DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

14 Pages « < 7 8 9 10 11 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> SLZ Diesel...chiar sunt singur pe forumul asta?...

Made in Romania
post 2 Sep 2004, 14:32
Post #241


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 2 September 04




Ce ma ingrijoreaza un pic, este ca motorul este un pic de "moda veche", adica '~93. Probleme cu piesele in viitor? O sa vedem si asta.
:shock:


--------------------
Totdeauna cea mai frumoasa femeie este in cealalta masina. <A.Paunescu>
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 2 Sep 2004, 14:39
Post #242


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




litza, si ce injecteaza ? Injecteaza Turbo ? Vezi sa nu fie Turbo Diesel Injected si Standard Diesel Injected.
Dar ca sa nu ajungem sa ne spargem capetele aiurea, hai sa intrebam specialistii: www.howstuffworks.com


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
litza
post 2 Sep 2004, 15:03
Post #243


Membru autentic


Group: Members
Posts: 813
Joined: 27 August 03
From: Bavaria, DE




marty,
uite aici doc

http://tdiclub.com/TDIFAQ/tdifaq.pdf

punctul 1b si 1c: diferente fata de vechile modele diesel:

QUOTE

The open-type combustion chamber has less heat loss than the older prechamber
design.


The old design se refera la generatiile vechi, cum am eu pe Golf II (aveam undeva o schema da nu o mai gasesc). La TDI injectia de motorina se face direct in cilindru. Pe cand la modelul vechi (ex al meu) are o pre-camera de combustie in chiulasa. Unde intr-un spatiu mic este si bujia incadescenta si injectorul care sufla direct pe bujie.


--------------------
Dacia Solenza 2003-2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 12 Oct 2004, 13:07
Post #244


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




de unde pot sa aflu ce efecte are folosirea de motorina euro4 in loc de euro3? am vazut ca cea euro4 are mai putin sulf 50 mg/kg fata de 350 cat are cea euro3. daca motorul a fost proiectat sa foloseasca euro3, ce problema ar fi daca bagi euro4? dauneaza motorului? sau din contra? la ce foloseste sulful ala din motorina? mai sunt si alte diferente intre motorina euro3 si 4?


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ache2
post 12 Oct 2004, 13:47
Post #245


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 9 October 03
From: Berceni, PH




sulful este acel "ce" galben care se gaseste in cantitati variabile in titei ...
in urma diverselor procedee de rafinare si procesare, o parte din acest sulf se elimina din combustibili (fie ei benzina, motorina sau pacura - btw exista motoare cu ardere interna - cele navale - care functioneaza cu pacura) ...
de ce se face treaba asta ? pt ca in urma arderii combustibililor in camera de ardere, se arde si pirdalnicul de sulf care, fct de regimul de lucru, da mono, di sau trioxid de sulf, gaze care contribuie mai mult decit trebuie la efectul de sera si la ploile acide !
de aici s-a impus scaderea continutului de sulf in combustibili (inainte sa fie euo 3 motorina din Romania avea continut de pina 0.5 % sulf !!!!) ...

acum discutie despre efectele utilizarii motorinei E4 fata de E3 ! primul va fi observabil la nivelul buzunarului dry.gif ! dupa parerea mea ( si numai a mea) scaderea continutului se sulf nu are decit efecte benefice asupra motorului, asa ca baga fara grija !


--------------------
FIAS / Baikal Clona BROWNING / IJ 18 MN calibru 12 / 223Rem - PH-07-LUD, PH-10-CJF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 13 Oct 2004, 08:20
Post #246


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




merci de raspuns. am notat.

mai sunt si alte diferente intre motorinele e3 si e4 inafara de cantitatea de sulf ?


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ache2
post 13 Oct 2004, 10:33
Post #247


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 9 October 03
From: Berceni, PH




din cite stiu eu nu, dar s-ar putea sa fie !
pt ca combustibilii care se vind pe piata sunt de fapt niste amestecuri de diverse produse in diverse proportii ...
asa ca pot exista diferente in functie de fabricant !


