DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages < 1 2 3 4 5 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> De ce Caraie electromotorul?

cristidb
post 1 Dec 2004, 20:40
Post #61


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Eu am inteles ca intre rotor si stator. Greseala mea.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 1 Dec 2004, 22:13
Post #62


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Cristi, scrie in Mondiru la 10 000 km, macar pentru curatare.
Bucsile sunt la CJ 5000 - dar ia-ti macar 2 din fiecare, adica scurte si lungi.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 1 Dec 2004, 22:22
Post #63


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Am schimbat si eu bucsile acum vreo 2 ani. Eu am la nova electromotor scurt. La astea trebuie doua scurte.
Te cred ca asa scrie in Mondiru dar iti spun ca nu e necesar sa il desfaci asa des. Cat merge bine lasa-l in pace. Oricum nu e o operatie dificila incat sa se incadreze la pregatiri de iarna. Iarna trecuta incepuse sa scartaie. In primavara si-a revenit si pana acum a mers perfect. L-am desfacut pe la 75 000 km, avea bucsa din fata uzata. Acum am 115 000 km si merge perfect.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 2 Dec 2004, 13:58
Post #64


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Si asa ca l-am laudat ieri, astazi de dimineata mi-a dat semne de oboseala. In weekend ii fac disectie. biggrin.gif


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CiprianPJM
post 5 Dec 2004, 16:16
Post #65


Membru Avertizat


Group: Members
Posts: 197
Joined: 17 October 04
From: Bucuresti




Pe mine ma oftica toata "slujba" pe care trebuie sa i-o cânti demarorului ca sa iasa din locul lui. (la 13xx) Trebuie sa faca "clic", dar de fiecare data uit cum se procedeaza ca sa faca respectivul sunet. De fiecare data redescopar. rolleyes.gif Cu greu. wub.gif


--------------------
Opel Omega 2.0i 1997 - B 33 EZW
Zic si io, nu dau cu paru!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 5 Dec 2004, 17:19
Post #66


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




CiprianPJM, desfa-l si fa pasii de mai sus smile.gif


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djmarck
post 9 Dec 2004, 03:40
Post #67


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 11 July 04




Dupa vizita la nea Sandu electricianul (in iasi),am ajund la aceesi concluzie ca releul
e in coma.De ce spun asta?...;

--pentru ca imi incarca foarte putin -max 13 v cand pe la vreo 2500-3000 ture....nu stiam de la ce este,am fost la electrician,mi-a desfacut electromotorul,a schimbat el pe acolo (chipurile o dioda,cu totul ca nu a avut nimik),il pune inapoi si acum si mai rau nu incarca mai deloc, si a si nea sandu ca tot releul e de vina....a testat sa vada daca incarca pe direct,ramanand sa-mi iau releu,dar cum banii sunt totdeauna o problema,l-am pus pe direct,am masurat si imi incarca cam 13,5-14 cu aeroterma deschisa,ceea ce si vroiam sa pot merge cu 1-2 consumatori porniti si sa si incarce (asa ca o paranteza...aviz la paul,nu stiu ce incredere ai tu in nea sandu,dar nu e chiar asa de serios,daca se poate incearca sa te amageasca daca nu nu,depinde de starea lui financiara in momentul respectiv,cred).
Acum as vrea sa stii ce consecinte ar avea acest lucru inafara de fierberea bateriei,ca oridum am sa fiu cu ochii pe ac,sa nu incarce mai mult si daca va fi asa am sa mai dau drumul la un consumator.....aaaaaaa si vroiam sa mai stiu daca e pe direct,cand deschid mai multi consumatori,mai reia acelasi ciclu? adik,isi ia tensiunea pt consumatori direct din alternator si ce mai are nevoie ia de la baterie sau direct de la baterie di intre timp o va incarca alternatorul..ok astept rasp,va rog cu speranta ca nu am fost plictisitor in explicatie,bafta la toti


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu
post 9 Dec 2004, 08:43
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Nu stiu cum o sa mearga la Dacia, dar la camioane si tractoare am vazut destule cazuri: leaga excitatia alternatorului prin filamentul unui bec de far. Avantaj fata de legarea pe direct: atunci cand creste tensiunea in instalatie becul se aprinde mai tare si scade curentul prin infasurarea de excitatie; cand tensiunea este mica, filamentul este mai rece, are rezistenta mai mica, ceea ce inseamna curent mai mare prin excitatie.
Totusi este bine sa-ti cumperi cat mai repede releul regulator.


