DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Fiat Ducato ARCA America 403

SiloS
post 29 Apr 2025, 23:23
Post #1


Gangester


Group: Members
Posts: 4.304
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Acum 2 ani am fost in primul meu road trip in afara tarii. Am fost cu Touaregul si am vizitat in fuga nordul Italiei ( Venetia, Milano, Como ).
Experienta a fost una placuta, cu toate neajunsurile pe care le ai cand pleci cu masina pe undeva: mereu iti cauti cazare, depinzi de orele de check in si check out, mereu te gandesti unde sa mananci, mereu cari de bagaje, bagajele sunt limitate si tot felul de alte inconveniente.
In respectiva excursie am observat ca sunt foarte multi care calatoresc cu camperul. De atunci am tot visat si m-am gandit "cum ar fi daca...".

Toate socotelile rationale imi aratau ca nu trebuie sa iau asa ceva. Ca e o grija in plus, o cheltuiala in plus, ca nu am eu timp sa ma bucur de el pe cat mi-as dori, ba chiar ca e o problema si legata de spatiul de depozitare.

Intr-adevar, e mai ieftin si mai comod sa te urci in avion, sa inchiriezi o masina in zona pe care vrei sa o vizitezi si la sfarsitul excursiei nu ramai decat cu amintirile, fara grija a ceea ce insemna sa ai un camper in ograda. Dar daca piticii de pe creier m-au indemnat sa nu fiu rational.

In toamna anului trecut am dat o tura cu Z4 prin Halkidiki. Foarte misto plimbarea pe coasta cu un roadster, dar au fost si neajunsuri.

Asadar din toamna anului trecut am inceput sa ma informez si sa caut un camper pe gustul meu.
Nu am gasit nimic care sa fie chiar pe gustul meu, la absolut toate parca le lipsea ceva: ba ca nu avea carlig, ba ca era prea mic, ba ca era interiorul urat, ba ca era motorul prea mic, ba ca era prea personalizat de fostul proprietar, ba ca nu avea aer conditionat. Usor-usor am inteles ca indiferent ce iau va reprezenta un nou proiect pentru mine.

Si uite asa m-am orientat catre Fiat - e marca cea mai ofertanta in ceea ce priveste camperele.
Neaparat a trebuit sa fie echipat cu motorul de 2.8 - cel de pe Iveco.
Deja stiam ce caut.
Apoi m-a interesat sa mi placa interiorul, sa fie in stare buna si sa nu aiba briz-brizuri.

Uite asa mi-a picat cu tronc pe o ARCA AMERICA 403.
Vazut, placut, batut palma. Pe 1 decembrie eram proprietar de camper.

Fiatul este din 1999 si are doar 135.ooo km la bord. Practic masina este in stare tehnica ireprosabila. Arata bine, merge bine. Motorul de 2.8 este ce trebuie pentru un camper. Urca la deal, alearga pe autostrada. Cam galagios in comparatie cu Vw Lt, dar aia e. Dotarile sunt practic inexistente: fara aer conditionat, fara geamuri electrice, fara inchidere centralizata, fara scaun cu perna, farra cotiera, fara oglinzi electrice.... Singurul dubiu ce il am e legat de necesitatea aerului conditionat. Vom trai si vom vedea.
Partea din spate e cea care m-a atras.
Lucrurile sunt cam asa:
- 2 bazine de apa curata totalizand 200 de litri.
- un bazin la fel de mare pentru apa "gri".
- panouri solare
- 2 baterii suplimentare cu gel, una sub fiecare scaun.
- invertor 4000w
- rezervor GPL 45 L cu incarcare ca la masina, il pot incarca oriunde si in orice tara.
- toaleta cu spatiu separat pentru dus ( cand fac dus nu stropesc chiuveta si wc-ul )
- wc cu caseta exterioara si rezervor suplimentar.
- frigider trivalent
- boiler
- cuptor
- aragaz 3 ochiuri
- incalzire truma, ventilator truma ( distribuie caldura in tot habitaclul, inclusiv catre baie si in partea din fata )
- incalzire suplimentara de la motorul masinii.
- ferestre duble si cu plase pentru tantari
- trape cu ventilator
- hota
- un pat dublu in alcova.
- un pat dublu in spate, cu saltea facuta pe comanda de catre fostul proprietar.
- suport exterior pentru biciclete.
- marchiza cu actionare manuala si cu banda de iluminare LED.
- un portbagaj micut.

