DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> tamburi mari, avantaje

sik
post 3 Jun 2006, 16:10
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 276
Joined: 15 March 06




spunetimi si mie ca pt un incepator ce avantaje au tamburii mari, avand in vedere ca vreau sami schimb motorul cu unul mai puternic wink.gif


--------------------
Dacia 1310 1991/2001 - B-52-NRG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 3 Jun 2006, 16:21
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




tamburi mari=>frana mai buna
Am tamburi mari, si se simte, masina raspunde mai bine la franare.
Mai bine pui frane ventilate de Nova/Papuc pe fata, se va simti mult mai bine decat tamburii mari pe spate.
Combinatia ideala=> Vnetilate pe fata si tamburi mari pe spate, binenteles cu servo dublu circuit.

This post has been edited by argon: 3 Jun 2006, 16:24


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ksi_id
post 3 Jun 2006, 16:50
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 16 April 05
From: timisoara




QUOTE(sik @ 3 Jun 2006, 17:10)
spunetimi si mie ca pt un incepator ce avantaje au tamburii mari, avand in vedere ca vreau sami schimb motorul cu unul mai puternic wink.gif
*


Esti incepator si in ceea ce priveste gramatica limbii romane?


--------------------
vw jetta 1800cmc 90hp 1992 - TM 18 KSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ilikecheese
post 3 Jun 2006, 17:33
Post #4


Membru... ș-atât


Group: Members
Posts: 197
Joined: 17 February 06
From: Buzau/Bucuresti




Interesant...si cam cat costa toata operatia de schimbare tamburi si frane?


--------------------
Dacia 1310 TLX 1990 - BZ-02-PYS
Fetele bune se duc in rai dar fetele rele se duc unde vor :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 3 Jun 2006, 23:19
Post #5


Gangester


Group: Members
Posts: 4.299
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Cum sa se simta mai argon ? Sunt o gramada de dacii la care daca franezi la maxim se blocheaza spatele ... Asta inseamna ca toate au tamburi mari ?

Ideea e ca daca tamburii sunt mai mari , o sa franeze cu aceeasi forta la o apasare mai mica a pedalei de frana , deci "o sa oboseasca" mai greu franele .

parerea mea e ca nu merita schimbate , mai ales ca pe spate frana nu trebuie sa fie foarte dura , mai ales cand masina nu e incarcata si nu e folosita de un tacanit .


LE : FORTA DE FRECARE STATICA << FORTA DE FRECARE DINAMICA .

This post has been edited by SiloS: 3 Jun 2006, 23:20


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sik
post 4 Jun 2006, 00:52
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 276
Joined: 15 March 06




da sunt agramat, merci pt observatii
pt cei care au raspuns concret si nu fac observatii de gramatica: ce sa inteleg ca daca pun tamburi mari o sa ma opresc in acelasi nr de metri ca si cu cei mici? ohmy.gif


--------------------
Dacia 1310 1991/2001 - B-52-NRG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristigeo69
post 4 Jun 2006, 01:04
Post #7


1.6i m40


Group: Members
Posts: 755
Joined: 20 September 05
From: Bucuresti




QUOTE(sik @ 3 Jun 2006, 14:52)
da sunt agramat, merci pt observatii
pt cei care au raspuns concret si nu fac observatii de gramatica: ce sa inteleg ca daca pun tamburi mari o sa ma opresc in acelasi nr de metri ca si cu cei mici? ohmy.gif
*


crede-ma nu se merita...ramai cu aia mici nu ai nevoie neaparat de super frana pe spate,fata e baza!!!!
eu am avut tamburi mari pe pompa normala simplu circuit...frana tinea jos de tot pt ca erau cilindrii receptori mai mari si se ducea prea mult lichid(nu facea fata pompa)...puntea a suferit de indoire din cauza franei de mana si am dat-o jos...am pus-o pe ce-a originala a masinii cu tamburi mici...frana e ca la servo si se actioneaza usor...acum daca pun frana mai violent(fara sa blochez rotile)imi ramane o mica dara pe asfalt(retine nu se blocheza...sper sa sti despre ce e vorba)imi place le nebunie cum tine...si pe fata la fel!!!
pt mine nu a fost nici o diferenta...chiar mi-au dat bataie de cap franele ca nu am reusit sa fac nimic sa am pedala ok!!!
eu zic ca nu se merita...sa te apuci sa schimbi pompeee,conducte,etc...etc...faci cum crezi!
bafta!