--------------------
FIAS / Baikal Clona BROWNING / IJ 18 MN calibru 12 / 223Rem - PH-07-LUD, PH-10-CJF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 13 Oct 2004, 10:40
Post #248


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




QUOTE(litza @ 2 Sep 2004, 16:03)
marty,
uite aici doc
http://tdiclub.com/TDIFAQ/tdifaq.pdf
punctul 1b si 1c: diferente fata de vechile modele diesel:
The old design se refera la generatiile vechi, cum am eu pe Golf II (aveam undeva o schema da nu o mai gasesc). La TDI injectia de motorina se face direct in cilindru. Pe cand la modelul vechi (ex al meu) are o pre-camera de combustie in chiulasa. Unde intr-un spatiu mic este si bujia incadescenta si injectorul care sufla direct pe bujie.
*



Mai oameni buni cati dintre voi ati desfacut un motor diesel ca sa tineti in mana un piston????? Citesc ce scrieti si ma minunez.... Motoarele diesel clasice sunt cu injectie in capul pistonului la un anumit unghi. In capul fiecarui piston exista o camera de ardere unde se strange amestecul comprimat.... si unde are loc arderea. Injectia se face direct acolo in camera de ardere. Cam asta este practic intr-un motor clasic diesel (adica si la motoarele romanesti gen ROMAN si ARO). ideea e acum ca la turbo intercooler se adauga mai mult oxigen datorta racirii accelerate a aerului, deci arderea este mult mai violenta pentru o cantitate de motorina egala sau chiar mai mica decat in cazul unei injectii directe. Totodata s-a marit si presiunea la injectie ca sa se obtina o pulverizare mai puternica a motorinei, adica sa ajunga la vaporizare... La cdi s-a marit presiunea atat a aerului (turbina cu geometrie variabila, etc) care intra in cilindru, eficienta injectiei, cat si presiunea in rampa comuna. A... si supraalimentarea cu aer se poate face prin aspirtatie sau cu ajutorul unui compresor...
bujiile incandescente sunt de 2 feluri: cele care se pun pe admisie si incalzesc aerul din admisie la rece (sistemul vechi care nu se mai foloseste) cat si cu capul in camera de ardere unde se pulverizeaza motorina pe ele si se realizeaza un amestec care ajuta la pornirea motorului.
Eu cam asa stiu din experienta... am desfacut destule motoare diesel (aspirate mai mult) si va spun asta din experienta... Poate Marty s-a referit ca Alfa Romeo este singurul prod care nu injecteaza in unghi motorina la nu stiu ce model, dar la camera in care se realizeaza amestecul la diesel eu nu am auzit pana acum. Sincer. Si nici nu cred ca exista pentru ca ar complica mai mult ceva care nu are nevoie de asa ceva. exista 1 sansa ca bujiile incandescente sau sistemul de pornire la rece mai bine spus sa fie de fapt un preincalzitor al combustibilului intr-o camera separata unde vaporii de motorina sa fie pulverizati pe electrodul unei bujii incandescente sa fie amestecat cu aer si sa fie trimis pe admisie in cilindru ca sa nu mai faca acest lucru in camera de ardere. Dar acest lucru se realizeaza numai la pornire ceea ce e altceva decat sustineti voi....


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
litza
post 13 Oct 2004, 11:41
Post #249


Membru autentic


Group: Members
Posts: 813
Joined: 27 August 03
From: Bavaria, DE




Ia citeste aici:

http://www.memagazine.org/backissues/augus...sel/diesel.html

primele randuri la "Direct versus Indirect Injection" si dupa da-ti cu parerea.


