Anvelopele Barum sint foarte sensibile?, fac foarte des pana
![]() ![]() ![]() |
Anvelopele Barum sint foarte sensibile?, fac foarte des pana
Vlad Georgescu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() /----\ <--- Logan Group: Members Posts: 342 Joined: 24 July 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Volțvagăn
Glonț
2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8
- - Athos, Porcos si Bairamis
|
|||
costi |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Vlad eu pe Montana am facut o pana in 20.000 Km si pe Matador tot una in tot atitia Km.
Este adevarat ca Matadoarele nu au iesit din Buc si nici unele nici altele nu au iesit de pe asfalt (mai bun sau mai rau). Asa ca...... nu stiu ce sa spun despre Barum. Chiar esti sigur ca ai vecini civilizati ? In nici un caz nu trebuie sa bagi camere. Nu-ti rezolva problema in nici un fel, din contra. This post has been edited by costi: 14 Oct 2005, 15:47 |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
i96nds |
![]()
Post
#3
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu am doua randuri de Matador : cele originale si inca unele de iarna. Pana acum in 52.000 Km nu am facut niciodata pana. Ba chiar am mai mers si pe drumuri de tara neasfaltate.
Sa nu pui camera ca e rau. Deja nu se mai practica de multa vreme acest sistem. Tubeless cred ca e mai rezistent la explozii. De obicei cand se monteaza cauciucul tubeless pe janta se da cu o "untura" ca sa nu scape aer la imbinarea cu janta. Sper ca la tine e buna etansarea. Ramane sa verifici ventilul, poate are ceva ! Sau... schimba-le. Erau ieftine. Incearca la ventil testul cu saliva - vezi daca face bulbuci. Daca nu.... e clar ca trebuie sa fie un por undeva in cauciuc. Alfel nu se explica. Insa acesta se gaseste doar daca scoti roata, o umfla la vulcanizare la 4 atm, o baga in apa sa vada daca bolboroseste. Daca o lasa la 2 atm s-ar putea sa nu se vada !!! Nu stiu ce sa zic despre BARUM. Credeam ca toate SLZ Scala au venit din fabrica cu MATADOR MP14 165/65 R 14.... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
bion |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
QUOTE(Vlad Georgescu @ 14 Oct 2005, 17:32) Am Solenza Scala care a venit cu anvelope Barum. La inceput nu era nici o problema cu ele. Vara trecuta am fost intr-un concediu in care am condus pe un teren semi-offroad, foarte pietros si dur, vreo 20-30 km. Mergeam cu 5-6 km/h pentru ca nu se putea mai mult, atit era de proasta "soseaua". Acum problemele cu anvelopele au devenit frecvente. In fiecare luna o gasesc o data sau de doua ori pe janta. De fiecare data am vulcanizat-o, am indreptat janta, etc - de multe ori am schimbat si anvelopa, tot cu Barum (se strica cite o anvelopa si nu avea rost sa le inlocuiesc cu toate). Cu toate astea problemele continua. Nu cred ca e vorba de "vecini binevoitori" pentru ca s-a intimplat in locuri diferite din oras. Am citeva intrebari: 1. Este problema cauzata de sensibilitatea excesiva a anvelopelor Barum? 2. Este problema cauzata de faptul ca anvelopele sint tubeless? La Dacia Break, la care foloseam sistemul cu camera (nu tubeless) si anvelope Montana si mai tirziu Matador, probleme de genul asta se intimplau FOARTE rar - mai rar de o data pe an. Sa trec de la tubeless la camera? 3. Are sens sa-mi iau alte anvelope? Care anvelope sint cele mai rezistente (armatura buna metalica, cauciuc rezistent, produse cu simt de raspundere)? Am scris in alt topic despre MORTADOARELE din fabrica. Am cosultat site-ul adac.de(firma zic eu serioasa care testeaza aproape orice exista ptr. auto) si la subpagina Reifen gasiti tot ce vreti (teste, clasificari ,defecte ,atuur idespre `spe tipuri si dimensiuni de anvelope).Am ales Continental Ecocontact 3 care sunt la capitolul anvelope de vara cu punctaj maxim*** si au un pret de aprox. 2mil. pe bucata in functie de dealer. Dupa 7mii de km cu ele sunt f. multumit>de ex. viraje luate la limita cu MORTADOR la 90/h le iau acum cu stabilitatea cu 110/h.Matador nu apare in testele adac decat la o singura categorie si acolo la coada clasamentului.Au fost cumparate de DACIA probabil pe criteriul pretului si desconsiderarii clientului |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
Lucian BLK |
![]()
Post
#5
|
![]() membru blue extreme Group: Members Posts: 621 Joined: 20 April 04 From: Pitesti - Bucuresti ![]() |
Vlad, eu am Barum si in 14.000 km n-am avut nici o problema!