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 9 Dec 2004, 16:00
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(nelu @ 9 Dec 2004, 08:43)
Nu stiu cum o sa mearga la Dacia, dar la camioane si tractoare am vazut destule cazuri: leaga excitatia alternatorului prin filamentul unui bec de far. Avantaj fata de legarea pe direct: atunci cand creste tensiunea in instalatie becul se aprinde mai tare si scade curentul prin infasurarea de excitatie; cand tensiunea este mica, filamentul este mai rece, are rezistenta mai mica, ceea ce inseamna curent mai mare prin excitatie.
Totusi este bine sa-ti cumperi cat mai repede releul regulator.
*



E cea mai mare timpenie; toti care faceau asta sulfatau bateria urgent;
daca se putea inlocui releul cu un bec, o faceau cei din uzina.
Schimba URGENT releul


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ali73
post 9 Dec 2004, 16:08
Post #70


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 15 October 04




Poti fi linistit.Bateria nu fierbe decat la tensiune mare,peste15 V.Si daca ai dat pe direct,iar incarcarea este mica ,degeaba cumperi releu.Pe direct,ar trebui sa incarce peste 15 V.Cauza poate fi in alternator,infasurarea de excitatie trebuie sa aiba 4,6 V.Daca creste rezistenta,scade tensiunea de incarcare.


--------------------
Dacia 1310 - ph-73-ali
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu
post 10 Dec 2004, 10:11
Post #71


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




diaconuliviu, stai linistit ca nu i-am recomandat omului solutia cu becul ca solutie permanenta (citeste si cum se incheie postul).


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 10 Dec 2004, 10:54
Post #72


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Citind relatarile, cred ca în prima urgenta trebuie înlocuit altceva: nea Sandu electricianul.

Încearca la alt electrician, eventual unul care sa mai si masoare. Testele cu încarcare pe direct lasa-le pentru "prieteni" (pentru ca risti sa distrugi geva electronica, datorita supratensiunii). Nu pune cartof, morcov, broasca, direct s.a.m.d. ca nu faci voodoo.

De verificat (eu as verifica în aceasta ordine si as trece la pasul urmator în caz de esec):
-starea si întinderea curelei de transmisie
-contacte si continuitate cabluri (în special dar nu numai masa) la: baterie, releu stabilizator, alternator
-masa sa fie masa (adica toate punctele de masa folosite sa aiba contact electric bun)
-releu stabilizator: încearca cu unul despre care stii ca e bun (nou sau împrumutat)
-alternator: diode(demontat-masurat, alternativ exista un tester special); perii(demontat si control optic, eu as recomanda direct inlocuirea); stator si rotor (continuitate si rezistenta de izolatie); curatat (daca tot îl demontezi)

Dupa ce toate punctele descrise sunt (aduse) în ordine, ar trebui sa ai încarcare corecta.

os


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 10 Dec 2004, 13:47
Post #73


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




ca un facut, acu' fo cateva saptamani am avut si eu probleme cu incarcarea (nu incarca peste 13,5V); le-am luat pe toate la rand cam in ordinea indicata de os (masurat tot felul de tensiuni, verificat cabluri si conexiuni, gadilat releul, demontat si verificat alternatorul piesa cu piesa < fulie, rulmenti, stator, rotor, diode, carbuni >pret de doua ore si, ca-n legea lui Murphy, carbunii (la care am ajuns la urma) culisau cu greu in suportul lor; daca eram inspirat si ma ducem direct la carbuni o rezolvam in 5 minute; asa am mai pierdut o ora sa montez totul la loc.


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luck
post 13 Dec 2004, 15:12
Post #74


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 1 November 04
From: Buc. --> Rahova ...




Probleme cu electromotoru ...

Nu mai anclanseaza se aude un tanc scurt asta cand se aude, dc. nu, nu se mai aude deloc nici ala, nu porneste sub nici un chip decat impinsa ; nu e o problema a bateriei deoarece am luat o baterie de la un coleg si la fel face.

Am desfacut electromotoru' e in fata mea acum si incerc sa-l curat si sa vad eventualele probleme care se vad asa la ochiul liber de un nespecialist....

