Becuri apinse in mers...
![]() ![]() ![]() |
Becuri apinse in mers...
lazargabi |
![]()
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 15 September 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Supernova
2001 rapsodie
|
|||
K-tlyn |
![]()
Post
#32
|
![]() FAN DACIA 1300 Group: Members Posts: 281 Joined: 27 July 07 From: IASI ![]() |
Vezi, poate fi de la intrerupatorul ala...dar macar daca ti se aprinde becul, se produce degivrarea?
|
--------------------
RENAULT
twingo cinetic 1.2 16V
2001
- IS-08-JOT
|
|
roland |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
K-tlyn, faci MARI greseli!!!
1. La vale NICIODATA nu se merge cu masina scoasa din viteza, la relanti. Exista riscul sa ti se opreasca motorul, deci nu mai ai servo-frana (decat una doua pedale), nu mai ai servo-directie, bla... bla... 2. Nu faci economie mergand la relanti, ci consumi mai mult decat daca ai merge in frana de motor. La relanti consumul este x > 0, iar in frana de motor consumul e 0 (ZERO). Daca nu crezi, cauta pe forum si pe net. 3. Coborand pante la relanti, oprirea masinii se bazeaza pe frane exclusiv, fara a fi ajutat de frana de motor. Rezultat: supraincalzire frana, ramai fara, nu poti baga in viteza din diverse motive, faci POC, omori pe altii! 4. Nu se da la cheie in timp ce masina merge, mai ales in curbe. Ti se poate bloca volanul si atunci... BYE BYE. |
--------------------
.
.
.
|
|
K-tlyn |
![]()
Post
#34
|
![]() FAN DACIA 1300 Group: Members Posts: 281 Joined: 27 July 07 From: IASI ![]() |
Roland, merci de sfat. Sincer, de cand conduc, adica de vreo 2 ani, asa procedez si poate e un obicei prostesc de-al meu. Masina actuala e a 5-a la mine si asa am procedat cu toate. Referitor la datul cheii in timpul mersului, am facut-o deoarece m-am speriat. Am sa incerc sa nu o mai las pe liber cand conduc, nici la vale si nici pe drum drept. E o obisnuinta prosteasca de-a mea ca atunci cand merg la vale sau dupa ce o accelerez, sa o las pe liber sa mearga pana cand ma hotarasc sa accelerez din nou. Asta implica si folosirea mai deasa a ambraiajului, ceea ce duce la o uzura mai rapida. Scuzati de off-topic.
|
--------------------
RENAULT
twingo cinetic 1.2 16V
2001
- IS-08-JOT
|
|
roland |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Uzura e pe ultimul plan. Siguranta ta si a celorlalti e pe primul plan. Masina nu sta la relanti decat atunci cand e pe loc, in rest trebuie sa fie in viteza. Si nu uita, consumul in frana de motor e 0. La scoala de soferi ni se spunea ca o panta se coboara in aceeasi treapta de viteza cu care o urci (in sens invers).
De curiozitate, de unde acest obicei la tine? Cine te-a invatat? Ca daca e chestie de consum, da, era valabil la masinile din 1900 toamna, dar nu mai e cazul de multisor. |
--------------------
.
.
.
|
|
K-tlyn |
![]()
Post
#36
|
![]() FAN DACIA 1300 Group: Members Posts: 281 Joined: 27 July 07 From: IASI ![]() |
Aici, pot spune ca am mai vazut la tata, care a avut 2 Dacii 1300, eu care am avut tot 2 Dacii 1300 respectiv 1310, Matiz si Espero. Eu conduceam cu mult inainte de a face scoala de soferi si m-am invatat singur, dupa manual (era un manual foarte vechi de prin 1975). Tin minte ca si instructorul ma certa mereu si imi reprosa ca m-am invatat sa conduc asa cum banuiesc ca ar trebui si ca nu ma poate dezvata. Am sa incerc ca de acum sa nu mai fac asa. Referitor la consum, foarte mult s-a accentuat de pe vremea cand aveam vechea dacie cu frana model vechi (fara servo) si la vale ii inchideam contactul si mergeam cu motorul oprit. Am facut de foarte multe ori asa, mai ales unde era vale de cel putin 1 km. E greseala mea. Asta a fost off-topic.
Am tot cautat pe forum si am mai vazut unele probleme similare. Mentionez ca sambata, ca un baiat gospodar ce imi place sa stiu ca sunt, am pus o bucata de celofan pe motor si am dat jos ventilatorul pentru a spala radiatorul care era plin de insecte moarte si pamant.Am luat frumos furtunul si am bagat jet in radiator dupa care am frecat cu peria, finut de tot ca sa nu distrug "fagurii" aia. Totusi am avut grija sa nu ud motorul, iar dupa ce am terminat spalarea radiatorului, am sters tot compartimentul motor cu o carpa. Am gresit cu ceva? ![]() A doua zi am facut un drum de aprox 40 de km si nu am avut nici o problema (asta a fost duminica, iar de atunci si pana ieri, masina a stat in parcare). This post has been edited by K-tlyn: 17 Sep 2008, 15:13 |
--------------------
RENAULT
twingo cinetic 1.2 16V
2001
- IS-08-JOT
|
|
mafiozzo |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 760 Joined: 17 May 07 From: .::Cluj::. ![]() |
scuzati de off topic senzoru care porneste ventilatoru sa raceasca motorul unde e ?
|
--------------------
Ex : Supernova 2001
Opel Astra G CC 2003
Coupe Now : Mondeo 2007 Limuzina
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th July 2025 - 03:27 |