DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme frana ?

klaus
post 15 Mar 2006, 11:31
Post #31


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Eu zic ca e o problema de la etrierii pe fata. In speta de la pistonasele fie ruginite fie murdare grupa mare, si care nu se mai retrag, asa cum a zis si i96nds.

Primul pas ar fi datul jos al etrierilor si curatatul pistonaselor la sange, schumbatul garniturilor de la pistonase si curatatul etriereului pe cat posibil.
Daca treaba e gravida rau, se schimba etrierele.

Eu zic ca-s sanse mai mici sa fie de la pompa. Dar asta nu se poate vedea decat dupa datul jos al etrierelor.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JohnDoe1
post 15 Mar 2006, 12:28
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 255
Joined: 11 February 05




QUOTE(i96nds @ 15 Mar 2006, 13:37)
Totusi daca nu se retrage pistonul - asa cum banuiesc cei de la service - ar putea fi o problema de la pompa sau de la etrieri(adica pistoanele...).


Ok; sunt de acord sa ne intalnim, dar ar fi bine zic eu sa se mai imbuneze putin vremea ca pe mocirla zic eu ca nu se cade sa ne bagam pe sub masina.

Asta cu etrierii murdari sau pistonase gripate m-am gandit si eu; partea proasta e ca nu mai sunt sigur de nimic; Am fost ieri la Dacia pe Mihai Bravu si un etrier costa 1.235.000; nu am intrebat cat costa si pompa de frana, macar asa orientativ.

Franele au fost aerisite la braila imediat dupa ce au terminat de facut restul in urma accidentului. Oricum asa off-topic pot spune ca nu prea imi place capota asta noua; se torsioneaza de zici ca e facuta din folie de polietilena; cea originala era extrem de dura; daca o ridicam si o suspendam in batul ala care o sustine statea super tzeapana; Asta noua se lasa in jos de coltul ramas liber; ce sa -i faci materiale din astea la juma de norma;

in fine, ca sa revin la problema cu frana, si eu astept sa se faca vrema ceva mai buna si daca e vorbim i96nds.

marius80_eugen, mi-aduc aminte ca la primele 2 revizii cand asistam si eu pe acolo ma mai jucam cu rotile si le mai invarteam cu mana; intr-adevar cele pe spate se invart ca la ruleta si acum se invart la fel; cele pe fata se invarteau f usor, adica faceau vreo 3-4 rotatii pana se opreasca, insa acum daca le invart pe cele de pe fata cu mana mai mult de juma de rotatie nu fac, asta daca trag cu forta de ele; si se opresc brusc; adica se cunoaste de la o posta ca freaca zdravan.
oricum daca nea mecanicu a zis ca ce domn'le crezi ca eu nu stiu meserie, ca asa trebuie sa faca; culmea e ca langa elevatorul pe care era masina mea, mai era o dacie 1310 si am pus mana pe una din rotile din fata si am invartit-o si se misca super usor si i-am aratat mecanicului; ala zis, pai da, da aia e dacia 1310 si are alt sistem. adica indiferent ce ziceam ala o dadea la intors.

multumesc la toti pt ajutor. sper sa fie din etrieri.

This post has been edited by i96nds: 23 Mar 2006, 12:53


--------------------
Dacia Solenza Scala - B-34-...
decat mult si prost, mai bine putin si fara rost.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crocky
post 15 Mar 2006, 16:36
Post #33


daciot/renaultist


Group: Members
Posts: 214
Joined: 4 October 04
From: Bucuresti




La mine, de la un timp, se aude un zgomot gen "fier pe fier" de la roata din dreapta-fata, de parca placutele calca pe disc cu intarziere,numai atunci cand calc frana mai brusc si anume in perioada de sfarsit, cand aproape se blocheaza rotile.
Ce sa fie, mizerie pe etrier, sau altceva mai grav ? unsure.gif


--------------------
Dacia/Renault Sandero Stepway II/Laguna II 0.9TCe/1.9dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JohnDoe1
post 16 Mar 2006, 11:08
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 255
Joined: 11 February 05




QUOTE(crocky @ 15 Mar 2006, 19:06)
La mine, de la un timp, se aude un zgomot gen "fier pe fier" de la roata din dreapta-fata, de parca placutele calca pe disc cu intarziere,numai atunci cand calc frana mai brusc si anume in perioada de sfarsit, cand aproape se blocheaza rotile.
*



si la mine e fix la fel. e pedala moale pana aproape de fund si face frana de abia cand ajunge aproape de capat. Daca o sa demontez etrierii sau pompa de frana, si se rezolva o sa iti spun.


