DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Distributia si tachetii

Pedro
post 17 May 2004, 07:09
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 551
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Sunt destul de suparat pe tema tachetilor , am facut reglajul tachetilor acum vreo 3 zile (aveau joc mare) iar in urma reglajului am batai ca la balamuc (si ma si zguduie nitel la relanti , iar turat motorul parca nu merge asa rotund cum ar trebui), cel putin la rece, ma tacane de ma zapacesc si nu stiu ce sa fac ........Cat despre distributie am o intrebare . Eu am avut initial intinzator hidraulic , buuuun, s-a purces la schimbarea intinzatorului cu unul mecanic , astupata gaurica, inlocuit , toate bune si frumoase numai ca eu nu pot sa-mi dau seama pe unde intra uleiul acum, am inteles ca ar trebui sa isi faca loc pe la pininul vibrochenului dar parca prea se aude neunsa distributia.......ceva pareri !?


--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD Berlina
O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 17 May 2004, 07:20
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Eshti convins ca ai reglat bine colbutorii? Foarte probabil sa ii fi reglat greshit. Verifica daca suprafatza colbutorului care apasa pe supapa e neteda. Daca nu trebuie schimbatzi. Verifica shi daca sunt drepte tijele.
Distributzia nu se unge pe la gaura de la intinzatorul hidraulic. E foarte bine ca e astupata acum.
Trebuia sa pui tot hidraulic pentru ca sunt cele mai bune. Ai schimbat shi lantzul? Daca lantzul e intins degeaba ai schimbat intinzatorul. Itzi recomand un lantz frantzuzesc. Astea romaneshti pica dupa 30-40 000 km.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 24 May 2004, 16:15
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Salut ,
Am si eu o intrebare referitoare la tacheti-colbutori .Cum se regleza ? Ce se desface ? As vrea sa incerc sa- i reglez eu . Am un tacanit usor in mers cand e motorul cald si cine l-a auzit a spus ca e de la tacheti .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gusti
post 25 May 2004, 05:41
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 4 March 04
From: Iasi




Pentru un tacanit usor nu te complica
De altfel e normal sa ai un tacanit USOR la motoru de dacie


--------------------
0745535292
0722256825
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 25 May 2004, 08:07
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Se regleaza asha:
1 Motorul trebuie sa fie rece.
2 Se aduce fiecare cilindru pe rand, la punctul mort superior, in pozitia in care ar trebui sa primeasca scanteie. (daca nu shtitzi care va uitatzi la delcou shi vedetzi in dreptul carui cilindru e luleaua).
E recomandabil sa se scoata bujiile shi sa se verifice introducand o shurubelnitza pe gaura bujiei daca pistonul este in punctul mort superior (cel mai sus posibil)
Daca s-a trecut de acel punct se da inapoi cateva grade shi din nou inainte.
3. Se slabescshuruburile de la colbutori
4. Se verifica daca suprafatza lor care apasa supapa e nu are denivelari.
5.Se regleaza cu o lera jocul supapelor.

Nu se strange foarte tare contrapiulitza. Se strage cu o cheie scurta. Exista o scula speciala pentru reglat dar se poate regla cu un patent shi o cheie de 10.
Jocul la dacie este de 0,15 mm admisia 0,20 evacuarea dar se poate merge pana la 0,20 admisia 0,25 evacuarea fara sa apara zgomote.

