SLZ Diesel...chiar sunt singur pe forumul asta?...
![]() ![]() ![]() |
SLZ Diesel...chiar sunt singur pe forumul asta?...
Made in Romania |
![]()
Post
#241
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 2 September 04 ![]() |
|
||
-------------------- Totdeauna cea mai frumoasa femeie este in cealalta masina. <A.Paunescu>
|
|||
Marty |
![]()
Post
#242
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
litza, si ce injecteaza ? Injecteaza Turbo ? Vezi sa nu fie Turbo Diesel Injected si Standard Diesel Injected.
Dar ca sa nu ajungem sa ne spargem capetele aiurea, hai sa intrebam specialistii: www.howstuffworks.com |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
litza |
![]()
Post
#243
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
marty,
uite aici doc http://tdiclub.com/TDIFAQ/tdifaq.pdf punctul 1b si 1c: diferente fata de vechile modele diesel:
The old design se refera la generatiile vechi, cum am eu pe Golf II (aveam undeva o schema da nu o mai gasesc). La TDI injectia de motorina se face direct in cilindru. Pe cand la modelul vechi (ex al meu) are o pre-camera de combustie in chiulasa. Unde intr-un spatiu mic este si bujia incadescenta si injectorul care sufla direct pe bujie. |
||
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|||
johnsws |
![]()
Post
#244
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
de unde pot sa aflu ce efecte are folosirea de motorina euro4 in loc de euro3? am vazut ca cea euro4 are mai putin sulf 50 mg/kg fata de 350 cat are cea euro3. daca motorul a fost proiectat sa foloseasca euro3, ce problema ar fi daca bagi euro4? dauneaza motorului? sau din contra? la ce foloseste sulful ala din motorina? mai sunt si alte diferente intre motorina euro3 si 4?
|
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
ache2 |
![]()
Post
#245
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 9 October 03 From: Berceni, PH ![]() |
sulful este acel "ce" galben care se gaseste in cantitati variabile in titei ...
in urma diverselor procedee de rafinare si procesare, o parte din acest sulf se elimina din combustibili (fie ei benzina, motorina sau pacura - btw exista motoare cu ardere interna - cele navale - care functioneaza cu pacura) ... de ce se face treaba asta ? pt ca in urma arderii combustibililor in camera de ardere, se arde si pirdalnicul de sulf care, fct de regimul de lucru, da mono, di sau trioxid de sulf, gaze care contribuie mai mult decit trebuie la efectul de sera si la ploile acide ! de aici s-a impus scaderea continutului de sulf in combustibili (inainte sa fie euo 3 motorina din Romania avea continut de pina 0.5 % sulf !!!!) ... acum discutie despre efectele utilizarii motorinei E4 fata de E3 ! primul va fi observabil la nivelul buzunarului ![]() |
--------------------
FIAS / Baikal
Clona BROWNING / IJ 18 MN
calibru 12 / 223Rem
- PH-07-LUD, PH-10-CJF
|
|
johnsws |
![]()
Post
#246
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
merci de raspuns. am notat.
mai sunt si alte diferente intre motorinele e3 si e4 inafara de cantitatea de sulf ? |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
ache2 |
![]()
Post
#247
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 9 October 03 From: Berceni, PH ![]() |
din cite stiu eu nu, dar s-ar putea sa fie !
