DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Furtun gaze rupt

Zaheiu
post 6 Mar 2006, 09:26
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




Am si eu o intrebare. Masina e o Nova cu dublu corp.
Intre capacul tachetilor si filtru de aer exista un furtun. Unul similar e si la Daciile normale. Dar asta are o derivatie, un tub mai subtire, ce se infige sub carburator, langa tubuletul pentru vacuum.
La mine este crapat capatul dinspre filtru, iar derivatia subtire rupta.

Intrebarile sunt: 1. Care este rolul acelei derivatii? 2. Trebuie sa fac ceva, sa remediez problema, sau merge si asa? Daca trebuie reparat, apreciez sugestii, pentru ca furtunul nu se gaseste.
Am atasat si o poza.
Mai am o intrebare. Ce e cu surubul din poza 2? Pare cam desurubat, dar nu e slabit.

Multumesc.

This post has been edited by Zaheiu: 6 Mar 2006, 15:34


Attached thumbnail(s)
Furtun1.jpg ( Size: 299.11k ) Number of downloads: 42
Surub.jpg ( Size: 319.51k ) Number of downloads: 38


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 6 Mar 2006, 09:30
Post #2


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




ala e celebrul furtun pentru recuperarea/recircularea gazelor de carter. la alte masini are o diuza calibrata undeva pe el si intra in galerie, la noi se duce in carburator (habar n-am daca are diuza respectiva, poate ne spune cineva mai priceput). nu stiu in ce masura il poti schimba, ca practic T-ul ala e turnat direct pe furtune si am impresia ca e si lipit in filtrul de aer (nu stiu sigur, n-am incercat sa-l scot din filtru).
poti eventual sa cumperi furtunase si T separat sa sa improvizezi.


LE: acu' ca am vazut poza: motorul cum merge? "rotund"? teoretic prin capatul de furtun ramas liber spre carb iti trage aer fals. iar prin capatul celalat rupt iti evacueaza sub capota gazele de carter (aburi de ulei sau alte mizerii in functie de cat e de obosit motorul). deci practic ai un soi de echivalent al acelui furtun scos de unii sub scut. solutii: 1. ori refaci furtunul ala pana la carb. 2. ori infunzi partea de furtun care merge in carb si o prelungesti pe cealalta pana sub masina (dar e cam ilegal sa lasi gazele de carter in atmosfera).

surubul ala n-am idee ce face. nici nu l-am observat la masina mea.
alt sfat ar fi sa vezi ce e cu scurgerile alea de ulei/combustibil pe acolo. e cam multa "udeala", vezi de unde provin si rezolva-le.

Poate ne spune totusi cineva daca exista diuza pe furtun la Dacia Nova sau daca e integrata in stutul din carb.

This post has been edited by bertro: 6 Mar 2006, 10:21


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 6 Mar 2006, 13:40
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Derivatia aia asigura aerul pentru mers in gol. Este echivalentul furtunului cu diuza de la berlina. Nu are diuza. teava care intra in carburator are 1,5mm diametru si tine locul diuzei. Merge si asa pana il repari, dar scoate gaze sub capota si trage praf in motor.
De reparat... incearca sa improvizezi ceva. Fii inventiv.

Surubul din poza 2 e un dop, cu filet conic. Nu il strange!
Pe acolo se intoarce in motor apa care trece prin flansa carburatorului monocorp. La nova nu e cazul, de asta e astupat.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 6 Mar 2006, 14:12
Post #4


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




cristi, iti multumesc si eu de lamuriri. raspunsul tau mi-a mai luminat din tainele ascunse ale dublu-corpului smile.gif

pt zaheiu: ca solutie temporara poti alatura bucatile de furtun rupt si sa dai cateva ture de banda izolatoare pana le fixezi bine una de alta. le fel poti acoperi si crapatura din furtunul spre filtru.


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 6 Mar 2006, 15:33
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




Multumesc pentru raspunsuri.

Gata, l-am facut. Am folosit doua furtune de gaze de Dacie normala, de la fiecare jumatatea cu capatul mai dilatat, un teu de plastic (n-am retinut de unde e) si o bucata de furtunas de vacuum.
Daca se topeste teul de plastic, desi nu cred o sa dau cuiva sa-mi faca unul identic din metal.


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th July 2025 - 17:18
Forum Renault