--------------------
Dacia Solenza 2003-2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 13 Oct 2004, 11:53
Post #250


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




QUOTE(litza @ 13 Oct 2004, 13:41)
Ia citeste aici:

http://www.memagazine.org/backissues/augus...sel/diesel.html

primele randuri la "Direct versus Indirect Injection" si dupa da-ti cu parerea.
*



Pls. pls. pls! Imi permit eu sa-mi dau cu parerea: nu exista ceea ce scrie acolo. Este o conspiratie americana, un bull-shit total, nu stiu cum de nu a fost inca inchis autorul! Nu exista injectie directa, nu exista injectie indirecta, doar supraalimentare prin aspirare, asta da, asta s-a pus la diesel ca sa raceasca mai repede oxigenul... Sau?


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ache2
post 13 Oct 2004, 13:58
Post #251


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 9 October 03
From: Berceni, PH




QUOTE(Sergiu @ 13 Oct 2004, 13:53)
Pls. pls. pls! Imi permit eu sa-mi dau cu parerea: nu exista ceea ce scrie acolo. Este o conspiratie americana, un bull-shit total, nu stiu cum de nu a fost inca inchis autorul! Nu exista injectie directa, nu exista injectie indirecta, doar supraalimentare prin aspirare, asta da, asta s-a pus la diesel ca sa raceasca mai repede oxigenul... Sau?


stai un pic, zici ca "agenturili" au inventat treaba cu injectia indirecta ?
eu zic sa te mai documentezi, dar nu de pe internet ci ia o carte de motoare, ceva !

apopos, tu ai "tinut vre-un piston in mina" ?
cum a fost cool.gif ?


--------------------
FIAS / Baikal Clona BROWNING / IJ 18 MN calibru 12 / 223Rem - PH-07-LUD, PH-10-CJF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 13 Oct 2004, 14:08
Post #252


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Oops ache2 - cred ca dam in indecent deja cu tinutul pistonului in mana! blush.gif radmasa.gif

Hai din carte (ca piston in mana nu am tinut): "Injectia se poate face direct in camera de ardere sau in anticamerele practicate in chiulasa sau in capul pistonului" - Manual Service - Sisteme De Injectie - Motoare Diesel (cam ciudat nume de carte) - Ghita Barbu, Vlad Barbu

This post has been edited by Sergiu: 13 Oct 2004, 14:09


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ache2
post 13 Oct 2004, 15:22
Post #253


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 9 October 03
From: Berceni, PH




QUOTE(Sergiu @ 13 Oct 2004, 16:08)
"Injectia se poate face direct in camera de ardere sau in anticamerele practicate in chiulasa sau in capul pistonului" - Manual Service -


Q.E.D "anticamere" => injectie indirecta !

recunoaste ca e buna aia cu "tinutul pistonului " laugh.gif !


--------------------
FIAS / Baikal Clona BROWNING / IJ 18 MN calibru 12 / 223Rem - PH-07-LUD, PH-10-CJF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 14 Oct 2004, 09:21
Post #254


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




deci??? chestia cu injectie indirecta pana acum s-a dovedit a fi doar niste pareri si consideratii pur teoretice.... am citit inclusiv articolul cu pricina (dat link mai sus) si acolo sunt mai multe ineptii, dar... in primul rand dieselul este mai putin poluant decat o benzinara.... Atentie nu vorbim de masini defecte ci de cele care au parametrii coresp..... Din pacate la noi in Romania motorina este foarte proasta si o sa aveti prob la iarna cu inghetul... mai vb

This post has been edited by Cib: 14 Oct 2004, 16:24


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 14 Oct 2004, 09:40
Post #255


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Nu Cib, nu ai dreptate! Ideea e ca injectia in anticamera se numeste injectie indirecta! Se face tot in cilindru, nu in galeria de admisie (nu ca la benzinar - unde asta ar fi injectia indirecta). Cel putin asa am inteles noi ca i se zice... (si mai scrie si pe net in 1000+1 de locuri).