Masina a venit cu 2 seturi de anvelope, unele de iarna si altele pentru vara.
Mi-a placut ca totul a fost in stare buna si nu au fost facute modificari. Schimbarile si reparatiile au inceput imediat de cum am luat masina:
- am cumparat un set de jante de FIAT si le-am vopsit singurel in doua culori, apoi le-am incaltat cu anvelopele de iarna si uite asa mi-am simplificat procesul de schimbare de la vara la iarna.
- am cumparat o navigatie chinezeasca 1 DIN ce am pus-o in locul casetofonului. M a atras ecranul mare, am zis ca imi va fi util pentru maps, waze si alte aplicatii. Problema e ca chinezaria merge foarte greu, imi ia cateva minute pana configurez navigatorul. Luata de la ecartech. Nu recomand. Acum nu mai am ce face, eu am luat-o, i-am modificat in mod ireversibil suportul, nu am cum sa o dau inapoi.
- am conectat la navigatia chinezeasca o camera pentru mersul inapoi. E utila, "vede bine", am cuplat-o un buton, o pot porni si in timpul mersului.
- am adus o modificare patului din spate. Fostul proprietar a facut o saltea cu dimensiuni atipice, dar "blatul" era cam mic. Am confectionat o bucata de lemn la culoare si am rezolvat problema..
- am anulat televizorul original al rulotei.
- am montat un TV SMART
- am montat un router 12v cu cartela DIGI
- am montat o priza 12v in partea din spate - de acolo alimentez routerul si cu televizorul.
- am schimbat becurile cu unele pe LED ( pentru un consum mai mic de curent )
- am reparat o sita de la o trapa.
- am curatat temeinic toata rulota, cu spalat huse, perdele draperii.
- am cumparat si decupat doua tipuri de mocheta, acum interiorul e foarte "prietenos".
- am dus masina la un service dedicat si am facut o verificare a instalatiei de gpl.
- am inlocuit sistemul de pornire al frigiderului, era stricat.
- am inlocuit sistemul de blocare al usii de la frigider, era defect.
- am montat o alarma pentru gaz si pentru substante narcotice.
- am montat un ceas cu higrometru, sa pot monitoriza umiditatea interioara.
- am montat un dezumidificator pasiv.
- am montat mochete hiperaderente in dulapurile din bucatarie.
- am cumparat tot ce mi trebuie cat sa o fac ca pe a doua casa: tacamuri, lenjerie, patura, plapuma, hartie, oale, tigai etc.


Tot procesul de personalizare a fost mai lung si mai anevoios decat pare. Acele cateva aliniate de mai sus inseamna multe ore de stat in camper si multe drumuri din garaj pana in fata curtii. Camperul e lat, e lung si nu incape pe poarta.
In cele din urma masina a fost cam gata si pregatita de prima ei excursie. Am stabilit data plecarii, am stabilit destinatia si am trait in zilele premergatoare plecarii un sentiment de entuziasm cum nu am mai trait de cand eram copil: "hai mai repede; abia astept sa plecam!"

Pe la sfarsitul lunii februarie, intr-o seara de sambata, ne am aranjat frumos hainele in sertare, am pus mancarea in frigider, am bagat "in debara" diverse sticle de apa, bere, dulciuri, paine, am facut plinul cu motorina si cu GPL si am plecat la drum. Dupa cateva sute de kilometri, in apropierea frontierei de la Nadlac am tras pe dreapta. Ne era somn. Am pornit soba la puterea 7/10, am tras jaluzelele si ne am bagat in patul din spate. M-am trezit cateva ore mai tarziu sa dau caldura mai incet. Nu ma asteptam sa se faca atat de cald incat sa zic "E prea cald!".
De dimineata am trait un sentiment tare placut "de acasa". Am luat micul dejun in camper, am facut cafeluta, am schimbat hainele si am plecat din nou la drum.
Ne am adus aminte cu nostalgie cum ca acum doi ani dormiseram in aceeasi parcare... in portbagaj la Touareg.
Ziua de duminica a fost dedicata drumului si am condus pana la Munchen. Seara am campat in parcarea unui stadion. In parcarea respectiva mai era un camper, din amandoua casutele iesea abur pe horn.
Nu vreau sa intru in detalii pentru ca nu este un jurnal de calatorie, dar vreau sa trec in revista cateva din locurile in care am fost: Dachau, muzeul Bmw, centrul Munchenului, castelul Neuschwanstein, Innsbruck, Viena ( doar Schonbrunn ) si Budapesta.
Ultima seara din Budapesta a fost cea mai interesanta din punct de vedere al locului de campare. O parcare in centrul vechi al orasului unde a fost o adevarata provocare sofereasca sa ajung fara incidente: strazi inguste, virajele stranse, crengile copacilor. Toate mi au pus la incercare abilitatile sofericesti.

M-am intors cu o impresie foarte placuta despre toata excursia, mi-a placut mult.


Dar de aici lucrurile au luat o turnura neasteptata.
Am hotarat sa fac o operatiune de intretinere a autorulotei, o asa numita remasticare. Este operatiunea prin care se refac imbinarile dintre panourile de lemn ale rulotei si dintre pereti si ferestre.
A trecut o luna de cand masina este la un service dedicat si tot astept.... si astept.

Asteptarea a fost atat de lunga incat dupa Paste m am suit in avion si am ajuns la Roma. Da, am prins moartea papei si toata agitatia. Experienta auto din Roma a constat in faptul ca am inchiriat un scuter Vespa cu care m-am plimbat toata ziua. Si drept urmare mi a intarit convingerea ca pe viitor va trebui sa imi fac un suport de scuter la rulota si sa imi iau si eu un mijloc de transport pe doua roti.



Attached thumbnail(s)
20250219_132525.jpg ( Size: 5.49mb ) Number of downloads: 773
20250216_222213.jpg ( Size: 3.81mb ) Number of downloads: 771


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 30 Apr 2025, 06:11
Post #2


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.792
Joined: 1 November 04
From: sat




Faină achiziția. Pune și niște poze cu interiorul și mai dă și tu niște detalii din excursie: cât consumă, dacă ai avut ceva probleme tehnice legate de partea de camper, probleme cu parcarea în general, aspecte legate de accesul în oraș (diesel vechi, mă gândesc că ai ceva restricții), dacă ai cumpărat-o din țară sau de afară etc. Și nu în ultimul rând: cât a costat?

Ziceai de garare, că e mare și nu ai loc. Te-ai gândit și la o rulotă?