--------------------
Dacia Solenza Scala - B-34-...
decat mult si prost, mai bine putin si fara rost.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JohnDoe1
post 22 Mar 2006, 10:14
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 255
Joined: 11 February 05




In week end-ul trecut n-am mai rabdat si am demontat etrierii de pe masina; pot spune ca pistoanele sunt curate "boboc". In timp ce eram in exercitiul functiunii m-a vazut un vecin din bloc care s-a oferit sa ma ajute; era ceva mai dotat decat mine in sensul ca avea presa pt bagat pistoanele la loc in etrier; asa ca daca tot am scos etrierii ne-am apucat sa scoatem pistonasele de acolo le-am sters asa preventiv cu toate ca nu aveau nimic, garniturile erau ca si noi nici alea nu avea nimic, am bagat la loc totul, facut aerisire, facut pedala, si cumea ca tot infranate sunt rotile. Motiv pt care ieri mi-am facut timp si am fost in service ca sa vada aia care e treaba; bineinteles ca m-am dus si am facut tambalau mare, in cele din urma au pus-o aia pe un stand din ala de verificat frana, si a iesit ca rotile nu merg infranate si ca franele se incadreaza perfect in parametri.
Nu m-am aratat multumit si in cele din urma a venit directorul general al service-ului si s-a oferit sa mergem cu masina sa facem o tura in afara bucurestiului; A condus el si am mers vreo 20km in afara; A zis ca intr-adevar masina se comporta ca un diesel; ca motorul se tureaza, dar ca nu trage, ca nu are zvac. M-a intrebat daca sunt de acord sa plece de pe loc cu scart sa vada daca ambreiajul cupleaza cum trebuie; i-am zis ca poate sa faca tot ce considera ca trebuie facut; A plecat cu scart, a zis ca ambreiajul nu pare a fi in neregula, ne-am intors inapoi le-a zis mecanicilor ca intr-adevar e o problema si ca sa se rezolve. S-a urcat in masina lui si s-a carat, iar in spatele lui mecanici mi-au sugerat ca masina nu are nimic ca am eu niste probleme si ca pot pleca linisititi si ca ar fi bine sa nu mai mai intorc niciodata pe acolo.
Am ripostat m-am certat zdravan cu sefu de service au urcat-o pe elevator si rotile pe fata se miscau destul de greu, iar aia ziceau ca in momentul cand invart roata cu mana, planetara invarte toata si pinioanele din cutia de viteze si ca de aia merge greu;
I-am intrebat atunci cum se explica ca frig rotile dupa un drum de 20km in afara buc, unde nu s-a pus frana asa cum se pune cand mergi prin trafic. Au zis ca ei nu au ce face si m-au expediat acasa; I-a zis ca alora de la receptie sa-mi dea talonul si sa nu faca nici un fel de factura; Eu am zis ca vreau factura si sa-mi dea si rezultatul testului de frane semnat si stampilat ca sa am si eu o dovada. Si ala m-a tras intr-o parte si mi-a zis, baiete eu iti zic parinteste, ia-ti masina si te rog eu pleaca si nu te mai intoarce. Eu m-am enervat si i-am zis ca dau telefon la vocea clientului, iar ala mi-a zis ca inainte sa fac asta ar trebui sa ma gandesc f bine ce vreau sa fac atat timp cat ei au datele mele de contact din talon; ca lucruirle se pot intoarce impotriva mea si ca o sa fac degeaba valuri, pt ca eu o sa fiu cel care va avea de suferit.
Asa ca incoltit fiind, m-am carat.

Acum in afara faptului ca sunt un pachet de nervi ca m-au amenintat aia, mai sunt si cu problema nerezolvata.



