneaza in consecinta. Du-te la un service sa ti-l sufle sau sa ti-l schimbe! La multi ani! |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
laurh |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Ehe ... teoretic ai tu dreptate. Dar cu service-ul si cu garantia din Romania ... dc e sa se intampla ceva ...
|
-------------------- |
|
Ghidioneanu |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 3 June 03 From: IS ![]() |
:!: Dupa cate stiu, Slza nu are memorie in calculator ca sa tina minte toate turatiile motorului pe primii 10 000 km pana ajungi la prima revizie, asa ca :
- ![]() ![]() Claxonul se schimba in garantie, l-am schimbat si eu si a tinut pana la prima ploaie.... :x , iar de turat sa fim sanatosi, pe la 130 km/h ai deja peste 3500 de turatii... :wink: |
--------------------
Ford
Focus
2007, 1,8 TDCI 115 cp
- IS-xx-xx Că unde este multă înțelepciune este și multă amărăciune, și cel ce își înmulțește știința își sporește suferința.
Solomon |
|
laurh |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Bei, la va intrab in primul rand daca sunt sanse sa se fi stricat ceva, ca de aburit la service ... o sa iau un curs de actorie inainte.
|
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Pai......daca inca functioneaza, e clar ca nu s-a stricat nimic. Logic, nu ?
![]() |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
laurh |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
ei ... radeti de un om amarat
![]() |
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Eu nu rid, vorbesc serios! Si eu i-am dat de citeva ori 4500 rpm pina sa ajung la 1000 de km parcursi...
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
GeorgeB |
![]()
Post
#9
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Si eu i-am dat de citeva ori 4500 rpm pina sa ajung la 1000 de km parcursi... u bad boy u... doar atat, te credeam mai rau ![]() |
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
laurh |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Un lucru e cert, motorul se aude mai tare la relanty decat se auzea cand am luat-o. Nu stiu dc sa zic mult mai tare sau putin mai tare, dar oricum, e mai tare. Suna a un mic disel asa.
Uleiul nu mai e transparent cum era la inceput, e mai inchis putin la culoare. E normal sa fie mai galagios motorul, sa se modifice uleiul ? |
-------------------- |
|
alex |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Admin Posts: 749 Joined: 22 May 02 ![]() |
Uleiul este chiar foarte bine sa se modifice la culoare. Pe langa functia lui primara de ungere, uleiul mai asigura si curatarea motorului.
Personal, nu cred ca a patit ceva masina ta. Despre rodaj, poti sa citesti si discutiile de la http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=23...highlight=rodaj Referitor la "tacanit", http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=14...ghlight=tacanit |
--------------------
N/A
N/A
N/A snafu
|
|
cristimm |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu cred ca are nimic. Chiar daca ai urcat la 5000 rpm probabil ca rotile dadeau in gol deci sarcina motorului era foarte mica. Oricum multe marci fac rodajul motorului pe banc pana la 4-5000 de ture.
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#13
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Repercursiuni nu are cum sa aiba nici asupra motorului si nici asupra cutiei. Zgomotul de diesel e prezent la toate SLZ devenind un fel de laitmotiv. Ar trebui sa fim ingrijorati daca nu ar mai face asa pentru ca sigur ceva s-a stricat. Ref. la zgomot iti spun ca si eu am patit acelasi lucru. Facandu-mi ucenicia pe o Dacia Break eram obisnuit cu zgomotul. Cand am mers prima oara cu SLZ mi s-a parut ca nu se aude motorul. Cu cat mergeam mai des cu atat mi se parea ca se aude din ce in ce mai tare dar de fapt incepeam sa ma obisnuiesc cu ea. Don't worry, be happy.
P.S. Singura faza mai nasoala e ca daca ai ramas inzapezit inseamna ca mai mult ca sigur ai facut pe plugul prin zapada. Vezi pe dedesubt sa nu fi indoit scutul ca altfel zdrangane si toate burdfurile alea sa nu se fi spart vreunul. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Valentine |
![]()
Post
#14
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
atentie mare ca eu azi era sa uit sa scot dopul de gheata care se formase in tzeava de esapament!