|
--------------------
Renault
Megane Bicorp 1.6 16V
2007 Renault Megane Bicorp
Daewoo Matiz |
|
Loghy |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu am avut Barum 185/60 R14 pe Skoda Fabia.
La 10.000 km le-am schimbat din cauza galmelor. Toate cauciucurile facusera galme. Dar toate. Am pus Firestone 185/65 R14. Acum am 60.000 km cu ele si se prezinta excelent. Fara nici o galma si au avut si ele parte de gropi slava domnului. ![]() In plus si zgomotul la rulare este mult mai redus. ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 MPI
2004 - Ambition
- B XX RRJ Good things come to those who wait...
|
|
MariusI |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Barum are talonul foarte moale, si din cauza asta e predispus la galme.
Totusi, daca ai probleme de genul asta, ori ai o janta indoita, ori cauciucul are un por. Ambele chestii se rezolva la o vulcanizare. |
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
GABONE77 |
![]()
Post
#8
|
![]() el jefe Group: Members Posts: 856 Joined: 9 August 04 From: Bucuresti ![]() |
apropos de siteul adac.de poate ne dai si noua un link la sectiunea pneuri pt ca e numai in germana si f multi nu o stiu.
ps : o treaba specific nemteasca sa scrie numai in limba lor ![]() |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 1.6 MPI Laureate
- TPG cine e bun e bun si cand e rau
|
|
bion |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
QUOTE(GABONE77 @ 15 Oct 2005, 17:43) apropos de siteul adac.de poate ne dai si noua un link la sectiunea pneuri pt ca e numai in germana si f multi nu o stiu. ps : o treaba specific nemteasca sa scrie numai in limba lor ![]() http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winte...ageID=8979%230# Aici da click pe patratul gri cu i Alle Testeergeb... Cu limba lor asa e sunt tare falosi(remember:au provocat doua razboaie-no comment) ![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
Reed |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(bion @ 15 Oct 2005, 17:55) http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winte...ageID=8979%230# Aici da click pe patratul gri cu i Alle Testeergeb... Cu limba lor asa e sunt tare falosi(remember:au provocat doua razboaie-no comment) ![]() Mai, nu va ambalati, da de ce nu folositi siteuri de limba engleza ca www.tyretest.com ?? |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
valioglu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
Am avut eu Barum pe o berlina si la inceput nu aveam probleme, dar dupa vreo doi ani au inceput sa se desumfle si sa se deformeze nasol. Nu am facut nici o galma si nu am indoit nici o janta in perioada in care am mers cu ele pt ca am avut grija. Precizez ca nu am fost multumit de ele, in special de faptul ca s-au deformat, dar si de performanta pe sosea uda sau zapada (oricum mult mai buna decat Montana). Ulterior le-am schimbat cu Sava care mi s-a parut super bune si aderente in comparatie cu Barum. Apropiate de Sava mi se par si Matadoarele, dar se poate sa am aceasta impresie datorita suspensiei (mult) mai performante a solnizei.
