Pachet de probleme, consum, vremea rece, zgomote sub masina
![]() ![]() ![]() |
Pachet de probleme, consum, vremea rece, zgomote sub masina
viperfox |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|||
danny_b |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 29 January 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(viperfox @ 19 Feb 2006, 17:24) In magazine se gasesc filtre decantoare CU BORCAN.Acela se poate desface si curata.Se monteaza inaintea pompei,astfel incit pompa sa traga benzina prin el.E foarte eficient.Amestecul sarac nu iti aduce musai un consum de benzina mai mic,ci scade puterea motorului si ca sa compensezi , apesi pedala de acceleratie mai tare si creste consumul.Eu ce as putea sa-ti spun, ca ar fi bine sa iei un filtru, apoi sa te uiti putin si la pompa de benzina -desfaci clopotul si vezi in ce stare e sita , sa fie curata si vezi daca returul nu e infundat.De cele mai multe ori, un consum mare apare cind :returul e infundat , cuiul pontou nu inchide , plutitorul ia benzina, filtrul de aer e murdar , nivel in camera prea mare.Verifica astea toate . Mai vorbim. |
--------------------
DACIA
dacia 1310 break
- CJ-01-XAN
1990 GPL Ascunse sunt caile DOMNULUI
|
|
viperfox |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
acum se intampla ceva, care deobicei mi se intampla vara cand e f cald afara si motoru e incins: porneste greu, adica dau la cheie si aproape o sec invarte "in sec" electromotoru adica invarte dar nu da nici un semn sa porneasca (cum ar fi daca nu da scanteie) si porma porneste, si tre sa ii dau 2 pedale dupa ce a pornit ca sa nu se balbaie si porma merge frumos, sta la relanti...
o sa imi cumpar cu prima ocazie decantor cu borcan si un filtru de aer nou; plutitoru e bun, la fel si cuiu (cel mult sa mai reglez odata nivelul); returu l-am mai verificat odata cu metoda -> suflat pe retur si ascultat in rezervor -> bolboroseste; si o sa desfac si pompa de benzina sa ma uit (nu stiam ca e si in pompa o sita... |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
danny_b |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 29 January 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(viperfox @ 20 Feb 2006, 19:05) acum se intampla ceva, care deobicei mi se intampla vara cand e f cald afara si motoru e incins: porneste greu, adica dau la cheie si aproape o sec invarte "in sec" electromotoru adica invarte dar nu da nici un semn sa porneasca (cum ar fi daca nu da scanteie) si porma porneste, si tre sa ii dau 2 pedale dupa ce a pornit ca sa nu se balbaie si porma merge frumos, sta la relanti... o sa imi cumpar cu prima ocazie decantor cu borcan si un filtru de aer nou; plutitoru e bun, la fel si cuiu (cel mult sa mai reglez odata nivelul); returu l-am mai verificat odata cu metoda -> suflat pe retur si ascultat in rezervor -> bolboroseste; si o sa desfac si pompa de benzina sa ma uit (nu stiam ca e si in pompa o sita... ![]() |
--------------------
DACIA
dacia 1310 break
- CJ-01-XAN
1990 GPL Ascunse sunt caile DOMNULUI
|
|
viperfox |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
fenomenu cu pornirea se intampla cu motorul cald;
