DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> temperatura apei de racire, termostat

decrvl
post 1 Feb 2006, 13:48
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 207
Joined: 24 February 05




Salut. Am facut rost de un termostat reglabil.L-am reglat sa deschida mai sus.Am bord cu ceasuri de ulei si apa.Acum acul imi sta la mijlocul plajei intre 80 si 95.
Exista cumva un pericol(sa crape vreun furtun sau altceva)?Am scos si cartonul din fata.
Va rog sa-mi dati un raspuns pina nu e prea tirziu!
Va multumesc.


--------------------
logan 1,5 dci 2006/dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 1 Feb 2006, 14:03
Post #2


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(decrvl @ 1 Feb 2006, 13:48)
Salut. Am facut rost de un termostat reglabil.L-am reglat sa deschida mai sus.Am bord cu ceasuri de ulei si apa.Acum acul imi sta la mijlocul plajei intre 80 si 95.
Exista cumva un pericol(sa crape vreun furtun sau altceva)?Am scos si cartonul din fata.
Va rog sa-mi dati un raspuns pina nu e prea tirziu!
Va multumesc.
*



Pana pe la 92 nu e nici o problema... dupa 95 e problema ca instalatia la dacia nu-i conceputa sa functioneze la presiune mare... iti pot plezni furtune, teuri, radiator... etc... daca nu urca peste 92 e ok, eu am termostat de 92 si n-am avut probleme...


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 '96; 4x4 '97 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 1 Feb 2006, 16:54
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




QUOTE(Buyaka @ 1 Feb 2006, 14:03)
Pana pe la 92 nu e nici o problema... dupa 95 e problema ca instalatia la dacia nu-i conceputa sa functioneze la presiune mare... iti pot plezni furtune, teuri, radiator... etc... daca nu urca peste 92 e ok, eu am termostat de 92 si n-am avut probleme...
*


De pocnit furtune, cam greu! Instalatia de dacie are o supapa la capacul vasului de expansiune ce mentine o presiune constanta. In schimb, se poate strica motorul.


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
decrvl
post 1 Feb 2006, 22:29
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 207
Joined: 24 February 05




Pai o temperatura sa zicem de 92 de grade in timp poate conduce la stricarea motorului?


--------------------
logan 1,5 dci 2006/dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 1 Feb 2006, 22:42
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Mai bine temperatura mai mare decat mai mica...eu am de 97. Asta nu inseamna ca e bine sa ai 100 si ceva biggrin.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
decrvl
post 1 Feb 2006, 22:55
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 207
Joined: 24 February 05




Ma gindeam la masinile care au termocuplu la electroventilator.Ala nu deschide cumva la 98C(sau undeva pe acolo)?


--------------------
logan 1,5 dci 2006/dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Raoul
post 2 Feb 2006, 07:36
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 78
Joined: 7 July 05
From: Curtea de Arges




Din cate stiu eu motorul de Dacie functioneaza corect la 85 grade, asa ca trageti si voi concluziile.


--------------------
DACIA berlina - AG-78-LIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
decrvl
post 2 Feb 2006, 08:57
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 207
Joined: 24 February 05




O functiona el bine la 85 daeasul ala de la bord o functiona bine?


--------------------
logan 1,5 dci 2006/dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 2 Feb 2006, 09:16
Post #9


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(AC @ 1 Feb 2006, 16:54)
De pocnit furtune, cam greu! Instalatia de dacie are o supapa la capacul vasului de expansiune ce mentine o presiune constanta. In schimb, se poate strica motorul.
*



... de pocnit, hai sa zicem ca nu...insa pot curge pe la coliere, etc... iar daca supapa aia deschide, deja presiunea in circuit e mare... deschide sa nu se sparga vasul... cand a deschis, deja fierbe apa mai tare din cauza scaderii presiune... apa(antigelul) fierbe mai greu la presiune mai mare...deci daca s-a deschis supapa aia incepe sa faca balbalac...balbalac smile.gif biggrin.gif


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 '96; 4x4 '97 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silex
post 2 Feb 2006, 10:02
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 29 November 05





Daca fabricantul indica temperatura optima de lucru a motorului la 87 grade asa trebuie sa mearga.Ce castigi tu prin cresterea temperaturi este doar un pic de incalzire mai buna in cabina dar motorului nu-i face bine.Termostatele frantuzesti sunt de 2 feluri de 87 grade pentru iarna si 82 grade pentru vara.Daca vrei sa se incalzeasca mai repede iarna pune carton si vezi ca termostatul sa inchida bine.


--------------------
dacia 1310 dacia 1310 - HD 04ZNH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 2 Feb 2006, 10:29
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere





Problema rezida in calitatea slaba a ungerii la temperaturi mari-de asta se limiteaza la 80-95 grade. Si asta din cauza uleiurilor dar si a aliajelor.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
decrvl
post 3 Feb 2006, 09:31
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 207
Joined: 24 February 05




Admitind faptul ca ceasul de temperatura de la bord indica corect si daca acul sta undeva intre valorile 80 respectiv 95 inseamna ca temperatura de lucru e optima pentru motor?
Uleiul folosit este adus din italia 10w40 care nu se gaseste la noi pe piata si e garantat(se foloseste la masinile italiene care sunt si la noi pe piata).