This post has been edited by valioglu: 15 Oct 2005, 21:32 |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
Manuel |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.116 Joined: 27 November 02 From: VASLUI ![]() |
Folositi cu incredere http://www.google.com/language_tools?hl=en
Iata rezultatul: http://translate.google.com/translate?u=ht...Flanguage_tools |
--------------------
Opel
Astra J Sports Tourer Active
2013 / 2.0 CDTI / 165CP
- VS15CMA "Base e un bou betiv." (corbex)
|
|
johnsws |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
eu cred ca problema este de la jante. am avut si eu probleme intr-o vreme cu un michelin care aproape lunar se desumfla si chiar mai des. era ciudat uneori tinea o luna alteori 3 zile sau o saptamana. dupa ce am schimbat janta, au trecut m-ai mult de 1 an si n-a mai fost nici o problema, si cauciucul este acelasi. era vorba despre o janta indreptatasi se pare ca se dezlipea usor cauciucul.
|
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
Geo |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 9 January 03 From: Brasov ![]() |
Eu am patit de cateva ori faza cu anvelopa dezumflata peste noapte... si pana la urma s-a dovedit a fi de la ventilul dus... l-au inlocuit la vulcanizare, si a fost ok... al nabii ventil, nu stiu ce naiba facea, tinea presiunea in roata, dar in anumite conditii... isi dadea duhul pana a doua zi...
|
--------------------
Chevrolet
Aveo
2006, Platinum Drive safe !
|
|
Cib |
![]()
Post
#15
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
am folosit Barum pe slz aprox 30.000 k Sincer am si acum 2, din care unul are peste 50.000 km. Adevarul este ca au balonul moale si din cauza gropilor si a talonului mic ai prob cu ele. Acum am 2 Kormoran. Sunt ceva mai multumit de ele, dar totfac pene. Problema este de la Jante. Trebuiesc indreptate si refacut la o vulcanizare etanseitatea
|
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
Asi |
![]()
Post
#16
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
am facut la pene.. cat pentru toata viata... habarnam.. nici n-am numar..
problema se pare ca e de la alonu mic pe jentile de 14 de la slz scala.. gumele sunt matador.. dar n-are aface cred. dar mai ales factorii decisivi sunt cat de mult ti la masina, indemanare, experienta, reflexe... pt ca eu de ex chiar daca sa zicem ca indemanare/reflexe/experienta e oarecum ok.. nici prea prea, nici foarte foarte.. dar stilu meu e unu agresiv.. au sunt ala care consuma 14-15 in oras cand puteam sa consum 10.. iar o groapa la 80-100/h nu-i tot aia cu groapa de la 50 (care de fapt e si mai putin ca de la 50 ai si vazut groapa, ai franat si ai incercat s-o eviti) ... si d-aia fac eu pene nasoale de tot.. asa ca info am schimbat 6anvelope, am vulcanizate gumele de pe masina in medie de 3 ori pe fiecare, am indreptat vro 6jenti (adica de 6 ori ca n-am atatea oricumm.. intelegeti) si am schimbat 2 jenti (din motive de... spart cu totu janta de ma trezesc ca merg pe spitele care au mai ramas, jenti forfecate, taiate, smulse sparte.. etc) de unde vine buba? de la mine si ata ete.. nu prea tin la masina, si nu face parte din viata mea.. e un obiect de munca , o tinichea ultimu ragnet marca dacia (acu nu mai e ca a aparut golanu) si cam atat.. nu intentionez sa o tin mai mult de 3-5ani.. deja are 2 ani.. |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
Vlad Georgescu |
![]()
Post
#17
|
![]() /----\ <--- Logan Group: Members Posts: 342 Joined: 24 July 03 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc mult tuturor celor care mi-au raspuns si au contribuit cu informatii utile...