--------------------
Dacia Solenza Scala - B-34-...
decat mult si prost, mai bine putin si fara rost.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 22 Mar 2006, 11:16
Post #36


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




JohnDoe1, imi pare rau sa aud ca aventura continua.... La cat ai cheltuit deja cu masina asta, eu zic sa mai faci inca o mica incercare:

Stii supapa aia de pe servofrana? E chestia aia alba care vine pe oala si are un furtun infipt in ea. Plasticul ala costa cam 7 lei noi, parca. Gasisem pe Mihai Bravu. E aceeasi piesa si pentru Nova/DSN. Deci o poti gasi si la alte magazine.
Asadar incearca sa schimbi acea supapa, nu e greu. Nu garantez ca e de la asta insa la pretul asta merita sa incerci.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JohnDoe1
post 22 Mar 2006, 13:03
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 255
Joined: 11 February 05




te referi la reperul din poza atasata?

Ma gandeam ca daca tot am dat banii pe o pompa de frana pe care nu am montat-o, mai bine mai dau si banii pe o servo frana si le montez pe amandoua o data; In aceasta situatie, deja in afara de tubulatura prin care circula lichidul, as zice ca nu as mai avea ce sa inlocuiesc pe partea de frana. Cat o costa oare o servofrana?

This post has been edited by JohnDoe1: 22 Mar 2006, 13:36

Attached thumbnail(s)
servofrana.jpg ( Size: 93.68k ) Number of downloads: 31


--------------------
Dacia Solenza Scala - B-34-...
decat mult si prost, mai bine putin si fara rost.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 22 Mar 2006, 15:14
Post #38


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Da, ala e. Se schimba destul de usor. Atentie insa la colierele alea de pe furtun. Eventual sa ai un colier de rezerva inainte e a te apuca pt ca s-ar putea strica cel vechi.
Despre pret... cauta la sectiunea DSN. Doar e acelasi reper. Cred ca era pe la 3 milioane lei vechi insa nu sunt deloc sigur.

Mai bine schimbi intai ce ti-am zis eu - e ieftin si o faci singur, fara service-uri idioate. Daca tot nu merge atunci schimbi si pompa, cum ziceai tu.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 22 Mar 2006, 23:41
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




QUOTE(JohnDoe1 @ 22 Mar 2006, 10:14)
  Motiv pt care ieri mi-am facut timp si am fost in service ca sa vada aia care e treaba;


La ce service a fost faza asta?
Nu aveau ce sa-ti faca, te amenintau degeaba, la fel de bine puteai sa-i spui aluia ca si tu stii unde il gasesti pe el si mai ales masina cu care vine la serviciu.
Problema ta poate fi din etriere, dar cel mai probabil e din pompa de frana - posibil are repere uzate sau garnituri de cauciuc atacate de lichidul de frana. Daca vrei sa constati daca reglajul e ok desfa pompa si impinge masina pe loc daca se misca mai usor ai dibuit-o. Daca nu, atunci mergi mai departe. Scoate lichidul cu o seringa din vas si da drumul la conducte. Da cu apa cu sticla daca curge lichid pe vopsea. Din nou verifici daca se misca mai usor. Daca da atunci e pompa de frana. Atentie, schimbarea pompei poate necesita un nou reglaj al tijei care iese din servofrana. Mai exista posibilitatea ca pedala sa nu se retraga suficient pt ca este un pic gripata pe ax sau servofrana e blocata. Trage un pic cu mana pedala si vezi dupa aia.
Mai sunt multe posibilitati, dar ar trebui sa obtii ceva indicii din ce ti-am zis.
Succes. smile.gif



This post has been edited by i96nds: 23 Mar 2006, 12:39


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JohnDoe1
post 23 Mar 2006, 11:41
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 255
Joined: 11 February 05




Multumesc pt sfaturi. La service la SimpoTrans am fost; ca tot acolo ma dusesem acum 2 sapt inainte sa am accidentul si daca tot le povestisem de frane si ei au zis ca totul e ok, m-am simtit obligat sa le reamintesc ca franele care ei au zis ca sunt ok tot nu merg cum trebuie;
Faza e ca ei mi-au schimbat contactul electric de la pedala de frana ca au zis ca ala tine pedala apasata si ca de aia merg infranat; Situatia nu s-a schimbat mai mult decat atat aseara am observat in timp ce imi parcam masina , ca stopurile pe spate se aprind doar daca pedala de frana e apasata la maxim; adica inainte stopurile pe frana incepeau sa se aprinda daca doar atingeam pedala; Aseara o parcam cu spatele si in spatele meu era un garaj de beton si calacam usor pedala de frana si am observat ca nu se reflecta lumina de la stopuri; Asa ca am apasat mai cu sete si am vazut ca se reflecta lumina de la stopul de frana doar cand pedala era apasata la capat.
Faza era ca eu chiar ma tot intrebam ieri cand nu stiam de asta, de ce cand pun frana aia din spatele meu tot se inghesuie in mine; Ma gandeam or fi vrand oamenii sa tina mai aproape de mine sa nu le intre altii in fata. Dar aseara am inteles ca cei din spate nu imi vedeau stopurile pe frana decat in momentul cand eram aproape oprit si cand pedala o calcam pana la fund.