pt ca combustibilii care se vind pe piata sunt de fapt niste amestecuri de diverse produse in diverse proportii ... asa ca pot exista diferente in functie de fabricant ! |
--------------------
FIAS / Baikal
Clona BROWNING / IJ 18 MN
calibru 12 / 223Rem
- PH-07-LUD, PH-10-CJF
|
|
Cib |
![]() ![]()
Post
#248
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(litza @ 2 Sep 2004, 16:03) marty, uite aici doc http://tdiclub.com/TDIFAQ/tdifaq.pdf punctul 1b si 1c: diferente fata de vechile modele diesel: The old design se refera la generatiile vechi, cum am eu pe Golf II (aveam undeva o schema da nu o mai gasesc). La TDI injectia de motorina se face direct in cilindru. Pe cand la modelul vechi (ex al meu) are o pre-camera de combustie in chiulasa. Unde intr-un spatiu mic este si bujia incadescenta si injectorul care sufla direct pe bujie. Mai oameni buni cati dintre voi ati desfacut un motor diesel ca sa tineti in mana un piston????? Citesc ce scrieti si ma minunez.... Motoarele diesel clasice sunt cu injectie in capul pistonului la un anumit unghi. In capul fiecarui piston exista o camera de ardere unde se strange amestecul comprimat.... si unde are loc arderea. Injectia se face direct acolo in camera de ardere. Cam asta este practic intr-un motor clasic diesel (adica si la motoarele romanesti gen ROMAN si ARO). ideea e acum ca la turbo intercooler se adauga mai mult oxigen datorta racirii accelerate a aerului, deci arderea este mult mai violenta pentru o cantitate de motorina egala sau chiar mai mica decat in cazul unei injectii directe. Totodata s-a marit si presiunea la injectie ca sa se obtina o pulverizare mai puternica a motorinei, adica sa ajunga la vaporizare... La cdi s-a marit presiunea atat a aerului (turbina cu geometrie variabila, etc) care intra in cilindru, eficienta injectiei, cat si presiunea in rampa comuna. A... si supraalimentarea cu aer se poate face prin aspirtatie sau cu ajutorul unui compresor... bujiile incandescente sunt de 2 feluri: cele care se pun pe admisie si incalzesc aerul din admisie la rece (sistemul vechi care nu se mai foloseste) cat si cu capul in camera de ardere unde se pulverizeaza motorina pe ele si se realizeaza un amestec care ajuta la pornirea motorului. Eu cam asa stiu din experienta... am desfacut destule motoare diesel (aspirate mai mult) si va spun asta din experienta... Poate Marty s-a referit ca Alfa Romeo este singurul prod care nu injecteaza in unghi motorina la nu stiu ce model, dar la camera in care se realizeaza amestecul la diesel eu nu am auzit pana acum. Sincer. Si nici nu cred ca exista pentru ca ar complica mai mult ceva care nu are nevoie de asa ceva. exista 1 sansa ca bujiile incandescente sau sistemul de pornire la rece mai bine spus sa fie de fapt un preincalzitor al combustibilului intr-o camera separata unde vaporii de motorina sa fie pulverizati pe electrodul unei bujii incandescente sa fie amestecat cu aer si sa fie trimis pe admisie in cilindru ca sa nu mai faca acest lucru in camera de ardere. Dar acest lucru se realizeaza numai la pornire ceea ce e altceva decat sustineti voi.... |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
litza |
![]()
Post
#249
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
Ia citeste aici:
http://www.memagazine.org/backissues/augus...sel/diesel.html primele randuri la "Direct versus Indirect Injection" si dupa da-ti cu parerea. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#250
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(litza @ 13 Oct 2004, 13:41) Ia citeste aici: http://www.memagazine.org/backissues/augus...sel/diesel.html primele randuri la "Direct versus Indirect Injection" si dupa da-ti cu parerea. Pls. pls. pls! Imi permit eu sa-mi dau cu parerea: nu exista ceea ce scrie acolo. Este o conspiratie americana, un bull-shit total, nu stiu cum de nu a fost inca inchis autorul! Nu exista injectie directa, nu exista injectie indirecta, doar supraalimentare prin aspirare, asta da, asta s-a pus la diesel ca sa raceasca mai repede oxigenul... Sau? |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
ache2 |
![]()
Post
#251
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 9 October 03 From: Berceni, PH ![]() |
QUOTE(Sergiu @ 13 Oct 2004, 13:53) Pls. pls. pls! Imi permit eu sa-mi dau cu parerea: nu exista ceea ce scrie acolo. Este o conspiratie americana, un bull-shit total, nu stiu cum de nu a fost inca inchis autorul! Nu exista injectie directa, nu exista injectie indirecta, doar supraalimentare prin aspirare, asta da, asta s-a pus la diesel ca sa raceasca mai repede oxigenul... Sau? stai un pic, zici ca "agenturili" au inventat treaba cu injectia indirecta ? eu zic sa te mai documentezi, dar nu de pe internet ci ia o carte de motoare, ceva ! apopos, tu ai "tinut vre-un piston in mina" ? cum a fost ![]() |
--------------------
FIAS / Baikal
Clona BROWNING / IJ 18 MN
calibru 12 / 223Rem
- PH-07-LUD, PH-10-CJF
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#252
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Oops ache2 - cred ca dam in indecent deja cu tinutul pistonului in mana!
