DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Pachet de probleme, consum, vremea rece, zgomote sub masina

viperfox
post 19 Feb 2006, 17:24
Post #31


Membru de la electronica in transporturi


Group: Members
Posts: 254
Joined: 15 March 05
From: Bucuresti




filtru decantor nu am...sita de la carb nu am verificat, o sa verific....dar daca asta inseamna ca am amestec sarac...asta inseamna ca consuma mai putin nu? ca daca e asa prefer sa traga mai slab daca imi consuma omeneste...


--------------------
Dacia 1310 CL 1999
Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danny_b
post 20 Feb 2006, 17:41
Post #32


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 29 January 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(viperfox @ 19 Feb 2006, 17:24)
filtru decantor nu am...sita de la carb nu am verificat, o sa verific....dar daca asta inseamna ca am amestec sarac...asta inseamna ca consuma mai putin nu? ca daca e asa prefer sa traga mai slab daca imi consuma omeneste...
*

In magazine se gasesc filtre decantoare CU BORCAN.Acela se poate desface si curata.Se monteaza inaintea pompei,astfel incit pompa sa traga benzina prin el.E foarte eficient.Amestecul sarac nu iti aduce musai un consum de benzina mai mic,ci scade puterea motorului si ca sa compensezi , apesi pedala de acceleratie mai tare si creste consumul.Eu ce as putea sa-ti spun, ca ar fi bine sa iei un filtru, apoi sa te uiti putin si la pompa de benzina -desfaci clopotul si vezi in ce stare e sita , sa fie curata si vezi daca returul nu e infundat.De cele mai multe ori, un consum mare apare cind :returul e infundat , cuiul pontou nu inchide , plutitorul ia benzina, filtrul de aer e murdar , nivel in camera prea mare.Verifica astea toate . Mai vorbim.


--------------------
DACIA dacia 1310 break - CJ-01-XAN 1990 GPL
Ascunse sunt caile DOMNULUI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viperfox
post 20 Feb 2006, 19:05
Post #33


Membru de la electronica in transporturi


Group: Members
Posts: 254
Joined: 15 March 05
From: Bucuresti




acum se intampla ceva, care deobicei mi se intampla vara cand e f cald afara si motoru e incins: porneste greu, adica dau la cheie si aproape o sec invarte "in sec" electromotoru adica invarte dar nu da nici un semn sa porneasca (cum ar fi daca nu da scanteie) si porma porneste, si tre sa ii dau 2 pedale dupa ce a pornit ca sa nu se balbaie si porma merge frumos, sta la relanti...

o sa imi cumpar cu prima ocazie decantor cu borcan si un filtru de aer nou; plutitoru e bun, la fel si cuiu (cel mult sa mai reglez odata nivelul); returu l-am mai verificat odata cu metoda -> suflat pe retur si ascultat in rezervor -> bolboroseste; si o sa desfac si pompa de benzina sa ma uit (nu stiam ca e si in pompa o sita...


--------------------
Dacia 1310 CL 1999
Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danny_b
post 21 Feb 2006, 19:00
Post #34


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 29 January 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(viperfox @ 20 Feb 2006, 19:05)
acum se intampla ceva, care deobicei mi se intampla vara cand e f cald afara si motoru e incins: porneste greu, adica dau la cheie si aproape o sec invarte "in sec" electromotoru adica invarte dar nu da nici un semn sa porneasca (cum ar fi daca  nu da scanteie) si porma porneste, si tre sa ii dau 2 pedale dupa ce a pornit ca sa nu se balbaie si porma merge frumos, sta la relanti...

o sa imi cumpar cu prima ocazie decantor cu borcan si un filtru de aer nou; plutitoru e bun, la fel si cuiu (cel mult sa mai reglez odata nivelul); returu l-am mai verificat odata cu metoda -> suflat pe retur si ascultat in rezervor -> bolboroseste; si o sa desfac si pompa de benzina sa ma uit (nu stiam ca e si in pompa o sita...
*

smile.gif Sal .Multe necazuri cu daciutele noasre.Nu ai precizat cind iti porneste asa.Motorul e rece sau cald? Eu am sa-ti spun cum pornesc : dimineata , aduc cutia la punctul neutru , sprituiesc de 2 ori,apoi trag socul la maxim ,apas doar ambreiajul si ii dau cheie.NU MAI UMBLU LA ACCELERATIE DELOC.Dupa ce porneste , la 5 sec. apas socul pina motorul scade din turatie dar merge uniform.Apoi plec la drum si in functie de cum se incalzeste motorul , mai apas socul .Cind atinge temperatura de 80 grade ,apas socul inauntru de tot . Benzina fiind rece , nu se vaporizeaza ca si vara .Asa fac eu , dar tu nu trebuie musai sa faci asa . Mai vorbim .