Chiar in seara asta mi s-a intimplat din nou. Roata din fata stinga. Nu se mai poate. Cu Dacia Break mergeam ani de zile fara pana, cu Solenza fac 2-3 pene pe luna... M-am interesant de ce e ala talon al anvelopei, de care vorbiti cu totii. Talon = "Marginea tare și îngroșată a unei anvelope, care se introduce în janta roții" Mie totusi nu mi-e clar de la ce apare problema asta cu penele foarte dese. Cauzele posibile ar fi: 1. Anvelope si ventile proaste.. e foarte posibil. 2. Poate ca merg la o vulcanizare proasta. Mie tipul mi se pare bun, dar e posibil sa ma insel. 3. Sistemul tubeless. O fi el bun in tari cu apa calda, dar la noi, pe drumurile pline de gropi, da rateuri. Suspectez de mult ca se foloseste numai din motive de pret. 4. Jantele de aliaj. Daca cele de mai sus par plauzibile, asta mi se pare absurd. O janta de tabla ar trebui sa se indoaie mai tare la groapa decit o janta de aliaj. Ma gindesc sa o iau metodic - intii rezolv punctele 1 si 2.. daca dupa asta problema nu se remediaza, o sa incerc si punctele 3 si 4. Asa ca.. iar am niste intrebari la voi: 1. Ce anvelope (de vara sau all-season, deocamdata) sa-mi cumpar, ca sa fie cit mai bune? 2. Unde gasesc o vulcanizare foarte buna, care sa faca si indreptari de jante, preferabil cu echipament ultraperformant? ![]() Ma apuc si eu de sapat pe net pe tema asta.. nu prea ma pricep la auto, dar sper sa gasesc informatii. Multumesc mult. |
--------------------
Volțvagăn
Glonț
2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8
- - Athos, Porcos si Bairamis
|
|
sod |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 312 Joined: 20 December 03 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Cib @ 18 Oct 2005, 18:55) am folosit Barum pe slz aprox 30.000 k Sincer am si acum 2, din care unul are peste 50.000 km. Adevarul este ca au balonul moale si din cauza gropilor si a talonului mic ai prob cu ele. Acum am 2 Kormoran. Sunt ceva mai multumit de ele, dar totfac pene. Problema este de la Jante. Trebuiesc indreptate si refacut la o vulcanizare etanseitatea daca ai vreo janta bulita tare iti pot da eu una doar zgariata in loc. Eu am schimbat-o pe casco, dar oricum trebuie sa predau aia veche la asigurator. |
--------------------
Renault Megane
Estate Privilege dCI
- B-xx-GNU
|
|
Geru |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 17 August 05 From: Galati ![]() |
QUOTE(Vlad Georgescu @ 20 Oct 2005, 21:26) M-am interesant de ce e ala talon al anvelopei, de care vorbiti cu totii. Talon = "Marginea tare și îngroșată a unei anvelope, care se introduce în janta roții" De fapt, inaltimea talonului despre care vorbeste toata lumea este inaltimea totala a cauciucului, toata zona laterala intre janta si suprafata de rulare. |
--------------------
Dacia
DSN Confort
- GL-73-MAR
|
|
MariusI |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Iti garantez ca jantele de aliaj si sistemul tubeless nu au absolut nici o vina. Merg de 9 ani pe tubeless, intai pe Oltcit si dupa aceea pe Solenza cu jante de aliaj, si n-am avut decat o singura data o pana, cand am dat intr-o groapa monstru. Solenza mea a avut doua pene, ambele datorate gropilor, dar nu conduceam eu. Cauciucurile sunt cele originale, Matador.