--------------------
logan 1,5 dci 2006/dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 3 Feb 2006, 10:24
Post #13


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




QUOTE(silex @ 2 Feb 2006, 10:02)
Termostatele frantuzesti sunt de 2 feluri de 87 grade pentru iarna si 82 grade pentru vara.
*



Eu am termostat frantuzesc de 89 de grade ...

This post has been edited by Dreamer: 3 Feb 2006, 10:25


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
decrvl
post 3 Feb 2006, 11:00
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 207
Joined: 24 February 05




QUOTE(decrvl @ 3 Feb 2006, 07:31)
Admitind faptul ca ceasul de temperatura de la bord indica corect si daca acul sta undeva intre valorile 80 respectiv 95 inseamna ca temperatura de lucru e optima pentru motor?
Uleiul folosit este adus din italia 10w40 care nu se gaseste la noi pe piata si e garantat(se foloseste la masinile italiene care sunt si la noi pe piata).
*




--------------------
logan 1,5 dci 2006/dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 3 Feb 2006, 11:24
Post #15


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(Dreamer @ 3 Feb 2006, 10:24)
Eu am termostat frantuzesc de 89 de grade ...
*




Vreau sa-ti zic ca difera de la magazin la magazin... am gasit de 82, 85, 86, 87, 89, 92... de uzina, de Vaslui, frantuzesti, spaniole etc or mai fi ? blink.gif
Cat despre temperatura e ok daca e intre 82 si 92 vezi valorile de mai sus...

Numai bine!!!

This post has been edited by Buyaka: 3 Feb 2006, 11:26


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 '96; 4x4 '97 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zax
post 3 Feb 2006, 15:50
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 724
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti




Tot vorbiti de temperatura indicata pe bord. La mine (si nu doar la mine) termometrul ala are (parca) 5 linii (4 albe si una rosie) fara nici o cifra. Poate sa-mi spuna si mie cineva (eventual si o poza) ce valori reprezinta liniile alea?

Later edit: Nu mai e nevoie. Am gasit: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=33011

Totusi daca cineva are o poza n-ar fi rau sa o puna p-aci!

This post has been edited by zax: 3 Feb 2006, 16:15


--------------------
Hyundai/ex Renault I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp aprilie 2022/iunie 2006
"Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 3 Feb 2006, 22:59
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




QUOTE(Buyaka @ 2 Feb 2006, 09:16)
... de pocnit, hai sa zicem ca nu...insa pot curge pe la coliere, etc... iar daca supapa aia deschide, deja presiunea in circuit e mare... deschide sa nu se sparga vasul... cand a deschis, deja fierbe apa mai tare din cauza scaderii presiune... apa(antigelul) fierbe mai greu la presiune mai mare...deci daca s-a deschis supapa aia incepe sa faca balbalac...balbalac smile.gif biggrin.gif
*


Te rog sa intelegi ca supapa aia nu deschide la o presiune prea mare, ceva peste o atmosfera. Furtunele n-o sa curge deloc, te asigur!


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zax
post 4 Feb 2006, 11:44
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 724
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti




Supapa de care vb. este intr-adevar pentru circuitul mare. Daca termostatul nu deschide si temperatura si implicit presiunea cresc suspapa nu intra in lucru pentru ca ea habar n-are! Termostatul este inchis deci circuitul mare nu are nici temperatura si nici presiunea din circuitul mic. Totusi, daca presiunea e atat de mare incat sa ameninte furtunele eu nu mi-as face griji din cauza asta. Probabil ca motorul e deja calat.

P.S. Eu nu imi pun prea multa baza in supapa aia. Prefer sa tin capacul desurubat. E mai sanatos.


--------------------
Hyundai/ex Renault I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp aprilie 2022/iunie 2006
"Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
decrvl
post 6 Feb 2006, 18:46
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 207
Joined: 24 February 05




Sa zicem ca l-am pacalit ca acum deschide la jumate intre 80 si 95 apoi scade pina la 80.Dupa o ia inapoi.Si tot asa.Acum am o alta problema. In habitaclu mai am montata o aeroterma de ford (trasnet).Esta pozitionata pe polita sub bord.Si acum problema:cum fac aerisirea ca sa scap de aer.Am facut-o cu pilnie a iesit aer dar in aeroterma tot a ramas si cind pornesc bildicaie.Cum sa fac sa scap si aerul de acolo?
Va rog sa-mi dati o sugestie c nu stiu ce sa-i mai fac!


--------------------
logan 1,5 dci 2006/dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 7 Feb 2006, 01:51
Post #20


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(decrvl @ 1 Feb 2006, 13:48)
Salut. Am facut rost de un termostat reglabil...
*


Exista asa ceva? E de Dacie? blink.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 01:46
Forum Renault