--------------------
DACIA dacia 1310 break - CJ-01-XAN 1990 GPL
Ascunse sunt caile DOMNULUI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viperfox
post 24 Feb 2006, 22:54
Post #35


Membru de la electronica in transporturi


Group: Members
Posts: 254
Joined: 15 March 05
From: Bucuresti




fenomenu cu pornirea se intampla cu motorul cald;

vesti: azi a fost mai frig dimineata si nu mi-a pornit sub nici o forma fara soc; am tras socu, mai mult ca deobicei (deobiei jumate, acum aproape full) si a pornit, dar nu tinea relantiul absolut deloc (luam picioru din pedala se oprea direct); am stat vreo 3 min si pt ca tot nu tinea relantiu am ridicat capota si am mai strans surubul de la clapeta astfel incat sa tina relantiu; cu ocazia asta am observat ca partea de jos a carburatorului (baza, de la pata calda in sus cam pana unde e surubu de la clapeta) era plina de vapori ingetati (arata identic cu o conducta de la frigider sau aer conditionat care ingheata, stie toata lumea) si m-am gandit, pentru ca am mai auzit motivatia asta ca din cauza frigului benzina nu se vaporizeaza etc, oare nu s-ar putea face un sistem de incalzire a carboratorului, mai exact a bazei carburatorului, exact cum e pata calda, dar care sa functioneze si pana se incalzeste apa si are efect pata calda? ceva electric? nu s-a gandit nimeni la asta ? (m-am gandit eu asa in graba ca s-ar putea adapta o bujie incandescenta de la un motor diesel)

ps: dupa ce s-a incalzit apa a mers perfect masina, ba chiar am pus surubu la loc cum era ca aveam relantiu la 1200rpm


--------------------
Dacia 1310 CL 1999
Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danny_b
post 25 Feb 2006, 13:39
Post #36


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 29 January 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(viperfox @ 24 Feb 2006, 22:54)
fenomenu cu pornirea se intampla cu motorul cald;

vesti: azi a fost mai frig dimineata si nu mi-a pornit sub nici o forma fara soc; am tras socu, mai mult ca deobicei (deobiei jumate, acum aproape full) si a pornit, dar nu tinea relantiul absolut deloc (luam picioru din pedala se oprea direct); am stat vreo 3 min si pt ca tot nu tinea relantiu am ridicat capota si am mai strans surubul de la clapeta astfel incat sa tina relantiu; cu ocazia asta am observat ca partea de jos a carburatorului (baza, de la pata calda in sus cam pana unde e surubu de la clapeta) era plina de vapori ingetati (arata identic cu o conducta de la frigider sau aer conditionat care ingheata, stie toata lumea) si m-am gandit, pentru ca am mai auzit motivatia asta ca din cauza frigului benzina nu se vaporizeaza etc, oare nu s-ar putea face un sistem de incalzire a carboratorului, mai exact a bazei carburatorului, exact cum e pata calda, dar care sa functioneze si pana se incalzeste apa si are efect pata calda? ceva electric? nu s-a gandit nimeni la asta ? (m-am gandit eu asa in graba ca s-ar putea adapta o bujie incandescenta de la un motor diesel)

ps: dupa ce s-a incalzit apa a mers perfect masina, ba chiar am pus surubu la loc cum era ca aveam relantiu la 1200rpm
*



Carburatorul are incalzire , cele doua furtune scurte cuplate la distantierul de sub carburator.Acuma problema este ca s-ar putea ca talpa carburatorului sa fie curbata si sa traga aer fals pe acolo.Demonteaza carburatorul si verific-o cu o rigla ca sa vezi .Daca are curbura , se slefuieste pe o piatra de polizor cu miscari circulare.Atentie la clapeta sa nu atinga piatra.Poti sa bagi o bucatica de cauciuc intre clapeta si peretele carburatorului pt. a nu slefui si clapeta. Questia cu bujia incandescenta de la diesele zic eu ca e riscanta , pt. ca vaporii de benzina sunt prea inflamabili si daca ai un rateu in carburator , ADIO ! dacia se face Trabant
smile.gif Eu zic ca benzina noastra e f. proasta si nu se vaporizeaza la frig de aceea fac atitea figuri , mai ales cea de CO 95 .Mai vorbim


--------------------
DACIA dacia 1310 break - CJ-01-XAN 1990 GPL
Ascunse sunt caile DOMNULUI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viperfox
post 25 Feb 2006, 23:55
Post #37