|
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
Vlad Georgescu |
![]()
Post
#21
|
![]() /----\ <--- Logan Group: Members Posts: 342 Joined: 24 July 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sod @ 21 Oct 2005, 08:24) daca ai vreo janta bulita tare iti pot da eu una doar zgariata in loc. Eu am schimbat-o pe casco, dar oricum trebuie sa predau aia veche la asigurator. Multumesc mult, dar jantele nu sint indoite tare. De fiecare data cind am fost la vulcanizare le-am indreptat.. QUOTE(Geru @ 21 Oct 2005, 08:39) De fapt, inaltimea talonului despre care vorbeste toata lumea este inaltimea totala a cauciucului, toata zona laterala intre janta si suprafata de rulare. Multumesc pentru lamuriri. QUOTE(MariusI @ 21 Oct 2005, 14:30) Iti garantez ca jantele de aliaj si sistemul tubeless nu au absolut nici o vina. Merg de 9 ani pe tubeless, intai pe Oltcit si dupa aceea pe Solenza cu jante de aliaj, si n-am avut decat o singura data o pana, cand am dat intr-o groapa monstru. Solenza mea a avut doua pene, ambele datorate gropilor, dar nu conduceam eu. Cauciucurile sunt cele originale, Matador. Deci ramin doua cauze posibile.. anvelopele si vulcanizarea unde ma duc. Am sa schimb anvelopele si vulcanizarea! |
--------------------
Volțvagăn
Glonț
2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8
- - Athos, Porcos si Bairamis
|
|
Asi |
![]()
Post
#22
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
jentile n-au treaba si in nici un caz sistemul tubeless!! doamne fereste sa pui camera (in caz de pana la aia tubeless nici nu-ti dai seama ca ai facut pana... doar trage de volan si atat... la alea cu camera faci pana si de la cuie si alte sharp objects - la tubeless raman infipte si se esunfla in timp variabil de la 5min la cateva zile sau chiar deloc daca e infipt calumea cuiul..- dar mai presus la alea cu camera in momentul unei pene se creeaza asa zisa explozie... in care se cam pierde directia, stabilitatea, capacitatea de franare , si foarte probabil sa iti mute anvelopa din loc incat sa trebuiasca sa schimbi si anvelopa.. -e sistem vechi de acu 20 de ani+ .. nu se mai foloseste la masinile de zi cu zi - poate doar la tractoare)
problema ar fi talonul. daca te uiti pe anvelopa ar trebui sa scrie ceva de genu 165/70/R13 79T .. un exemplu (anvelopa clasica de dacie.. ) 165-latimea benzii de rulare, 70 - TALONUL .. cu cat e mai mic cu atat distanta dintre partea de rulare si janta e mai mica, in continuare r13 e raza in inchi a jantei , acel 79 e capacitatea maxima de incarcare (the bigger the better) iar indicativul T specifica intr-un tabel viteza maxima de rulare.. T=190 H=210 si mai sunt si altele dar nu mi le mai amintesc.. acuma uitate pe anvelopa si de care sunt? alea pe 14inchi? de aluminiu? adica teoretic 165/65/r14? ca d-astea am si eu.. talon mic.. dai in groapa si ajunge mai repede janta la asfalt si atunci ori scapa presiunea dejantandu-se (rar se intampla si asta din vina vulcanizarii in general) ori se fac taituri pe anvelopa fiind taiata de marginea gropii si marginea jentii si mai adugam acolo o viteza+ cateva sute de jile care preseaza pe roata respectiva si observi ca nu e greu .. -iar cum janta ajunge repede jos pe asfalt = se mai si stramba janta! asadar daca ai talon mic e ok pe autostrada (vezi lamborghini-ferrari-etc... ca au talonu cat un deget.. ) dar tare as fi curios cate pene fac aiastia cu ozn-uri dinastea sau cu talon dinala de 2-3cm? si inca ceva... daca ai jentile alea de aluminiu de slz... ei bine.. e o mica teapa la jentile astea.. sunt la fel de grele sau chiar mai grele ca alea de tabla.. am luat in brate un MOMO de 17" si desi e mai mare.. o ti lejer cu o mana. si despre servicuri de indreptat echilibat jenti.. SAMA service daca ai chef de chltuiala zdravana dar macar sa sti ca e ca la carte (nu merita parerea mea) sau mai e o vulcanizare care face indreptari de jante de aliaj si de tabla la presa hidraulica si echilibrare pe calculator.. se situeaza intre muncii si iancului pe str antiaeriana in spatele BCR-ului mare care se vede exact la intersectia vatra luminoasa cu mihai bravu.. |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
Loghy |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai este un atelier de indreptat jenti la pod la fundeni.