--------------------
Opel/Mazda/Mercedes Crossland X / CX-30 / SLK200 2019 / 2020 / 2002
Discipline equals freedom
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 30 Apr 2025, 08:58
Post #3


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.182
Joined: 11 February 04




Sa o stapanesti sanatos!
Vad ca are ceva suport pe spate, poti pune pt inceput 2 biciclete acolo? Stiu ca nu e confortabil ca scuterul dar e eftineala si iti faci treaba in orase cu infratructura buna pt bicle;
Un scuter e pe la vreo 80-90-100 kg, nu va fi usor de cocotat acolo;
Se poate ca pe afara sa gasesti militieni mai catolici , care se vo lua de vreo "bricoleala" de suport;


This post has been edited by dizzy: 30 Apr 2025, 09:02


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan - B zzz SXX 2005
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 8 May 2025, 18:57
Post #4


Gangester


Group: Members
Posts: 4.304
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Suportul de bicicleta e prins pe peretele din spate al rulotei. Adica in lemn.
Suportul de scuter se prinde pe carligul de remorcare.
Carligul de remorcare se prinde pe "extensia de sasiu".

Deci, ca sa rezolv "problema scuterului", lucrurile stau cam asa:
- in prima faza trebuie cumparate si montate extensiile de sasiu.
- trebuie ulterior montat carlig de remorcare.
- pe carligul de remorcare se prinde suportul de scuter.

Suportul de scuter este mai rezistent decat cel de bicicleta.
Majoritatea suportilor de scuter tin pana in 150 kg. Un maxi scuter sau o motocicleta se invart in jur de 200 kg.
Scuterul se urca pe suport cu ajutorul unei rampe, nu e nevoie sa te fortezi in vreun fel.

Anul asta sigur nu, dar la anul sper sa o fac cum vreau.


Am incercat sa iau in calcul toate variantele de casa pe roti posibile:
- rulota
- autorulota
- campervan
- minibus

Fiecare are avantaje si dezavantaje. Am exclus din start varianta minibusului, mi se pare prea inghesuit si in cele mai multe cazuri fara toaleta. Urmatoarea varianta ce am taiat o de pe lista a foat rulota:. Nici nu aveam cu ce sa trag, plus ca nu se potriveste cu stilul meu de a calatori. Rulota e buna sa o duci intr un camping in care sa stai nemiscat cateva zile. Mie imi place mobilitatea, imi place sa conduc.
Batalia cea mare s a dat intre campervan si camper.

Campervanul ( duba transformata in camper ) vine cu avantajul dimensiunii usor reduse fata de camper si mai ales cu avantajul de a avea o intretinere mai simpla ( e o conserva ce nu necesita remasticare ).
Dezavantajul alt avantaj consta in faptul ca e mai agil pe autostrada.
Camperele pot fi si ele mai lungi sau mai scurte, dar toate sunt late. Am preferat sa iau camperul ce se vede pentru confortul interior. Cele scurte mi se par cam "ingramadite". Alt argument pentru dimensiunea aleasa sta in ampatament. Ampatamentul mai mare inseamna mai mult confort si stabilitate la condus.

In ceea ce priveste locurile de parcare, acolo unde gasesti loc sa bagi un campervan mai mare poti sa bagi si camperul. Necesita mai multa indemanare, dar mie imi place.

Alt argument pentru camper sta in numarul de kilometri parcursi. Camperele sunt cu kilometri putini. Campervanurile au fost initial van-uri: majoritatea au kilometri multi.

In scurt, daca vrei mobilitate si simplitate in detrimentul confortului interior, alegi campervan.
Daca vrei confort, iei camper.
Daca vrei confort si ai concediile in campinguri, poti lua rulota.

In ceea ce priveste consumul, taxele de drum si alte detalii, lucrurile sunt cam asa:
- consumul e undeva intre 9 si 10 la suta, depinde de modul de mers si evident, de vant. Eu credeam ca voi merge cu el in ritm de Patrol/LT, cu 80-90 la ora. Autostrada mi-a aratat ca de fapt ritmul e cam spre 100 de km pe ora. Poate si mai mult, dar mi se pare ca e prea mult. Am atins cu el si 120 de kilometri pe ora, dar doar pe perioade scurte.
- am mers cu el liber si nestingherit. Fara restrictii si fara taxe speciale. Singura "discriminare"/taxa prohibitiva am simtit-o la Schonbrunn. Am platit pentru 2 ore de parcare aproximativ 36 de euro. Dar Viena nu este prietenoasa deloc cu masinile. Anul trecut am fost in Viena cu Z4, am platit foarte multe multe taxe pe parcari.
- in Munchen, Salzburg, Innsbruck, Budapesta am mers fara nici o problema sau restrictie.


Attached thumbnail(s)
20250215_104303.jpg ( Size: 718.65k ) Number of downloads: 664
20250215_104316.jpg ( Size: 746.89k ) Number of downloads: 637
20250215_104344.jpg ( Size: 905.74k ) Number of downloads: 635
20250215_104421.jpg ( Size: 948.2k ) Number of downloads: 128
20250215_104451.jpg ( Size: 998.28k ) Number of downloads: 131
20250215_104439.jpg ( Size: 911.37k ) Number of downloads: 137
20250220_173729.jpg ( Size: 575.84k ) Number of downloads: 139


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 9 May 2025, 07:23
Post #5


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.863
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




arata bine, misto rau lemnul ala din salon, dar un AC era bun totusi. Scaun ISri ii poti lua oricand, cu AC e mai greu. Sa va bucurati de ea.

This post has been edited by einstein1984: 9 May 2025, 12:10


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristic1982
post 9 May 2025, 09:55
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.399
Joined: 4 February 11
From: Pitești




Se poate pune ac foarte usor, exista multe evaporatoare universale (pentru dube sau turisme), trebuie doar sa gasesti suport de compresor si sa bagi condensatorul.


