DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme pompa frana

tanumotanu
post 6 Feb 2006, 10:36
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 25 July 05




La o Dacia 1310 cu pompa frana dublu circuit cu 4 tevi am observat ca se prelinge
lichid de frana pe la imbinarea dintre pompa de frana si servo.
Banuiesc ca sunt uzate ceva garnituri din pompa (daca ar putea fi alta cauza va rog sa-mi spuneti)

Am urmatoarele intrebari:
- ce fel de garnituri trebuie sa cer la magazin (banuiesc ca sunt mai multi producatori si implicit mai multe calitati)
- daca acum franarea este ok, dupa inlocuirea garniturilor si remontarea pompei trebuie
aerisit circuitul numai la pompa sau si la fiecare roata in parte?
- cum se face aerisirea?

Multumesc anticipat.


--------------------
Dacia Berlina - asfdassfg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axll
post 6 Feb 2006, 11:49
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 11 December 05




cere si tu garnituri de uzina
-trebuie facuta aerisirea pt ca o sa iti intre aer in sistem. iar la remontare se amorseaza pompa cu lichid.
-aerisirea circuitului se face infelul urmator: ai nevoie de 2 persoane, unul sa faca pedala iar unu la roata. aerisirea se face in X, adica se incepe cu roata dreapta spate. se face pedala pina se intareste ( cit de cit) si se tine apasat. persoana de la roata da drumu la aerisitor pina ajungi tu cu pedala pe podea. se repeta figura pina cind pe aerisitor va iesi numai lichid fara aer.
urmeaza roata singa fata, dreapt fata si in final stinga spate.

multa bafta


--------------------
dacia 1300 - BZ 04 BJL
am vrut mai mult...decit normal...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 7 Feb 2006, 13:41
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere





La pompele cu 4 conducte aerisirea se face NUMAI prin cadere libera, fara pedala.
Da o cautare si vei gasi.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 7 Feb 2006, 14:55
Post #4


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(diaconuliviu @ 7 Feb 2006, 13:41)
La pompele cu 4 conducte aerisirea se face NUMAI prin cadere libera, fara pedala.
Da o cautare si vei gasi.
*




Pai si atunci cine apasa pistonul de frana?

Trebuie cu motorul pornit?

In carte lui Mondiru parca scrie ca trebuie apasata pedala.......

Chiar sunt nedumerit......


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 7 Feb 2006, 15:40
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(autom @ 7 Feb 2006, 14:55)
Pai si atunci cine apasa pistonul de frana?

Trebuie cu motorul pornit?

In carte lui Mondiru parca scrie ca trebuie apasata pedala.......

Chiar sunt nedumerit......
*


Pompele cu 4 conducte au acel ICP; daca apesi pedala si desfaci aerisitorul, ansamblul "simte" cadere de presiune pe circuit si se blocheaza trimitind lichidul in celalalt circuit. Asta se va vedea si pe acel (!) din bord in cazul in care legatura e bine facuta.
De aceea, la 4conducte doar se desface aerisitorul si se asteapta curgerea de lichid continuu, fara bule. Da, curge de la sine, nu trebuie pistoanele deplasate; supapele din ele in repaus is deschise asigurind curgerea.

Cartea lui Mondiru are parca numai aerisirea la pompa simplex si tandem 3 conducte.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 7 Feb 2006, 16:59
Post #6


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(diaconuliviu @ 7 Feb 2006, 15:40)
Pompele cu 4 conducte au acel ICP; daca apesi pedala si desfaci aerisitorul, ansamblul "simte" cadere de presiune pe circuit si se blocheaza trimitind lichidul in celalalt circuit. Asta se va vedea si pe acel (!) din bord in cazul in care legatura e bine facuta.
De aceea, la 4conducte doar se desface aerisitorul si se asteapta curgerea de lichid continuu, fara bule. Da, curge de la sine, nu trebuie pistoanele deplasate; supapele din ele in repaus is deschise asigurind curgerea.

Cartea lui Mondiru are parca numai aerisirea la pompa simplex si tandem 3 conducte.
*




Mercy de lamurire.....