![]() |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
dragOn |
![]()
Post
#15
|
![]() Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza) Group: Members Posts: 692 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Dupa cate stiu, Slza nu are memorie in calculator ca sa tina minte toate turatiile motorului pe primii 10 000 km Da ține minte și în ce treaptă erai? |
--------------------
VOLKSWAGEN
PASSAT
TDi 131CP/2002
- B xx UEX Never drive faster then your angel can fly !!!
|
|
laurh |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Aha, daca asa face toate ... adica incepe sa faca motorul din ce in ce mai tare m-am linistit. Oricum o sa intreb cand ca o sa ajung in service ce si cum. Multumesc ca m-ati mai linistit.Dar chiar asa fac toate ?Nu-mi vine sa cred. Si supernovele fac asa ?
Cred ca o sa ma bag si eu in clubul vostru sa vin la o intalnire sa ne masuram in decibeli:) |
-------------------- |
|
Valentine |
![]()
Post
#17
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
mdeah si eu i-am dat de cateva ori 5000 ture ca sa ies din zapada. pana la urma tot cu lopata am rezolvat-o
![]() |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
DSops |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Te mai linistesc si eu putin, daca mai e nevoie. Rodajul nu este o chestie de secunde, ci de conduita progresiva de a solicita motorul, deci scurte supraturari fara sarcina nu se conteaza. Evident, nu strica sa il rodezi cum scrie la carte, dar diferentele nu sunt semnificative. In ceea ce priveste zgomotul de diesel el apare mai devreme sau mai tarziu, deci fii fericit ca de primul hop ai trecut. Singurul lucru bun pe care il mai poti face este un schimb suplimentar de ulei la 5000, daca ai bani de cheltuit. La multi ani si multi Km fara probleme.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
laurh |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Da, am fost si la service cu ea si cica nu are nimic.
A ascultat-o si un tip care are o DSN de vreo 2 ani si a zis ca face normal. Incep sa ma impac cu ideea. ![]() |
-------------------- |
|
jhr |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 276 Joined: 23 March 03 From: Bucuresti ![]() |
s-a mai subtiat uleiul ala dacia oil de rahat... vezi topicul meu cu zg de diesel atenuat... daca ii dai ulei elf sau altul mai bun se atenueaza simtitor...
in concluzie, schimba uleiul asta de rodaj la 5000 |
--------------------
AUDI
A6
2006,2.7 TDI QUATTRO, 180 CP TIPTRONIC
- bo1xxx www.horiaroman.com
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Laur... SLZ face zgomot ca un "mic diesel" din pincipiu. Uneori mai tare uneori mai incet (asta te poate aduce in confuzie) functie de cit de viscos e uleiul.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
bogdanu |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 1 January 04 From: ploiest ![]() |
Nu stiam ca si benzinaru poate face ca un "mic diesel". A mea chiar face ca un diesel dar macar consuma motorina. Rodaj??...E o vorba printre preparatorii de motoare "Vrei un motor incet, faci un rodaj incet, vrei unul rapid faci un rodaj rapid!". Dar si unii mecanici mai spun ca masina merge asa cum o inveti si desi nu credeam, chestia asta are un fundament absolut verificabil si determinabil fizic dupa cum este efectuat rodajul." Orice motor nou benzina sau diesel, nu dezvolta intreaga sa putere, consuma ulei si este mai gurmand la consum, daca vrei sa fie la fel si dupa 15 000 km, fa -i un rodaj ca la carte, adica incet. Daca vrei unul rapid , economic,puternic si andurant in timp, incalzeste-l bine si alearga-l 2-300 de km cu cateva pauze in care sa se raceasca complet, marind regimul treptat pana la cel de putere maxima. Nu uita sa faci frane de motor dese, pentru a nu-l supraincalzi. Dupa asta schimba uleiul imediat, cu motorul cald. Rodajul s-a incheiat !"-Dr.Ing. F. Porsche
|
-------------------- |
|
DSops |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Multumim pentru sfaturi. Sper sa nu le aplici nici macar pe propria masina, chiar daca ai un Porsche! Rodajul se face conform indicatiilor producatorului, sau daca acestea lipsesc, conform principiilor generale de rodaj. Sa nu fie cu suparare, dar pentru ceea ce ai scris mai inainte eu nu prea vad justificare teoretica. E drept ca daca ii faci "rodajul" din baros, asa cum scrie mai sus, isi face deja ceva jocuri si poate alearga mai bine la inceput, in detrimentul duratei de viata a motorului, dar chestia cu consumul de ulei este
![]() |
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
dragOn |
![]()
Post
#24
|
![]() Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza) Group: Members Posts: 692 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Sunt bulversat! :shock: :shock: :shock:
|
--------------------
VOLKSWAGEN
PASSAT
TDi 131CP/2002
- B xx UEX Never drive faster then your angel can fly !!!