Ordinea supapelor este: evacuare admisie admisie evacuare evacuare admisie admisie evacuare.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 25 May 2004, 08:24
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Multumesc , am inteles cu e cum e cu reglatul dar ce desfac sa ajung la delcou ? Capacul cu busonul pe unde se pune ulei ? Ce piulite-suruburi desfac ? Ce probleme pot sa am ? Am vazut ca are si o garnitura .
Dupa cum s-a spus aici daca are tacanit usor e ok. Vreau totusi sa ma uit si la supape .
Am o problema sper sa nu fie din cauza asta .Se defecteaza mereu aprinderea la pistonul 2 ( al doilea de la volanta ) in sensul ca nu mai merge si merge in trei pistoane .
Azi dupa ce am schimbat discul de ambreiaj , nu mai tinea la relanti .Mecanicul spunea ca e rece , acasa la fel si m-am apucat de verificat . Am dat initial relantiul mai mare . Cand am scos fisa doi motorul se tura pana la 1700 si mergea rotund , cand puneam fisa doi mergea trepidat si tindea sa se opreasca .
Sunt disperat si mi-e teama sa nu aiba ceva pistonul doi .
Ce sa fac ?


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 25 May 2004, 08:34
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




QUOTE

ce desfac sa ajung la delcou ?


Nu te supara dar cred ca ar fi mai bine sa te duci la un mecanic care se pricepe cat de cat shi sa te uitzi atent la ce face.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 25 May 2004, 08:38
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Multumesc. E asa de grav ? Sau eu sunt prea novice ?


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 25 May 2004, 10:41
Post #9


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Nu e grav, dar dupa intrebarile pe care le pui, e clar ca n-ai vazut niciodata cum se face, asa ca mai bine mergi la cineva care se pricepe, mai intii. :wink:


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadu221
post 25 May 2004, 11:56
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 726
Joined: 11 March 04
From: Ploiesti




smile.gif unul care stie mai putine ca mine smile.gif) si mie imi bate (din ce in ce mai rau) un tachet si imi tremura masina la relandi si dupa ce se incalzeste (ma refer la volan si bord). La mine jiglerul de unde se regleaza amestecul aer carburant nu prinde decat intr-un singur loc si am inteles ca asta e din cauza unei duze din carburator de la locul cu pricina si ca d`aia imi face masina asa ca nu poate fi reglata cum trebuie...
E adevarat ca pentru a verifica supapele tre sa scoti nush ce de la chiuloasa prilej cu care tre sa schimbi si garnitura???
Cine are explicatii rog sa mi le dea si mie sad.gif


--------------------
DSN rapsodie - 2002 - ph-22-unu
Ie doar o amarata de dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 25 May 2004, 12:34
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




N-as vrea sa cred ca acest forum este numai pentru "avansati" .Cred ca daca cineva intreaba ceva referitor la un subiect anume si alt cineva stie sa raspunda fara "plimbari" aiurea ar fi ok. Ce sa cred , daca cineva nu stie - nu trebuie sa intrebe sau sa primesca raspuns ?. Cred ca sunt acum in afara subiectului .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadu221
post 25 May 2004, 13:53
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 726
Joined: 11 March 04
From: Ploiesti




stai linistit ca nu am incercat sa te iau peste picior ... nimeni nu s-a nascut invatat smile.gif


--------------------
DSN rapsodie - 2002 - ph-22-unu
Ie doar o amarata de dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 25 May 2004, 14:16
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




E ok. Eu doar am intrebat .Asa e cand mai am de invatat .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Raptoe
post 25 May 2004, 17:43
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 15 April 04
From: Bucuresti




ok....deci nu ca ma iau de careva dar e cam aiurea ca omu sa vrea sa isi regleze tachetzi si sa nu stie ce e cu delcou daca el pune pe cama motoru eu ihi inghit luleaua...ca sa nu mai zicem ca la tachetzi e o adevarata distractzie cu piulitzele alea... :wink:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 26 May 2004, 07:19
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Delcoul stiu care e . Chiar l-am schimbat si aseara cu fise cu tot si platanul ala care se invarte .Problema e alta .Citeste mai bine .Erau doua.Una referitoare la tacheti si alta referitoare la mersul neregulat al pistonului 2 .Vroiam sa stiu din ce cauza merge aiurea pistonul 2 si ma gandeam la tacheti .Asta a fost .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadu221
post 26 May 2004, 08:35
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 726
Joined: 11 March 04
From: Ploiesti




nu cred ca ai schimbat delcoul .. poate numa capacul smile.gif) .. despre ce platan e vb ??