O sa ma apuc sa desfac si servofrana si pompa sa vad care e treaba; Ca am observat ca daca stau pe loc cu motorul pornit si apas succesiv pedala de frana se aude un flencanit ca la masinile grele cand pun frana; ca un fel de pasait mai puternic, care pana acum nu se auzea; Ca sa nu mai zic ca pedala e moale pana la jumate, si pe urma devine brusc f dura. Nici asta nu era inainte.



--------------------
Dacia Solenza Scala - B-34-...
decat mult si prost, mai bine putin si fara rost.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JohnDoe1
post 24 Mar 2006, 11:23
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 255
Joined: 11 February 05




Am reusit in dimineata asta sa ma uit la contactul de frana, care cupla de abia dupa ce ma opream cu totul;

pot spune ca ala pus la Simpo Trans cand l-am scos, era deja gata dezmembrat; tija contactului nu sarea de acolo, ca se tinea in metalul pedalei de frana. Adica imi e greu sa cred ca acel contact era nou; De abia acum cand refac tot firul de la service, inteleg de ce s-a enervat sefu de service cand m-a vazut ca eram la facturare si imi facturau fetele acel contact de frana; el imi spusese, sa merg la depozit si ii platesc direct baiatului, contactul.

Am pus un alt contact nou si asta merge perfect; Adica cum ar trebui, cand ating pedala sa se aprinda si stopurile, ca deja mergeam cu super frica pe strada ca ma poate pocni careva din spate. Macar atata sa fi rezolvat :-).

This post has been edited by JohnDoe1: 24 Mar 2006, 11:26


--------------------
Dacia Solenza Scala - B-34-...
decat mult si prost, mai bine putin si fara rost.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
teodor
post 11 Apr 2006, 16:03
Post #42


.


Group: Members
Posts: 176
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




Dupa ce am fost a 3 oara pt. scartait enervant alplacutelor de franaam aflat de la mecanici ca nu au ce sa-i faca.Cica placutele de origine au insertie de metal si scartie.
Pe mine ma inervaaza acest scartait ca am sensatria cateodata ca merg cu trenul, cand le apuca scartaitul sa te tii nene.
Dupa 3o min. de bibileala la placute am plecat din service oarecum multumit.Deoacamdata am scapat de scartaitul care aparea chiar daca nu puneam frana, si culmea disparea in momentul cand apasam frana. ohmy.gif
Sa vad ca o mai tine , ca daca incep iar sa scartie schimb placutele cu unele care nu sunt ecologice.
Daca cele din fabrica nu au scartait deloc, astea de le pun pe masina service-urile autorizate DACIA scartie de inebunesti.
Explicatia pt. acest scartait neregulat si la orice viteza a fost SUNT ECOLOGIGE SI AU INSERTIE DE METAL IN ELE.
Dar cum pot sa scap de scartait zic eu, mesterii imi spuns sec : NU PUTEI PT.CA ASA SUNT PALCUTELE ASTEA NOI.
Momentan nu am ce face o sa ma impac cu ideea.
Daca imi spune cineva cum a reusit sa rezolve aceasta problema
worship.gif


--------------------
Passat 4Mot 2.0TDI SLZ 1,9 Diesel 2006 - BZ-xx-www
M-am trezit Luni si m-am gandit Marti sa ma duc Miercuri la munca...Da` cand am vazut Joi ca vine Vineri, ce dreaq` sa caut Sambata la munca...cand Duminica e zi libera ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 11 Apr 2006, 16:20
Post #43


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




QUOTE(teodor @ 11 Apr 2006, 17:03)
Deoacamdata am scapat de scartaitul care aparea chiar daca nu puneam frana, si culmea disparea in momentul cand apasam frana.