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
litza
post 14 Oct 2004, 10:37
Post #256


Membru autentic


Group: Members
Posts: 813
Joined: 27 August 03
From: Bavaria, DE




Un motor diesel, spre deosebire de cele pe benzina, aspira doar aer. Injectia se face la momentul oportun, motorina pulverizata se autoaprinde de la caldura rezultata din compresia aerului.

Injectie indirecta= injectia se face intr-o precamera de combustie, in chiulasa, legata printr-un canal de camera propriu-zisa.

Injectie directa= nu mai exista pre-camera in chiulasa. Injectorul este direct in capul pistonului.

Cat despre inghet: un prieten cu Golf I din 77, motor facut, a pornit masina la -19 grade, intr-o iarna. In acceasi masina uitasem un bidon de 5L de apa care a ajuns un sloi de gheata complet. Daca motorul e in stare buna, bujiile si motorina de calitate (se pun aditivi sau o iei de la o statie de incredere) porneste. Mai greu a fost sa o scoatem din zapada ca inghetase.

Pe net zicea cineva din Canada, ca pornesc si la -30 de grade fara sisteme ajutatoare de incalzire. Doar masina in stare foarte buna plus motorina adecvata.

Daca aveti diesel, nu va zgarciti si schimbati bujiile inainte de venirea iernii. Sa nu aveti surprize.


--------------------
Dacia Solenza 2003-2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusI
post 14 Oct 2004, 10:46
Post #257


Membru autentic


Group: Members
Posts: 344
Joined: 24 March 03
From: Bucuresti




Pe vremea cand ma pasiona subiectul, problemele legate de inghet puteau sa apara in doua locuri la diesel-uri:
- in filtrul de motorina. Din cauza ca motorina nu era aditivata cum trebuie, parafina din ea ingheta la -10 grade si astupa filtrul.
- in separatorul de apa (nu stiu daca motoarele actuale mai au asa ceva - un dispozitiv care scoate apa din motorina), daca respectiva componenta nu se drena bine.

Dar in general, daca toate bujiile sunt in regula si de tipul care trebuie, iar motorina nu e de tractor, un diesel nu are voie sa nu porneasca iarna, chiar si la -30 de grade..


--------------------
Solenza Scala
Dixit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 14 Oct 2004, 12:03
Post #258


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




cel putin la solenza are bujii incandescente care conform caietului de garantie trebuie schimbate la 90.000 km. io n-am decat 11500, asa ca sigur trebuie sa mai tina. filtrul de motorina care este si decantor are rezistenta de incalzire, deci eu cred ca solenza mea e pregatita sa porneasca fara probleme la iarna.
am inteles ca din 10k in 10k km e recomandat un aditiv de motorina, si acum ca tot vine iarna cred ca i-ar prinde bine. cine are diesel, poate sa-mi dea ceva recomandari?

This post has been edited by johnsws: 14 Oct 2004, 12:10


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 14 Oct 2004, 16:07
Post #259


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




QUOTE(Sergiu @ 14 Oct 2004, 10:40)
Nu Cib, nu ai dreptate! Ideea e ca injectia in anticamera se numeste injectie indirecta! Se face tot in cilindru, nu in galeria de admisie (nu ca la benzinar - unde asta ar fi injectia indirecta). Cel putin asa am inteles noi ca i se zice... (si mai scrie si pe net in 1000+1 de locuri).
*


sergiu ceea ce spui tu sustin si eu cu mici modificari.... Adica treaba e ca acea anticamera nu o vad eu in cilindru... de ce? pentru ca cilindrul are o treaba clara de a fi un loc unde se produce compresia. daca ar fi ceea ce spui tu ar fi destul de greu sa se faca o camera de amestec... nu prea vad cum tehnic, dar ma rog... ofi ca prea spuneti cu foc
Orocum deocamdata eu nu am vazut pe cineva pana acum sa fabrice un motor cu injectie indirecta. Ceea ce este pe net in diverse articole despre injectia directa sunt pur teorii...

