reciclarea aerului, aeroterma
![]() ![]() ![]() |
reciclarea aerului, aeroterma
Reed |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
||
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|||
nh1980ro |
![]()
Post
#32
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Sau daca nu te pricepi mergi in service. Dai un ban, dar stii ca nu-l mai ai!
Acum serios, ori incerci sa bagi mana pe acolo si sa vezi daca iti dai seama in ce se agata voletul respectiv, ori mergi in service si-i lasi pe ei sa rezolve. Chiar daca te costa ceva, macar ai garantie la lucrare si oricum ei cred ca au mai multa experienta decat tine la desfacut bordul si alte chestii. S-ar putea sa te coste mai mult daca umbli tu si sa-ti pierzi si vremea degeaba. Oricum daca mergi in service, dupa reparatie verifica toate comenzile sa fii sigur ca nu ti-au stricat altceva. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
dangun03 |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 24 April 07 From: Pitesti ![]() |
nh1980ro ai avut mare dreptate cu un lucru: "Dai un ban, dar stii ca nu-l mai ai!" pentru ca in rest..... DURERE.
Am fost la service ca sa rezolve baietii in mod profesionist. ![]() ![]() Daca nu ar fi problema cu freonul din instalatie care trebuie scos ca sa poata scoate tot grupul ala de acolo ma apucam eu in parcare de treaba... |
--------------------
Dacia
Solenza
2005/Confort+AC
- AG-xX-GUN
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#34
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Pai ai garantie nu? Te duci peste ei si le spui problema. Asta inseamna timp pierdut, dar macar nu mai dai si alti bani.
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
dangun03 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 24 April 07 From: Pitesti ![]() |
Pai asta e marea problema: timpul pierdut. Am stat ieri acolo 7 ore fara exagerare. Hai sa zic 45 de minute pauza de masa.
Maine dimineata la prima ora sunt peste ei ca azi nu am avut timp si stiu la cat sa ma astept sa stau acolo. Si urmatorul pas daca nu se rezolva cred ca este OPC-ul. Simt ca ma lasa nervii ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2005/Confort+AC
- AG-xX-GUN
|
|
shake |
![]()
Post
#36
|
![]() Crap Group: Members Posts: 1.589 Joined: 11 August 06 From: Bucuresti , Militari Squad ![]() |
stiu ca este un topic mai vechi dar am dat un search.
Ideea este ca la mine cand dau drumu in treapta 3 si apas pe butonu de recirculare nu simt acel zvac care da mai tare aerul. Am un prieten cu o solenza Confort + ac pe ea la el cand dau la 3 si apas pe recirculare se simte acel zgomot ca baga mai tare. Pot sa ma uit undeva actionand butonul sa vad daca imi inchide/deschide acea placuta care lasa / nu lasa sa intre aerul in masina?? Multumesc |
--------------------
D
S
2003 Montez kit Xenon (Bucuresti).
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
deschizi usa din dreapta si stai langa masina si te uiti atent in spate la torpedo e acea clapeta actionata de motorasul electric este chiae sus si la maxim dreapta trebe sa stai ghemuit ca sa vezi
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
shake |
![]()
Post
#38
|
![]() Crap Group: Members Posts: 1.589 Joined: 11 August 06 From: Bucuresti , Militari Squad ![]() |
sa inteleg ca bag capu la picioare jos nu ?
