DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aer in circuitul de frinare

B30YYP
post 15 Nov 2003, 17:12
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 29 May 03




Salut.
Inca o problema: circuitul de frinare trebuie aerisit foarte des (dupa circa 300 km. frinele devin moi). La fiecare aerisire exista mult aer pe circuit, in special pe fata. Nivelul de lichid din vas nu scade, nu exista scurgeri.
Care ar putea fi motivul? Dar remediul?

Multumesc.


--------------------
Dacia Logan 2007, Prestige 1,6 16V - ??-??-???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 15 Nov 2003, 17:46
Post #2


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




POmpa de frana!
Inlocuire!


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 15 Nov 2003, 20:38
Post #3


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Pompa de frina sau repartitorul, mai degraba repartitorul! Daca era pompa de frina, pierdeai lichid, il gaseai sub forma de picaturi in partea inferioara a servo-frinei.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin
post 18 Nov 2003, 13:27
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 21 October 03
From: Bucuresti




Probabil e pompa de frana, nu zic nu, dar as vrea sa va spun ce am patit cu vechea masina, un Oltcit RM: am cumparat-o in 90 (de la fabrica, noua) si mai ales vara sau cand franam des mi se inmuia pedala. Am fost la n service-uri, mi-au umblat la pompa de frana, au inlocuit ceva in ea (niste pistonase cu garnituri), si tot nimic nu am rezolvat. Asa ca am dedus ca lichidul de frana nu era bun, facea gaze - nu rezista la temperaturile prescrise. M-am dus la service si am cerut pe raspunderea si plata mea - aia ziceau ca SIGUR nu rezolv nimic - sa-mi inlocuiasca lichidul din toata instalatia.
Rezultatul: rezolvare totata. Probabil ca in fabrica furasera din lichid si mie mi-au pus ceva diluat sau de alt tip, naiba stie.

Deci, daca reparand pompa - sau inlocuind-o - nu rezolvi nimic, asta e a doua varianta, dar doar daca dimineata, la rece, frana e mai tare decat dupa ce ai mers ceva cu masina (mai ales dupa ce faci o aerisire, dupa aia intra aer si nu-ti mai dai seama).


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 26 Nov 2003, 15:55
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Se pare ca ma alatur celor care au aceasta problema: la cca 5000 de km mi s - a aprins becul de avarie frana. Solutia din service: schimbat lichid de frana (cica nu a fost bun cel original). Ieri la o frana brusca am patit aceeasi chestie: bec aprins, frana foarte moale. In service n-au facut decat sa - mi aeriseasca franele. Am cerut sa - mi schimbe pompa, dar n-am picat la pace cu ei. Cica instalatia de franare ar prinde aer pe undeva (greu de depistat pe unde) si ca pompa nu are nimic.icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif Ceva idei? Multumesc


--------------------
Ex Renault Megane 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 26 Nov 2003, 16:00
Post #6


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




QUOTE
Se pare ca ma alatur celor care au aceasta problema: la cca 5000 de km mi s - a aprins becul de avarie frana. Solutia din service: schimbat lichid de frana (cica nu a fost bun cel original). Ieri la o frana brusca am patit aceeasi chestie: bec aprins, frana foarte moale. In service n-au facut decat sa - mi aeriseasca franele. Am cerut sa - mi schimbe pompa, dar n-am picat la pace cu ei. Cica instalatia de franare ar prinde aer pe undeva (greu de depistat pe unde) si ca pompa nu are nimic.icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif  Ceva idei? Multumesc


nu-i asa ca masina ta e de prin primavara-vara anului 2002?... a fost un lot de masini cu probleme la pompa de frana... fuguta la garantie!!!.... sa schimbe pompa....daca nu, reclamatie scrisa la VC... astea cu lichidul si aerul sunt aberatii.... si oricum nu au voie sa-ti dea masina ca fiind remediata daca au banuieli ca pe undeva trage aer in instalatie....trebuie sa faca verificarea etanseitatii instalatiei!!!


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MojoJojo
post 26 Nov 2003, 16:30
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 24 November 03
From: Poiana Lacului - Pitesti - Bucuresti




am cunoscut pe cineva la service (auto center Venerei) care era la cea de-a 5 (cincea) pompa de frana inlocuita...biata femeie fusese chiar si la Mioveni cu masina si chiar la renumitul service din Pitesti (CNCD parca ii zice) si NIMIK...cat am stat in service au schimbat mesterii aia 2 pompe si i-au aerisit instalatia de nu stiu cate ori, dar tot degeaba...habar n-aveau ce e de vina...se pare ca si in cazul asta conteaza sa ai noroc sa nimeresti o masina fara brobleme!!!!

in rest...bafta!


--------------------
Excuse me! Can u direct me to the direction of the eggs so I can locate them and purchase them and take them home with me so I can eat them on a nutritious breakfast today...and maybe tomorrow
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wwilly
post 26 Nov 2003, 16:36
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 14 September 03
From: Arad




Buna!, Treaba cu inlocuirea lichidului de frana nu e aberatie! La Oltcit-ul meu vechi am avut aceeasi problema, se inmuia pedala destul de des ,dupa aerisire se rezolva problema dar doar pe moment! M-am interesat, am banuiy ca ar fi vb de pompa de frana , dar am aflat ca lichidele de frana sun foarte higroscopice, si chiar si o contaminare cu 2% cu apa reduce drastic temperatura de fierbere, ceea ce determina simptomele amintite sad.gif Solutia: Schimbarea lichidului daca se poate chiar si spalarea instalatiei! Daca este posibil lichid de frana DOT4 Rezultatele garantate! Asta in cazul ca nu egzista scurgeri de lichid!


