DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Furtunul care atarna sub motor la unele dacii si scoate fum!

Pitzy
post 12 Aug 2004, 09:47
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 5 August 04




Am pus topicu asata in speranta ca s`o gasi vreun expert sa explice pentru ce e furtunu ala tras sub scut la dacie, daca are vreun rost, daca e mai bine pt motor. Intreb pt ca la mine in carburator parca ar fii baie de ulei, parca ar merge masina pe ulei nu pe benzina, si furtunul ala cred ca d`asta se pune...am dreptate sau nu?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 12 Aug 2004, 09:52
Post #2


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Da ai dreptate. Daca motorul este uzat atunci creste presiunea in carter cu consecinte negative asupra functionarii. Acel furtun este pus la capacul culbutorilor, si dus sub masina. In mod normal el se imparte in doua printr-un "T", o parte se duce in filtrul de aer si o parte in galeria de admisie.
Dezavantaje: se consuma mai mult ulei, poluare mare, arata penibil.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pitzy
post 12 Aug 2004, 10:12
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 5 August 04




Deci tre sa duc un furtun din capacul de la culbutori sub masina si vad eu cum il maskez sa nu se vada ca am 2 esapamente....si in T de la carb bag ceva sa il astup sau il las asa sa traga aer curat pe acolo?


--------------------
If you havin girl problems i feel bad for you son, I got 99 problems, but the bitch aint one...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 12 Aug 2004, 10:17
Post #4


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Categoric astupi si la filtru si la carb. O metoda originala de a masca furtunul este sa il duci pana in spate in apropierea tobei finale. Astfel gazele din carter se amesteca cu gazele de esapament si nu se mai observa asa de rau.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pitzy
post 12 Aug 2004, 10:21
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 5 August 04




Mah cum adeca sa astup la filtru??? Ce treaba am cu filtru???


--------------------
If you havin girl problems i feel bad for you son, I got 99 problems, but the bitch aint one...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
notchman
post 12 Aug 2004, 10:30
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 10 November 03
From: calarasi




Se astupa stutul din "gatul" carburatorului , cel de deasupra furtunasului de alimentare.
Nu creste consumul de ulei , tocmai daia este scos in exterior, la motoarele cu uzura mare, consumul de ulei este o consecinta, (la aceste motoare din cauza presiunii mai mari, din cauza de segmenti dusi , etx, se face si un barbotaj , mai mare in baia de ulei , iar vaporii de ulei si gazele nearse sunt amestecate si aruncate prin furtunul ala in karburator, de aici consum mai mare de benzina , fummm etx)


--------------------
Lada lada 1200 combi - CL-O1-NGJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stere
post 13 Aug 2004, 07:01
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 21 June 04
From: Targu Mures




Pitzy, te pregatesti si tu de-o segmentare smile.gif


--------------------
Dacia Logan - provizoriu
Newton a murit...Einstein a murit...si nici eu nu ma simt prea bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shaq_rose
post 7 Dec 2004, 21:26
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 16 March 04
From: Bucuresti - Drumul Taberei




dimineata aveam mari pb cu pornitul, nu stiam ce sa mai fac, am schimbat tot, am pus baterie varta 74 ah, am schimbat electromotorul (dadea semne de oboseala dimineata, nu prea invartea = impresie doar) pana cand un mecanic de la bloc mi-a spus sa scot putin furtunul care vine de la capacul tachetilor si intra in carb, surpriza, scotea un fum de innebuneai, mi-a zis sa-l prelungesc sub masina si sa-l las asa... masina porneste la prima cheie dimineata, se infige si mai bine, pb e ca sunt dusi segmentii ?? sau altceva? e vreo pb daca mai merg asa? consumul de ulei? de carburant? se mareste? dati-mi amanunte daca stiti de pb


--------------------
DACIA 1300 - B-12-CVD
Nobody is perfect, I'm Nobody !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 7 Dec 2004, 21:54
Post #9


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




E semn de uzura a segmentilor, sigur ca porneste mai bine. Si eu am scos furtunul, dar de abea ies aburi. Nu ai ulei peste nivel?


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Devils
post 7 Dec 2004, 21:56
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 394
Joined: 20 April 04
From: Targu-Mures




ci capatul celalalt al furtunului, cel care merge la carb. ce faci cu el? ii pui dop?


--------------------
Audi - B4 - 1994 1.9 TDI Z1 90CP - MS 03 CNP
Cei care sunt buni FAC, ceilalti VORBESC despre asta.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freeman30
post 7 Dec 2004, 22:12
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 31 May 04
From: Bucuresti




da ,il infunzi cu ceva ,sa nu traga aer fals


--------------------
Daewoo Tico SX 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 7 Dec 2004, 22:13
Post #12


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Astupi cu un dop T-ul care intra in carburator, acolo unde vara o sa pui inapoi furtunul ce vine de la carter.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Devils
post 8 Dec 2004, 14:13
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 394
Joined: 20 April 04
From: Targu-Mures




Cred ca o sa fac si eu miscarea asta, ca la fel se comporta de la o vreme si a mea wink.gif


--------------------
Audi - B4 - 1994 1.9 TDI Z1 90CP - MS 03 CNP
Cei care sunt buni FAC, ceilalti VORBESC despre asta.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 8 Dec 2004, 14:31
Post #14


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Domnilor,

printre altele pregatiti-va si de consum ceva mai mare. "Fumul" care iese din carter (pe furtunul descris) contine multe gaze nearse (scapari pe la pistoane) si vapori/ceata de ulei, care ard si ele (da, desi au mai fost mîncate odata).

