DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Kawasaki KLE 500

SiloS
post 20 Jun 2025, 18:09
Post #1


Gangester


Group: Members
Posts: 4.305
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Nu m-aș fi așteptat să-mi iau motocicletă la 36 de ani. Toată viața am fost pasionat de mașini și, sincer, motocicletele mi-au inspirat mai mult teamă decât entuziasm.

Povestea mea pe două roți a început timid în facultate, când am mers de câteva ori cu 2 motociclete de unduro, un Suzuki DR și una mai mică. Mi-am dorit apoi și eu o motocicletă, chiar am căutat un Kawasaki GPZ (naked), dar părinții m-au convins să renunț la idee. ( maică-mea cu plânsete iar taică-meu tremura tot )

Anul trecut, după ce mi-am luat camperul, m-am gândit să iau un scuter pentru deplasări scurte și sa ii fac un suport in spatele camperului dar, după ce am văzut că scuterul maxi e aproape cât o motocicletă ca greutate, am început să mă uit serios după o motocicletă dual-sport.

M-am înscris la școala moto toamna trecută, am început orele primăvara, iar la începutul verii am obținut permisul categoria A.

Motocicleta care m-a ales pe mine este un Kawasaki KLE 500 din 1991 — un model dual-sport clasic, cu motor twin paralel de 498 cmc, care dezvoltă în jur de 50 CP. Este ușoară (aproximativ 180 kg), agilă și foarte manevrabilă, ideală atât pentru trasee asfaltate, cât și pentru off-road ușor. Fiind o motocicletă veche, dar bine întreținută de fostul proprietar, un pensionar pasionat, are o istorie curată și funcționează impecabil.

Inițial am căutat o Honda TransAlp, dar in cele din urmă motocicleta pritenului meu mi-a făcut ochi dulci.
Plănuiesc să-i scot atestat de retromobil și să o păstrez cât mai bine.

Cea mai dureroasă lecție pe care o repet cu fiecare dintre jucăriile din bătătură este este că fiecare DA vine la pachet cu mai multe NU-uri. Fiecare tură cu motocicleta înseamnă o tură mai puțin cu Mazda sau cu celelalte mașini din colecție. Dar asta e prețul pentru a ieși din zona de confort și a încerca ceva nou.

Rămâne să vedem cât de mult o voi folosi.


Attached thumbnail(s)
20250617_170033.jpg ( Size: 3.82mb ) Number of downloads: 345
20250618_201708.jpg ( Size: 5.07mb ) Number of downloads: 359


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 20 Jun 2025, 19:58
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.454
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




Arata bine.

Nu mă pricep la motociclete, am avut interzis
Ai mei au avut motocicleta o mobra 50 cu care s au dat peste cap prin munți și tată și a rupt clavicula și farul de la motocicleta
Au trebuit să coboare de acolo de unde au făcut accident pe întuneric la lumină lunii

Deci primul sfat ar fi sa nu prea te duci singur pe motor.
De obicei ăștia merg in grupa de 2. 3 este cel mai sigur


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MyKe89
post 20 Jun 2025, 21:18
Post #3


Membru RFG


Group: Members
Posts: 3.084
Joined: 16 December 07
From: Bucuresti




Foarte faină.

Nu cred că ai mare lucru de câștigat cu atestarea la moto, nu e ca și cum ai impozitul prea mare. Eu m-am înscris în retromobil după ce am luat Merc-ul deja atestat și le-a luat vreo 6 luni să îmi valideze cotizația de membru (deși le-am trimis dovada plății din prima lună), ca atare am ratat primele întâlniri din primăvară și mi-am băgat picioarele. smile.gif

Se mai găsesc piese pentru ea? Pe mine la 34 m-a apucat să iau A-ul, cumpărasem un NC750X nou, cu Rabla, pe care l-am vândut după un an jumate și aproape 8000 Km (pentru că Z3, dar și pentru că sunt prea mulți nebuni pe străzi).


--------------------
'23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 21 Jun 2025, 21:42
Post #4


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.522
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(MyKe89 @ 20 Jun 2025, 21:18)
le-a luat vreo 6 luni să îmi valideze cotizația de membru (deși le-am trimis dovada plății din prima lună), ca atare am ratat primele întâlniri din primăvară și mi-am băgat picioarele. smile.gif
*



S-a venit cu ideea genaiala de a se oferi o reducere la cotizatie daca-i platit inainte de 1.04, si in consecinta a fost un val de plati, care ... se proceseaza manual. S-o face site nou, unde se va putea pati direct cu cardul, si o sa se scape de minunile astea...

Atestarea la moto nu e cine stie ce ajutor la cat de mici is impozitele, de aia si e gratis.

This post has been edited by bucatzel: 21 Jun 2025, 21:43


--------------------
Dacia 1300 - 3-SB-2608 1981
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 23 Jun 2025, 07:52
Post #5


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.867
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




la 180 de kile numa usoara nu e, un enduro era la max 140 de kile incepe sa fie usor, e doar in medie pentru puterea ei. Nu cred ca ai cum s ao pui in spatele camperului.
Oricum e mai fiabila decat transalpul, doar carbelitoarele mai fac probleme.

