SLZ Diesel...chiar sunt singur pe forumul asta?...
![]() ![]() ![]() |
SLZ Diesel...chiar sunt singur pe forumul asta?...
litza |
![]()
Post
#211
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|||
johnsws |
![]()
Post
#212
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
initial am crezut ca te enerveaza zgomotul de motor, dupa care ai zis ca te enerveaza cel de diesel. mai sus, daca citeai am scris : citez "are fiecare preferinte pe care nici nu e necesar sa le motiveze", deci am inteles si nici nu ma intereseaza de ce.
no offence, "De gustibus non disputandum" |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
MariusI |
![]()
Post
#213
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
litza, arata exact ca avatarul tau, nu stiu exact daca era 2 sau 3..
johnsws, am crezut ca e evident ca eu vorbesc in numele meu personal, doar nu sunt vreun purtator oficial de cuvant smile.gif |
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
ashu |
![]()
Post
#214
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
La cat de revolutionar se schimba Golful de la un model la altul, nici nu ma mira ca lumea confunda modelele intre ele. Ce-or gasi frate toti la ea de e asa de adulata, nu inteleg?!?! :evil:
|
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#215
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Altceva inafara de faptul ca e urita cu spume?
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
litza |
![]()
Post
#216
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
Nu dezbat aici aceasta problema! Daca vreti la cafenea. E o chestie de gust si/sau pasiune pentru o anumita marca/model.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
Liviu |
![]()
Post
#217
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Domnilor, va rog eu frumos, LA TOPIC !!! smile.gif ... serios .. azi nu ma simt cu prea mare tragere spre moderare ... si nu vreau sa ies din starea asta .. Multumesc!
|
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#218
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Si totusi, evacuatea de la DSLZ e la fel cu aia de la 1,4??
|
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
johnsws |
![]()
Post
#219
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
eu cred ca nu este, am impresia ca la diesel teava aia care iese din toba e mai groasa, dar ochiometric pot sa ma insel. daca reusesc sa ajung azi la intalnire am sa compar cu una mpi, dar nu stiu daca o sa pot ajunge...trebuie sa termin de reparat berlina;)
|
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#220
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Evacuarea ca forma si ca mariime este identica cu cea de la MPI. Ce difera sigur e catalizatorul si partea care se prinde de galeria de evacuare a motorului. In rest, traseul (lungimea si forma) ca si tobele sunt identice si la fel.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
johnsws |
![]()
Post
#221
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
ma gandesc ca ar fi interesant un topic de consum la solenza diesel, dar cum nu suntem decat vreo 2-3 posesori pe forumul asta, bag si eu consumul aici. am fost in concediu si am facut ceva km in conditii diferite. nu mai am calculele cu km dar mi-a luat asa: cu 5 persoane in masina plus bagaje drum cu serpentine(transfagarasan+valea oltului)+autostrada mers destul de agitat (autostrada ~140-145, in rest accelerari pana la 140 unde se putea mi-a consumat 5,8%. cu 2 persoane in masina + bagaje pe drumul spre mare pe autostrada dus intors mi-a luat 5,4%, si am prins si aglomeratie, de am facut de la costinesti la constanta aproape 2 ore. pe drumul bucuresti-buzau dus-intors 5,2 in acelasi regim de mers adica unde se poate 140 in rest cu cat se poate. pentru cum merg cu ea ma declar supermultumit de consum. am mai facut un drum bucuresti-buzau dar cu maxim 80 km/h si mi-a luat maxim 4% dar e irelevant ca n-am eu rabdare sa merg asa de obicei.
