DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cum se utilizeaza un diesel 1,5 dci ?, am nevoie de sfaturi

unEL
post 7 Jan 2009, 15:33
Post #1


Loganist cu multi km.


Group: Members
Posts: 724
Joined: 5 August 07
From: in ultimul loc unde ai cautat




In urma unui accident regretabil am trecut de la un logan mpi la un logan dci 85cp (singurul logan pe care l-as mai fi luat).
E primul meu diesel, chiar daca am avut multe masini pe benzina.
Nu stiu cum se incalzeste motorul dimineata pe frig (unii zic ca tre sa plec repede ca turbina are nevoie de vapori de ulei, altii ca sa stau 5-10 min)
Merita sa pun aditiv de ulei cu teflon (un vecin are asa ceva in motor si porneste mai usor, urca mai repede in ture, parca ar fi mai bine)
La ce turatii schimbati vitezele, pt. ca eu ma trezesc zilnic pe la 4000 rpm si dupa imi dau seama ca e diesel si nu mai are de unde.
Care ar fi schimbarile de trepte optime pt. a nu infunda turbina, dar sa am si un consum demn de un diesel.
Se merita sa pun o alarma cu pornire din telecomanda, ca sa stea sa se incalzeasca 10 min pina ajung eu la masina ?

Orice sfaturi referitoare la buna utilizare a unui diesel DCI sint bine venite.

Va rog sa-mi raspundeti in limita topicului si sa ARGUMENTATI ideile voastre.

Va multumesc



--------------------
Dacia LOGAN 1,5 DCI 85CP+ 2008 Ambition - CT 31 ___
Led & sound tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 7 Jan 2009, 15:42
Post #2


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Stranii intrebari din partea unui posesor de auto nou, deci si de manual de utilizare.


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
logan1.5dci
post 7 Jan 2009, 15:44
Post #3


Nu Există Informații


Group: Members
Posts: 881
Joined: 29 September 05
From: Dobrogea




Iti dai seama ca multe lucruri le fac datorita cunostintelor acumulate tot de pe acest forum.
Am 100.000 de km cu dci-ul si daca as fi procedat gresit, sigur s-ar fi stricat.
Nu am asteptat niciodata in 3 ani sa se incalzeasca motorul, am bagat cheia si am plecat. Dar pina sa faca doua liniute, nu am urcat mai sus de 2000 de turatii.
Dci-ul(sanatos) porneste fara probleme si la -26 grade celsius.(poate si mai jos dar nu a fost mai frig in ultimii trei ani, cel putin in Dobrogea)

O regula IMPORTANTA, pe care am primit-o de la agentul Dacia, si am aplicat-o cu succes a fost " nu ridicati capota".
Teflon am pus si eu odata dar nimic, in schimb, dci-ului ii place uleiul ELF, e mai silentios (aistaine nu ma enerva).
Motorul e vioi, si daca ii bagi tratament din ala de curatat injectoarele e putin mai vioi ( sa vezi ce o sa inceapa de la afirmatia asta biggrin.gif )
In exterior, adaptand viteza, mergi lejer cu a V-a, fara sa schimbi prea des vitezele, daca cobori mai jos de 80 km/ora, motorul cere singur a IV-a.
Nu pretind ca schimb bine vitezele, schimb intre 2000-3000 cand ma grabesc si 2500 si 3000 in rest.
Nu ma intereseaza consumul, bine nici nu incerc sa fac risipa. In oras nu poti merge "la consum", afara, asa cum scrie undeva in manual, 90 km/V-a.
Cred ca o alarma cu pager e bine sa pui, dar nu ca sa o pornesti de acasa.

Cam atat.

This post has been edited by logan1.5dci: 7 Jan 2009, 16:12


--------------------
Nu Există Informații Nu Există Informații Nu Există Informații - Nu Există Informații
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unEL
post 7 Jan 2009, 15:50
Post #4


Loganist cu multi km.


Group: Members
Posts: 724
Joined: 5 August 07
From: in ultimul loc unde ai cautat




QUOTE(vijelie @ 7 Jan 2009, 16:42)
Stranii intrebari din partea unui posesor de auto nou, deci si de manual de utilizare.
*



In manual zice multe si interpretabile
De aceea apelez la experinta posesorilor.

QUOTE(logan1.5dci @ 7 Jan 2009, 16:44)
Iti dai seama ca multe lucruri le fac datorita cunostintelor acumulate tot de pa acest  forum.
Am 100.000 de km cu dci-ul si daca as fi procedat gresit, sigur s-ar fi stricat.
Nu am asteptat niciodata in 3 ani sa se incalzeasca motorul, am bagat cheia si am plecat. Dar pina sa faca doua liniute, nu am urcat mai sus de 2000 de turatii.
Dci-ul(sanatos) porneste fara probleme si la -26 grade celsius.