![]() ![]() Hai din carte (ca piston in mana nu am tinut): "Injectia se poate face direct in camera de ardere sau in anticamerele practicate in chiulasa sau in capul pistonului" - Manual Service - Sisteme De Injectie - Motoare Diesel (cam ciudat nume de carte) - Ghita Barbu, Vlad Barbu This post has been edited by Sergiu: 13 Oct 2004, 14:09 |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
ache2 |
![]()
Post
#253
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 9 October 03 From: Berceni, PH ![]() |
QUOTE(Sergiu @ 13 Oct 2004, 16:08) "Injectia se poate face direct in camera de ardere sau in anticamerele practicate in chiulasa sau in capul pistonului" - Manual Service - Q.E.D "anticamere" => injectie indirecta ! recunoaste ca e buna aia cu "tinutul pistonului " ![]() |
--------------------
FIAS / Baikal
Clona BROWNING / IJ 18 MN
calibru 12 / 223Rem
- PH-07-LUD, PH-10-CJF
|
|
Cib |
![]()
Post
#254
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
deci??? chestia cu injectie indirecta pana acum s-a dovedit a fi doar niste pareri si consideratii pur teoretice.... am citit inclusiv articolul cu pricina (dat link mai sus) si acolo sunt mai multe ineptii, dar... in primul rand dieselul este mai putin poluant decat o benzinara.... Atentie nu vorbim de masini defecte ci de cele care au parametrii coresp..... Din pacate la noi in Romania motorina este foarte proasta si o sa aveti prob la iarna cu inghetul... mai vb
This post has been edited by Cib: 14 Oct 2004, 16:24 |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
Sergiu |
![]()
Post
#255
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Nu Cib, nu ai dreptate! Ideea e ca injectia in anticamera se numeste injectie indirecta! Se face tot in cilindru, nu in galeria de admisie (nu ca la benzinar - unde asta ar fi injectia indirecta). Cel putin asa am inteles noi ca i se zice... (si mai scrie si pe net in 1000+1 de locuri).
|
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
litza |
![]()
Post
#256
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
Un motor diesel, spre deosebire de cele pe benzina, aspira doar aer. Injectia se face la momentul oportun, motorina pulverizata se autoaprinde de la caldura rezultata din compresia aerului.
Injectie indirecta= injectia se face intr-o precamera de combustie, in chiulasa, legata printr-un canal de camera propriu-zisa. Injectie directa= nu mai exista pre-camera in chiulasa. Injectorul este direct in capul pistonului. Cat despre inghet: un prieten cu Golf I din 77, motor facut, a pornit masina la -19 grade, intr-o iarna. In acceasi masina uitasem un bidon de 5L de apa care a ajuns un sloi de gheata complet. Daca motorul e in stare buna, bujiile si motorina de calitate (se pun aditivi sau o iei de la o statie de incredere) porneste. Mai greu a fost sa o scoatem din zapada ca inghetase. Pe net zicea cineva din Canada, ca pornesc si la -30 de grade fara sisteme ajutatoare de incalzire. Doar masina in stare foarte buna plus motorina adecvata. Daca aveti diesel, nu va zgarciti si schimbati bujiile inainte de venirea iernii. Sa nu aveti surprize. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
MariusI |
![]()
Post
#257
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Pe vremea cand ma pasiona subiectul, problemele legate de inghet puteau sa apara in doua locuri la diesel-uri:
- in filtrul de motorina. Din cauza ca motorina nu era aditivata cum trebuie, parafina din ea ingheta la -10 grade si astupa filtrul. - in separatorul de apa (nu stiu daca motoarele actuale mai au asa ceva - un dispozitiv care scoate apa din motorina), daca respectiva componenta nu se drena bine. Dar in general, daca toate bujiile sunt in regula si de tipul care trebuie, iar motorina nu e de tractor, un diesel nu are voie sa nu porneasca iarna, chiar si la -30 de grade.. |
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
johnsws |
![]()
Post
#258
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
cel putin la solenza are bujii incandescente care conform caietului de garantie trebuie schimbate la 90.000 km. io n-am decat 11500, asa ca sigur trebuie sa mai tina. filtrul de motorina care este si decantor are rezistenta de incalzire, deci eu cred ca solenza mea e pregatita sa porneasca fara probleme la iarna.