Rog ajutor dc. ma poate ajuta cineva pls... worship.gif

P.s. Toate operatiunile le-am facut impreuna cu tatal meu care se mai pricepe cat de cat dar oricum suntem cam in ceata...pls. HELP...

Daca stiti un electrician pe aici prin zona pe la mine ..?? ... unsure.gif rahova-p.ispirescu, malcoci.... ph34r.gif

This post has been edited by luck: 13 Dec 2004, 15:41


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate 1.4 - B-xx-LCN.
traieste clipa ....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 13 Dec 2004, 15:59
Post #75


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(luck @ 13 Dec 2004, 15:12)
Probleme cu electromotoru ...

Nu mai anclanseaza se aude un tanc scurt asta cand se aude, dc. nu, nu se mai aude deloc nici ala, nu porneste sub nici un chip decat impinsa ; nu e o problema a bateriei deoarece am luat o baterie de la un coleg si la fel face.

Am desfacut electromotoru' e in fata mea acum si incerc sa-l curat si sa vad eventualele probleme care se vad asa la ochiul liber de un nespecialist....

Rog ajutor dc. ma poate ajuta cineva pls... worship.gif

P.s. Toate operatiunile le-am facut impreuna cu tatal meu care se mai pricepe cat de cat dar oricum suntem cam in ceata...pls. HELP...

Daca stiti un electrician pe aici prin zona pe la mine ..?? ... unsure.gif rahova-p.ispirescu, malcoci.... ph34r.gif
*


daca se aude doar un tzanc, masoara tensiunea fata de masa pe AMBELE borne ale solenoidului (ala care face clanc)
daca ai 12 V pe intrare si nimic pe iesire, e solenoidul; daca ai 12 V pe ambele, posibil periile(carbunii) uzati incit nu mai fac contact cu rotorul; daca ai tensiune 12 V inainte de "clanc" (pe intrare) si scade mult dupa ..posibil rotor in scurt


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 13 Dec 2004, 17:09
Post #76


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




acum o ora am cumparat rotor nou. Cauza, era in scurt si facea clanc si atit.
Cost 1.3 mil din import (1.7 nou).

Curata bine de tot pe sub infasurarile de pe stator, curata bine rotorul, apoi fa operatiunea becu sa vezi daca face scurt. (Apoi, luati un bec de 100W/220V si faceti o legatura intre diversele elemente)

Verifica si bucsa din capac, sa nu fie sparta.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luck
post 14 Dec 2004, 11:23
Post #77


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 1 November 04
From: Buc. --> Rahova ...




Mii de multumiri .... worship.gif ....trec la operatiunile sugerate ...

Va voi tine la curent....

Later edit.. am lasat cal. deschis in timp ce umblu la electromotor si ce am observat eu ca un nespecialist repet deci sa nu da-ti repede cu pietre in mine , k ?..

Am un aparat care masoara contiunitatea unui fir ca sa vezi dc. e intrerupt sau nu....(face un tiuit asa, e un instrument mai rudimentar da' iti faci treaba cu el ),
Ce am observat cu el : ca intre carbune si stator(masa) am o rezistenta de aprox. 150 de ohmi ... Intrebarea mea este tre sa fie asa ceva sau nu tre sa aiba nici o rezistenta, tre sa fie = cu 0 adica 0 contact ,nu ?

Please help ca stau cu el pe masa sad.gif

This post has been edited by luck: 14 Dec 2004, 12:41


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate 1.4 - B-xx-LCN.
traieste clipa ....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luck
post 14 Dec 2004, 12:38
Post #78


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 1 November 04
From: Buc. --> Rahova ...




Fratilor da' cum desfac magnetii aia de pe stator ??


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate 1.4 - B-xx-LCN.
traieste clipa ....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 14 Dec 2004, 12:47
Post #79


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Cu aparatul de masura nu faci mai nimic, ca nu prea ai cu ce compara.
Fa montajul cu becul si o sa vezi scinteile de toata frumusetea.

Magnetii se desfac cu un ciocan si o surubelnita mecanica sau un dorn!
Si ar trebui sa mai ai pe cineva care sa tina de stator, ca tre sa dai destul de serios ca sa-l desfaci wink.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luck
post 14 Dec 2004, 13:01
Post #80


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 1 November 04
From: Buc. --> Rahova ...




Da bun , bine bine da' intre carbune si stator tre sa fie contact = 0 ???...