--------------------
Dacia Duster 2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 9 May 2025, 10:18
Post #7


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.863
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




suport de compresor exista sigur, ca exista pentru dube cu frig, dar unde sa pui evaporatorul pe acoperis, ca e cu "cappucine/alcov". Acul zic ca e bun la condus, pentru cabina, pentru stationare oricum nu ar avea suficienta piutere. Chiar, cum e spatiul ala cu pat deasupra cabinei? SI daca se poate, cat a fost costul utilajului, macar orientativ (la macaronari vad 18 20 k de euro).

This post has been edited by einstein1984: 9 May 2025, 12:10


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 9 May 2025, 10:51
Post #8


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.182
Joined: 11 February 04




Inca o data, sa il/o stapanesti sanatos;
Masina ta, banii tai, alegerile tale;
In Viena, cel mai bine e sa lasi ferul la una din parcarie de la intrare in oras ( imi mai scrii cand mai vrei), iti iei abonament pe STB-ul lor si te duci fain frumos cu metroul; E mai ieftin si mai placut ;
Eu asa fac acolo, las masina la ultima statie de metrou si revin cand plec acasa;
Un tovaras cauta sa-si amenajeze un van sa il faca camper;
De cand se koeste, mai bine isi lua ce ai tu;
Raman la sfatul meu, data viitoare pune 1-2 bicle vechi pe suportul ala , ca s-ar putea sa-ti ajunga si faci economi de fiare , suport, scuter, etc;
Cu camperul tau, nu e nici prea mare , nici prea mica;

This post has been edited by dizzy: 9 May 2025, 10:55


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan - B zzz SXX 2005
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 15 May 2025, 11:05
Post #9


Gangester


Group: Members
Posts: 4.304
Joined: 23 February 04
From: Buzau




A fost 17500 E, dar au mai intrat ceva bani in el. Si vor mai intra.

Am studiat problema AC si am reusit sa trasez cateva idei. Posibil sa ma insel si posibil ss mai schimb planul pana la momentul moeificarii.
- unitatile AC dedicate vin in locul trapei, in cazul meu, deasupra patului din spate . Deasupra trapei de la bucatarie nu am loc din cauza panourilor solare.
- exista unitati 12v si 220v. E mai binr sa folosesti un AC 220v si cu invertor pentru ca e mai simplu de alimentat in campinguri iar paleta de AC e mai mare.
- trebuie luat un AC cat mai economicos ca sa ik pot folosi macar 2-3 ore pe zi in off camoing, din bateriile auxiliare.
- trebuie sa bag mana adanc in buzunar, minim 1500 E.


Spatiul din alcova e neasteptat de mare, eu ma simt confortabil.
Din ce mi spus baieti cu experienta in camepere, exista si alcove mai mici in care intr-adevar stai inghesuit, dar la modelul asta este spatiu. Ar trebui sa fac o poza la alcova, e foarte cocheta.


Cel mai important, saptamana trecuta am luat camperul de la atelier. Operatiunea de remasticare a iesit aparent impecabil si sigur a fost costisitotoare.

Mai am cateva mici modificari si reparatii de facut la el si in luna iulie vreau sa plec in Dolomiti.


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 15 May 2025, 14:24
Post #10


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.863
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




pentru ac offcamping, un generator honda din ala silentios, daca il duci mai departe la vreo 8 m de rulota nu te mai deranjeaza.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bgdrenault
post 15 May 2025, 19:58
Post #11


bgd


Group: Members
Posts: 3.645
Joined: 4 February 07
From: Piatra Neamt




deranjeaza pe altii


--------------------
Megane Sedan 1,33 140 CP - XXX 2019 Intens
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 16 May 2025, 07:43
Post #12


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.863
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Dac e offcamping sper ca nu mai sunt altii, ca asta e ideea, nu?


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 25 Jul 2025, 18:49
Post #13


Gangester


Group: Members
Posts: 4.304
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Update inainte de plecare:
- schimbat ulei si filtru ulei MOBIL 1 Super 2000 10W40
- schimbat filtru de aer
- schimbat filtru de motorina
- inlocuit baterie, am pus un Rombat de 72 Ah.
- am observat o pierdere de motorina pe la pompa de injectie, am inlocuit capacul cu axul de control pentru mersul la rece ( simeringul uzat, am inlocuit piesa cu totul )

- lipit antena originala radio ce se rupsese.
- inlocuit antena radio cu una discreta ce se lipeste pe parbriz.
(Da, stiu. Am doua antene, numai una e functionala)
- am lipit o folie pentru intimitate pe geamul de la baie. Un fel de mozaic.
- am montat chedere pe usa de la baie si pe diverse usi si sertare.
- am inlocuit bateria de la chiuveta de la baie. Eram nemultumit ca etansa prost si scapa usor apa chiar cu robinetul inchis. Am pus una alba, sa se asorteze cu capul de dus ce l am inlocuit acum jumatate de an si cu imaginea generala a baii.
- am verificat scurgerile de apa si am remediat scurgerea de la chiuveta din bucatarie. Nu era etansa si picura apa usor in cosul de gunoi, ce se afla dedesuptul chiuvetei.
- am refixat bateria de la chiuveta din bucatarie, avea joc si balanganea deranjant. Problema simpla, dar tot a fost nevoie de vreo 20 de minute de atentie.
- am adaugat la robinetul de la bucatarie un economizor de apa, astfel incst sa limitez debitul de apa. Economia e sursa bogatiei.
- am verificat si reparat prin curatire temeinica valva de evacuare pentru reservorul auxiliar de "apa neagra". Adica materii fecale care plutesc in urina.
- am confectionat din materiale PVC un fel de palnie si un capac cu posibilitate de conectare a palniei pentru acel rezervor suplimentar. Acum, daca se umple caseta ( ~14L ), imi va fi usor sa o deversez in rezervorul suplimentar ( ~40 L).
- am vopsit cu grija, atentie si migala emblemele ARCA de pe lateralele rulotei si din spate
A mai ramas de facut cea din fata.