Teodor, am mai scris si in alte topicuri despre franare - cauta pe aici. Acest fluierat (cel din citat) l-am avut si eu in urma cu 2 ani. Am fost la 2 service-uri de renume si nu au stiut sa il rezolve. Eram pe garantie si ii durea undeva oricum. La fel cu scartaitul de la franare.

Deci se rezolva asa cum ziceam:
se dau jos placutele, se curata bine santurile alea de acolo ca sa nu se blocheze in mizerie.
Se ia putin smirghel si se rotunjesc usor marginile placutelor. Daca placutele sunt cu sant pe mijloc atunci se curata bine si ala.
Se ia o panza de bonfaier si se rade umarul exterior al discului de franare. Operatiunea se face evident si pe partea inferioara dar si pe partea exterioara. Dati jos fara mila acel umar ca nu e bun la nimic altceva. E vorba de vreun milimetru de metal. Trebuie sa mai invartiti de disc ca sa puteti face operatiunea pe toata circumferinta.

Puneti totul la loc si .... gata !!!

Scapati si de drumuri la service-uri si va ia cam 2 ore de munca langa bloc pentru ambele roti.

Acum nu am scartait nici cu placutele "De origine" dar nici cu placute FERODO Target TAR114.

Multa bafta !


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 5 May 2006, 21:06
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




De cca. 2 saptamini mi-a aparut un fluierat subtire de la roti dupa ce frinam in mers si la viraje stg/dr. Am schimbat azi placutele de frina cu unele Ferodo Tar 114. Sunt ok dupa ce se pileste pintenul de pe placile externe. Am mai descoperit o chestie.. fluieratul provenea de la o atingere a periferiei discului de frina de corpul etrirului din cauza cresterii diametrului prin rugina si in plus placutele externe erau foarte tepene in locasuri datorita mizeriei acumulate acolo. Placutele aveau (dupa 11000 Km) o grosime a ferrodoului de cca. 5 mm asa ca ar fi bine ca tot la 6-7000 km sa se faca o curatire a lor pt a le lungi durata de functionare. Am facut si o curatare a cilindrelor etrierelor pt ca apar pe ele niste depozite albicioase de oxid de aluminiu ce le face sa se miste mult mai greu. deoarece a fost necesara demontarea etrierelor martorul de frinare ramine aprins chiar daca am facut purjarea circuitului. Inca nu citisem topicul si ingrijorat fiind am fost la Iatsa (service dacia) unde "maestrii" de acolo au spus ca problema fundamentala e ca nu am pus placute originale si ca singura solutia era inlocuirea acestora. Bineinteles ca nu am acceptat simtind ca ceva e putred in Danemarca. Acum am citit pe forum ca trebuie resetat senzorul de presiune pt remedierea situatiei.
Morala: cititi BINE tot ce e pe forum in legarura cu afectiunea pt ca altfel "specialistii" va vor jumuli rau de tot.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mars
post 7 May 2006, 23:23
Post #45


meow or never


Group: Moderatori
Posts: 7.305
Joined: 22 January 04




Si eu am patit ceva... Am coborat serpentinele e la Paraul Rece si am utilizat mult franele si la un moment dat pe fata dreapta a inceput sa huruie urat de tot. Am mers mai incet si cu frana de motor, apoi am incercat iar si la fel facea. Are vreo legatura cu incalzirea placutelor/discurilor?


--------------------
Mercedes-AMG A 35 (2023)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 8 May 2006, 10:19
Post #46


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Poate are legatura cu vreo siguranta dintr-aia mica sarita sau cu o miscare anormala a etrierului in lacasul sau. Merita sa incerci sa desfaci acolo sa vezi ce e.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viculet
post 8 May 2006, 15:08
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 26 February 05




QUOTE(crocky @ 15 Mar 2006, 17:36)
La mine, de la un timp, se aude un zgomot gen "fier pe fier" de la roata din dreapta-fata, de parca placutele calca pe disc cu intarziere,numai atunci cand calc frana mai brusc si anume in perioada de sfarsit, cand aproape se blocheaza rotile.
Ce sa fie, mizerie pe etrier, sau altceva mai grav ?  unsure.gif
*


Cind dai jos etrierul sa te uiti la cele 2 sigurante care centreaza etrierul pe disc . Daca una este rupta se aude zgomotul descris de tine . In rest frina sa stii ca tine bine .