QUOTE
Ce am observat cu el : ca intre carbune si stator(masa) am o rezistenta de aprox. 150 de ohmi ... Intrebarea mea este tre sa fie asa ceva sau nu tre sa aiba nici o rezistenta, tre sa fie = cu 0 adica 0 contact ,nu ?



--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate 1.4 - B-xx-LCN.
traieste clipa ....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 14 Dec 2004, 13:07
Post #81


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




intre spire si stator nu tre sa ai nici o legatura.

pe aparatul meu digital apare 1 cind nu e legatura si 0 cind e legatura.
verifica ce apare cind lipesti pinii aparatului si o sa stii ca ala e contactul 100%.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luck
post 14 Dec 2004, 17:46
Post #82


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 1 November 04
From: Buc. --> Rahova ...




Fii atent rezolvat problema ....

Cum ?....... :

Desfacut electromotoru' curatat tot, uns tot ce tre' uns si indreptat periile pe care calca carbunii, ca erau cam asa cand bate vantu' crengile unui copac le-am indreptat si curatat + ca am izolat si firele care veneau la carbunele de plus si cred ca facea masa si ala nu stiu sigur da' l-am izolat montat tot ansamblu pe masina si ce a rezultat? ==>merge ...... 124.gif


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate 1.4 - B-xx-LCN.
traieste clipa ....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
peci
post 23 Dec 2004, 12:23
Post #83


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 23 December 04




salut ! eu sunt nou pe aici si vreau un sfat de la cei care au ceva de spus serios.
problema mea este urmatoarea : in electromotorul meu a intrat o bucata de metal care a zgariat corpul excl.gif .De unde potsa fac rost de alt corp bun (dezmembrari ,etc)


--------------------
DACIA 1310 - PH-77-PSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 23 Dec 2004, 12:27
Post #84


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




in primul rand daca nu zici ce masina ai nu putem sa te ajutam
dupa ce spui ce masina ai, sa mute cineva topicul acolo unde trebuie


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
peci
post 23 Dec 2004, 12:34
Post #85


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 23 December 04




sorry ! am o amarata de dacia 1310 -din 1988.problemele au aparut intr-o dimineata cand nu a vrut sa mai porneasca ,noroc cu un trecator care mi-a aratat ca daca apas pe capatul bendixului porneste fara probleme .2 zile am mers asa ,dar m-am saturat vreau sa rezolv cumva (cheltuieli minime) ,am mers la service ,am pe cineva acolo,i-am explicat problema ,eu am crezut ca sunt carbunii,dar mi-a zis ca nu e problema cu ei ci cu faptul ca a intrat schija aia acolo si a zgariat camasa.


--------------------
DACIA 1310 - PH-77-PSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
peci
post 23 Dec 2004, 12:40
Post #86


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 23 December 04




surpinzator e ca daca o lasam 1 zi nepornita ,pornea la prima cheie (cu o caraiala),apoi daca il opream gata trebuia sa ma dau jos sa gadil bendixu. mad.gif


--------------------
DACIA 1310 - PH-77-PSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 23 Dec 2004, 14:52
Post #87


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




n-am priceput cum schija ar fi putut afecta pornirea la cheie pe cand prin impingerea bendixului nu!
parerea mea este ca defectul este in contactul electromotorului din bendix; teoretic este reparabil dar practic este destul de migalos sa decapsulezi corpul bendixului, sa repari ce-i de reparat la contactul respectiv si apoi sa recapsulezi bendixul;


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
peci
post 23 Dec 2004, 15:43
Post #88


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 23 December 04




m-am gandit la asta dar totusi electricianul asa mi-a zis ca sta treaba,masina este acum din nou la service,meshterul spunindu-mi ca de ramas pe drum cu ea nu raman. acum merge dar e posibil ca intr-un viitor apropiat sa cedeze si sa nu se mai mishte decat tractata ?
totusi unde pot gasi un corp de electromotor ?


--------------------
DACIA 1310 - PH-77-PSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
peci
post 23 Dec 2004, 15:49
Post #89


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 23 December 04




exista un service unde sa fie masina diagnosticata corect ,reparatie pe corect,si elegant ca pret ? sad.gif


--------------------
DACIA 1310 - PH-77-PSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 23 Dec 2004, 15:54
Post #90


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




Daca ne spui si de unde esti mataluta..... wink.gif


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th July 2025 - 09:23
Forum Renault