|
|
laurh |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca tu esti bulversat eu ce sa mai zic.
Concluzia e cam una ... rodajul il face fiecare dupa cum considera/poate , respectand in general (dar nu obligatoriu) indicatiile date de producator care la SLZ sunt foarte succinte (nu depasiti 130/h si nu turati motorul tare , mai ales cand e rece). Asa ca o sa il fac si eu dupa cum consider ... adica sch vitezele pe la 2500-3000 si nu o sa depasesc 100-110 in prima mie. Ce si cum o fi ... o sa vedem. |
-------------------- |
|
dragOn |
![]()
Post
#26
|
![]() Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza) Group: Members Posts: 692 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
De ce nu faceți voi următoarea smecherie: imediat după achiziționarea mașinii, mergeți la "Nea Gică" și îi schimbați uleiul DaciaShit cu unul ca lumea?
maddan: dragoane, daca mai folosesti limbaj mirc, ti-o iei... ![]() This post has been edited by maddan: 31 Mar 2005, 07:04 |
--------------------
VOLKSWAGEN
PASSAT
TDi 131CP/2002
- B xx UEX Never drive faster then your angel can fly !!!
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#27
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Cineva a descris mai sus modul de efectuare a unui rodaj. Din pacate valabil pt. Porsche, Ferrari, Lamborghini, McLaren si lista poate continua. Am vazut si eu la televizor cum faceau rodajul pe stand la motoarele pt. Bentley. Dupa ce le turau cat le turau le duceau la turatie maxima si le lasau cam un minut si ceva pana se inroseau ca naiba tevile galeriei de evacuare. Ideea este ca cu pretul unui Bentley cumperi cam 30 de Solenze si numai motorul cred ca costa cat vreo 5 masini. Deci nu sufera comparatie.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
bogdanu |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 1 January 04 From: ploiest ![]() |
Pentru justificarile teoretice si practice ale rodajului "rapid" accesati MOTOTUNEUSA.COM si faceti ca mine acum vreo 2 ani: fiti sceptici,apoi curaj si incercati. Aia chiar nu mananca rahat! Cu poze si demonstratii...Unchiul unui bun amic lucreaza la Porsche Stuutgart. L-am intrbat despre rodajul la boxster,ca totusi e o masina de sport nu de mers incet. Raspunsul a fost :" Nu se face rodaj. Ala il facem noi!" " Cum?"-am intrebat eu."Simplu! Cumparatorul nostru nu trebuie sa se preocupe de asa ceva . El cumpara o masina pe care noi o garantam 400 000km la motor daca se respecta service-ul. Dupa asamblarea motorului noi il lasam sa fuctioneze cu ulei mineral circa 15 minute la 2000 rot./min.,dupa care ii verificam cuplul maxim si puterea maxima pe banc, 30 de min. fiecare. Apoi uleiul se scimba cu ulei sintetic, se monteaza pe masina si la final masina este verificata pe pista noastra timp de o ora, cand se verifica viteza maxima declarata de noi. Acesta este de 30 de ani secretul longevitatii acestor motoare." Eu am ramas putin uimit dar in timp m-am convis ca astia aveau dreptate. Cu inima putin indoita am aplicat metoda acum un an cu masina firmei ( Clio Symbol 1.4 16v). -Niciodata nu am fortat motorul rece, cu reteta indicata de nemtalai: 1-incalzire motor in mers(masina avea 23km in bord) 2-0 tura de 7 km schimband treptele pana la a 4-a la jumatate din regimul de putere maxima, frane de motor dese. 3- acelasi traseu de 7 km, pe cat posibil pe un drum putin circulat, dupa ce in prealabil am lasat motorul sa se raceasca complet,dar de data asta cu urcari in regim la 2/3 din cel de putere maxima(4500 rot/min), frane de motor dese. Lasam motorul sa se raceasca complet. 