INSEAMNA ca berbecii asyia de mecanici de dacie chiar nu stiu meserie...

Inca odata multumiri


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merlucius
post 9 Feb 2006, 12:01
Post #7


membru care incepe si nu mai termina odata


Group: Members
Posts: 105
Joined: 21 August 05
From: Bucuresti




E recomandata metoda aerisirii prin cadere libera si la modelele vechi cu 3 conducte?


--------------------
Dacia 1300 '80; Solenza Scala 2004/ 2006
ombelico del mondo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 9 Feb 2006, 12:07
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Merlucius @ 9 Feb 2006, 12:01)
E recomandata metoda aerisirii prin cadere libera si la modelele vechi cu 3 conducte?
*


Alea cu 3 TANDEM sau simplex nu au ICP deci nici acel sistem de protectie circuite; la alea se face prin metoda "pedala".


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BV-21-PIN
post 20 May 2006, 12:26
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 18 May 06




Fratilor mai intai as vrea sa va salut caci eu sunt nou pe aici si acum sa va descriu problema mea.
Nu de mult am "mostenit" pe linie de familie o dacie break din 96, cam rugunita ea saraca cu cam neintretinuta dar asta e, "calul de dar nu se cauta la dinti".
De cand am luat-o am observat ca trage stanga la franare si m-am apucat s-o desfac cu gandul de a schimba placutele, dar am gasit etrierul dreapta blocat si plin de rugina. Cum nu aveam sanse prea mari sa-l readuc la viata am cumparat unul nou cu tot cu furtun. Cand sa-l schimb m-am lovit de faptul n-am putut desface conducta de furtun (ruginise rau de tot), si atunci am zis sa schimb si conducta ca si asa nu costa prea mult. Problema e ca nu am fost atent la magazin si nici nu stiam ca exista mai multe tipuri, inloc sa iau conducta pentru servo cu dublu circuit cu 4 conducte am luat de simplu si aceasta are filet diferit la piulita care vine pe pompa. N-am observat si cred ca am reusit sa stric filetul din corpul pompei caci pana si piulita veche se invarte in gol la un anumit moment.
Exista cumva vreo metoda de a repara acest filet? sau trebuie sa cumpar una noua? Daca fac rost de un tarod mai mare de unde fac rost de o conducta cu piulite pe masura?... sau asa ceva se face numai artizanal? blink.gif



--------------------
Dacia Break 1310 CL - BV-21-PIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 22 May 2006, 06:48
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Tarodul ptr filetarea pompelor de frina este speciale. Capatul acestuia are realizat intocmai si la sutime profilul conului de etansare de la baza filetului. Dupa cite stiu filetul este M11X1(sau 0.75), nu cred ca exista tarod de M12 cu profil conic in cap.
Asta una la mina , a doua, abaterea de la axalitate gaura -filet trebuie sa fie fff mica, in caz contrar nu se 'pupa ' conul pompei de etansare cu conul conductei si vei avea pierderi de lichid.
A treia la mina, cred ca nici cel mai aprig dusman al tau cu ceva cunostinte auto nu iti va recomanda sa faci aceasta operatie.
Este vorba de siguranta vietii tale dar si a celorlalti participanti in trafic.
Sfatul meu este sa cumperi alta pompa si sa te ajute cineva cu cunostinte in montarea ei. Vei pastra pistonasele cu garnituri ca piese de rezerva.


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 22 May 2006, 11:55
Post #11


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




QUOTE(diaconuliviu @ 9 Feb 2006, 13:07)
Alea cu 3 TANDEM sau simplex nu au ICP deci nici acel sistem de protectie circuite; la alea se face prin metoda "pedala".
*



Aerisire prin cadere libere are mare avantaj ca o poti face singur!!!


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 22 May 2006, 13:00
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Da, corect, dar pompele cu 3 simplex sau cu 3 tandem nu stiu daca "curg" liber. As zice ca cele simplex nu curg, am inca indioeli la tandem. Cele cu 4, da.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd May 2024 - 18:48
Forum Renault