This post has been edited by Cib: 14 Oct 2004, 16:19


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 14 Oct 2004, 16:23
Post #260


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




QUOTE(johnsws @ 14 Oct 2004, 13:03)
cel putin la solenza are bujii incandescente care conform caietului de garantie trebuie schimbate la 90.000 km. io n-am decat 11500, asa ca sigur trebuie sa mai tina. filtrul de motorina care este si decantor are rezistenta de incalzire, deci eu cred ca solenza mea e pregatita sa porneasca fara probleme la iarna.
am inteles ca din 10k in 10k km e recomandat un aditiv de motorina, si acum ca tot vine iarna cred ca i-ar prinde bine. cine are diesel, poate sa-mi dea ceva recomandari?
*


uiti ca motorina noastra cea de toate zilele nu este facuta asa cum trebuie ca sa reziste temperaturilor scazute. Nu numai filtrul si bujiile sunt importante... sunt o groaza de conducte subtiri care fac transferul motorinei in divere locuri si unde se poate congela motorina in asa fel incat nici sa nu ajunga in filtru, sau in alt loc. deh rafinariile sunt romanesti si statiile de benzina deservite de romani


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 14 Oct 2004, 20:03
Post #261


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Eu nu stiu pe nimeni care sa fi avut probleme cu motorina inghetzata iarna. E drept ca nu stiu pe nimeni cu Dacia diesel smile.gif


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ache2
post 15 Oct 2004, 07:50
Post #262


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 9 October 03
From: Berceni, PH




QUOTE(BH07ATX @ 14 Oct 2004, 22:03)
Eu nu stiu pe nimeni care sa fi avut probleme cu motorina inghetzata iarna. E drept ca nu stiu pe nimeni cu Dacia diesel smile.gif
*



iti spun eu cam cum e ! acum 2 ani (daca va mai aduceti aminte, a fost extrem de friguroasa) mi-a congelat motorina de citeva ori !
prima data mi s-a intimplat la vre-o citeva zile dupa ce cumparasem caruta !
a inceput sa faca ca toti dracii, a pirtiit de citeva ori si s-a oprit ! deja facusem cam 3 km de acasa !
am inceput sa injur Dacia si pe cei care vor mai cumpara masini de la acest mirific producator 022.gif ...
pina la urma m-am lamurit ...
fusesera -20 si ceva de grade iar motorina era usor pastoasa din cauza de parafina si mi se infunda filtrul de pe sorbul din rezervor ...
dupa citeva zile s-a repetat fenomenul (-27 grd) ...
mi-am luat aditiv, am purces la adaugarea lui in zeama si n-am mai avut probleme desi iarna a continuat sa fie la fel de geroasa !
de atunci bag numai motorina euro (continut mai mic de sulf si parafine) si dupa ce vine gerul, la fiecare alimentare bag atifelnic ...
si va asigur ca porneste la prima cheie, indiferent de temperatura !

preventiv, eu recomand 1/2l alcool tehnic la inceputul iernii pt evitarea inghetului apei ce se mai gaseste prin rezervor !

eu unul nu recomand schimbarea bujiilor inainte de termenul dat de producator !
cred ca sunt bani aruncati ...
adica de ce sa repar ceva care nu e stricat !?


--------------------
FIAS / Baikal Clona BROWNING / IJ 18 MN calibru 12 / 223Rem - PH-07-LUD, PH-10-CJF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 18 Oct 2004, 08:47
Post #263


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




eu unul nu recomand schimbarea bujiilor inainte de termenul dat de producator !
cred ca sunt bani aruncati ...
adica de ce sa repar ceva care nu e stricat !?
*

[/quote]

bujiile incandescente se schimba atunci cand se ard... atat. daca le schimbi inainte nu faci decat sa arunci banii aiurea.