Azi am recuperat permisul, il lasasem la Politie pentru 30 de zile pentru acumulare de puncte.
Dupa ce am recuperat permisul am facut ITP-ul si am plecat la drum. Momentan am ajuns cu greu la Popasul Bradului, langa Sibiu. Apoi, mai vedem...

Revin peste o saptamana cu poze si cu itinerariul din Dolomiti.


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 7 Aug 2025, 12:29
Post #14


Gangester


Group: Members
Posts: 4.304
Joined: 23 February 04
From: Buzau




M-am întors. A fost o excursie pe care am amânat-o din cauza lipsei permisului, dar a meritat amânarea.

Vineri a fost ziua în care am recuperat permisul, am făcut ITP ul si condus. M-am mișcat greu, Valea Prahovei a fost blocată.
Pe seară, eram într-o benzinărie de lângă Arad – aceeași în care, acum doi ani, am dormit în portbagajul Touareg-ului, la primul meu roadtrip european.

Sâmbătă a fost tot despre condus.
Singura pauză: Lacul Balaton. McDonald's și aer curat.
În Italia am ales drumuri secundare - fără taxe, cu peisaje superbe și sate cochete.
Pe seară am urcat pe autostradă și am tras camperul într-o parcare din Ponte nelle Alpi.
Lângă noi - oameni cu Range Rover și cort pe plafon, alții cu Peugeot Partner transformat în mini-camper.

Duminică cu bicicletele, traseu la pas si puțin condus.
Am început cu Lago di Mis - un loc mai puțin cunoscut si comercial, dar perfect pentru biciclete și de revenit la anul. De acolo am urcat pe jos la Cadini del Brenton, niște formațiuni spectaculoase sculptate de apă în calcar.
Pe seară am condus până la Cortina d’Ampezzo. Apoi o scurtă plimbare prin stațiune, poze, și paste gătite în parcare.

Luni a fost ziua cea mai grea și (cea mai) frumoasă.
Am urcat cu camperul pe Passo Giau, apoi am făcut traseul pe jos până la Cinque Torri, inclusiv muzeul în aer liber din Primul Război Mondial și turul pe jos în jurul stâncilor.
Drumul a continuat pe o rută de vis: Val Gardena - până în Ortisei.Acolo am campat în parcarea centrală pentru 15 euro.
Tot acolo am descoperit și prima limitare reală a autorulotei: rezervorul de apă gri. Se umple repede. Capacitatea e sesizabil mai mică decât cea de apă curată.

Marți a fost cu traseu la pas p vârf de munte: Seceda.
Am urcat cu telecabina, platoul spectaculos, poze multe. Prea multă lume pentru gustul meu, dar peisajele au compensat.
Am coborât pe la prânz, am mâncat și am plecat spre Bruneck via autpstrada.
Acolo am făcut servisarea completă a autorulotei cu 8 euro și ne-am oprit într-un camping (35 euro/noapte fără facilități de servisare).
Prin servisare mă refer la apa curată, deversare apă gri și apă neagră.

Miercuri am fost un turist mainstream la Lacul Braies.
Plin de oameni, dar superb. Tura completă pe jos în jurul lacului, apoi am fugit spre Lacul Misurina, care mi s-a părut mult mai autentic, mai sălbatic. Dar din cauza altitudinii, mult prea frig.
Începuse să se acumuleze oboseala.
Noaptea am petrecut-o în apropierea pistei de biciclete München–Venezia într-o parcare oarecare de pe marginea unui drum secundar.

Joi - zi pe două roți.
Am făcut vreo 30 km cu bicicletele, până la muzeul Buncărului Militar din Dobiaco. Fascinant: a fost activ până în 1993!
La întoarcere am realizat că nu mașina e limitarea… ci corpul: bășici, febră musculară, epuizare totală.

Așa că… am plecat spre Veneția.
Servisare rapidă, camping imens chiar lângă oraș.

Vineri dimineață - vaporașul și o nouă plimbare prin Veneția. Tot frumoasă ca acum doi ani.
Vineri seară - plecare.
Sâmbătă – autostrăzi aglomerate prin Ungaria, apoi intrarea în România.
Portiunea Sibiu–Făgăraș groaznică.
Valea Prahovei, de data asta pe noapte – liberă.

Impresiu după 3800 km și 8 nopți:
- Consum mediu: 10%.
- Singura limitare off-camping: rezervorul de apă gri.
- Toate modificările făcute camperului și-au spus cuvântul - confort excelent.
- Frigiderul trivalent chiar își face treaba. A păstrat și gheața în congelator. Ce-i drept, a fost destul de frig afară. Următorul test: Grecia, Lefkada.

Ce urmează?
Deja îmi fac planuri pentru Dolomiți 2026: Tre Cime, Alpi di Siusi, Marmolada, Lago di Sorapis.



Timp să fie. Și… permis valabil 😄


Până la urmatoarea excursie, poate mai apuc să mai fac mici reparații si personalizări.