am 8900 km deci ma pregatesc de revizie;) |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
haky |
![]()
Post
#222
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 23 May 03 From: Oradea ![]() |
Nu se face la 7500 la diesel? |
||
--------------------
Fost: Dacia
Solenza Scala, 2003; Actual: Opel ASTRA CLASIC II
; Mio C250, miomap v3.3 cu skin Riks v1.0 O zi buna tuturor. Ceau
|
|||
MoneyTalks |
![]()
Post
#223
|
||
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
Cam mare consumul... laugh.gif laugh.gif Ca daca te uiti la topicul cu consum solenza pe BENZINA o sa vezi acolo consumuri mai... mici :twisted: laugh.gif laugh.gif laugh.gif Esti sigur ca ai Solenza diesel? :twisted: :wink: |
||
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|||
johnsws |
![]()
Post
#224
|
||||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
daca te uiti la acel topic ai sa vezi ca unii ori au bijuterii de masini care consuma mai putin ca tico, ori spun povesti vanatoresti. wink.gif citeste si tu ce zic cei mai multi ca de ex. marty, sod, i96nds, ake, georgeb, etc. de altfel si consumul dat de producator difera cu 1 max 2 l intre cele 2 motorizari. io atat consum atat spun ca nu mi-as pacali decat propriul buzunar plus 2-3 creduli daca as zice ca mi-a consumat 2,5 % si am mers cu 140 km/h wink.gif haky revizia se face tot la 10.000 km si la diesel, de vreo 2 luni cred...am sunat la VC si mi-au confirmat. |
||||
--------------------
opel
astra
2006 classic
|
|||||
johnsws |
![]()
Post
#225
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
a facut cineva de curand revizia la solenza diesel?
in maxim 2 saptamani trebuie sa fac si eu revizia si as dori sa stiu la ce costuri sa ma astept. |
--------------------
opel
astra
2006 classic
|
|
ache2 |
![]()
Post
#226
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 9 October 03 From: Berceni, PH ![]() |
revizia de citi km ?
pt ca in plus fata de clasicul schimb de ulei, fct de numarul de km se mai umbla la diverse (filtru de aer, motorina, bujii incadescente, etc) ... |
--------------------
FIAS / Baikal
Clona BROWNING / IJ 18 MN
calibru 12 / 223Rem
- PH-07-LUD, PH-10-CJF
|
|
ache2 |
![]()
Post
#227
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 9 October 03 From: Berceni, PH ![]() |
si pt ca s-a inchis topicul de la uleiul ST vs STI am sa zic si eu ca treaba cu injectia directa se refera, presupun, la motoarele diesel (TDI- Turbo Direct Injection; CDI- Commonrail Direct Injection) ...
e drept, exista citeva motoare pe benzina cu injectie directa in cilindru ... toti marii producatori au asa ceva ... insa nu e plina piata de benzinare cu injectie directa asa ca n-o sa discutam pe tema asta ... motaoarele diesel de pe Dacii, pina la aparitia noului cDi, sunt motoare cu injectie indirecta, si anume intr-o camera de amestec ... de altfel, grupul VW mai porduce motoare cu injectie indirecta si le monteaza inclusiv pe Bora (SDI) ... la origine motoarele diesel erau toate cu injectie indirecta ... asta duce la o eficienta ceva mai scazuta datorita perderilor de presiune in canalele ce unesc camera de amestec cu camera de ardere ... asa ca pt MPI care are injectie indirecta, si anume in galeria de admisie, fie ea si multipunct, adica pt fiecare cilindru in parte, ST este, daca nu foarte bun, macar suficient ... asta-i valabil si pt motorul 1.9 D de pe Solenza ! |
--------------------
FIAS / Baikal
Clona BROWNING / IJ 18 MN
calibru 12 / 223Rem
- PH-07-LUD, PH-10-CJF
|
|
johnsws |
![]()
Post
#228
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
la revizia de 10.000 ma refeream, prima de altfel...
|
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
johnsws |
![]()
Post
#229
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
ache, ce tot spui tu acolo de camera de amestec la motoarele diesel?! :shock: din cunostintele mele la diesel nu prea exista amestec, camera de amestec cu atat mai putin.