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 28 Oct 2004, 16:43
Post #264


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




ia uite ce am gasit aici:
"Motorinele petroliere cu un continut de sulf <150 ppm, au calități de lubrifiere mult mai slabe decit motorinele ce au un conținut ridicat de sulf(>350 ppm).

Pentru a evita uzura rapida a echipamentelor de injecție si a motorului, la acest tip de motorine ecologice(denumite si motorine “uscate”) este necesară aditivarea cu produse de imbunătățire a indicilor de lubrifiere.Din determinările practice, efectuate de marii producatori de motorine cu conținut redus(LSD) si ultraredus(ULSD) de sulf, a rezultat că, aditivarea acestora cu 0,5… 5%produs similar cu Biocetan&reg;-ul, asigură indici de lubrifiere <460 mm(wsd 1,4@600C)." pe :
www.biocetan.ro
stiu ca motorina euro3 are 350 mg/kg sulf, iar euro4(super euro diesel) are max 50 mg/kg. nu stiu ce naiba inseamna ppm-l ala in care masoara cantitatea de sulf mai sus, dar daca cumva este o corespondenta directa atunci inseamna ca nu prea este recomandat sa alimentezi motorina euro 4 in loc de euro 3.
desi la amandoua scrie ca lubricitatea este 460 ("diametrul corectat al petei de uzura (wsd1,4) la 60 grade celsius micro...nu stiu ce.
cine ma lumineaza si pe mine? 10X!!! nu de altceva dar am alimentat de la mol pana acum, masina merge superbine, dar stiu ca motorina de la mol are un continut scazut de sulf aproape de euro4, deci...ar cam trebui sa trec pe altceva?

This post has been edited by johnsws: 28 Oct 2004, 16:50


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
inconturnabil
post 29 Oct 2004, 06:54
Post #265


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 14 July 04




QUOTE(johnsws @ 28 Oct 2004, 17:43)
ia uite ce am gasit aici:
"Motorinele petroliere cu un continut de sulf <150 ppm, au calități de lubrifiere mult mai slabe decit motorinele ce au un conținut ridicat de sulf(>350 ppm).

Pentru a evita uzura rapida a echipamentelor de injecție si a motorului, la acest tip de motorine ecologice(denumite si motorine “uscate”) este necesară aditivarea cu produse de imbunătățire a indicilor de lubrifiere.Din determinările practice, efectuate de marii producatori de motorine cu conținut redus(LSD) si ultraredus(ULSD) de sulf, a rezultat că, aditivarea acestora cu 0,5… 5%produs similar cu Biocetan&reg;-ul, asigură indici de lubrifiere <460 mm(wsd 1,4@600C)." pe :
www.biocetan.ro
stiu ca motorina euro3 are 350 mg/kg sulf, iar euro4(super euro diesel) are max 50 mg/kg. nu stiu ce naiba inseamna ppm-l ala in care masoara cantitatea de sulf mai sus, dar daca cumva este o corespondenta directa atunci inseamna ca nu prea este recomandat sa alimentezi motorina euro 4 in loc de euro 3.
desi la amandoua scrie ca lubricitatea este 460 ("diametrul corectat al petei de uzura (wsd1,4) la 60 grade celsius micro...nu stiu ce.
cine ma lumineaza si pe mine?  10X!!!  nu de altceva dar am alimentat de la mol pana acum, masina merge superbine, dar stiu ca motorina de la mol are un continut scazut de sulf aproape de euro4, deci...ar cam trebui sa trec pe altceva?
*



PPM= parti per milion


--------------------
ALFA ROMEO GIULIETTA 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 29 Oct 2004, 07:33
Post #266


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




Cib aici nu prea am inteles eu......." si supraalimentarea cu aer se poate face prin aspirtatie sau cu ajutorul unui compresor... "
Eu stiam ca un motor aspirat este un motor aspirat si atit. Nu este supraalimentat! Gresesc?