7 Aug 2025, 13:32:
Încă o postare pentru poze.

This post has been edited by SiloS: 7 Aug 2025, 12:32

Attached thumbnail(s)
20250727_132445.jpg ( Size: 1.14mb ) Number of downloads: 65
20250727_143222.jpg ( Size: 1.33mb ) Number of downloads: 58
IMG_20250727_WA0043.jpg ( Size: 259.29k ) Number of downloads: 56
20250727_165203.jpg ( Size: 961.03k ) Number of downloads: 74
20250728_141926.jpg ( Size: 1.4mb ) Number of downloads: 69
20250728_150923.jpg ( Size: 820.63k ) Number of downloads: 46
20250728_202007.jpg ( Size: 940.75k ) Number of downloads: 45
20250729_095506.jpg ( Size: 760.16k ) Number of downloads: 41
20250729_130116.jpg ( Size: 939.55k ) Number of downloads: 47
20250729_193739.jpg ( Size: 1.29mb ) Number of downloads: 59
20250730_125440.jpg ( Size: 1.08mb ) Number of downloads: 63
20250730_165332.jpg ( Size: 678.48k ) Number of downloads: 63
IMG_20250731_WA0097.jpg ( Size: 415.85k ) Number of downloads: 61
20250801_140116.jpg ( Size: 734.75k ) Number of downloads: 52
IMG_20250801_WA0029.jpg ( Size: 251.74k ) Number of downloads: 51


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogeyman
post 7 Aug 2025, 13:51
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 208
Joined: 4 December 17
From: Pe langa BZ




Superb, bravo.
Nu se poate inota in lacurile alea? Cand vad apa aia, ma apuca nebunia.


--------------------
VW Passat 2006 BMP
Sufferin' succotash!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 7 Aug 2025, 14:12
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.452
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




misto excursia felicitari
si masina arata f bine, autorulotele alea moderne sunt pre moderne, asta e fix pe gustul meu


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 3 Sep 2025, 00:35
Post #17


Gangester


Group: Members
Posts: 4.304
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Ba da.

In Lago di Mis erau oameni care inotau. In Braies nu, era interzis. In Misurina se putea inota, dar era frig..

Intre timp am mai facut o iesire. Daca am fost la munte in Dolomiti, acum a fost randul sa mergem la mare in Grecia.

De data asta am facut jurnalul in care am scris zi de zi, cate putin. Pentru ca s a adunat un text lung, i am facut si un rezumat.

In esenta, au fost 2900 de kilometri: Buzau-Ruse-Metsovo-Lefkada-Arta-Trikala-Meteora-Paralia (Katerini)- Halkidiki -Olympiada - Buzau.

Analiza cheltuielilor e cam asa:
-Motorina: 2200 lei.
-Cheltuieli euro cash (vignete, camping, scuter, restaurante, diverse): 1925 lei.
-Provizii (mancarea din camper, dulciuri, lichide): 1130 lei.
TOTAL:5255 lei.
Doua persoane, 9 nopti.

In scurt, jurnalul de calatorie:

#Joi, orele 11.00– Plecare din Romania
Traseu: Buzau - Giurgiu - Sofia -Blagoevgrad.
Blocaje la Bucuresti si la Podul Prieteniei.
Cina: McDonald’s langa Sofia.
Cazare: parcare Blagoevgrad.


#Vineri, la volan.
Traseu:Bulgaria -Lefkada.
Trezire la 05:00, plecare spre Grecia.
Alternanta autostrada / drumuri secundare - trecatoare montana Metsovo.
Sosire Lefkada ora 18:00.
Camping pentru 3 nopți 90 euro.
Inchiriere scuter: 60 euro. ( cu scuterul adus in camping )
Prima baie pe plaja de langa camping.

#Sambata– Lefkada: plaje și viewpoint-uri
Zi plina pe scuter, costum de baie pe tot parcursul zilei.
Plaje vizitate: Pefkoulia, Megali Petra, Egremni Viewpoint, Porto Katsiki ( cea mai frumoasa ), Vasiliki Viewpoint.
Drum spectaculos prin insula.
Plimbare seara în Lefkada.

#Duminica – Lefkada: relaxare și peisaje.
Dimineata petrecuta in camping.
Iesire tarzie spre plaja Desimi.
Seara urcare cu scuterul la fostul radar militar.
Coborare pentru apus la plaja Kathisma.
Plimbare seara in Lefkada.

#Luni: plaja si drumuri de munte
Traseu: Lefkada - Arta - Trikala - Meteora
Relaxare pe plaja dimineata.
Pranz + dus in camping, apoi plecare pe un drum putin circulat si spectsculos, prin munti.
Off-camping la poalele Meteorei.

# Marti: Meteora - Paralia Katerini.
Vizitat 2 manastiri și 2 viewpoint-uri la Meteora.
Drum european drept fara taxe spre Larissa, mers cu soarele in spate.
Seara in Paralia Katerini, off-camling, plimbare și souvlaki.

# Miercuri: Paralia Katerini - Halkidiki (Possidi)
Trezire tarzie, mic dejun relaxat.
Condus pe drumuri secundare pana la Possidi Beach
Plaja, baie, plimbare pe plaja, cina in camper.

#Joi, relaxare.
Baie, plaja și somn de dupa-amiaza.
Plimbare seara in satul de langa plaja, cina la restaurant.

# Vineri, Halkidiki - Olympiada.
Dimineata plaja si baie.
Plecare pe dupa-amiaza pe drumuri secundare, pitoresti.
Sosire în Olympiada - plimbare si cina in restaurant.

#Sambata - Plecare spre casa.
Ultima baie si Gyros rapid.
Plecat pe amiaza, sosire la Podul Prieteniei la 00:30, ajuns acasa pe la 04.00.

# Duminica: Odihna si curatenie.
Dupa un somn pana la orele pranzului, am facut curat in camper si l-am lasat pregatit pentru urmatoarea iesire.