--------------------
ex Dacia 1310 1980 LS - B 70 W R C
MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sik
post 4 Jun 2006, 05:45
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 276
Joined: 15 March 06




io ma gandesc ca daca imi pun un motor de circa 100cp ar trebui sa am si niste frane pe masura sau cat de cat, punte spate pe discuri no sa prea gasesc si ma gandeam dc schimb tamburii (cai detin deja) poate sar apropia cat de cat la ce ar trebui sa fie pe mine ma intereseaza sa scurtez distanta de franare ca sa nu ma proptesc in curul vreunuia prin trafic (aici ma refer in special la loganuri ca se aprinde stopu pe frana f tarziu)


--------------------
Dacia 1310 1991/2001 - B-52-NRG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 4 Jun 2006, 09:47
Post #9


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




Bataie de cap inutila, sunt la fel, e chiar mai rau cu tamburi mari!
Rotile se vor bloca mai des si vei merge cu masina infranata mult timp


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristigeo69
post 4 Jun 2006, 09:58
Post #10


1.6i m40


Group: Members
Posts: 755
Joined: 20 September 05
From: Bucuresti




2-0 pentru tamburii mici smile.gif


--------------------
ex Dacia 1310 1980 LS - B 70 W R C
MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sik
post 4 Jun 2006, 14:51
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 276
Joined: 15 March 06




nimeni cu egalarea? macar cu egalarea radmasa.gif


--------------------
Dacia 1310 1991/2001 - B-52-NRG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 Jun 2006, 14:53
Post #12


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Silos, ai auzit de limitator de frana? daca e reglat cum trebuie, frana va actiona pana la limita blocarii rotilor, si cu tamburi mari e mai eficient..credeti ca de nebuni au pus pe break si pe papuc tamburi mari?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 4 Jun 2006, 15:23
Post #13


Gangester


Group: Members
Posts: 4.299
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Pana la limita blocarii rotilor ... adica are ABS pe spate ? radmasa.gif


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 Jun 2006, 16:07
Post #14


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Da ma, e o arta la reglarea limitatorului, binenteles, trefuie sa functioneze si el corespunzator, sistemul e difertit decat pe fata, si trebuie reglat exact pana la limita blocarii rotilor, cand frana e cea mai eficienta.
Daca blocheaza, mai slabesti piulita parghiei si tot asa.

Tamburii mari sunt mai eficienti, deoarece necesita o presiune mai mica trimisa de pompa de frana ca sa functioneze=>suprafata de contact mai mare dintre ferodou si tambur, deci rezulta o forta de apasare la pedala mai mica, adica un efort mai mic din partea soferului pentru franare, decat cu tamburi mici. De asemenea, ferodourile se uzeaza mai mai greu, merg si 100 000 km, chiar 150 000, fara schimbare.

This post has been edited by argon: 4 Jun 2006, 16:14


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 4 Jun 2006, 16:19
Post #15


Gangester


Group: Members
Posts: 4.299
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Cred ca acum explicatiile sunt clare . cam aceeasi chestie am zis si eu mai sus "Ideea e ca daca tamburii sunt mai mari , o sa franeze cu aceeasi forta la o apasare mai mica a pedalei de frana , deci "o sa oboseasca" mai greu franele ."

Pe berlina eu cred ca nu e nevoie de tamburi mari pentru ca ... berlina nu e break tongue.gif . Break-ul poate fi incarcat mai mult , deci pe break sunt necesare niste frane mai eficace pe spate . Pe o berlina goala , distanta de franare 100 - 0 kmh va fi aceeasi indiferent de tamburii folositi .


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 4 Jun 2006, 20:25
Post #16


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




daca ferodourile sunt bune nu merita.am vazut berline cu punte de break,dar nimic sensibil.oricum decat tamburii mai bine discuri smile.gif


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 4 Jun 2006, 20:25
Post #17


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




daca ferodourile sunt bune nu merita.am vazut berline cu punte de break,dar nimic sensibil.oricum decat tamburii mai bine discuri smile.gif


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristigeo69
post 4 Jun 2006, 22:48
Post #18


1.6i m40


Group: Members
Posts: 755
Joined: 20 September 05
From: Bucuresti




QUOTE(ydaniel @ 4 Jun 2006, 10:25)
daca ferodourile sunt bune nu merita.am vazut berline cu punte de break,dar nimic sensibil.oricum decat tamburii mai bine discuri smile.gif
*


dane...berlinele mai tinerele sunt din fabrica cu tamburi MARI smile.gif


--------------------
ex Dacia 1310 1980 LS - B 70 W R C
MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 6 Jun 2006, 12:23
Post #19


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.527
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




problema la tamburii mari care au cilindri mari poate fi rezolvata. eu aveam pe berlina mea (din fabrica) cilindri de nova la franele de pe spate. Diferenta intre aia de nova si aia de berlina, e ca prinderea e ca la cilindri mari, doar ca ei sunt mici.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 8 Jun 2006, 13:47
Post #20