eficienta mai scazuta se datoreaza lipsei turbinei sau pompei de inalta presiune(dci). SDI-l este motor fara turbo- sau diesel aspirat. adica in cilindri intra aer exact cat poate trage pistonul, si ca urmare se va putea introduce in cilindru doar atata motorina cat poate arde cu cantitatea respectiva de aer, daca introduci mai multa e risipa. la un turbo ii sufla mai mult aer in cilindri si atunci si cantitatea de motorina poate fi mai mare=>creste puterea. de altfel dieselul este cam prin definitie motor cu injectie directa. daca nu injectezi motorina cu presiune direct in cilindru in faza de compresie, nici ca se mai aprinde, doar daca-i dai tu foc... la faza cu benzinarele ai dreptate acolo exista si injectie directa si indirecta. |
--------------------
opel
astra
2006 classic
|
|
ache2 |
![]()
Post
#230
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 9 October 03 From: Berceni, PH ![]() |
ia o adresa johnsws :
www.free-definition.com/Direct-injection-vs-indirect-injection.html dieselul aspirat nu e neaparat cu injectie directa ci e "nesupraalimentat" lucruri diferite ! da o cautare eventual in pagini romanesti ca o sa gasesti niste definitii si explicatii destul de complete ! deci, cunostintele tale, iarta-ma, nu sunt tocmai complete in materie de diesel ! dar asta nu te face cu nimic mai putin simpatic :polemica: ! |
--------------------
FIAS / Baikal
Clona BROWNING / IJ 18 MN
calibru 12 / 223Rem
- PH-07-LUD, PH-10-CJF
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#231
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Hai ca va zic si eu ce stiu:
1. SDI = Saugdiesel Direct Injection, TDI = Turbodiesel Direct Injection Ambele sunt cu injectie directa. 2. La varianta cu injectie indirecta (pentru ca exista!), injectarea se realizeaza intr-o anticamera. Intr-adevar, atea sunt motoarele diesel mai vechi. Se pare ca zgomotul e mai redus la astea, cand s-a trecut la injectie directa a crescut ceva nivelul de zgomot. Cand s-a introdus injectia directa cu rampa comuna (common rail) - a fost posibila scaderea zgomotului la nivelul motoarelor cu anticamera. Nu cred ca exista vreo legatura la nivel functional intre motoarele diesel si cele pe benzina din punct de vedere al realizarii injectiei... La diesel se face cand faza de compresie este aproape gata, iar la benzinar in faza de admisie. Nu stiu la nivel de uleiuri care o fi smecheria, dar nici acolo nu cred ca exista vreo regula cu i-ul ala care sa se aplice si la diesel, si la otto. Bafta! |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
johnsws |
![]()
Post
#232
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
ache, ai avut dreptate cu injectiile :oops: , am pus mana pe cartea mea sa vaz ce citisem mai demult si asa era; insa ce m-a indus in eroare a fost ca ai zis de camera de amestec la care daca-i spuneai camera de preardere sau anticamera...pricepeam din prima;)
|
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
ache2 |
![]()
Post
#233
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 9 October 03 From: Berceni, PH ![]() |
intr-adevar, canera de amestec e o denumire mai veche, dar e, hai sa zicem, cea adevarata ...
cu SDI-ul nu contrazic pe nimeni, dar din cite stiu eu, VW mai produce motoare cu injectie indirecta ... n-o sa facem acuma un istoric al motoarelor diesel ca iesim rau din topic ! ideea cu "i"-ul cu care cei de la ELF si-au dotat uleiul e, cred, ca vrea sa serveasca piata motoarelor diesel care, in ultima vreme, e din ce in ce mai populate de motoare cu injectie directa ... d.p.d.v constructiv, motoarele cu injectie directa au fost dezvoltate pe baza celor cu injectie indirecta si nu difera foarte mult ... deci, nu-i nevoie de ulei cu "i" dar daca pui d'ala, nu vad cu ce l-ar deranja ! |
--------------------
FIAS / Baikal
Clona BROWNING / IJ 18 MN
calibru 12 / 223Rem
- PH-07-LUD, PH-10-CJF
|
|
Marty |
![]()
Post
#234
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
ache2, ia spune-mi tu mie un fabricant european care face motoare cu injectie directa.
