Distributia si tachetii
![]() ![]() ![]() |
Distributia si tachetii
Pedro |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|||
cristidb |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Eshti convins ca ai reglat bine colbutorii? Foarte probabil sa ii fi reglat greshit. Verifica daca suprafatza colbutorului care apasa pe supapa e neteda. Daca nu trebuie schimbatzi. Verifica shi daca sunt drepte tijele.
Distributzia nu se unge pe la gaura de la intinzatorul hidraulic. E foarte bine ca e astupata acum. Trebuia sa pui tot hidraulic pentru ca sunt cele mai bune. Ai schimbat shi lantzul? Daca lantzul e intins degeaba ai schimbat intinzatorul. Itzi recomand un lantz frantzuzesc. Astea romaneshti pica dupa 30-40 000 km. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Am si eu o intrebare referitoare la tacheti-colbutori .Cum se regleza ? Ce se desface ? As vrea sa incerc sa- i reglez eu . Am un tacanit usor in mers cand e motorul cald si cine l-a auzit a spus ca e de la tacheti . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
Gusti |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 4 March 04 From: Iasi ![]() |
Pentru un tacanit usor nu te complica
De altfel e normal sa ai un tacanit USOR la motoru de dacie |
-------------------- 0745535292
0722256825 |
|
cristidb |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Se regleaza asha:
1 Motorul trebuie sa fie rece. 2 Se aduce fiecare cilindru pe rand, la punctul mort superior, in pozitia in care ar trebui sa primeasca scanteie. (daca nu shtitzi care va uitatzi la delcou shi vedetzi in dreptul carui cilindru e luleaua). E recomandabil sa se scoata bujiile shi sa se verifice introducand o shurubelnitza pe gaura bujiei daca pistonul este in punctul mort superior (cel mai sus posibil) Daca s-a trecut de acel punct se da inapoi cateva grade shi din nou inainte. 3. Se slabescshuruburile de la colbutori 4. Se verifica daca suprafatza lor care apasa supapa e nu are denivelari. 5.Se regleaza cu o lera jocul supapelor. Nu se strange foarte tare contrapiulitza. Se strage cu o cheie scurta. Exista o scula speciala pentru reglat dar se poate regla cu un patent shi o cheie de 10. Jocul la dacie este de 0,15 mm admisia 0,20 evacuarea dar se poate merge pana la 0,20 admisia 0,25 evacuarea fara sa apara zgomote. Ordinea supapelor este: evacuare admisie admisie evacuare evacuare admisie admisie evacuare. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Multumesc , am inteles cu e cum e cu reglatul dar ce desfac sa ajung la delcou ? Capacul cu busonul pe unde se pune ulei ? Ce piulite-suruburi desfac ? Ce probleme pot sa am ? Am vazut ca are si o garnitura .
Dupa cum s-a spus aici daca are tacanit usor e ok. Vreau totusi sa ma uit si la supape . Am o problema sper sa nu fie din cauza asta .Se defecteaza mereu aprinderea la pistonul 2 ( al doilea de la volanta ) in sensul ca nu mai merge si merge in trei pistoane . Azi dupa ce am schimbat discul de ambreiaj , nu mai tinea la relanti .Mecanicul spunea ca e rece , acasa la fel si m-am apucat de verificat . Am dat initial relantiul mai mare . Cand am scos fisa doi motorul se tura pana la 1700 si mergea rotund , cand puneam fisa doi mergea trepidat si tindea sa se opreasca . Sunt disperat si mi-e teama sa nu aiba ceva pistonul doi . Ce sa fac ? |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
cristidb |
![]()
Post
#7
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu te supara dar cred ca ar fi mai bine sa te duci la un mecanic care se pricepe cat de cat shi sa te uitzi atent la ce face. |
||
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|||
B31AYZ |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Multumesc. E asa de grav ? Sau eu sunt prea novice ?
|
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
paulp |
![]()
Post
#9
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Nu e grav, dar dupa intrebarile pe care le pui, e clar ca n-ai vazut niciodata cum se face, asa ca mai bine mergi la cineva care se pricepe, mai intii. :wink:
|
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
dadu221 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti ![]() |
smile.gif unul care stie mai putine ca mine smile.gif) si mie imi bate (din ce in ce mai rau) un tachet si imi tremura masina la relandi si dupa ce se incalzeste (ma refer la volan si bord). La mine jiglerul de unde se regleaza amestecul aer carburant nu prinde decat intr-un singur loc si am inteles ca asta e din cauza unei duze din carburator de la locul cu pricina si ca d`aia imi face masina asa ca nu poate fi reglata cum trebuie...