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




a mea e din nov'95 si are de berlina pe spate:)dar sincer intre una cu tamburi mici si una cu mari nu este vreo diferenta semnificativa:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristigeo69
post 8 Jun 2006, 21:02
Post #21


1.6i m40


Group: Members
Posts: 755
Joined: 20 September 05
From: Bucuresti




QUOTE(ydaniel @ 8 Jun 2006, 03:47)
a mea e din nov'95 si are de berlina pe spate:)dar sincer intre una cu tamburi mici si una cu mari nu este vreo diferenta semnificativa:)
*


iti zic eu ca nu se simte nici o diferenta... smile.gif


--------------------
ex Dacia 1310 1980 LS - B 70 W R C
MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 8 Jun 2006, 21:14
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




da tamburii mari nu au autoreglare biggrin.gif e un avantaj ca nu te mai bagi pe sub masina sa reglezi excentricele alea blush.gif


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristigeo69
post 8 Jun 2006, 21:42
Post #23


1.6i m40


Group: Members
Posts: 755
Joined: 20 September 05
From: Bucuresti




QUOTE(Giurisici Fabian @ 8 Jun 2006, 11:14)
da tamburii mari nu au autoreglare biggrin.gif e un avantaj ca nu te mai bagi pe sub masina sa reglezi excentricele alea  blush.gif
*


tongue.gif


--------------------
ex Dacia 1310 1980 LS - B 70 W R C
MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ROBY 06-TFA
post 8 Jun 2006, 23:06
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 652
Joined: 9 April 05
From: BRASOV




QUOTE(Giurisici Fabian @ 8 Jun 2006, 22:14)
da tamburii mari nu au autoreglare biggrin.gif e un avantaj ca nu te mai bagi pe sub masina sa reglezi excentricele alea  blush.gif
*


Cred ca vroiai sa zici ca tamburii mari au autoreglare!Cei mici din primele modele au centrifugalele acelea pacatoase care se blocau si nici cu flacara pe ele nu le mai deblocai mad.gif Cristigeo stie ca el ar trebui sa aiba centrifugale.Sunt si modele mai noi cu tamburi mici care au autoreglare.Eu am tamburi mari si pompa simpla.Si nu contrar scorului,dar eu sunt multumit de ceea ce pot face!Cel putin cu frana de mana ...nu a avut masina de noua asa ceva.


--------------------
dacia 1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000 1988/2007/1986 - bv 06 tfa/bv xx ara/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristigeo69
post 8 Jun 2006, 23:30
Post #25


1.6i m40


Group: Members
Posts: 755
Joined: 20 September 05
From: Bucuresti




QUOTE(ROBY 06-TFA @ 8 Jun 2006, 13:06)
Cred ca vroiai sa zici ca tamburii mari au autoreglare!Cei mici din primele modele au centrifugalele acelea pacatoase care se blocau si nici cu flacara pe ele nu le mai deblocai mad.gif Cristigeo stie ca el ar trebui sa aiba centrifugale.Sunt si modele mai noi cu tamburi mici care au autoreglare.Eu am tamburi mari si pompa simpla.Si nu contrar scorului,dar eu sunt multumit de ceea ce pot face!Cel putin cu frana de mana ...nu a avut masina de noua asa ceva.
*


a gresit si el smile.gif tata a avut o dacie berlina(TLX) din 91 avea tamburi mici cu autoreglare happy.gif


--------------------
ex Dacia 1310 1980 LS - B 70 W R C
MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 10 Jun 2006, 22:19
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Tamburii mici antici , de pe 1300 nu aveau autoreglare. Tamburii mici din era noastra si toti cei mari au. Tamburii mari sunt mai eficienti.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
koki
post 10 Jun 2006, 22:28
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 29 December 05




tamburii mari sunt cu autoreglare... si mi se pare(am avut dacie si cu tamburi mici '76 si break cu tamburi mari 88 si acum berlina 94 cu tamburi mari) ca frana e mult mai eficienta pe tamburii mari, inclusiv frana de mana care nu se compara cu cea cu tamburii mici.


--------------------
dacia 1310 - b 31 dog
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 13 Jun 2006, 14:08
Post #28


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




care e diferenta de diametru intre mici si mari?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 13 Jun 2006, 14:11
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




aproximativ 7-8 cm


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 15 Jun 2006, 10:14
Post #30


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




.cam mare:)pai astia mari sunt de break sau de 1304?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th July 2025 - 02:25
Forum Renault