This post has been edited by einstein1984: 23 Jun 2025, 07:53


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rue
post 27 Jun 2025, 12:23
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.736
Joined: 18 September 05
From: Internet




Felicitări!
Și Transalpul meu are 36 de ani.
Aseară m-a sunat un prieten ce a deținut o acum 15 ani și care e plecat din tara de peste 3 anisaca sunt interesat de al lui XL700 (injecție și abs) din 2007 2008, ce preț ar fi.
Sunt cam supraevakuate pe net, ținând seama ca a apărut și noul model 2023.
Sa vad cât as lua și eu pe xl600 din 89.


--------------------
Dacia Logan - RUE 2021, 1.0 TCE eco-G, Comfort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 13 Aug 2025, 23:08
Post #7


Gangester


Group: Members
Posts: 4.305
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Nu am mers prea mult cu ea. Doar drumuri de oraș. Încet, constant, cât să-mi creez o memorie musculară pentru comenzile de bază.

Poveștile și aventurile au început după ce ne-am întors din Dolomiți. Am zis a doua zi să facem o plimbare de seară cu motocicleta. Când să o pornesc, click-click, nema' curent. I-am dat curent, am pornit-o, am plecat de acasă, la 2 km de casă motoreta a început să dea în nas. Am tras ambreiajul, a murit motorul. Am încercat să o repornesc, prima dată a învârtit, a doua oară a învârtit anemic. Am verificat benzina, rezervorul era gol. Am mutat pe rezervă, am dat cheie, dar nu a mai învârtit. Am făcut socotelile de timp/energie/logistică și am ajuns la concluzia că cea mai rapidă metodă de a ieși din impas e să împing motocicleta până acasă. 30 de minute de împins la motocicletă.

A doua zi am pus benzină, am lăsat bateria pe redresor și pe seară i-am dat cheie. A pornit. Ca nouă.

Următoarea pățanie a fost în parcare la Dedeman. Cred că am uitat-o cu luminile aprinse și a murit bateria. M-a împins un cetățean binevoitor și am plecat.

Următoarea întâmplare e că am rămas fără curent în parcare la Carrefour. Soluția de remediere a fost să vin cu mașina și cabluri de curent.

Deja începuse să îmi dea de gândit că ori bateria e terminată, ori releul de pornire.

Dar ce contează, până la urmă a mers. Până azi. Azi am dat o tură cu ea. Am făcut pană pe spate.
Am împins motocicleta până la cea mai apropiată vulcanizare, am încercat în zadar să o umflu.
Am lăsat motocicleta în oraș, mi-am rezolvat treburile și pe seară m-am întors cu platforma să o ridic.
O întreagă experiență să urc și să ancorez motocicleta pe platformă.
Dar am reușit și am dus-o direct la fier vec… pardon. Direct la un atelier de motociclete.

Să vedem ce e de schimbat.

Cameră, posibil anvelopă, baterie…

Attached thumbnail(s)
20250813_182558.jpg ( Size: 1.52mb ) Number of downloads: 97


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 14 Aug 2025, 07:45
Post #8


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.867
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




daca te lasa bateria in deal macar o porneai la vale. La astea inalte e mai greu sa sari pe ea cand e in mers dupa ce impingi, altfel nu are aderenta

Pune si tu capra pe cric cand o legi d eplatforma, ca ajuta, nu trebuie sa fie dreapta. Eventual ia una din asta https://unitrailer.ro/projector.php?product...uBoCkLoQAvD_BwE sau asa https://www.motea.com/ro/suport-de-transpor...0RoCxWoQAvD_BwE , exista unele care se fixeaza in gaurile lohr ca s ale faci demontabile.

This post has been edited by einstein1984: 14 Aug 2025, 09:31


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rue
post 14 Aug 2025, 10:47
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.736
Joined: 18 September 05
From: Internet




Acum cativa ani am dat prin cartier cu un KLE si mi-a parut mai brutal decat Transalpul meu de 600, poate fiind si mai usor.
Din ce mi a zis un posesor de retro moto omologat, impozitul oricum nu e mare la moto si asigurarea a fost tot mare pentru moto, gen 2-300 lei, aproape normal.
La masini am inteles ca e mai ok si laRCA pt retromobil.
Si eu am facut pana pe fata acum o luna si mai aveam 100 km pana acasa. Am pus-o pe remorca cu care a venit un vecin, pe cric, ancorata cu chingi.
Trimitand poza unui prieten moto din Germania (roman), care a tot adus mobre de acolo, m-a sunat prompt ca:
!!! nu e bine sa pui motorul in remorca pe cricul central, ci ancorata pe toate partile si tensionate suspensiile din chingi.
!!! Si nici chingile cu cleme NU sunt ok, trebuiesc cu cremaliere 🫣

Mentionez ca deja motorul era pe remorca, cu chingi cu cleme si pus pe cricul central, ancorat in minim 6 chingi, tensionat pe una din roti (spate) iar in fata era ancorat sa nu permita balans.
Am fost tot timpul cu ochii pe ea si din cand in cand oprit si verificat, tensionat cat se putea.

This post has been edited by rue: 14 Aug 2025, 10:49


--------------------
Dacia Logan - RUE 2021, 1.0 TCE eco-G, Comfort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th September 2025 - 20:50
Forum Renault