Mai am de spus dar mai tarziu.
*


Cu benzinarul aveam 119.000 km in 3 ani.
Cum distantele mele sint relativ scurte pina la destinatie, observ ca nici macar la 2 liniute nu ajung de cit dupa 2-3 porniri.
Astept sugestii asa cum ai mai zis biggrin.gif

Multumesc


--------------------
Dacia LOGAN 1,5 DCI 85CP+ 2008 Ambition - CT 31 ___
Led & sound tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 7 Jan 2009, 16:00
Post #5


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




1) fara aditivi in ulei, nu facd ecat rau. In special teflonul, care nu e stabil decat pana la vreo 300-400 de grade celsius (dieselul in camera de ardere are pana la 2500 de grade)
2) Nu-ti face griji cu incalzirea, ca oricum cald in masina ai (doar ai rezistente electrice pentru asta ). mai rau faci turbinei lasand masina 10 min la ralanti
3) Incearca sa mergi la peste 2000 rpm, schimband pe la 2500 rpm. Oricum peste 3000 nu prea are rost sa o turezi in trafic normal.
4) Bun bancul cu turbina si vaporii de ulei. Turbina se unge cu ulei lichid, nu cu vapori, ca nu e motor in 2 timpi. Si daca stai 10 minute sa o incalzesti ca sa mergi alte 15 minute, iar e degeaba.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vadim_braia
post 7 Jan 2009, 16:29
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 255
Joined: 10 February 07
From: Bucuresti




Nu baga aditivi in ulei , aditivii aia sunt pentru motoare obosite . Masina incepe sa bage caldura in primele 2 minute ( are un radiator electric care functioneaza cand este frig afara ) . Vitezele nu trebuiesc schimbate "la consum" si anume sub 2000 rtm , iar cand este rece motorul nu ii da "blana" . Cam asa se foloseste un diesel tongue.gif Sa o stapanesti sanatos !!


--------------------
DACIA LOGAN 2007 1.5 DCI VAN & MCV LAUREATE
Volvo 850 2500cmc , Rover 600 1800cmc 16 V , Toyota Previa 2.2D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobo77
post 7 Jan 2009, 16:32
Post #7


...........................


Group: Members
Posts: 7.214
Joined: 27 January 06
From: Mangalia




QUOTE(vijelie @ 7 Jan 2009, 15:42)
Stranii intrebari din partea unui posesor de auto nou
*


Mai bine zis din partea unui proaspat utilizator de dci, ca masina-i aproape noua.La multi ani ! @unel


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 mpi 2008 ph 2 - CT _ _ _ _
Multa lume,putini oameni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali2
post 7 Jan 2009, 16:38
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 1 March 06
From: Iasi




cred ca in acest atasament vei gasi raspunsuri la intrebarile tale
sa o stapanesti sanatos !
la multi ani !

Attached File(s)
Attached File  Cum_conducem_daca_motorul_e_diesel.doc ( 28.5k ) Number of downloads: 74


--------------------
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 cp - Tekna+P2-magnetic red 2019
"Exista o lume mai buna........ dar este foarte scumpa."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unEL
post 7 Jan 2009, 16:56
Post #9


Loganist cu multi km.


Group: Members
Posts: 724
Joined: 5 August 07
From: in ultimul loc unde ai cautat




QUOTE(bobo77 @ 7 Jan 2009, 17:32)
Mai bine zis din partea unui proaspat utilizator de dci, ca masina-i aproape noua.La multi ani ! @unel
*



Asa e.
Masina e aproape noua (6luni).
Achizitionata la 37.000 KM. Acum are 46.500 km in 2 luni.
Masina e din 1.04.2008, garantie pina la 1.04.2011.
Nu am zis niciodata ca e noua dar are manual biggrin.gif
Dar chiar nu vad relevanta si legatura cu sfaturile pt. un proaspat posesor de diesel .... multumesc pt. implicare.
La Multi Ani si tie.

Astept in continuare sfaturi pt. utilizarea corecta a unui diesel.
Multumesc tuturor pt. sugestii.

<span class='edit'>7 Jan 2009, 19:19:</span>
QUOTE(vali2 @ 7 Jan 2009, 17:38)
cred ca in acest atasament vei gasi raspunsuri la intrebarile tale
sa o stapanesti sanatos !
la multi ani !
*



Super tare tutorialul asta.
Am inteles unele lucruri si e interesanta partea cu oprirea motorului ... nu stiam.
MULTUMESC

Am folosit la revizia de 45.000km ulei Castrol Magnatec Diesel B4 5W40 full sintetic.
Banuiesc ca e o alegere buna ... cel putin asta ziceau si cei din service.

Am observat ca atunci cind nu am pornit motorul de mult, se aude de undeva de sub bord niste "click-uri" sau mai bine zis ... cred ca sint niste relee care cupleaza si decupleaza. Au legatura cu incalzirea electrica de care spuneti voi ?

Referitor la aditivi, eu am mai folosit si la alte masini care le-am folosit si la lucruri mai putin ortodoxe (forja, liniute, trasee indelungate la blana, schimbari in trepte inferioare etc...) si nu am avut probleme cu motorul ... in schimb altii aveau probleme de temperatura, timp de ridicare in ture, momente ... Deci as cam folosi ceva aditivi ... dar nu prea stiu ce este recomandat pt. diesel. Oricum urmeaza remaparea.
Am vazut si minuni facute de un duralube cum a reusit sa ridice presiunea, sa nu mai creasca temperatura si se ridica mai usor in ture. Si era un motor de 75.000 km pe un audi s6 din 99 parca. Dupa ce a pus aditivul, ziceai ca a reglat cineva culbutorii si presiune in rampa. Si a mai mers mult si bine inca vre-o 60.000km fara interventii. Dupa a vindut-o in alt oras .... asa ca nu mai stiu.

This post has been edited by unEL: 7 Jan 2009, 18:26


--------------------
Dacia LOGAN 1,5 DCI 85CP+ 2008 Ambition - CT 31 ___
Led & sound tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 19:40
Forum Renault