Membru de la electronica in transporturi


Group: Members
Posts: 254
Joined: 15 March 05
From: Bucuresti




da, are el incalzire, bazata pe temperatura motorului, dar cand motoru e rece ce faci? eu exact la asta ma refeream, pt ca dupa ce motoru se incalzeste cat de cat si deci incepe sa functioneze incalzirea carburatorului totu merge bine, dar pana atunci (cele 5-7min de stat cu motoru pornit pe loc sau 2-3 min de mers cu masina sunt groaznice)... cat despre ideea cu bujia, evident ar trebui facut un mod de a controla temperatura, astfel incat sa nu depaseasca temperatura normala de lucru a motorului, si eu ma gandeam sa o folosesc pentru a incalzi corpul carb, dar nu sa o montez inauntru ci undeva afara...
benzina folosesc doar top premiun 99 de la petrom;

talpa am mai verificat-o ochiometric ultima data cand am demontat carbu, dar daca zici ca inghetarea carbul;ui poate fi din cauza aerului fals...o sa mai verific odata....dar probabil cand se mai incalzeste afara:) si cred ca mai degraba ii pun un cauciuc decat sa ma apuc sa slefuiesc:)


--------------------
Dacia 1310 CL 1999
Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 26 Feb 2006, 00:17
Post #38


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Bun deci s-o luam pe rand smile.gif

Simtomele din primul post din thread le am si eu. Carburatorul imi este varza (nu mai ermetizeaza pompa de sprit, nu l-am mai spalat de nu stiu cand) deci e de inteles la consum.

Faza ca nu tine la relanti mie mi s-a intamplat din cateva motive:
1. gunoi la jiglerul de relanti.
2. turatie de relanti "de vara" - adica daca las 850/900 de ture trebuie sa am rabdare pana cand sta fixa la aceasta turatie iarna. Iarna de obicei il pun la 1000 si nu mai astept atat de mult pana cand sta singur neajutat din pedala.
3. colbutorii dereglati. aprinderea nu are loc taman cand trebuie, iar la cat de vascos e uleiul la rece nu e in stare sa tina motorul invartindu-se (asta e o observatie emprica - dar am sesizat ca daca reglez colbutorii, se imbunatateste simtitor comportamentul motorului in pornirea la rece, in special iarna).
4. jivraj. Daca e umed afara (ploua/ninge) si temperatura exterioara e in jur de 0 grade, moare la fiecare intersectie pana cand ajunge sa se incalzeasca bine. Un carton la radiator ajuta caci se incalzeste mai repede.

Despre trancanit, poate fi mai orice bucsa. La mine acelasi simptom este pe fata, daca pun frana brusc sau demarez brusc - se aude un soi de trosnit asa, ca si cum fiarele "s-ar pune la loc". Suspectez ca ar fi bucsele de tirant. Spatele nu prea trancane (eu am la a mea 130.000Km) si inca n-am schimbat nimic pe spate - legat de bucsaraie - dar nu se stie niciodata.


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danny_b
post 26 Feb 2006, 13:13
Post #39


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 29 January 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(viperfox @ 25 Feb 2006, 23:55)
da, are el incalzire, bazata pe temperatura motorului, dar cand motoru e rece ce faci? eu exact la asta ma refeream, pt ca dupa ce motoru se incalzeste cat de cat si deci incepe sa functioneze incalzirea carburatorului totu merge bine, dar pana atunci (cele 5-7min de stat cu motoru pornit pe loc sau 2-3 min de mers cu masina sunt groaznice)... cat despre ideea cu bujia, evident ar trebui facut un mod de a controla temperatura, astfel incat sa nu depaseasca temperatura normala de lucru a motorului, si  eu ma gandeam sa o folosesc pentru a incalzi corpul carb, dar nu sa o montez inauntru ci undeva afara...
benzina folosesc doar top premiun 99 de la petrom;

talpa am mai verificat-o ochiometric ultima data cand am demontat carbu, dar daca zici ca inghetarea carbul;ui poate fi din cauza aerului fals...o sa mai verific odata....dar probabil cand se mai incalzeste afara:) si cred ca mai degraba ii pun un cauciuc decat sa ma apuc sa slefuiesc:)
*



Sa nu te puna minunea sa pui cauciuc sub carb.Eu spuneam ca daca vrei sa slefuiesti talpa , pt. a nu slefui si din clapeta , pui o bucatica de cauciuc sau altceva intre clapeta deschisa putin si peretele carbului.Eu cred ca aici intra rolul socului pina se incalzeste motorul , respectiv merge cu un amestec mai bogat in benzina tocmai pt. ca nu se vaporizeaza asa bine.Cauta pozitia cea mai buna pt. soc in cele 2-3min. de mers.Asa e daca nu avem soc automat-termic. Mai vorbim .



--------------------
DACIA dacia 1310 break - CJ-01-XAN 1990 GPL
Ascunse sunt caile DOMNULUI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th September 2025 - 17:19
Forum Renault