--------------------
SLZ Comfort - AR-XX-PTP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 27 Nov 2003, 09:07
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




QUOTE
nu-i asa ca masina ta e de prin primavara-vara anului 2002?... a fost un lot de masini cu probleme la pompa de frana... fuguta la garantie!!!.... sa schimbe pompa....daca nu, reclamatie scrisa la VC... astea cu lichidul si aerul sunt aberatii.... si oricum nu au voie sa-ti dea masina ca fiind remediata daca au banuieli ca pe undeva trage aer in instalatie....trebuie sa faca verificarea etanseitatii instalatiei!!!


Masina este din Octombrie 2002. Cat despre schimbatul pompei m-am certat cu ei dar degeaba. O sa incerc probabil sa fac o reclamatie la VC, cu toate ca sunt destul de sceptic si cu asta (vezi postul meu de la tutoriale).


--------------------
Ex Renault Megane 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B30YYP
post 18 Jan 2004, 13:43
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 29 May 03




QUOTE

Pompa de frina sau repartitorul, mai degraba repartitorul! Daca era pompa de frina, pierdeai lichid, il gaseai sub forma de picaturi in partea inferioara a servo-frinei.


As dori o lamurire.
Sa presupunem ca este repartitorul. Adica pe acolo intra aer in instalatia de frina. Atunci cum se face ca la aerisire gasesc aer (din destul) numai la rotile fata, iar pe spate nu. Este posibil? Doar ma intreb cum ajunge aerul pe fata?
Poate sa prinda aer si prin alta parte? Subliniez ca nu pierde lichid.
Multumesc.


--------------------
Dacia Logan 2007, Prestige 1,6 16V - ??-??-???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLEX
post 18 Jan 2004, 17:14
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 570
Joined: 14 November 03
From: Bucuresti




Cum faci aerisirea? cu ce roata incepi? se incepe cu dreapta spate, apoi stinga spate, apoi dreapta fata si ultima stinga fata. Prima frina aerisita scoate foarte mult aer, urmatoarele din ce in ce mai putin.


--------------------
Daewoo Matiz Fiat 600D
"Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 18 Jan 2004, 18:05
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Pererea mea: nu vor sa schimbe pompa de frana, dreptul lor. Frana trebuie sa mearga bine, obligatia lor. O ultima discutie cu ei in cunostinta de cauza ca mergi la OPC daca nu se termina balciul. Sa nu fii singur si sa ii obligi sa iti treaca in carte (daca esti in garantie) sau sa ceri si sa pastrezi facturile daca esti pe banii tai.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B30YYP
post 18 Jan 2004, 19:36
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 29 May 03




QUOTE

Cum faci aerisirea? cu ce roata incepi? se incepe cu dreapta spate, apoi stinga spate, apoi dreapta fata si ultima stinga fata. Prima frina aerisita scoate foarte mult aer, urmatoarele din ce in ce mai putin


Da. Exact asa fac aerisirea. Dar, intrebarea mea este daca am putea exclude, ca si cauza, repartitorul pentru cazul in care aer iese pe la rotile fata (etriere) si nu pe la cele spate (cilindri). Ma gindesc cum circula aerul (bulele de aer) prin instalatie de ajunge in fata? Am putea exclude repartitorul?
Multumesc!


--------------------
Dacia Logan 2007, Prestige 1,6 16V - ??-??-???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nicu
post 20 Jan 2004, 09:18
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 10 July 03
From: Bucuresti




poti sa ai probleme cu pistoanele etrierelor sau cu garniturile lor. ce se intimpla: dupa ce iei piciorul de pe frina garniturile au rolul de a trage usor pistonul inapoi (in afara de etansare) compensind astfel miscarea pedalei. daca pistonul nu se misca in urma lasarii pedalei libere, apare o usoara depresiune in circuit care poate avea 2 efecte: vaporizare lichid sau aspiratie de aer. eu zic ca asta e cauza pt care ai aer doar pe fata si schimbarea garniturilor (daca pistonul si corpul etrierului sint super curate si lucioase) eventual schimbarea etrierelor cu totul ar rezolva problema.
dupa schimbarea garniturilor asigurate ca burdufurile de izolare a pistoanelor sint bine montate.


--------------------
:) Cool messing the settings!:)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLEX
post 20 Jan 2004, 10:16
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 570
Joined: 14 November 03
From: Bucuresti




Cred ca Nicu are dreptate, cam la garniturile pistoanelor etrierilor ar putea fi problema, totusi e ciudat ca nu ai scurgeri (hihihihihi!) in caz de por macar "namol" la etrieri ar fi trebuit sa ai. La dublu circuit (unul pe fiecare punte) e posibil ca sa nu contamineze si cealalta punte, singura legatura intre circuite e in rezervorul de lichid de frina.


--------------------
Daewoo Matiz Fiat 600D
"Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 16:54
Forum Renault