E adevarat ca pentru a verifica supapele tre sa scoti nush ce de la chiuloasa prilej cu care tre sa schimbi si garnitura??? Cine are explicatii rog sa mi le dea si mie sad.gif |
--------------------
DSN rapsodie
-
2002
- ph-22-unu Ie doar o amarata de dacie
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
N-as vrea sa cred ca acest forum este numai pentru "avansati" .Cred ca daca cineva intreaba ceva referitor la un subiect anume si alt cineva stie sa raspunda fara "plimbari" aiurea ar fi ok. Ce sa cred , daca cineva nu stie - nu trebuie sa intrebe sau sa primesca raspuns ?. Cred ca sunt acum in afara subiectului .
|
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
dadu221 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti ![]() |
stai linistit ca nu am incercat sa te iau peste picior ... nimeni nu s-a nascut invatat smile.gif
|
--------------------
DSN rapsodie
-
2002
- ph-22-unu Ie doar o amarata de dacie
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
E ok. Eu doar am intrebat .Asa e cand mai am de invatat .
|
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
Raptoe |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 15 April 04 From: Bucuresti ![]() |
ok....deci nu ca ma iau de careva dar e cam aiurea ca omu sa vrea sa isi regleze tachetzi si sa nu stie ce e cu delcou daca el pune pe cama motoru eu ihi inghit luleaua...ca sa nu mai zicem ca la tachetzi e o adevarata distractzie cu piulitzele alea... :wink:
|
-------------------- |
|
B31AYZ |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Delcoul stiu care e . Chiar l-am schimbat si aseara cu fise cu tot si platanul ala care se invarte .Problema e alta .Citeste mai bine .Erau doua.Una referitoare la tacheti si alta referitoare la mersul neregulat al pistonului 2 .Vroiam sa stiu din ce cauza merge aiurea pistonul 2 si ma gandeam la tacheti .Asta a fost .
|
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
dadu221 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti ![]() |
nu cred ca ai schimbat delcoul .. poate numa capacul smile.gif) .. despre ce platan e vb ??
|
--------------------
DSN rapsodie
-
2002
- ph-22-unu Ie doar o amarata de dacie
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Cand scoti capacul ala in care sunt infipte fisele de la bujii se afla inauntru o chestie cilindrica cu o extremitate metalica care se invarte si da scantei la fise .Aia am scos-o si am pus alta noua .Nu din prima am nimerit pentru ca avea o catare pe axul mecanic .Era altceva ? .Ordinea fiselor dupa ce am citit raspunsul pe forum e ok . Porneste la prima cheie .O alta parere ? .
|
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
dadu221 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti ![]() |
lulea se numijte. de chestia aia zicea raptoe c o inghite daca faci tu treaba buna pe acolo. Daca te mai straduiesti o tzara cred ca va trebui sa i-o trimiti prin posta cu o solnitza langa smile.gif)
|
--------------------
DSN rapsodie
-
2002
- ph-22-unu Ie doar o amarata de dacie
|
|
paulp |
![]()
Post
#19
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
B31AYZ, pentru problema cu cilindrul 2,
1. verifica bujia sa fie bine infiletata si sa nu scape compresie 2. ia fisa de la 3 si schimb-o cu asta de la 2, total 3. schimba bujia si verfica-i distanta: 0.7 fara aprindere, 0.8-0.9 cu aprindere 4. uita-te la axul delcoului sa vezi daca nu e uzat 5. verifica inca o data distanta la platini: 0.4-0.45 fara aprindere, 0.3-0.35 cu aprindere Daca tot nu merge, reglajul tachetilor, 0.15 admisie, 0.20 evacuare E un pic mai complicat, de asta nu recomand sa-l faci singur, ci impreuna cu cineva care a mai facut asta. Daca nici asa nu merge, ia barosul de 10Kg si trage-i vreo doua :vmad: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Am schimbat bujia cu una noua si face la fel .Cred ca am strans destul de bine (poate nu ?).Am sa schimb si fisa 3 cu 2 dar care-i treaba ? Axul delcou nu cred ca-mi dau seama daca e uzat pentru ca nu am altul de comparatie . Distanta la bujii e de 0.6 din fabrica .Asa am mers pana acum .Iar cu platina mi-a reglat-o nasu cand a reglat avansul .Mergea foarte rotund .De gasit problema tot de la 2 a gasit .A schimbat mai multe bujii dar nu se simtea foarte mult cand ii scotea fisa .Naspa e ca merge mai bine larelanti in trei . Este posibil sa fie ceva bulit la piston ?