Realitatea e ca nu poti cuprinde in cateva cuvinte toate momentele, peisajele, emotiile.
Dar pentru asta exista si varianta mai lunga a jurnalului, cea la care am lucrat si scris putin in fiecare zi. Ce s-a adunat, e mai lung:
Joi dimineata, chiar daca ardeam de nerabdare sa plecam mai devreme, am mai avut de rezolvat cateva mici treburi prin oras, ocazie cu care am mai capatat putina experienta la ghidonul motocicletei. Dupa ce m am asigurat ca totul e pregatit de plecare, in jurul orei 11.00 ne am suit in camper si am plecat. Nu am mers constant decat 100 de kilometri, pana la centura Bucurestiului. Pe centura "ne-am fiert" la propriu si la figurat din cauza traficului si a temperaturii. Dupa ce am trecut de Bucuresti, urmatorul mare blocaj a fost la podul prieteniei de la Giurgiu/Ruse. Am asteptat o gramada acolo. In Ruse deja simteam ca suntem osteniti. Combinatia intre aglomeratie, caldura, mers cu soarele in fata a fost "bestiala". Singurul care a rezistat eroic a fost acul de la ceasul de temperatura de la camper. Pe seara am mancat de la McDonalds langa Sofia si in jurul orelor 22.30 eram in Blagoevgrad cu camperul intr-o parcare, ne simteam de parca am fi mers 1000 de kilometri. Am dormit pana pe la 5 dimineata si am pornit la drum. Ziua de Vineri a fost tot despre condus, dar si despre "aruncat cu banii" pe autostrazile grecesti. Am intrat voiosi in Grecia si am inceput "sa decartam" taxele pentru autostrada. Unde cu turismul platesti 1.3 E, cu camperul platesti 4.8 E. Dupa vreo 20 de euro platiti am hotarat sa ne desprindem de autostrada. Facuseram prea putini kilometri si cheltuiseram prea multi bani. Drumul pe langa autostrada a fost lent si anevoios, dupa care am reintrat pe autostrada. Si am iesit din nou. Si uite asa in loc sa fiu in tunel in linie dreapta, am nimerit pe o trecatoare montana pe langa Metsovo, trecatoare in varful careia era un semn intitulat "crossing at your own risk". Apoi am intrat din nou pe autostrada, am mai lasat inca vreo 15 euro. Ultima portiune am facut-o pe drumuri secundare. Dar uite-ne, era ceasul 18.00 si noi eram in sfarsit in Lefkada.
o zi dezastruasa: treziti dis de dimineata, aproape 40 de euro platiti la rovinieta, condus toata ziua, soarele in fata, un veritabil test de anduranta.
M-au impresionat autostrazile grecilor. Sa faci o autostrada prin munte, sa respecti toate unghiurile si inclinatiile necesare cat sa iti iasa un drum si nu o pista de formula 1, e impresionant.
In Lefkada am ramas intr-un camping pentru 3 nopti. Am aranjat sa avem scuterul la "botul calului" a doua zi la ora 9.00 .
Dupa 2 zile de condus sustinut am avut parte, in sfarsit, si de o seara asa cum mi am dorit o: o baie in mare si o scurta relaxare pe plaja de langa camping.
Sambata dimineata eram in costum de baie pe scuter, energic si voios. Am reusit sa bifam 3 plaje si cateva ViewPointuri: plaja Pefkoulia, plaja Megali Petra, Egremni Viewpoint, plaja Katsiki - cea mai frumoasa, apoi Vasiliki Viewpoint, si un drum spectaculos pana la camping ce a taiat insula in 2. Pe seara o scurta plimbare la pas in Lefkada.
A fost o zi plina in care am simtit ca ne putem plimba liberi prin toata insula, pe toate plajele. Nu pot fi descrise in cuvinte peisajele vazute sau culoarea apei.
Dupa ce Sambata am functionat "pe adrenalina" si am alergat de pe o plaja pe alta, ziua de duminica a inceput altfel. Ne-am trezit tarziu, am profitat de umbra copacilor din camping. S-a putut sta in rulota chiar confortabil. Am zabovit prin camping pana pe la 12.00. Apoi am cautat si gasit din prima incercare o plaja care sa corepunda cerintelor:plaja Desimi. Aici e un fel de golfulet cu apa foarte linistita. Pe seara am fost in cautarea peisajelor. Inapoi pe scuter si am urcat catre fostul radar militar de pe insula. Am tras cateva poze dupa care am coborat pe plaja Kathisma pentru apus. Imaginile frumoase. Seara s-a incheiat cu o mica plimbare in Lefkada.
Experienta celor 2 zile pe scuter in Lefkada a fost una frumoasa, atat de frumoasa incat as repeta-o.
Luni dimineata am predat scuterul si ne-am hotarat sa scoatem sezlongurile din portbagajul camperului si sa mergem pe plaja de langa camping. O plaja fara nisip, doar cu pietris. Marele avantaj ca nu te mai murdaresti deloc de nisip, partea mai putin frumoasa e ca te dor talpile la fiecare pas. Pe amiaza, dupa ce am mancat si am facut un dus, am parasit campingul si ne am lovit de caldura asfaltului. In camping era peste tot umbra, in camper era o temperatura confortabila. Pe amiaza am condus catre Arta si de acolo am intrat pe un drum foarte putin circulat dar care pe masura ce kilometrii curgeau, devenea mai spectaculos. Un drum de munte printre vai adanci care s a terminat brusc cu o coborare abrupta in serpentine si am ajuns la Trikala. Am mai facut inca cativa kilometri pana in satul de la poalele Meteorei si am ramas off-camping peste noapte. A doua zi ne-am trezit cu "bolovanii" privind spre noi. Am urcat cu camperul, am mers pe jos si am reusit sa bifam 2 manastiri la interior si 2 viewpointuri. Deosebite peisaje! Drumul a continuat catre Larissa, un drum drept european drept si pe orizontala. Ca sa fie totul si mai confortabil, soarele a fost in spate si am avut si confort termic. De la Larissa am mai mers putin si am ajuns in Paralia Katerini. Ne asteptam sa fie o statiune cu aer grecesc, realitatea a fost ca totul semana foarte mult cu statiunile noastre. O combinatie intre Eforie si Mamaia. Tot felul de tarabe cu tot felul de chinezarii. Magazine langa magazine cu tot felul de suveniruri. Si multi romani. Atat de multi romani incat unele restaurante aveau meniurile afisate si in limba romana. Am ramas off camping la marginea statiunii. Am facut o plimbare si am mancat un binemeritat souflaki.  Am dormit bine, am dormit mult. Miercuri ne am trezit cu plaja pe fereastra in jurul orei 10.00. Ne-am facut cafelutele si am plecat la drum. Incet si fara graba. Pe la orele 14.30 eram pe o plaja superba in Halkidiki, pe bratul Kassandra. Possidi Beach. O plaja fix pe gustul meu. Ceva wild, cu copaci inalti in spatele plajei. Am facut baie, apoi un dus si o plimbare pana in "varful plajei", in locul acela instagramabil. Cateva poze si inapoi la camper, sa ne gatim cina.
Joi ne-am trezit langa plaja, in sunetul valurilor. Ne-am simtit atat de bine pe plaja de aici incat am hotarat sa nu ne mutam in alta parte. Am facut baie, am facut plaja, am facut chiar si un somn de dupa-amiaza. Pe seara ne am plimbat pana in satucul de langa si am luat cina la un restaurant de pe plaja. Nu ai cum sa fii in Grecia si sa ratezi deliciile lor culinare. Ziua de Vineri a inceput tarziu, fara alarma, fara stres si fara graba. A continuat cu o noua balaceala. Pe dupa amiaza am dat drumul la motor si am plecat catre Olympiada. Dupa un drum pitoresc prin Macedonia am ajuns intr o statiune mica si cocheta. Am parcat undeva langa un teren de baschet si am iesit la plimbare. Am cinat la un restaurant pe malul marii unde am mancat ceva cu specific pescaresc. Olympiada este o statiune in care nu am intalnit nici romani, nici bulgari. Doar greci. Mi-a placut. M-am simtit calator si nu turist. Sambata a fost ultima zi a excursiei. Am facut o ultima baie, am mancat un Gyros rapid si am plecat spre casa. Am ajuns la podul prieteniei de la Ruse pe la 00.30. La ora 01.30 eram pe malul celalalt al Dunarii. Deci tot aglomerat si la intoarcere. Ziua de Duminica a fost pentru odihna si pentru curatenie camper.