--------------------
DSN rapsodie - 2002 - ph-22-unu
Ie doar o amarata de dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 26 May 2004, 09:19
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Cand scoti capacul ala in care sunt infipte fisele de la bujii se afla inauntru o chestie cilindrica cu o extremitate metalica care se invarte si da scantei la fise .Aia am scos-o si am pus alta noua .Nu din prima am nimerit pentru ca avea o catare pe axul mecanic .Era altceva ? .Ordinea fiselor dupa ce am citit raspunsul pe forum e ok . Porneste la prima cheie .O alta parere ? .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadu221
post 26 May 2004, 09:45
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 726
Joined: 11 March 04
From: Ploiesti




lulea se numijte. de chestia aia zicea raptoe c o inghite daca faci tu treaba buna pe acolo. Daca te mai straduiesti o tzara cred ca va trebui sa i-o trimiti prin posta cu o solnitza langa smile.gif)


--------------------
DSN rapsodie - 2002 - ph-22-unu
Ie doar o amarata de dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 26 May 2004, 09:55
Post #19


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




B31AYZ, pentru problema cu cilindrul 2,
1. verifica bujia sa fie bine infiletata si sa nu scape compresie
2. ia fisa de la 3 si schimb-o cu asta de la 2, total
3. schimba bujia si verfica-i distanta: 0.7 fara aprindere, 0.8-0.9 cu aprindere
4. uita-te la axul delcoului sa vezi daca nu e uzat
5. verifica inca o data distanta la platini: 0.4-0.45 fara aprindere, 0.3-0.35 cu aprindere

Daca tot nu merge, reglajul tachetilor, 0.15 admisie, 0.20 evacuare
E un pic mai complicat, de asta nu recomand sa-l faci singur, ci impreuna cu cineva care a mai facut asta.

Daca nici asa nu merge, ia barosul de 10Kg si trage-i vreo doua :vmad:


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 26 May 2004, 10:44
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Am schimbat bujia cu una noua si face la fel .Cred ca am strans destul de bine (poate nu ?).Am sa schimb si fisa 3 cu 2 dar care-i treaba ? Axul delcou nu cred ca-mi dau seama daca e uzat pentru ca nu am altul de comparatie . Distanta la bujii e de 0.6 din fabrica .Asa am mers pana acum .Iar cu platina mi-a reglat-o nasu cand a reglat avansul .Mergea foarte rotund .De gasit problema tot de la 2 a gasit .A schimbat mai multe bujii dar nu se simtea foarte mult cand ii scotea fisa .Naspa e ca merge mai bine larelanti in trei . Este posibil sa fie ceva bulit la piston ?
Multumesc. Am sa incerc .Azi ma duc cu ea la service , ma tem sa nu-si dea aia cu presupusul aiurea .Am sa va informez de rezultat . Daca pierde compresie este posibil sa incetineasca miscarea celorlalte pistoane decat sa ajute ? ca asa pare .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 26 May 2004, 13:13
Post #21


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




[quote] Distanta la bujii e de 0.6 din fabrica .Asa am mers pana acum.[/quote]

adica tu nu ai reglat platina de cand a iesit masina din fabrica :shock: ?

...glumeam, regleaza in primul rand platina la o distanta mai mica (cum a zis paul).

Turat, motorul merge bine?


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 26 May 2004, 13:39
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Platina am reglat-o de Paste cand mi-a reglat avansul si mergea parfum .Turat merge bine nu se aude nimic deosebit .In sarcina nasol in patru si mai nasol in trei . La platina am umblat foarte rar .Pentru ca era bine reglata .Porneste la prima .Cred ca daca era de la platina nu aveau de suferit si celelalte pistoane?Casuna numai pe unul ?Alte idei ? Nu gasesc o explicatie la faptul ca merge normal (bine) la relanti in trei si tinde si se opreste in 4 .Aiurea.