Din cite stiu eu, numai Alfa Romeo face motoare cu injectie direct in capul pistonului! Ceea ce spui tu despre motoarele TDI de la VAG, sunt motoare cu injectie indirecta, cu rampa comuna de injectoare, cu presiune controlata de computer si (la modelele mai noi) cu tehnologie duesen-pumpe. SDI-urile au pompa mecanica de injectie. |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
asarban |
![]()
Post
#235
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Martinezul, ca de obicei are ceva dreptate
SDI-ul si TDI-ul de 90-110 CP au 1 pompa de injectie TDI-ul PD are pompa-injector adica fiecare injector are pompa lui. Inca nu au scos motoare diesel cu rampa comuna! Au inschimb alte gadgeturi...intercooler, turbina cu geometrie variabila. |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#236
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Marty, SDI si TDI - DI este de le Direct Injection... Incearca si intreaba pe vwclub, poate ii crezi pe aia...
Alfa are motor cu 16 valve, ceea ce permite asezarea injectorului simetric, adica in capul pistonului cum spui tu. Ceilalti care nu au 16V il pun undeva lateral... Dar mi-e ca si VW are motor cu 16V (nu stiu sigur, dar parca asa imi amintesc). Si toate astea noi sunt cu injectie directa, ca la cele cu injectie indirecta nu ardea toata motorina si poluau (asta e o speculatie de-a mea, dar altfel de ce sa fi renuntat la ele?) |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
Marty |
![]()
Post
#237
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Rampa este comuna, atentie n-am zis Common Rail!, presiunea fiind controlata de un computer iar injectoarele la rindul lor au rol si de pompa (cca. 200 psi). Injectia nu se face in capul pistonului, se face inainte de supapa dar datorita presiunii crescute la care este scuipata motorina, pierderile sunt infime. Repet, din cite stiu eu, Alfa Romeo are singura tehnologie de injectie directa (in capul pistonului) atit pentru diesel cit si pentru benzina. O sa vedeti ca Alfa 156 cu facelift are putere mai mare pe aceeasi cc decit cele fara facelift.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
ache2 |
![]()
Post
#238
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 9 October 03 From: Berceni, PH ![]() |
am vorbit de injectie directa ca principiu, solutiile particulare ale fiecarui constructor nu cred ca au relevanta !
ca au sau nu rampa comuna, ca au pompa injector e alta mincare de peste ! din cite stiu eu, injectia la motoarele diesel moderne se face direct in camera de ardere sau, cum spune Marty, in capul pistonului ... si aici e de discutat, pentru ca diferiti constructori au ales diverse solutii constructive, functie de dimensiunea motoarelor, numarul de cilindrii, etc ! s-a trecut la injectia directa nu din considerente de poluare ci din considerente de eficienta, motoarele cu injectie directa fiind cu cca 15% mai economice la aceeasi putere specifica ! oricum, ideea e ca pirdalnicul de ulei cu i e bun si la F8Q ! |
--------------------
FIAS / Baikal
Clona BROWNING / IJ 18 MN
calibru 12 / 223Rem
- PH-07-LUD, PH-10-CJF
|
|
Made in Romania |
![]()
Post
#239
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 2 September 04 ![]() |
Scuze ca-mi var si eu nasul pe aici. Zilele astea m-am hotarat sa renunt si eu la VW Passat 1.6D din '82 care, zic eu, si-a trait viata (650.000km) si sa trec la o masina noua, fie ea si Romaneasca dar cu conditia sa fie Diesel. Am facut cateva probe pe o SLZ Diesel, si sincer sa spun, nu ma dezamageste precum ma astetam. Nu sunt un fan al Dieselelor, dar cei peste 450mii km parcursi personal pe VW si faptul ca motorina ma costa,
cum zicea cineva pe forum "o bere la prieteni" ma determina sa aleg in final oferta de la supermarca Dacia. Loterie? O sa vedem. |
-------------------- Totdeauna cea mai frumoasa femeie este in cealalta masina. <A.Paunescu>
|
|
litza |
![]()
Post
#240
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
Si la VW, toate TDI , resp SDI de cand au aparut sunt cu injectie directa.
TDI = Turbo Direct Injection TDI au si turbo, SDI nu. La benzinare doar noile FSI-uri de pe Golf V au injectie directa de benzina. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th June 2025 - 15:47 |