|
--------------------
D
S
2003 Montez kit Xenon (Bucuresti).
|
|
cheseci |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 3 February 10 From: Resita ![]() |
QUOTE(dangun03 @ 25 Apr 2007, 10:40) Ajutor!!!! Daca s-a mai lovit cineva de aceasi problema poate ma indruma si pe mine. Intr-adevar cand se cupleaza reciclarea aerului se schimba putin zgomotul aerotermei (e mai puternic) si e normal. La mine problema este ca nu mai functioneaza comanda de reciclare (am A/C). Se aprinde becul la buton dar nu mai actioneaza clapetuta din dreapta jos de sub bord. Daca bag mana si o "ajut" putin pleaca pana la urma si face toata cursa inchis sau deschis. La ce sa ma uit si ce sa verific (am dat search in toate felurile si nu am gasit nimic de ajutor)??? QUOTE(dangun03 @ 11 May 2007, 12:37) Banuiesc ca la punctul 2 e vorba de masinile CU aer conditionat, asa cum e a mea. Multumesc pentru lamuriri.Acum ar fi super daca as da de cineva care a umblat pe la motorasul respectiv sa-mi spuna si mie pe unde e pus si cum e legat de clapeta. ![]() Buna dangun03 spune-mi te rog ai rezolvat problema cu recircularea, pentru ca si eu am aceeiasi problema. Se aprinde becul de la butonul de recirculare dar nu face nimic clapeta. Se aude doar un zgomot ca si cum s-ar forta sa inchida/deschida. This post has been edited by cheseci: 25 Feb 2010, 19:39 |
--------------------
Dacia
Solenta 1.4 MPI
2003 Scala
- CS XX XXX
|
|
CIPTUNING |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 891 Joined: 22 November 05 ![]() |
Mai nou am observat ceva ciudat: cand pun contactul (aeroterma pe zero, deci liniste perfecta) se aude motorasul clapetei de recirculare cum se "chinuie" si asta fara ca butonul de recirculare sa fie apasat. Se aude ca si cum ar primi comanda si ceva l-ar tine blocat (plus un usor trosnet).
Face de cateva ori, apoi tace. De altfel, cand comand recircularea,se pare ca functioneaza bine, pentru ca se inchide clapeta generand suieratul binecunoscut. Ceva sfaturi pana desfac bordul, aveti? |
--------------------
SLZ
SCALA
- BZ 04 XLZ "Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug" Eminescu- Imparat si proletar ;) |
|
CIPTUNING |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 891 Joined: 22 November 05 ![]() |
Pentru cei carora nu le functioneaza, uitati ce zice manualul ca trebuie verificat.-poza
Voletul de actionare al clapetei se afla pe corpul aerotermei si spune clar ca trebuie data jos toata, pentru a ajunge la el. Deci, inclusiv freonul ![]() Daca dati jos bordul nu cred ca se vede mare lucru,(in afara de clapeta) sistemul de actionare al ei fiind pe dinafara. Acum, cine stie care este principiul clapetei, il rog sa ma completeze: in momentul in care se apasa butonul recirculare, clapeta inchide accesul aerului din exterior si butonul sta aprins. Daca am luat contactul, becul se stinge si, banuiesc eu, clapeta inchide recircularea lasand acces aerului de afara. Trag aceasta concluzie, deoarece la repornirea motorului, butonul recircularii este stins si aerul intra de afara. Voletul este alimentat cu + in momentul apasarii butonului, asta este clar. Dar in momentul luarii contactului sau decuplarii butonului, clapeta isi schimba pozitia ajutata de vreun arc sau voletul isi schimba polaritatea si o si inchide? In functie de asta, incerc sa imi dau seama, de ce cand pun contactul, voletul meu se chinuie sa miste clapeta, clapeta care ar trebui in acel moment sa lase aerul de afara sa intre? Vestea buna, sper sa fie faptul ca voletii se gasesc separat, daca citim ce scrie jos, in prima poza din manual. This post has been edited by CIPTUNING: 27 Feb 2010, 14:29 Attached thumbnail(s) aeroterma.JPG ( Size: 93.94k ) Number of downloads: 475 aer.JPG ( Size: 115.29k ) Number of downloads: 500 |
--------------------
SLZ
SCALA
- BZ 04 XLZ "Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug" Eminescu- Imparat si proletar ;) |
|
CIPTUNING |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 891 Joined: 22 November 05 ![]() |
Dupa ce m-am documentat pe forumul nostru si pe reno, nu pot decat sa concluzionez cu amaraciune: ansamblul recircularii este o problema generala (mai devreme sau mai tarziu), datorita modului in care a fost gandit sa functioneze.