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 26 May 2004, 13:41
Post #23


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




io zic supape, ori nu-s reglati tachetii bine, ori ai depuneri mari pe vreo supapa, ori ai vre-o tija indoita


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 26 May 2004, 14:08
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




De lucrurile astea ma tem si eu .A mai patit cineva asa ceva sau sunt primul ?. Sper sa fie reparabila problema fara sa schimb setul . Azi sper sa aflu care-i treaba .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Raptoe
post 26 May 2004, 21:38
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 15 April 04
From: Bucuresti




Nu am mai auzit dar exista inceputuri :wink: sper sa nu fi tu primu de la care aud sad.gif si vezi cand trimitzi luleaua sa trimitzi si o salata ca sa mearga bine la stomac :mrgreen:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadu221
post 27 May 2004, 07:39
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 726
Joined: 11 March 04
From: Ploiesti




oricum ai rezolva-o .. sa nu uit sa spui ce si cum a fost ca eu unul sun foaaararte curios Ov, omu se referea la distanta de la electrozi smile.gif


--------------------
DSN rapsodie - 2002 - ph-22-unu
Ie doar o amarata de dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 27 May 2004, 10:29
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Scuza-ma , tot nu am inteles referirea la lulea . Nu ma duce capul suficient sau ce ?


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Raptoe
post 31 May 2004, 01:50
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 15 April 04
From: Bucuresti




Ideia e ca e cam greu sa reglezi tachetzi itzi trebe si nu stiu ce cleste special sau un patent...si faza e ca daca tu stiai sa pui luleaua pe cama ....eu o inghitzeam...glumeam bineintzeles dar daca totusi o trimitzi trimite si ceva bautura ca sa mearga sau mai bine cola ca nu prea beau alcol de niciun fel...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 31 May 2004, 09:01
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Asigurate ca bujiile sunt bune si functionale toata 4, daca ai cel mai mic dubiu ca una face fite - schimbo
Regleaza avansul - daca nu este cel de-i convine motorului nu are vina. Spui ca ai reglat platina buun, porneste motorul si lasal sa se incalzeasca pina la 60 grade , dupa care slabesti delcoul de la piulita atit cit sa-l poti invirti cit de cit usor.Pornesti iarasi motorul si incepi sa rotesti ff incet decoul mai intii spre radiator si cin auzi ca incepe sa scada turatia rotesti in sens invers pina cind prinzi turatia de virf si motorul sa mearga rotund. Aici este avansul care-i convine.
Dupa care mergi la surubul amestec aer , tot cu motorul pornit si incepi sa insurubezi ff incet spre strins pina incepe motorul sa se bilbie , imediat schimbi sensul si desfaci surubul pina obtii turatia de virf si mers rotund
Pentru reglat culbutori am sa-ti trimit o schema


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 31 May 2004, 10:05
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Multumesc .Sa sti ca de la bujii a fost toata problema . Mi-a reglat tachetii dupa ce cu o zi in urma a rezolvat aprinderea , nu mergea bine bujia 3 si eu credeam ca doar bujia 2 nu merge si cand a pus totul la loc facea aceeasi faza cand scoti fisa de la 2 crestea in turatie .A schimbat din nou bujia 3 si a marit distanta la colbutori-tacheti 0.25 - 0.30 .A mers din nou bine dar mi-a zis ca tot la chiulasa ajungem .Nu stiu ce sa cred dar oricum e o ciudatenie .Cred ca e din fise , capac ceva nu e in regula prea se deregleza acolo cand umbli ,Ma gandeam sa nu mai regleze nimic la tacheti ca mergea bine dar acum pe moment e ok.
La avans nu a umblat nu avea rost si nici la platina de altfel .La tacheti avea o cheie speciala si o lera , cred ca era o ordine dar nu m-am prins .E un topic cum se regleaza .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd July 2025 - 18:10
Forum Renault