am inteles ca din 10k in 10k km e recomandat un aditiv de motorina, si acum ca tot vine iarna cred ca i-ar prinde bine. cine are diesel, poate sa-mi dea ceva recomandari? This post has been edited by johnsws: 14 Oct 2004, 12:10 |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
Cib |
![]()
Post
#259
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Sergiu @ 14 Oct 2004, 10:40) Nu Cib, nu ai dreptate! Ideea e ca injectia in anticamera se numeste injectie indirecta! Se face tot in cilindru, nu in galeria de admisie (nu ca la benzinar - unde asta ar fi injectia indirecta). Cel putin asa am inteles noi ca i se zice... (si mai scrie si pe net in 1000+1 de locuri). sergiu ceea ce spui tu sustin si eu cu mici modificari.... Adica treaba e ca acea anticamera nu o vad eu in cilindru... de ce? pentru ca cilindrul are o treaba clara de a fi un loc unde se produce compresia. daca ar fi ceea ce spui tu ar fi destul de greu sa se faca o camera de amestec... nu prea vad cum tehnic, dar ma rog... ofi ca prea spuneti cu foc Orocum deocamdata eu nu am vazut pe cineva pana acum sa fabrice un motor cu injectie indirecta. Ceea ce este pe net in diverse articole despre injectia directa sunt pur teorii... This post has been edited by Cib: 14 Oct 2004, 16:19 |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
Cib |
![]()
Post
#260
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(johnsws @ 14 Oct 2004, 13:03) cel putin la solenza are bujii incandescente care conform caietului de garantie trebuie schimbate la 90.000 km. io n-am decat 11500, asa ca sigur trebuie sa mai tina. filtrul de motorina care este si decantor are rezistenta de incalzire, deci eu cred ca solenza mea e pregatita sa porneasca fara probleme la iarna. am inteles ca din 10k in 10k km e recomandat un aditiv de motorina, si acum ca tot vine iarna cred ca i-ar prinde bine. cine are diesel, poate sa-mi dea ceva recomandari? uiti ca motorina noastra cea de toate zilele nu este facuta asa cum trebuie ca sa reziste temperaturilor scazute. Nu numai filtrul si bujiile sunt importante... sunt o groaza de conducte subtiri care fac transferul motorinei in divere locuri si unde se poate congela motorina in asa fel incat nici sa nu ajunga in filtru, sau in alt loc. deh rafinariile sunt romanesti si statiile de benzina deservite de romani |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#261
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu stiu pe nimeni care sa fi avut probleme cu motorina inghetzata iarna. E drept ca nu stiu pe nimeni cu Dacia diesel
![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
ache2 |
![]()
Post
#262
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 9 October 03 From: Berceni, PH ![]() |
QUOTE(BH07ATX @ 14 Oct 2004, 22:03) Eu nu stiu pe nimeni care sa fi avut probleme cu motorina inghetzata iarna. E drept ca nu stiu pe nimeni cu Dacia diesel ![]() iti spun eu cam cum e ! acum 2 ani (daca va mai aduceti aminte, a fost extrem de friguroasa) mi-a congelat motorina de citeva ori ! prima data mi s-a intimplat la vre-o citeva zile dupa ce cumparasem caruta ! a inceput sa faca ca toti dracii, a pirtiit de citeva ori si s-a oprit ! deja facusem cam 3 km de acasa ! am inceput sa injur Dacia si pe cei care vor mai cumpara masini de la acest mirific producator ![]() pina la urma m-am lamurit ... fusesera -20 si ceva de grade iar motorina era usor pastoasa din cauza de parafina si mi se infunda filtrul de pe sorbul din rezervor ... dupa citeva zile s-a repetat fenomenul (-27 grd) ... mi-am luat aditiv, am purces la adaugarea lui in zeama si n-am mai avut probleme desi iarna a continuat sa fie la fel de geroasa ! de atunci bag numai motorina euro (continut mai mic de sulf si parafine) si dupa ce vine gerul, la fiecare alimentare bag atifelnic ... si va asigur ca porneste la prima cheie, indiferent de temperatura ! preventiv, eu recomand 1/2l alcool tehnic la inceputul iernii pt evitarea inghetului apei ce se mai gaseste prin rezervor ! eu unul nu recomand schimbarea bujiilor inainte de termenul dat de producator ! cred ca sunt bani aruncati ... adica de ce sa repar ceva care nu e stricat !? |