--------------------
Renault Clio 3,1.2 16 v 2006 Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
poeluci
post 11 Feb 2007, 15:20
Post #48


Membru fan Renault


Group: Members
Posts: 112
Joined: 1 August 06
From: Iasi




Poate cineva sa puna o poza cu "butonul"(sau sa faca o trimitere la o foto ) cu resetarea senzorului de presiune pentru remedierea situatiei neplacute de bec rosu de avertizare -la fel ca si cum as avea frana de mana trasa- dupa schimbat placute.

Mutumesc mult !


--------------------
Renault Arkana 2021/ETECH full hibrid 1.6 - IS 04 WNW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 20 Apr 2008, 22:18
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.826
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




JohnDoe1, poti sa-mi spui daca ai rezolvat problema? Eu am EXACT acelasi lucru patit ca si tine, dar EXAAACT. Daca nu mai este userul va rog mult vreau o rezolvare, poate fi servofrana? Cum se desfac etrierii? Curge lichid? Va rog sa ma ajutati!


--------------------
Dacia Spring 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
joey
post 7 May 2008, 11:58
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 241
Joined: 9 October 03
From: Bucuresti




Am urmatoare problema: cam la 2000 km dupa schimbarea pompei de frana, servofranei si a placutelor in momentul cand apas frana se aude un zgomot puternic (clanc) de zici ca se rupe ceva.
La ITP franele au fost STAS asa ca nu stiu ce ar putea fi. Zgomotul se aude la sfarsitul cursei pedalei si apare indiferent daca motorul este rece sau cald.
Am verificat ochiometric si placutele nu joaca si nici rotile nu se incing. Ce sa fie ?


--------------------
RENAULT CLIO 3 DYNAMIQUE 1,6 16v CVA
Singurul loc in care Banii vin inaintea Muncii este in dictionar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 7 May 2008, 13:19
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




QUOTE(poeluci @ 11 Feb 2007, 15:20)
Poate cineva sa puna o poza  cu "butonul"(sau sa faca o trimitere la o foto ) cu resetarea senzorului  de presiune pentru remedierea situatiei neplacute de bec rosu de avertizare -la fel ca si cum as avea frana de mana trasa- dupa schimbat placute.

Mutumesc mult !
*



NU este nici un buton pentru resetarea senzorului de rpesiune din pompa . Eu l-am resetat o data , adica am desfacut acel senzor de tot din corpul pompei , am pus pe rosu cheia , s-a stins , am intors cheia si l-am montat . La urmatoarea aerisire de frane s-a aprins iar si l-am scos de tot ca nu te ajuta cu nimic . Este ceva chin sa scoti acel senzor de pe pompa pentru ca nu ai loc , apoi nu te ajuta cu nimic in timp ce mergi cu masina in mod normal decat POATE daca ramai de tot fara lichid sau nu mia merge servo-frana , dar asta se simte si la pedala si cu ochiul la borcanel . In prezent il am izolat si legat langa pompa si totul este ok de peste 1 an .
Altfel daca nu ai facut aerisirea vezi sa nu fi avut placute cu senzor de uzura si acum la cele noi sa nu-l mai ai acel senzor prezent si conectat .

Joey - cred ca ar trebui sa verifici daca nu cumva ai depuneri pe pistonasele din etrier sau daca nu ai marginea placutelor si a discului ne-rotunjita . Oricum nu inteleg cum ajungi tu la sfarsitul cursei pedalei . Repartitorul a fost verificat ? Sa nu se blocheze cand apesi puternic .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
joey
post 7 May 2008, 15:12
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 241
Joined: 9 October 03
From: Bucuresti




Ma refeream la cursa utila a pedalei si nu pana la podea.
Este adevarat ca la ultimul test al franelor spatele tinea la fel ca fata si mi s-a zis ca repartitorul ar trebui schimbat dar eu aud zgomotul in fata masinii nu in spate wacko.gif


--------------------
RENAULT CLIO 3 DYNAMIQUE 1,6 16v CVA
Singurul loc in care Banii vin inaintea Muncii este in dictionar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
joey
post 27 May 2008, 07:18
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 241
Joined: 9 October 03
From: Bucuresti