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 29 Oct 2004, 08:28
Post #267


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




QUOTE(Slider @ 29 Oct 2004, 08:33)
Cib aici nu prea am inteles eu......." si supraalimentarea cu aer se poate face prin aspirtatie sau cu ajutorul unui compresor... "
Eu stiam ca un motor aspirat este un motor aspirat si atit. Nu este supraalimentat! Gresesc?
*


motorul diesel aspirat este cel fara supraalimentare.
supraalimentarea se face cu ajutorul unei turbine care este antrenata de gazele de evacuare si care trage aer curat(de afara), il comprima si il trimite in capul pistonuluiprin o turbosuflanta, totodata micsorand. sunt motoare la care supraalimentarea se face cu un compresor. ex Brabus are un motor de 8300 cmc pe care il supraalimenteaza cu un compresor cu 2 cilindri.

This post has been edited by Cib: 29 Oct 2004, 08:34


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ache2
post 29 Oct 2004, 09:57
Post #268


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 9 October 03
From: Berceni, PH




cib, nu prea inteleg de ce nu accepti ca exista motoare cu injectie indirecta ?
dar daca nu vrei, ma rog, e treaba ta !
insa nu cred ca tot ce se scrie sunt "ineptii" !

referitor la treaba cu lubrifierea sistemului de injectie ...
este adevarat ca scaderea continutului de sulf reduce calitatile de lubrifiere a motorinei ... sulful este un component ce se pune in uleiurile pt transmisii mecanice ca elelement EP (uleiurile de CV au un miros specific, ascutit) !
acuma ar fi interesant sa stiu in ce masura afecteaza asta sistemul de injecie !
din cite stiu eu, la cartea de intretinere spune sa se foloseasca motorina cu continut maxim de sulf de 0.05 % ... euro 3 (0.035 %) se conformeaza cerintei asteia, asa ca nu vad de ce ar strica continutul mai scazut in sulf ...


--------------------
FIAS / Baikal Clona BROWNING / IJ 18 MN calibru 12 / 223Rem - PH-07-LUD, PH-10-CJF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 29 Oct 2004, 10:37
Post #269


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




QUOTE(ache2 @ 29 Oct 2004, 10:57)
cib, nu prea inteleg de ce nu accepti ca exista motoare cu injectie indirecta ?
dar daca nu vrei, ma rog, e treaba ta !
insa nu cred ca tot ce se scrie sunt "ineptii" !
*



deocamdata injectia indirecta este destul de greu de realizat la motoarele diesel deoarece aduce costuri suplimentare de productie si pentru ca se complica inutil motorul pentru a obtine performante inferioare
nu exclud injectia indirecta dar deocamdata la ex care s-au dat injectia este directa


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 29 Oct 2004, 16:09
Post #270


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




QUOTE(ache2 @ 29 Oct 2004, 11:57)
...referitor la treaba cu lubrifierea sistemului de injectie ...
este adevarat ca scaderea continutului de sulf reduce calitatile de lubrifiere a motorinei ... sulful este un component ce se pune in uleiurile pt transmisii mecanice ca elelement EP (uleiurile de CV au un miros specific, ascutit) !
acuma ar fi interesant sa stiu in ce masura afecteaza asta sistemul de injecie !
din cite stiu eu, la cartea de intretinere spune sa se foloseasca motorina cu continut maxim de sulf de 0.05 % ... euro 3 (0.035 %) se conformeaza cerintei asteia, asa ca nu vad de ce ar strica continutul mai scazut in sulf ...
*



inconturnabil zice ca ppm=parti per milion, ceea ce inseamna ca se potriveste cu mg/kg , asa cum banuiam dar nu eram f sigur. motorina euro 4 are abia 50 ppm sulf fata de euro3 care are 350 ppm, deci o concluzie simpla ar fi ca dauneaza sa bagi motorina euro 4, unui motor care vrea euro 3 !
desigur daca nu imi scapa ceva, dar nu sunt sigur de asta...


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
14 Pages « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th June 2025 - 13:49
Forum Renault