Verificati sa nu fie înfundat separatorul de ulei pentru gazele de carter (capacul culbutorilor are un soi de dublura din tabla, din dreptul caruia iese stutul pentru furtunul de recirculare. Destul de des între cele doua table se aduna depuneri care trebuiesc curatate==capacul se demonteaza si se spala cu ???).

Daca motorul e in stare tehnica acceptabila, recircularea gazelor de carter nu strica. În plus, scade nivelul de poluare.

os.

This post has been edited by os: 8 Dec 2004, 14:32


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 8 Dec 2004, 14:48
Post #15


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Ma oameni buni, nu lasati furtunul care iese din carter sa atarne asa, oricum. Pe acolo se elimina suprapresiunea din carter si se scot gazele de carter spre carburator. Dar tot pe acolo se si trage aer cand e presiunea mica in baia de ulei. Asa ca daca-l scoateti, astupati-l sa fie etans, ca altfel va intra tot felul de mizerii in motor. Si ramaneti cu pericolul de a va sari garnitura capacului de culbutori sau a busonului de ulei. Dar cel mai bine aplicati solutia normala, si anume o reparatie capitala a motorului.

This post has been edited by tatabobu: 8 Dec 2004, 14:50


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 8 Dec 2004, 16:27
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(tatabobu @ 8 Dec 2004, 14:48)
Ma oameni buni, nu lasati furtunul care iese din carter sa atarne asa, oricum. Pe acolo se elimina suprapresiunea din carter si se scot gazele de carter spre carburator. Dar tot pe acolo se si trage aer cand e presiunea mica in baia de  ulei. Asa ca daca-l scoateti, astupati-l sa fie etans, ca altfel va intra tot felul de mizerii in motor. Si ramaneti cu pericolul de a va sari garnitura capacului de culbutori sau a busonului de ulei. Dar cel mai bine aplicati solutia normala, si anume o reparatie capitala a motorului.
*


Dap, mai ales ca ala se scoate atunci cind motorul are uzura, caz in care se creaza suprapresiune SIGUR. Daca il astupi, sare joja biggrin.gif ; verificat
Daca nu e uzura, nu se scoate, daca e, se atirna.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 8 Dec 2004, 16:52
Post #17


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Furtunul de recuperare a gazelor se scote fara probleme si se lasa sa atarne pe undeva. Eu nu l-am conectat nici macar cand era motorul nou, pt 100 grame de benzina pe care o economiseste la 100 km, chiar nu se merita sa murdareasca carburatorul aiurea. Sa nu faceti prostia sa il astupati!

De n-am ras cand am citit treaba cu aerul fals pe la T. Aerul fals se refera la aerul care intra fara voia lui, pe sub clapeta carburatorului. Ce ii place romanului sa foloseasca termeni care suna sofisticati, dar nu are nici cea mai mica idee ce inseamna.

Eu am avut o problema, nu-mi pornea motorul, ca tragea aer fals pe sub capota ! smile.gif Glumesc, nu-i asa ca-s rau?


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shaq_rose
post 8 Dec 2004, 17:23
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 16 March 04
From: Bucuresti - Drumul Taberei




partea de teu a cabului mi s-a spus sa o las asa sa nu o astup (acolo unde normal intra furtunul dinspre baie)....

... si ulei peste nivel nu am, abia l-am schimbat (ca la carte)


--------------------
DACIA 1300 - B-12-CVD
Nobody is perfect, I'm Nobody !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 8 Dec 2004, 17:36
Post #19


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




merg oamenii de zeci de ani cu furtunul scos iarna si nu se intampla nimic (poate cazuri izolate) ce mai tura-vura...?


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shaq_rose
post 8 Dec 2004, 23:10
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 16 March 04
From: Bucuresti - Drumul Taberei




politaii nu zic nimik?


--------------------
DACIA 1300 - B-12-CVD
Nobody is perfect, I'm Nobody !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 8 Dec 2004, 23:24
Post #21


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Depinde ce vrei de la masina. Daca vrei performanta se scoate furtunul cu totul, se astupa gaura din carb. (galerie) unde venea furtunul, se astupa gaura din filtrul de aer unde venea furtunul si se lasa in aer capatul de la culbutori (eventual printr-un filtru sa nu intre praf la culbutori - exista filtre speciale "crankcase breather")

Daca vrei consum redus, fiabilitate, etc atunci furtunul il lasi la locul lui.