QUOTE(joey @ 7 May 2008, 12:58)
Am urmatoare problema: cam la 2000 km dupa schimbarea pompei de frana, servofranei si a placutelor in momentul cand apas frana se aude un zgomot puternic (clanc) de zici ca se rupe ceva.
La ITP franele au fost STAS asa ca nu stiu ce ar putea fi. Zgomotul se aude la sfarsitul cursei pedalei si apare indiferent daca motorul este rece sau cald.
Am verificat ochiometric si placutele nu joaca si nici rotile nu se incing. Ce sa fie ?
*



Am ajuns in service. Problema era de la acele arcuri-sigurante de la placutele de frana. Din cauza varstei (4 ani) dar si a faptului ca placutele sunt Ferodo si nu de origine exista un joc atunci cand franele se incingeau. Am schimbat arcurile-sigurantele si acum linistea a revenit.
La urmatorul schimb de placute pe langa placutele de origine voi lua si acele arcuri-sigurante, e mai sigur asa biggrin.gif Sau, cine stie, pana atunci o vand icon_mrgreen.gif
Toate bune !
PS Am schimbat si repartitorul de frana (60 lei, de origine)

This post has been edited by joey: 27 May 2008, 07:19


--------------------
RENAULT CLIO 3 DYNAMIQUE 1,6 16v CVA
Singurul loc in care Banii vin inaintea Muncii este in dictionar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mubongo
post 7 Jul 2008, 22:01
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 261
Joined: 18 July 06
From: Bucuresti




Problema mare cu franele am avut si eu. Dimineata cand porneam masina, nu prea aveam pedala, dar dupa ce apasam de cateva ori pedala, isi revenea. am pus asta pe seama faptului ca, cam trebuia sa schimb placutele...Vineri seara, croit sa plec la mare...pe la Catelu am dat odata tare in frana, si s-a auzit un huruit puternic...mi-am continuat drumul...Pe autostrada masina a inceput sa trepideze, si sa traga drapta...Am oprit la primul refugiu (km 17), si am observat roata incinsa rau. Am dat roata jos sa vad ce se intampla, si DEZASTRU!
Burduful de la planetara era rupt pe jumatate, toata roata plina de vasilina, si frigea rau detot ( i-am tras o flegma, si facea ca fierul de calcat ), frana ciuciu...

M-am intors in Bucuresti, la service, era ora 18.15 si la 19 inchideau...Pana la urma am gasit 2 baieti care sa ma ajute. Unul a desfacut planetara, iar celalalt a ramas sa se ocupe de frane...Primul verdict: etriere blocate!!! Boon....cand desface etrierul nenea vede ca nu curge deloc lichid pe furtun, si zice ca sunt furtunele infundate. Schimbam si furtunele...si tot nu curge lichid de frana...
Urmatorul verdict: pompa de frana defecta mad.gif ...Ok, o schimbam si pe asta...Zis si facut...Dar...tot nu vine lichid pe conductele de la rotile din fata (bagase si aer pe ele, deci nu erau infundate)...Simtem ca turbez wacko.gif , la fel si mecanicul (ramasesem doar noi in service). Zice ca nici pompa asta de frana nu e buna, si sa punem alta de Solenza diesel (nici nu stiam ca sunt diferite blink.gif ). I-a facut proba pe banc, ok. O punem pe masina...nimic.
Pana la urma a venit nenea de la receptie, si a zis sa-i puna niste seibi intre pompa si servo, si surpriza...a mers, a inceput sa vina lichid...Cum ma grabeam si eu, si ei, am lasat-o asa, ca oricum le mai fac o vizita saptamana asta sa schimb si sabotii pe spate, dar tot sunt nelamurit care este treaba cu seibile alea acolo, si dece nu venea lichid la etriere (pe spata tasnea ca draci).


--------------------
Renault Laguna 1.9 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikemaniack
post 18 Jul 2008, 14:38
Post #55


Membru Maniac


Group: Members
Posts: 357
Joined: 8 April 08
From: Bucuresti




Am pedala de frana foarte moale si deseori am impresia ca masina nu franeaza .Daca calc frana am frana dar daca o "pisc" putin zici ca nu ai frane.
Mentionez ca am schimbat placutele de frana si repartitorul si mi s-a facut si aerisirea.
Nu stiu daca e o problema sau nu dar mie nu mi se pare normal


--------------------
BMW 320D TOURING
EX SOLENZA CLIMA 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 23:51
Forum Renault