vesti: azi a fost mai frig dimineata si nu mi-a pornit sub nici o forma fara soc; am tras socu, mai mult ca deobicei (deobiei jumate, acum aproape full) si a pornit, dar nu tinea relantiul absolut deloc (luam picioru din pedala se oprea direct); am stat vreo 3 min si pt ca tot nu tinea relantiu am ridicat capota si am mai strans surubul de la clapeta astfel incat sa tina relantiu; cu ocazia asta am observat ca partea de jos a carburatorului (baza, de la pata calda in sus cam pana unde e surubu de la clapeta) era plina de vapori ingetati (arata identic cu o conducta de la frigider sau aer conditionat care ingheata, stie toata lumea) si m-am gandit, pentru ca am mai auzit motivatia asta ca din cauza frigului benzina nu se vaporizeaza etc, oare nu s-ar putea face un sistem de incalzire a carboratorului, mai exact a bazei carburatorului, exact cum e pata calda, dar care sa functioneze si pana se incalzeste apa si are efect pata calda? ceva electric? nu s-a gandit nimeni la asta ? (m-am gandit eu asa in graba ca s-ar putea adapta o bujie incandescenta de la un motor diesel) ps: dupa ce s-a incalzit apa a mers perfect masina, ba chiar am pus surubu la loc cum era ca aveam relantiu la 1200rpm |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
danny_b |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 29 January 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(viperfox @ 24 Feb 2006, 22:54) fenomenu cu pornirea se intampla cu motorul cald; vesti: azi a fost mai frig dimineata si nu mi-a pornit sub nici o forma fara soc; am tras socu, mai mult ca deobicei (deobiei jumate, acum aproape full) si a pornit, dar nu tinea relantiul absolut deloc (luam picioru din pedala se oprea direct); am stat vreo 3 min si pt ca tot nu tinea relantiu am ridicat capota si am mai strans surubul de la clapeta astfel incat sa tina relantiu; cu ocazia asta am observat ca partea de jos a carburatorului (baza, de la pata calda in sus cam pana unde e surubu de la clapeta) era plina de vapori ingetati (arata identic cu o conducta de la frigider sau aer conditionat care ingheata, stie toata lumea) si m-am gandit, pentru ca am mai auzit motivatia asta ca din cauza frigului benzina nu se vaporizeaza etc, oare nu s-ar putea face un sistem de incalzire a carboratorului, mai exact a bazei carburatorului, exact cum e pata calda, dar care sa functioneze si pana se incalzeste apa si are efect pata calda? ceva electric? nu s-a gandit nimeni la asta ? (m-am gandit eu asa in graba ca s-ar putea adapta o bujie incandescenta de la un motor diesel) ps: dupa ce s-a incalzit apa a mers perfect masina, ba chiar am pus surubu la loc cum era ca aveam relantiu la 1200rpm Carburatorul are incalzire , cele doua furtune scurte cuplate la distantierul de sub carburator.Acuma problema este ca s-ar putea ca talpa carburatorului sa fie curbata si sa traga aer fals pe acolo.Demonteaza carburatorul si verific-o cu o rigla ca sa vezi .Daca are curbura , se slefuieste pe o piatra de polizor cu miscari circulare.Atentie la clapeta sa nu atinga piatra.Poti sa bagi o bucatica de cauciuc intre clapeta si peretele carburatorului pt. a nu slefui si clapeta. Questia cu bujia incandescenta de la diesele zic eu ca e riscanta , pt. ca vaporii de benzina sunt prea inflamabili si daca ai un rateu in carburator , ADIO ! dacia se face Trabant ![]() |
--------------------
DACIA
dacia 1310 break
- CJ-01-XAN
1990 GPL Ascunse sunt caile DOMNULUI
|
|
viperfox |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
da, are el incalzire, bazata pe temperatura motorului, dar cand motoru e rece ce faci? eu exact la asta ma refeream, pt ca dupa ce motoru se incalzeste cat de cat si deci incepe sa functioneze incalzirea carburatorului totu merge bine, dar pana atunci (cele 5-7min de stat cu motoru pornit pe loc sau 2-3 min de mers cu masina sunt groaznice)... cat despre ideea cu bujia, evident ar trebui facut un mod de a controla temperatura, astfel incat sa nu depaseasca temperatura normala de lucru a motorului, si eu ma gandeam sa o folosesc pentru a incalzi corpul carb, dar nu sa o montez inauntru ci undeva afara...