Explicatia am gasit-o aici http://www.reno.ro/Probleme-t114628-s0-p14...ml#entry1409648 fapt ce mi s-a confirmat azi: motorasul, forteaza ansablul, astfel incat, ceva cedeaza, si ne intrebam apoi ce ne trosneste. Cum se intampla acest lucru: cand pui contactul sa pornesti, motorasul primeste comanda (probabil de la UCE?) sa inchida recircularea, astfel incat aerul sa intre de afara. INCEARCA SA INCHIDA CHIAR DACA EA ESTE INCHISA DEJA. Deci preseaza degeaba. A doua cauza este temporizarea prea lunga a alimentarii motorasului, astfel incat acesta continua sa forteze si dupa ce clapeta a ajuns la capat, fie ca se inchide sau se deschide. Colegul de pe reno, spune ca a schimbat niste condensatori, astfel incat a scazut timpul de alimentare. Si acum ajungem la diferente: motorasele difera intre megane 1, megane 2 si clio (clio=slz) sau cel putin eu am vazut trei feluri de motorase pe forumul reno. La slz motorasul arata ca cel din poza (gasita pe renoforum). Fara condensatori de modificat, doua fire (nu trei) si atentie, cutiuta imbinata prin lipitura la cald, deci si riscant de desfacut. Astazi am desfacut dispozitivul de suflat aer, am reusit fara sa scot freonul si implicit sa desfac conductele de AC. Am desfacut cutia filtrului de aer, vasul de expansiune, peretele de tabla al cutiei de climatizare, surubul ce fixeaza conductele pe contraaripa stanga si rezervorul filtru (langa canistra de carbon). In rest conductele sunt articulate cu cauciuc, ce ii le permite sa se miste. Tragand dispozitivul de suflat aer spre dreapta si putin in fata, am reusit sa-i desfac suruburile, desfacandu-l in cele doua bucati si aeroterma separat. Astfel evaporatorul a ramas pe loc, singur, iar clapeta si motorasul se afla pe masa, spre studiu. Manualul uita sa spuna ca trebuie demontata cochilia bordului si ca mai sunt doua suruburi ce trebuie desfacute si acolo... Am avut noroc, motorasul nu are rotitele sparte (mult mai greu de reparat), in schimb a cedat locul de pe clapeta, in care intra axul patrat al motorasului (simplu de reparat). M-am gandit sa montez niste microintrerupatoare la ambele capete de cursa ale clapetei, astfel incat sa actioneze ca niste limitatoare si sa taie alimentarea motorasului, impiedicand astfel fortarea degeaba a ansamblului. Ar mai fi adaptarea unei comenzi mecanice, dar este destul de greu de facut. Daca aveti date despre acea temporizare, forumul va fi recunoscator, eu nu am avut suficient timp, voiam sa mai fac niste probe cu un bec, polaritate, etc. Ce alte sugestii si completari aveti? Poze pun la montaj. This post has been edited by CIPTUNING: 21 Mar 2010, 22:49 Attached thumbnail(s) vol.jpg ( Size: 267.52k ) Number of downloads: 475 volet.jpg ( Size: 338.61k ) Number of downloads: 452 |
--------------------
SLZ
SCALA
- BZ 04 XLZ "Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug" Eminescu- Imparat si proletar ;) |
|
ramsen |
![]()
Post
#43
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
ai facut operatia asta ca nu mai functiona acel motoras???eu daca se intimpla ceva asa il las...spor la reparat
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
singura idee ar fi sa folosesti un circuit de asta la comanda clapetei
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
CIPTUNING |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 891 Joined: 22 November 05 ![]() |
|
--------------------
SLZ
SCALA
- BZ 04 XLZ "Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug" Eminescu- Imparat si proletar ;) |
|
psychoo |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
felicitari CIPTUNING!