Cum vii de la Morarilor chiar la urcarea pe pod pe stanga. Costa intre 300.000 si 400.000/janta. |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 MPI
2004 - Ambition
- B XX RRJ Good things come to those who wait...
|
|
bion |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
QUOTE(Asi @ 21 Oct 2005, 18:33) jentile n-au treaba si in nici un caz sistemul tubeless!! doamne fereste sa pui camera (in caz de pana la aia tubeless nici nu-ti dai seama ca ai facut pana... doar trage de volan si atat... la alea cu camera faci pana si de la cuie si alte sharp objects - la tubeless raman infipte si se esunfla in timp variabil de la 5min la cateva zile sau chiar deloc daca e infipt calumea cuiul..- dar mai presus la alea cu camera in momentul unei pene se creeaza asa zisa explozie... in care se cam pierde directia, stabilitatea, capacitatea de franare , si foarte probabil sa iti mute anvelopa din loc incat sa trebuiasca sa schimbi si anvelopa.. -e sistem vechi de acu 20 de ani+ .. nu se mai foloseste la masinile de zi cu zi - poate doar la tractoare) problema ar fi talonul. daca te uiti pe anvelopa ar trebui sa scrie ceva de genu 165/70/R13 79T .. un exemplu (anvelopa clasica de dacie.. ) 165-latimea benzii de rulare, 70 - TALONUL .. cu cat e mai mic cu atat distanta dintre partea de rulare si janta e mai mica, in continuare r13 e raza in inchi a jantei , acel 79 e capacitatea maxima de incarcare (the bigger the better) iar indicativul T specifica intr-un tabel viteza maxima de rulare.. T=190 H=210 si mai sunt si altele dar nu mi le mai amintesc.. acuma uitate pe anvelopa si de care sunt? alea pe 14inchi? de aluminiu? adica teoretic 165/65/r14? ca d-astea am si eu.. talon mic.. dai in groapa si ajunge mai repede janta la asfalt si atunci ori scapa presiunea dejantandu-se (rar se intampla si asta din vina vulcanizarii in general) ori se fac taituri pe anvelopa fiind taiata de marginea gropii si marginea jentii si mai adugam acolo o viteza+ cateva sute de jile care preseaza pe roata respectiva si observi ca nu e greu .. -iar cum janta ajunge repede jos pe asfalt = se mai si stramba janta! asadar daca ai talon mic e ok pe autostrada (vezi lamborghini-ferrari-etc... ca au talonu cat un deget.. ) dar tare as fi curios cate pene fac aiastia cu ozn-uri dinastea sau cu talon dinala de 2-3cm? si inca ceva... daca ai jentile alea de aluminiu de slz... ei bine.. e o mica teapa la jentile astea.. sunt la fel de grele sau chiar mai grele ca alea de tabla.. am luat in brate un MOMO de 17" si desi e mai mare.. o ti lejer cu o mana. si despre servicuri de indreptat echilibat jenti.. SAMA service daca ai chef de chltuiala zdravana dar macar sa sti ca e ca la carte (nu merita parerea mea) sau mai e o vulcanizare care face indreptari de jante de aliaj si de tabla la presa hidraulica si echilibrare pe calculator.. se situeaza intre muncii si iancului pe str antiaeriana in spatele BCR-ului mare care se vede exact la intersectia vatra luminoasa cu mihai bravu.. Daca permiteti cateva opinii :chiar daca talonul e mic anvelopa este asa proiectata si fabricata incit sa nu dai cu janta de asfalt. Deformarile si solicitarile mari nu sunt la denivelari ci la viteze mari in viraje cu exceptia cazurilor cand dai zdravan intr-o groapa(personal am patit-o janta da Al nu a patit nimic Mortadorul a facut o galma dar nu s-a dezlipit cum am patit la roti de tabla la alta masina.Indreptatul jentilor cu barosul e bun la carute nu la masini !; jentile de Scala sunt cele de Clio si Personal sunt multumit de ele nu le consider teapa . Am avut Mortadoare si apoi Conti(f. bune) dar nua am facut in 21/2 ani decat doua pene si alea datorate unor cuie. Matadoarele au facut alte figuri urate - aderenta proasta uzura rapida se dezlipeau in interior la imbinare dar asta nu am vazut decat cand le-am dat jos ,putea sa se dezghine si atunci ![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
Vlad Georgescu |
![]()
Post
#25
|
![]() /----\ <--- Logan Group: Members Posts: 342 Joined: 24 July 03 From: Bucuresti ![]() |
Am rezolvat, nu mai am nici o problema, n-a mai facut pana.