4- Motor incalzit usor la tyemperatura de lucru, pe acelasi traseu urcam trptat spre regimul de putere maxima indicata de constructor, doar in treptele 2,3 si 4. Stam cu ochii pe scala de temperatura. Nu oprim motorul imediat, il lasam la ralanti 30 sec. A-2-a zi schimb de ulei si filtri ( sa vedeti ce span iese...)-full sintetic. Dupa cateva luni varul meu cumpara si el un Symbol 1.4 16v si dupa ce ma apostrofeaza rapid la sfatul cu rodajul, ii face el un rodaj cum scrie la carte: lasat motorul sa se incalzeasca "putin" pe loc, schimbat treptele la 2000 rot/min si nu depasit 110 la ora. Acum eu am 39 000km, el are 17 000 km si mi-a lasat masina o saptamana ( el e plecat din tara) Iata diferentele pe care le constat: a lui muuuult mai lenesa la demaraj, consuma cam cu un kil mai mult ca amea la 100km si dupa un dus-intors la Timisoara (1 200km) am completat cca 200 g de ulei (ELF). La a mea nu completez ulei decat dupa 7500 km( Castrol RS). La ralanti a lui vibreaza putin si parca nu "sare" in ture ca a mea. Concluziile le las la voi...
|
-------------------- |
|
bogdanu |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 1 January 04 From: ploiest ![]() |
In urma cu ceva vreme si eu eram cam sceptic cu chestia asta cu rodajul de pe-o zi pe alta,dar hai sa va povestesc experienta mea de pana acum cu masina firmei noastre pe care amj luat-o noua ( Clio Symbol 1.4 16v). Fiind masina firmei m-am gandit ,ce naiba hai sa vedem ca daca este sa crape macar este in garantie." Rodajul l-am facut in doua zile, dupa instructiunile pe care le gasiti pe site-ul MOTOTUNEUSA.COM rubrica Break-in secrets (explicat fizic si practic cu poze!) Pe scurt- spanuri si frane de motor la greu pe primii 300 de km,dar cu motorul CALD.Nici o problema . A fost acum un an. Am cu ea 39 000km si totul e perfect. Acum vine faza tare... Prin Aug 2003 varul meu isi cumpara si el Symbol 1.4 16v. Intrucat am incercat sa-l conving cu experimentul meu, in zadar binenteles, el face un rodaj ca la carte, adica : incalzit motorul pe loc, schimbat treptele la 2000rot/min, mers usurel max110 la ora. Acum masina lui are 16 000km a mea 39 000km. el merge cu Elf schimat la 10 000km ,eu cu Castrol RS pe care-l schimb tot la 10 000. Luna trcuta facem un drum la Timisoara cu masina lui. Conduc eu. Ce constat: muuult mai lenesa ca a mea la demaraje si reprize, consum mai mare cu aproape 1,5 kile decat la masina mea la 100km, v-max plafonata pe la 190 pe ceas (a mea face cam 210 pe ceas,deci cam 200 real), si surpriza.. la intoarcere completam cca 200g de ulei( a mea papa cam aceeasi cantitate dupa 7500km...si merg fara sa o menajez). Zgomotul la ralanti e mai pronuntat la a lui si parca vibreaza putin mai tare in pedalier. Concluziile le las la voi . Va salut cu farurile!( de la SLZ mea Diesel)
|
-------------------- |
|
dragOn |
![]()
Post
#30
|
![]() Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza) Group: Members Posts: 692 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
cât a durat acest rodaj?
|
--------------------
VOLKSWAGEN
PASSAT
TDi 131CP/2002
- B xx UEX Never drive faster then your angel can fly !!!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd June 2025 - 23:22 |