dupa ce ai desfacut toata sandramaua nu ai observat si o metoda de a demonta doar motorasul? pe sub bord pe undeva nu s`ar putea demonta? la mine inca nu se manifesta ciudat si sper sa nu ramana alimentat chiar daca este blocat motorasul....sper sa nu cedeze vreodata altfel asa moare ![]() |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
CIPTUNING |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 891 Joined: 22 November 05 ![]() |
Motorasul cred ca se poate demonta cu operatiuni minime astfel:
-in penultima poza se vad cele trei urechi de prindere ale voletului: doua cu surub (dreapta jos si cea de sus) si una fara surub, doar de echilibrare a ansamblului (stanga jos); -surubul de sus trebuie desfacut cu clapeta inchisa (ca in poza) dar asta necesita maini de ginecolog, deoarece spatiul dintre acoperisul compartimentului de climatizare si D.S.A.F. este minim pt a intra mana. Ar fi ideala o surubelnita magnetica cu brat din acela de sarma, mobil pe toata lungimea sa, pentru a fi manevrata de afara. Spatiu totusi ai castiga putin, daca eliberezi toate suruburile de fixare (doua sub cochilia bordului, cel vizibil in poza 10 + tubulatura sub forma de "J" ce iese din vaporizator + suruburile conductelor si nimic altceva). - apoi surubul de jos: o posibilitate doar banuita, in cazul in care nedemontarea peretelui de tabla iti permite sa scoti turbina- ventilator, prin golul lasat de acesta marcat in poza atasata cu sageata. A doua posibilitate: clapeta deschisa total, deci recirculare pornita (poza 6) si desfaci surubul pe sub bordul masinii- relativ usor. Problema apare la mufa motorasului, deoarece aceasta nu poate fi scoasa prin spatiul ingust creat intre piesa din pozele 3 si 4 si corpul D.S.A.F., firele fiind probabil mufate dupa ce in prealabil au fost strecurate pe acolo. Deci nu poti departa voletul de masina decat daca tai sau demufezi firele. Daca le tai, fa-o cat mai aproape de mufa pentru a le putea relipi usor. Imi pare rau ca nu am facut mai multe poze, dar din graba de a vedea realizarea terminata, nu am mai avut rabdare... ![]() Attached thumbnail(s) Picture_001.jpg ( Size: 75.77k ) Number of downloads: 361 |
--------------------
SLZ
SCALA
- BZ 04 XLZ "Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug" Eminescu- Imparat si proletar ;) |
|
psychoo |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
ahaaaa am prins ideea. nu stiam unde vine montata magaoaia mare de plastic si in ce pozitie dar m`am prins. eu aveam impresia ca motorasul se afla pe sub bord si ca ar fi manevrabil de scos pe acolo.
multumesc pentru explicatii, sper sa nu fiu nevoit vreodata sa ma bag in el... |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
icsu |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 20 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Stie cineva daca se gaseste de cumparat ansamblul acela motoras+rotite pe undeva? Multumesc.
|
--------------------
renault
clio symbol
1.4/2002
|
|
i96nds |
![]()
Post
#50
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai colegul nostru zicea acolo in tutorial ca s-ar gasi la Renault - dar avea un pret exorbitant... Asa ca mai bine la dezmembrari !
Acum si eu cu o intrebare.. Pacanitul ala ziceti ca e din cauza gaurii patrate. Cand se manifesta problema? La deschiderea clapetei sau la inchiderea ei ? Adica cand vrei sa pornesti recircularea sau cand vrei sa o inchizi ? E interesant de aflat daca e vreo cineva care a ramas cu recircularea blocata pe ON.... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
CIPTUNING |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 891 Joined: 22 November 05 ![]() |
Vocea clientului nu mi-a raspuns concret, ca se gaseste sau nu, iar la magazine nu m-am interesat. Cert este ca in manualul de piese de schimb nu apare ca piesa cu cod separat.
Atentie, voletul schimbat de colegul de la reno, era de megane si nu este la fel ca cel de clio/slz, deci nu se potriveste. Pacanitul se manifesta la mine cand puneam contactul, deci cand clapeta dorea sa deschida (dar fiind deja deschisa si ajunsa la capat de cursa), dar nu vreau sa faceti o regula generala din treaba asta. La fel, nu trebuie generalizat nici crapatul patratului, unora, mai putini norocosi, putand sa le plesneasca rotitele... Blocate pe inchis: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...&hl=recirculare http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...&hl=recirculare This post has been edited by CIPTUNING: 10 May 2010, 17:43 |
--------------------
SLZ
SCALA
- BZ 04 XLZ "Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug" Eminescu- Imparat si proletar ;) |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:59 |