Multumesc. Am sa incerc .Azi ma duc cu ea la service , ma tem sa nu-si dea aia cu presupusul aiurea .Am sa va informez de rezultat . Daca pierde compresie este posibil sa incetineasca miscarea celorlalte pistoane decat sa ajute ? ca asa pare . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
Ov |
![]()
Post
#21
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.526 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
[quote] Distanta la bujii e de 0.6 din fabrica .Asa am mers pana acum.[/quote]
adica tu nu ai reglat platina de cand a iesit masina din fabrica :shock: ? ...glumeam, regleaza in primul rand platina la o distanta mai mica (cum a zis paul). Turat, motorul merge bine? |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Platina am reglat-o de Paste cand mi-a reglat avansul si mergea parfum .Turat merge bine nu se aude nimic deosebit .In sarcina nasol in patru si mai nasol in trei . La platina am umblat foarte rar .Pentru ca era bine reglata .Porneste la prima .Cred ca daca era de la platina nu aveau de suferit si celelalte pistoane?Casuna numai pe unul ?Alte idei ? Nu gasesc o explicatie la faptul ca merge normal (bine) la relanti in trei si tinde si se opreste in 4 .Aiurea.
|
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
Ov |
![]()
Post
#23
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.526 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
io zic supape, ori nu-s reglati tachetii bine, ori ai depuneri mari pe vreo supapa, ori ai vre-o tija indoita
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
De lucrurile astea ma tem si eu .A mai patit cineva asa ceva sau sunt primul ?. Sper sa fie reparabila problema fara sa schimb setul . Azi sper sa aflu care-i treaba .
|
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
Raptoe |
![]()
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 15 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu am mai auzit dar exista inceputuri :wink: sper sa nu fi tu primu de la care aud sad.gif si vezi cand trimitzi luleaua sa trimitzi si o salata ca sa mearga bine la stomac :mrgreen:
|
-------------------- |
|
dadu221 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti ![]() |
oricum ai rezolva-o .. sa nu uit sa spui ce si cum a fost ca eu unul sun foaaararte curios Ov, omu se referea la distanta de la electrozi smile.gif
|
--------------------
DSN rapsodie
-
2002
- ph-22-unu Ie doar o amarata de dacie
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Scuza-ma , tot nu am inteles referirea la lulea . Nu ma duce capul suficient sau ce ?
|
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
Raptoe |
![]()
Post
#28
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 15 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Ideia e ca e cam greu sa reglezi tachetzi itzi trebe si nu stiu ce cleste special sau un patent...si faza e ca daca tu stiai sa pui luleaua pe cama ....eu o inghitzeam...glumeam bineintzeles dar daca totusi o trimitzi trimite si ceva bautura ca sa mearga sau mai bine cola ca nu prea beau alcol de niciun fel...
|
-------------------- |
|
Dyda |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Asigurate ca bujiile sunt bune si functionale toata 4, daca ai cel mai mic dubiu ca una face fite - schimbo
Regleaza avansul - daca nu este cel de-i convine motorului nu are vina. Spui ca ai reglat platina buun, porneste motorul si lasal sa se incalzeasca pina la 60 grade , dupa care slabesti delcoul de la piulita atit cit sa-l poti invirti cit de cit usor.Pornesti iarasi motorul si incepi sa rotesti ff incet decoul mai intii spre radiator si cin auzi ca incepe sa scada turatia rotesti in sens invers pina cind prinzi turatia de virf si motorul sa mearga rotund. Aici este avansul care-i convine. Dupa care mergi la surubul amestec aer , tot cu motorul pornit si incepi sa insurubezi ff incet spre strins pina incepe motorul sa se bilbie , imediat schimbi sensul si desfaci surubul pina obtii turatia de virf si mers rotund Pentru reglat culbutori am sa-ti trimit o schema |
-------------------- Kox
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Multumesc .Sa sti ca de la bujii a fost toata problema . Mi-a reglat tachetii dupa ce cu o zi in urma a rezolvat aprinderea , nu mergea bine bujia 3 si eu credeam ca doar bujia 2 nu merge si cand a pus totul la loc facea aceeasi faza cand scoti fisa de la 2 crestea in turatie .A schimbat din nou bujia 3 si a marit distanta la colbutori-tacheti 0.25 - 0.30 .A mers din nou bine dar mi-a zis ca tot la chiulasa ajungem .Nu stiu ce sa cred dar oricum e o ciudatenie .Cred ca e din fise , capac ceva nu e in regula prea se deregleza acolo cand umbli ,Ma gandeam sa nu mai regleze nimic la tacheti ca mergea bine dar acum pe moment e ok.
La avans nu a umblat nu avea rost si nici la platina de altfel .La tacheti avea o cheie speciala si o lera , cred ca era o ordine dar nu m-am prins .E un topic cum se regleaza . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd July 2025 - 18:10 |