--------------------
FIAS / Baikal
Clona BROWNING / IJ 18 MN
calibru 12 / 223Rem
- PH-07-LUD, PH-10-CJF
|
|
Cib |
![]()
Post
#263
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
|
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
johnsws |
![]()
Post
#264
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
ia uite ce am gasit aici:
"Motorinele petroliere cu un continut de sulf <150 ppm, au calități de lubrifiere mult mai slabe decit motorinele ce au un conținut ridicat de sulf(>350 ppm). Pentru a evita uzura rapida a echipamentelor de injecție si a motorului, la acest tip de motorine ecologice(denumite si motorine “uscate”) este necesară aditivarea cu produse de imbunătățire a indicilor de lubrifiere.Din determinările practice, efectuate de marii producatori de motorine cu conținut redus(LSD) si ultraredus(ULSD) de sulf, a rezultat că, aditivarea acestora cu 0,5… 5%produs similar cu Biocetan®-ul, asigură indici de lubrifiere <460 mm(wsd 1,4@600C)." pe : www.biocetan.ro stiu ca motorina euro3 are 350 mg/kg sulf, iar euro4(super euro diesel) are max 50 mg/kg. nu stiu ce naiba inseamna ppm-l ala in care masoara cantitatea de sulf mai sus, dar daca cumva este o corespondenta directa atunci inseamna ca nu prea este recomandat sa alimentezi motorina euro 4 in loc de euro 3. desi la amandoua scrie ca lubricitatea este 460 ("diametrul corectat al petei de uzura (wsd1,4) la 60 grade celsius micro...nu stiu ce. cine ma lumineaza si pe mine? 10X!!! nu de altceva dar am alimentat de la mol pana acum, masina merge superbine, dar stiu ca motorina de la mol are un continut scazut de sulf aproape de euro4, deci...ar cam trebui sa trec pe altceva? This post has been edited by johnsws: 28 Oct 2004, 16:50 |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
inconturnabil |
![]()
Post
#265
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 14 July 04 ![]() |
QUOTE(johnsws @ 28 Oct 2004, 17:43) ia uite ce am gasit aici: "Motorinele petroliere cu un continut de sulf <150 ppm, au calități de lubrifiere mult mai slabe decit motorinele ce au un conținut ridicat de sulf(>350 ppm). Pentru a evita uzura rapida a echipamentelor de injecție si a motorului, la acest tip de motorine ecologice(denumite si motorine “uscate”) este necesară aditivarea cu produse de imbunătățire a indicilor de lubrifiere.Din determinările practice, efectuate de marii producatori de motorine cu conținut redus(LSD) si ultraredus(ULSD) de sulf, a rezultat că, aditivarea acestora cu 0,5… 5%produs similar cu Biocetan®-ul, asigură indici de lubrifiere <460 mm(wsd 1,4@600C)." pe : www.biocetan.ro stiu ca motorina euro3 are 350 mg/kg sulf, iar euro4(super euro diesel) are max 50 mg/kg. nu stiu ce naiba inseamna ppm-l ala in care masoara cantitatea de sulf mai sus, dar daca cumva este o corespondenta directa atunci inseamna ca nu prea este recomandat sa alimentezi motorina euro 4 in loc de euro 3. desi la amandoua scrie ca lubricitatea este 460 ("diametrul corectat al petei de uzura (wsd1,4) la 60 grade celsius micro...nu stiu ce. cine ma lumineaza si pe mine? 10X!!! nu de altceva dar am alimentat de la mol pana acum, masina merge superbine, dar stiu ca motorina de la mol are un continut scazut de sulf aproape de euro4, deci...ar cam trebui sa trec pe altceva? PPM= parti per milion |
--------------------
ALFA ROMEO
GIULIETTA
2011
|
|
Slider |
![]()
Post
#266
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Cib aici nu prea am inteles eu......." si supraalimentarea cu aer se poate face prin aspirtatie sau cu ajutorul unui compresor... "