benzina folosesc doar top premiun 99 de la petrom; talpa am mai verificat-o ochiometric ultima data cand am demontat carbu, dar daca zici ca inghetarea carbul;ui poate fi din cauza aerului fals...o sa mai verific odata....dar probabil cand se mai incalzeste afara:) si cred ca mai degraba ii pun un cauciuc decat sa ma apuc sa slefuiesc:) |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
viulian |
![]()
Post
#38
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Bun deci s-o luam pe rand
![]() Simtomele din primul post din thread le am si eu. Carburatorul imi este varza (nu mai ermetizeaza pompa de sprit, nu l-am mai spalat de nu stiu cand) deci e de inteles la consum. Faza ca nu tine la relanti mie mi s-a intamplat din cateva motive: 1. gunoi la jiglerul de relanti. 2. turatie de relanti "de vara" - adica daca las 850/900 de ture trebuie sa am rabdare pana cand sta fixa la aceasta turatie iarna. Iarna de obicei il pun la 1000 si nu mai astept atat de mult pana cand sta singur neajutat din pedala. 3. colbutorii dereglati. aprinderea nu are loc taman cand trebuie, iar la cat de vascos e uleiul la rece nu e in stare sa tina motorul invartindu-se (asta e o observatie emprica - dar am sesizat ca daca reglez colbutorii, se imbunatateste simtitor comportamentul motorului in pornirea la rece, in special iarna). 4. jivraj. Daca e umed afara (ploua/ninge) si temperatura exterioara e in jur de 0 grade, moare la fiecare intersectie pana cand ajunge sa se incalzeasca bine. Un carton la radiator ajuta caci se incalzeste mai repede. Despre trancanit, poate fi mai orice bucsa. La mine acelasi simptom este pe fata, daca pun frana brusc sau demarez brusc - se aude un soi de trosnit asa, ca si cum fiarele "s-ar pune la loc". Suspectez ca ar fi bucsele de tirant. Spatele nu prea trancane (eu am la a mea 130.000Km) si inca n-am schimbat nimic pe spate - legat de bucsaraie - dar nu se stie niciodata. |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
danny_b |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 29 January 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(viperfox @ 25 Feb 2006, 23:55) da, are el incalzire, bazata pe temperatura motorului, dar cand motoru e rece ce faci? eu exact la asta ma refeream, pt ca dupa ce motoru se incalzeste cat de cat si deci incepe sa functioneze incalzirea carburatorului totu merge bine, dar pana atunci (cele 5-7min de stat cu motoru pornit pe loc sau 2-3 min de mers cu masina sunt groaznice)... cat despre ideea cu bujia, evident ar trebui facut un mod de a controla temperatura, astfel incat sa nu depaseasca temperatura normala de lucru a motorului, si eu ma gandeam sa o folosesc pentru a incalzi corpul carb, dar nu sa o montez inauntru ci undeva afara... benzina folosesc doar top premiun 99 de la petrom; talpa am mai verificat-o ochiometric ultima data cand am demontat carbu, dar daca zici ca inghetarea carbul;ui poate fi din cauza aerului fals...o sa mai verific odata....dar probabil cand se mai incalzeste afara:) si cred ca mai degraba ii pun un cauciuc decat sa ma apuc sa slefuiesc:) Sa nu te puna minunea sa pui cauciuc sub carb.Eu spuneam ca daca vrei sa slefuiesti talpa , pt. a nu slefui si din clapeta , pui o bucatica de cauciuc sau altceva intre clapeta deschisa putin si peretele carbului.Eu cred ca aici intra rolul socului pina se incalzeste motorul , respectiv merge cu un amestec mai bogat in benzina tocmai pt. ca nu se vaporizeaza asa bine.Cauta pozitia cea mai buna pt. soc in cele 2-3min. de mers.Asa e daca nu avem soc automat-termic. Mai vorbim . |
--------------------
DACIA
dacia 1310 break
- CJ-01-XAN
1990 GPL Ascunse sunt caile DOMNULUI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th September 2025 - 17:19 |