This post has been edited by cristim: 8 Dec 2004, 23:37


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 9 Dec 2004, 07:58
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(shaq_rose @ 8 Dec 2004, 17:23)
partea de teu a cabului mi s-a spus sa o las asa sa nu o astup (acolo unde normal intra furtunul dinspre baie)....

... si ulei peste nivel nu am, abia l-am schimbat (ca la carte)
*



Se astupa ca sa nu traga aer nefiltrat; aer pentru duza va trage oricum prin traseul filtru-carburator.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
make_bd
post 9 Dec 2004, 09:02
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 8 September 04
From: Birlad




Eu nu am probleme (inca) cu segmentarea dar m-a sfatuit cineva sa scot totusi un furtun afara de la capacul culbutorilor, in alta varianta.
Am mai pus un teu legat printr-un capat de furtun de celalat T. Dupa ce am pus si furtunul de iesire sub masina, am cuplate toate iesirile/intrarile. Explicatia data era: "afara iese ce-i suprapresiune".

Sper sa nu fi spus prostii deoarece sunt incepator si nu pot argumenta sau sustine aceasta "inginerie".

excl.gif


--------------------
DACIA 1310 - 1985 Berlina - VS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 11 Dec 2004, 10:48
Post #24


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




hm, interesant...dar poate inutil, alte pareri?


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shaq_rose
post 11 Dec 2004, 14:17
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 16 March 04
From: Bucuresti - Drumul Taberei




nu trage aer fals pe la partea de teu ramasa in aer, pe acolo scuipa aer, si cu presiune... masina am observat ca nu consuma mai mult nici benzina , nici ulei. Acum am venit de la Busteni si am alimentat de 500.000 lei si mi-a ajuns sa ma si intorc. Intr-adevar se infige si mai bine.


--------------------
DACIA 1300 - B-12-CVD
Nobody is perfect, I'm Nobody !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 13 Dec 2004, 08:23
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(shaq_rose @ 11 Dec 2004, 14:17)
nu trage aer fals pe la partea de teu ramasa in aer, pe acolo scuipa aer, si cu presiune... masina am observat ca nu consuma mai mult nici benzina , nici ulei. Acum am venit de la Busteni si am alimentat de 500.000 lei si mi-a ajuns sa ma si intorc. Intr-adevar se infige si mai bine.
*


Daca scuipa, cum zici, nu e doar aer, is gaze arse, mai ales daca e cu presiune.
Cind motorul e OK, acolo presiunea e mica


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shaq_rose
post 15 Dec 2004, 19:52
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 16 March 04
From: Bucuresti - Drumul Taberei




QUOTE(diaconuliviu @ 13 Dec 2004, 10:23)
Daca scuipa, cum zici, nu e doar aer, is gaze arse, mai ales daca e cu presiune.
Cind motorul e OK, acolo presiunea e mica
*


ok, motorul ar fi varza, desi merge excelent... consum la fel de carburant, ulei nu papa... dar presiunea pe orificiul respectiv e sesizabila (maricica) si fuge bine, am fost la Campulung azi si pe dealurile alea inainte abia urca acum are zvac ca lumea.


--------------------
DACIA 1300 - B-12-CVD
Nobody is perfect, I'm Nobody !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
michimaus
post 16 Dec 2004, 08:09
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 7 October 04




la faza cu pornitul greu la rece:ai curatat si reglat pt iarna bujiile? platina ce zice? fisele ce zic.iar in ceea ce priveste faza cu scosul furtunului nu cred ca e cea mai buna solutie.furtunul asta se scoate cand ai segmentii uzati f tare dar nu e o solutie pe termen lung.iti recomand o segmentare sau daca ai bani mai multi un set nou.si atunci o sa vezi ce usor o sa porneasca la rece.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shaq_rose
post 16 Dec 2004, 16:22
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 16 March 04
From: Bucuresti - Drumul Taberei




QUOTE(michimaus @ 16 Dec 2004, 10:09)
la faza cu pornitul greu la rece:ai curatat si reglat pt iarna bujiile? platina ce zice? fisele ce zic.iar in ceea ce priveste faza cu scosul furtunului nu cred ca e cea mai buna solutie.furtunul asta se scoate cand ai segmentii uzati f tare dar nu e o solutie pe termen lung.iti recomand o segmentare sau daca ai bani mai multi un set nou.si atunci o sa vezi ce usor o sa porneasca la rece.
*


pai nu prea are treaba starea segmentilor cu prornirea la rece...


--------------------
DACIA 1300 - B-12-CVD
Nobody is perfect, I'm Nobody !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 16 Dec 2004, 16:47
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




ba cam are treaba starea segmentilor cu pornirea la rece. uzura mare=>compresie slaba->depresiunea din spatele clapetei scade=>pornire grea, randament scazut, etc.


--------------------
opel astra 2006 classic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th July 2025 - 23:05
Forum Renault