Attached thumbnail(s)
IMG_20250901_WA0039.jpg ( Size: 316.65k ) Number of downloads: 43
IMG_20250901_WA0028.jpg ( Size: 527.32k ) Number of downloads: 44
20250826_122700.jpg ( Size: 816.04k ) Number of downloads: 40
20250826_112319.jpg ( Size: 954.93k ) Number of downloads: 32
20250825_211650.jpg ( Size: 1.08mb ) Number of downloads: 31
20250825_191009.jpg ( Size: 697.8k ) Number of downloads: 29
20250824_203041.jpg ( Size: 715.59k ) Number of downloads: 36
20250824_194108.jpg ( Size: 625.66k ) Number of downloads: 40
20250824_193643.jpg ( Size: 567.13k ) Number of downloads: 37
20250824_193424.jpg ( Size: 1.09mb ) Number of downloads: 31
IMG_20250824_WA0091.jpg ( Size: 377.3k ) Number of downloads: 31
IMG_20250824_WA0074.jpg ( Size: 501.58k ) Number of downloads: 37
IMG_20250824_WA0069.jpg ( Size: 300.53k ) Number of downloads: 33
IMG_20250824_WA0062.jpg ( Size: 244k ) Number of downloads: 27
IMG_20250824_WA0050.jpg ( Size: 390.77k ) Number of downloads: 33
IMG_20250824_WA0027.jpg ( Size: 332.88k ) Number of downloads: 41


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 3 Sep 2025, 05:39
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.452
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




Vai domnu ce înseamnă tinerețea.
Felicitări pentru că aveți curajul sa faceți ce alții (inclusiv subsemnatul) doar visează.
Asta înseamnă să trăiești cu adevărat


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 3 Sep 2025, 07:59
Post #19


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.182
Joined: 11 February 04




Sa va fie de bine!
Intrebari:
- cat e de confortabil FIAT la drum?
- de ce nu ai luat-o pe la Calarasi - Silistra? ca evitai podul vietii?!


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan - B zzz SXX 2005
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogeyman
post 3 Sep 2025, 13:17
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 208
Joined: 4 December 17
From: Pe langa BZ




Din nou, frumos, bravo.
La Silistra e cum ai noroc. Eu la plecare am ajuns acolo pe la 7 dimineata, a durat cam 30-40 de minute sa trec pe partea cealalta. La intoarcere erau 108 masini la bac (numarate), am stat 2 ore. De-aia am si luat-o pe acolo, ca sa evit podul vietii. A, si am mai stat 2 ore si la Derekoy, la intrare in BG, ca s-au dus baietii la masa si doar nu te grabesti cand mananci ca-ti pica greu la stomac.


--------------------
VW Passat 2006 BMP
Sufferin' succotash!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th September 2025 - 01:26
Forum Renault