Nu schimbind cauciucurile, ci mergind mai blind cu masina: nu mai accelerez deloc in curbe strinse (doar ca curba e foarte larga accelerez), si incerc sa evit gropile. Tot am intrat cu ea prin gropi, dar mai putin ca inainte. E posibil ca problema sa fie nu de la gropi, ci de la accelerarea in curbe. In linie dreapta accelerez in continuare ca un demon. Am observat ca nu mai tine frina ca la inceput - se blocheaza rotile si aluneca. Ar trebui sa pun cauciucuri de iarna, dar stau prost cu fondurile. |
--------------------
Volțvagăn
Glonț
2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8
- - Athos, Porcos si Bairamis
|
|
anpop |
![]()
Post
#26
|
![]() Sef de pisica! Group: Members Posts: 422 Joined: 28 May 05 From: Bucuresti ![]() |
ce tip de barum ai?!...mie mi se par rezonabile, iar o colega mi-a zis ca a facut 50.000 km cu ele fara prbl....
|
--------------------
Logan
Preference 1,4
- b-xx-xxx Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
|
|
seba3621 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 126 Joined: 11 October 05 From: Timisoara ![]() |
Eu mi-am luat luna asta Barum Brillantis si sunt multumit de ele. Raportul calitate/pret e imbatabil. 85RON/buc... nu cred sa fie o oferta mai buna. Tata le are de anu trecut si a facut 20k cu ele fara nici o problema. Am inteles ca e f importanta tara de provenienta: cele din Cehia cica ar fi mai bune decat astea facute in RO. (diferenta de material...)
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4mpi
Clima 2004
- TM 36 xxx
|
|
stuiberv |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
De unde ai gasit barum brillantis cu 85 ron??
Si ce dimensiuni? Aici in Iasi am gasit la 125 ron in primavara cand am avut nevoie. Parca erau 175/65/r14 (asa a venit masina). Edit: on topic: Eu am 10k km cu ele si sunt multumit. Cu prima ocazie imi cumpar si de iarna tot de la ei. This post has been edited by stuiberv: 23 Nov 2005, 12:08 |
--------------------
Papuci
marimea 43
3 ani bocanci
- is xx undoitrei “All parts should go together without forcing. You must remember that the parts you
are reassembling were disassembled by you. Therefore, if you can’t get them together again, there must be a reason. By all means, do not use a hammer.” — IBM maintenance manual, 1925 |
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#29
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
seba are clima cu jante pe 13
stuiberv tu ai scala cu jante pe 14 - de aici diferenta de pret Eu mi-am luat din Craiova 4 anvelope barum brillantis cu 870.000 bucata acum 2 luni. Sunt foarte multumit de ele, nu mi se par sensibile. Bafta! This post has been edited by Andy_ACS: 23 Nov 2005, 21:03 |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
seba3621 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Group: Members Posts: 126 Joined: 11 October 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(stuiberv @ 23 Nov 2005, 12:07) De unde ai gasit barum brillantis cu 85 ron?? Si ce dimensiuni? Aici in Iasi am gasit la 125 ron in primavara cand am avut nevoie. Parca erau 175/65/r14 (asa a venit masina). Edit: on topic: Eu am 10k km cu ele si sunt multumit. Cu prima ocazie imi cumpar si de iarna tot de la ei. Cauciucuril le-am luat din Timisoara de la Franck SRL (iesirea spre Metro, dupa pod pe dreapta). Era oferta la 165/70/R13 si in 85RON era inclus si montatul. Am mai dat 3RON de roata echilibratul si au si garantie 2 ani. |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4mpi
Clima 2004
- TM 36 xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 23:54 |