Eu stiam ca un motor aspirat este un motor aspirat si atit. Nu este supraalimentat! Gresesc? |
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
Cib |
![]()
Post
#267
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Slider @ 29 Oct 2004, 08:33) Cib aici nu prea am inteles eu......." si supraalimentarea cu aer se poate face prin aspirtatie sau cu ajutorul unui compresor... " Eu stiam ca un motor aspirat este un motor aspirat si atit. Nu este supraalimentat! Gresesc? motorul diesel aspirat este cel fara supraalimentare. supraalimentarea se face cu ajutorul unei turbine care este antrenata de gazele de evacuare si care trage aer curat(de afara), il comprima si il trimite in capul pistonuluiprin o turbosuflanta, totodata micsorand. sunt motoare la care supraalimentarea se face cu un compresor. ex Brabus are un motor de 8300 cmc pe care il supraalimenteaza cu un compresor cu 2 cilindri. This post has been edited by Cib: 29 Oct 2004, 08:34 |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
ache2 |
![]()
Post
#268
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 9 October 03 From: Berceni, PH ![]() |
cib, nu prea inteleg de ce nu accepti ca exista motoare cu injectie indirecta ?
dar daca nu vrei, ma rog, e treaba ta ! insa nu cred ca tot ce se scrie sunt "ineptii" ! referitor la treaba cu lubrifierea sistemului de injectie ... este adevarat ca scaderea continutului de sulf reduce calitatile de lubrifiere a motorinei ... sulful este un component ce se pune in uleiurile pt transmisii mecanice ca elelement EP (uleiurile de CV au un miros specific, ascutit) ! acuma ar fi interesant sa stiu in ce masura afecteaza asta sistemul de injecie ! din cite stiu eu, la cartea de intretinere spune sa se foloseasca motorina cu continut maxim de sulf de 0.05 % ... euro 3 (0.035 %) se conformeaza cerintei asteia, asa ca nu vad de ce ar strica continutul mai scazut in sulf ... |
--------------------
FIAS / Baikal
Clona BROWNING / IJ 18 MN
calibru 12 / 223Rem
- PH-07-LUD, PH-10-CJF
|
|
Cib |
![]()
Post
#269
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(ache2 @ 29 Oct 2004, 10:57) cib, nu prea inteleg de ce nu accepti ca exista motoare cu injectie indirecta ? dar daca nu vrei, ma rog, e treaba ta ! insa nu cred ca tot ce se scrie sunt "ineptii" ! deocamdata injectia indirecta este destul de greu de realizat la motoarele diesel deoarece aduce costuri suplimentare de productie si pentru ca se complica inutil motorul pentru a obtine performante inferioare nu exclud injectia indirecta dar deocamdata la ex care s-au dat injectia este directa |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
johnsws |
![]()
Post
#270
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ache2 @ 29 Oct 2004, 11:57) ...referitor la treaba cu lubrifierea sistemului de injectie ... este adevarat ca scaderea continutului de sulf reduce calitatile de lubrifiere a motorinei ... sulful este un component ce se pune in uleiurile pt transmisii mecanice ca elelement EP (uleiurile de CV au un miros specific, ascutit) ! acuma ar fi interesant sa stiu in ce masura afecteaza asta sistemul de injecie ! din cite stiu eu, la cartea de intretinere spune sa se foloseasca motorina cu continut maxim de sulf de 0.05 % ... euro 3 (0.035 %) se conformeaza cerintei asteia, asa ca nu vad de ce ar strica continutul mai scazut in sulf ... inconturnabil zice ca ppm=parti per milion, ceea ce inseamna ca se potriveste cu mg/kg , asa cum banuiam dar nu eram f sigur. motorina euro 4 are abia 50 ppm sulf fata de euro3 care are 350 ppm, deci o concluzie simpla ar fi ca dauneaza sa bagi motorina euro 4, unui motor care vrea euro 3 ! desigur daca nu imi scapa ceva, dar nu sunt sigur de asta... |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th June 2025 - 13:49 |